Gedownloade muziek; het gebruik op 'n feest (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Francessco    posted on 12-03-2006 04:23
Zoals er op het andere topic over de gedownloade muziek te zien is, is er nogal veel discussie over het befaamde onderwerp. Maar mijn vraag is aan jullie: wie draait met gedownloade (zonder licensies via peer-2-peer) en wie is er wel eens gecontroleerd door de Buma ?

What do you think about Gedownloade muziek; het gebruik op 'n feest ??

Vote :   

MuffHouse    posted on 24-03-2008 23:14
Ik vind het een stukje respect naar de artiest om te betalen voor nummers. Dan heb ik het voornamelijk over de minder bekende artiesten die niet rijk zijn en gewoon een ongekent creatief vermogen hebben. Als je gaat kijken in de pop scene daar worden bakken met geld verdient, vind dat ze het daar wel kunnen missen, maar als ik een hele vette plaat van een niet heel bekende artiest vind dan betaal ik daar graag voor!
OneSixty    posted on 25-03-2008 01:40
tsja , ik probeer mijn vriendenkring ook zoveelmogelijk te stimuleren om legaal te kopen , maar dan krijg je van die argumenten als "die verdienen toch al genoeg" en "boeie , downloaden is makkelijker"

tsja , ik ben ook niet helemaal legaal  (50/50) , maar ik probeer tenminste...
djmaarten    posted on 25-03-2008 16:48
ik koop al mijn house, behalve de nog niet uitgebrachte platen als ik ze wel wil hebben. en alle top 40 en hip hop shit download ik gewoon allemaal...

verder hoorde ik een keer van een jongeren centrum waar ik draai dat ze geld betaalde aan buma ofzo.. om muziek te kunnen draaien..:S weet iemand hier iets van of was die gast die denkt dat die alles weet weer aan het lullen :P
Ywe    posted on 25-03-2008 22:59
Poster: Lightzone

tsja , ik ben ook niet helemaal legaal  (50/50) , maar ik probeer tenminste...

Idem dito, ik zoek eerst de sites af waar ik m kan kopen (betere kwaliteit, weet zowiezo dat het in orde is) en als dat niet lukt ga ik verder het web afstruinen
bartjeu    posted on 27-03-2008 14:14

Ik vind dat ze niet moeten klagen over illegale muziek als ze zoveel geld vragen om te draaien, das echt niet normaal hoeveel die kerels krijgen voor 2 uurtjes. Zelfs van die dj's met maar 1 hit ofzo.

cross-over    posted on 27-03-2008 14:32
Poster: djmaarten
verder hoorde ik een keer van een jongeren centrum waar ik draai dat ze geld betaalde aan buma ofzo.. om muziek te kunnen draaien..:S weet iemand hier iets van of was die gast die denkt dat die alles weet weer aan het lullen :P

de search:   ////www.djresource.eu/Forum/topic/1944/Buma-Stemra-/
http://soundcloud.com/lau-daniels
ArCee    posted on 27-03-2008 15:11
Gewoon lekker draaien en geen zorgen. Controle is minimaal. Daarbij, de ene na de andere platenzaak sluit de deuren, dus zometeen kun je zowat alleen nog maar met gedownloade muziek draaien als het zo doorgaat. Alle fatsoensrakkers die met gekochte nummers draaien zullen daar niet blij mee zijn, maar helaas is het een waarheid als een koe, het stond van de week zelfs nog in de spits of metro.
Jori    posted on 27-03-2008 15:39
Ok, je koopt muziek in een muziekwinkel of van internet en je hebt dan dus alleen een licentie voor thuisgebruik(die je niet nodig hebt). Als je in het openbaar wilt draaien heb je daar een licentie voor nodig, en die krijg je als je de BUMA betaald, tenzij je een CC licentie bij je nummers hebt. Wil iemand ff zeggen of dit klopt, hoe duur is een CC nummer  dan en hoe duur is dan een BUMA licentieConfused En met CC nummers kan je eeuwig overal openbaar draaien en een BUMA licentie is alleen voor de afgesproken tijdConfused

Dit is allemaal een beetje door-elkaar-lopend(is dit egelijk een woord?:p), help please...
Stefjuuh    posted on 28-03-2008 19:23
De ruimte waar je draait moet in ieder geval buma/stemra betalen, dan mogen die "public performance prohibited" cdtjes er gedraait worden. Hoe het zit met de legaal gekocht/downloade muziek, die je brand, was een speciale regeling voor, ooit gelezen. Maar dat artikel kwam uit 2005!

Ik koop ook cd's legaal, maar er is ook niet altijd leuks te krijgen, ik heb nu ook ongeveer 50/50 in cdmap zitten, en nog wat andere cd's die ik niet gebruik bij draaien.
peterdv    posted on 29-03-2008 12:14
Ik heb de hele kwestie helemaal uitgezocht met Buma/Stemra.
Allereerst dient de eigenaar van de tent waar je draait een maandelijkse afdracht te doen, dacht dat dit de Stemra is
Daarnaast mbt de DJ:
Kort gezegd komt het er op neer dat uiteraard illegaal gedownloade muziek niet gebruikt mag worden in de horeca. Maar dit geldt OOK voor légaal gedownloade muziek(!) als er geen (betaalde) overeenkomst gesloten wordt met Buma waarmee je die rechten'koopt'. Dit kost 90 euro per jaar voor max 2500 nummers.
Je vindt hier het bestand met alle info die ik kreeg van Buma: ////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/

Maarre..
alles is eigenlijk 'off topic; , want wat was de vraag van de topic starter ook weer? Cry:

Poster: Francessco
wie draait met gedownloade (zonder licensies via peer-2-peer) en wie is er wel eens gecontroleerd door de Buma ?

Ik ben hier ook wel zeer beniwud naar
Mijn antwoord is in ieder geval: ik niet.
User edit by peterdv on 29-03-2008 @ 12:17:38 (8%)
tom-j    posted on 29-03-2008 14:23

ik koop meestal cd's in de winkel en de nummers die ik daarvan goed vind, daar download ik meestal de extended versions van. ok ik weet dat dit niet helemaal legaal is, maarja het is wel beter dan alleen maar illegaal! nee ik ben nog nooit gecontroleerd maar dat komt miss ook omdat ik eiglk (nog) nooit voor groot publiek draai!
oh ja: btw moet ik me zorgen gaan maken over het dj contest waaraan ik binnenkort (als ik door ben) mee ga doen?? reacties please!

User edit by tom-j on 29-03-2008 @ 14:25:47 (86%)
ArCee    posted on 01-04-2008 19:07
In het ergste geval, je illegale download cd's in oude orginele hoesjes doen, alleen ff onthouden wat waar in zit Winking my eye
Bastian    posted on 01-04-2008 19:22
Buma = geldklopperij, althans vind ik.
Ik ga bv. liever even langs Fedde Le Grand en geef hem een tientje als dank voor z'n nieuwe plaat:P
Komt geld gelijk goed terecht haha
User edit by Bastian on 01-04-2008 @ 19:22:43 (3%)
Flexii    posted on 01-04-2008 19:32
Poster: Bastian
Buma = geldklopperij, althans vind ik.
Ik ga bv. liever even langs Fedde Le Grand en geef hem een tientje als dank voor z'n nieuwe plaat:P
Komt geld gelijk goed terecht haha

haha:P,, leuke oplossing
cptN    posted on 17-04-2008 14:38
Ik blijf er bij dat ik het nog steeds zwaar kansloos vind als je met gedownloade muziek draait op een feest. Als je een liefhebber bent van muziek en helemaal als je ergens gaat draaien en er zelf nog aan verdient, moet je er zelf ook maar in investeren.
justjustin    posted on 17-04-2008 14:43
Poster: cptN
Ik blijf er bij dat ik het nog steeds zwaar kansloos vind als je met gedownloade muziek draait op een feest. Als je een liefhebber bent van muziek en helemaal als je ergens gaat draaien en er zelf nog aan verdient, moet je er zelf ook maar in investeren.

Illegale downloads bedoel je danConfused......legaal is niets mis mee doe ik ook...
voor meer mixen en een beetju commercieel ga ik nog wel eens naar de winkel...
cptN    posted on 17-04-2008 14:45

Ik doelde ook op illegaal gedownloade muziek Happy, laughing vandaar de  'rant' over het investeren Happy, laughing

ArCee    posted on 18-04-2008 18:23
Eigenlijk is dit een kansloze topic op zich, er zijn voor en tegenstanders van legaal en illegaal. Feit is dat dit niet meer tegen te houden is. Waarom denk je dat de cd single uit de platenzaken gaat verdwijnen het komende jaar? Dan moet je wel downloaden om tracks te krijgen. Ik weet dat zelfs "grote" dj's met gedownloade muziek draaien. Je kunt er maar beter aan toegeven, kleine buma heffing op de legale downloads gooien 'voor de artiest' en dan is het allemaal een stuk makkelijker en overzichtelijker voor iedereen.
Glorious-D    posted on 19-04-2008 22:52
ik heb een beetje gedownloade tracks op cd staan , die zitten in een cd bag ( 2 cd bags weliswaar ( 1 bag zijn  de Cd's vn mij ,, de ander van mijn neef ))  die dan ng eens rond een stoff zitten ( heb ik van een sport broek afgehaalt , en de maps pasten der juist in maar swat )  dus ,, ik gebruik het soms , valt sabam ( das de belgische buma ) binnen , map ergens heen gooien waar ze hem nooit vinden   zijn ze weg , gewoon trg nemen Happy, laughing 1 groot nadeel :D als sabam binnen valt bij mij , ben ik zowiezo geklott   ik ben nog maar 14 dus Winking my eye mar dat deel was oftopic Happy, laughing  
conclusie  : jhaa , ik draai met gekopierde cd's op party's , thuis nooit Cry
NielsR    posted on 19-04-2008 22:57
@Gloruis D; waarom zoveel spaties en kommas en na en voor een haakje moet er geen spatie hé.
jannickv    posted on 19-04-2008 23:29
Poster: peterdv
Je vindt hier het bestand met alle info die ik kreeg van Buma: ////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/

bestand verwijderd wegens too old
unspecified    posted on 25-04-2008 16:27
betalen de organistoren van het feest aan de buma als ik gedownloade muziek draai op een feest?

zij huren jou in dus denk ik dat zij het betalen. klopt dat?
woudy    posted on 25-04-2008 16:38
Ik koop af en toe wat muziek, krijg vaak wat Promo´s Via via, maar download ook wel eens wat muziek simpelweg omdat :

- Nieuwste nummers anders veel te lang duren voor je ze kan kopen, tegen de tijd dat je de "HIT" via internet kan kopen is de hele Hype er omheen vaak al weer weg.

Zeg het maar als ik het fout heb maar volgens mij is er gewoon teveel wat te lang duurt kwa release.
Nandi    posted on 25-04-2008 19:07
IK koop platen dus legaal , maar download ook illegaal voor op mijn pc! als ik het nummer echt wil dan ga ik hem eens gaan zoeken in de platenwinkel ! 

Dus ik draai geen muziek waarvoor ik niet voor betaald heb !
User edit by Nandi on 25-04-2008 @ 19:09:06 (42%)
Gery    posted on 25-04-2008 19:55
wat eigenlijk een goed systeem zou zijn voro DJ's is dat men muziek van overal mag halen, P2P, blogs, rapidshare... en dat je als DJ een bijdrage betaald per jaar om dat legaal te kunnen draaien.

Ik denk dat er nog veel Dj's daarmee zouden instemmen...
DJ - Producer

250 Users online: 60 Guests (190 Unknown)
Pages generated today : 32.140
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.848.686