Hoe kom ik te draaien in een club?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bramsn    posted on 18-02-2015 21:26

Hoi

Ik ben een beginnende DJ van 16 jaar oud bijna 17. Heb nu wel wat ervaring, al een paar mixen online staan en mensen op school vinden het nice. Hier in de buurt zijn 2 Clubs of Feesten. Kruisweg Marum en Pompstee Roden, Kruisweg is een Club waar mensen tussen de 15-25 komen meestal met een thema, en Pompstee zijn meestal scholenfeesten oftewel jongerenfeesten georganiseerd door 99projecten. Waar en hoe kan ik 'solliciteren' om daar te gaan draaien? En wat heb ik daarbij nodig enzo?

What do you think about Hoe kom ik te draaien in een club? ??

Vote :   

Lead    posted on 19-02-2015 14:37

Iemand die hier het waterdichte antwoord op heeft is er niet denk ik, anders werd het al lang gedaan

Ik zou zorgen dat je demo-tapes/cds/mixen hebt die je bij de juiste persoon terecht moet zien te krijgen. Maar hou er rekening mee dat deze persoon al vele mixen te horen krijgt dus er meot echt iets opvallends aan zijn.

Ditzelfde geld voor platenlabels, ik heb bij verschillende gezien hoeveel dingen ze binnen krijgen waar ze naar moeten luisteren. Er zitten gewoon bij verschillende bedrijven mensen de hele dag te luisteren naar opgestuurde demo's (die vaak blind worden verstuurd).

Je hebt daarbij nodig : goede muziek, goede artiestenfoto's (als ze je boeken willen ze ook goed communiceren) en het liefste ken je mensen binnen de business aangezien dat het (jammer genoeg) makkelijker zal maken....

Let the BASS be louder
Sebasz    posted on 20-02-2015 15:08

Connecties.

En een iets hogere leeftijd maakt het ook iets makkelijker 

EntreCouture    posted on 21-02-2015 23:32

Hey Bramsn!

Ik zou een beetje strategisch te werk gaan. Mensen van de clubs leren kennen, de werknemers bijvoorbeeld. Misschien ken je er al een paar? Als je daar de komende tijd meer vertrouwd mee raakt kan je vragen gaan stellen, maar wees een beetje tactisch, ander krijg je snel de vraag terug: wat stel jij veel vragen, of waarom wil je dat allemaal weten. Langzaam aan en chill. Het is geen zeker advies wat ik je geef, maar misschien helpt je bij je quest

Mr-    posted on 23-02-2015 08:53

Zoals Lead zegt is er geen eenduiding antwoord op, als je geen naam hebt of geen referenties is het bijna onmogelijk om ergens te beginnen.

Het draait allemaal om een netwerk, als je de juiste mensen kent gaat het allemaal zo veel makkelijker. Goed draaien is meer dan goed mixen, het heeft ook veel met ervaring te maken. Geen enkele serieuze club gaat zomaar iemand boeken. Wat ik zelf heb gedaan wat ik iedereen kan aanraden: ga werken bij een van die bedrijven, als barman of glazenhaler. Als je in die situatie goed je werk doet geven je ze je echt wel een keer een kans om jezelf te bewijzen achter de draaitafels. En je weet een stuk beter wat er achter de schermen gebeurd, en je leert je publiek echt kennen. En als je het dan goed doet heb je waarschijnlijk meer zekerheid, dit is geen makkelijke weg want alles gaat op lange termijn. Maar niks gaat vanzelf. Kansen grijpen die je krijgt, en dan ook de verwachting waarmaken.

2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
Bramsn    posted on 06-03-2015 19:59

Thanks !!

Acces-Music    posted on 30-05-2019 15:25
1 member likes this  

Ik zie dat het 'n oud bericht is, maar... Is het gelukt? 

DJ and Artist Management
Lead    posted on 04-06-2019 20:14

Hehe ik vrees het niet....

Of wel en dan is hij nu druk met draaien 

Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 2.169 days.
 Post CommentThat would be 72.3 months
or a whopping 5.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

165 Users online: 23 Guests (142 Unknown)
Pages generated today : 41.023
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.713.975