Poster: bartjeuIk vind dat ze niet moeten klagen over illegale muziek als ze zoveel geld vragen om te draaien, das echt niet normaal hoeveel die kerels krijgen voor 2 uurtjes. Zelfs van die dj's met maar 1 hit ofzo.
Poster: 1000dacht je maar! volgens de auteurswet is het nog altijd zo dat je je gekochte muziek van de originele drager moet afspelen. (in het geval van beatport dus de computer waarmee je het nummer gedownload hebt!)
Mount heeft het juist. In België moet de organisator Sabam betalen. Als je bij bv. juno of beatport music (en alle andere officiele internetwinkels) koopt krijg je een factuur. Die moet je afdrukken en altijd bij je hebben. Bij controle kan je die voorleggen. Je moet altijd kunnen bewijzen dat je je muziek gekocht hebt. Bij een cd is dat duidelijk en bij downloads kan je dat doen aan de hand van je factuur.
Poster: MaD
Aan de ene kant wel mee eens dat het zakkenvullers zijn bij de BUMA, maar aan de andere kant ben je als artiest toch wel blij als ze er zijn al jij je plaatje hebt uitgebracht.
Poster: FlippinDouble
Ik draai ook gewoon met gedownloade muziek. Als je net begint met draaien kost het echt veel te veel geld om al die CD's te kopen. Misschien als ik later vaker gevraagd wordt dat ik dan wel legale CD's ga kopen
Poster: Jorrit
Onzin, wat kost een plaat tegenwoordig nou nog op dancetunes/beatport/etc ?
Dat staat volgens mij in geen verhouding met wat we verdienen op een avondje draaien... of jij moet wel erg mager betaald krijgen.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.