KRK 6 CL VS. KRK Rokit 6
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Baart    posted on 17-01-2015 12:42

Dag jongens ,

Voor jullie heb ik weer een vraagje, om het hoofd over te breken  Ik ben namelijk opzoek naar monitor speakers voor tijdens het draaien, en vergelijk het een en ander.

Het budget ligt rond de 200 euro, en heb al goede ervaringen met KRK. Speakers als deze (rokit 6) heb ik al eens gehoord, waar ik erg enthousiast van werd

Mijn vraag is nu, hoe zijn deze  (KRK 6 cl) speakers?

Deze zijn namelijk veel meer in de buurt op te halen, en vallen zo te zien ook nog wel binnen het budget.

Mocht iemand andere suggesties hebben dan krk, hoor ik dat natuurlijk ook graag! Mijn voorkeur gaat uit naar iets wat zuiver klinkt, met een nadruk op de lage tonen. De KRK Rokit 5 die ik ook weleens heb gehoord viel bijvoorbeeld best tegen, door het ontbreken van de lage tonen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

https://soundcloud.com/bart-duisterhof

What do you think about KRK 6 CL VS. KRK Rokit 6 ??

Vote :   

djjw    posted on 28-01-2015 21:13

Wil je ze voor het draaien thuis gebruiken?

Zodat het je enige geluidsbron is of wil je ze als monitor speaker gebruiken waar een andere set het geluid in de 'zaal' verzorgt..?

Voor thuis zeg ik prima set.. mits je er echt van verlangt dat je de hele buurt kan terroriseren met je monitor speakers qua volume...

Voor de optie als monitor speakers tijdens het draaien met een andere 'zaal' geluid... dan zeg ik ongeschikt.

Ik heb zelf wel de 5 cl.. de lage tonen zijn idd beperkt aanwezig maar voor mij hoeft het niet hard tegaan en in dat geval zijn ze nog best oke.

Succes met je zoek tocht en laat ff weten welke het geworden zijn..

Baart    posted on 29-01-2015 17:41

Bedankt voor je antwoord!

Ze zijn bedoeld als monitoren voor thuis, en heb toch gekozen voor de KRK Rokit 6 RP2. Deze kon ik op Marktplaats alsnog voor een mooie prijs krijgen. Ook wist ik zeker dat deze naar mijn verwachtingen waren, zoals eerder besproken.

Korte review :

De speakers zijn werkelijk geweldig! Het geluid wat eruit komt is ontzettend zuiver, en de lage tonen komen ook prima tot hun recht. Het volume heb ik niet maximaal getest, maar zover ik heb gehoord gaan ze hard zat. Het lichtgevende logo'tje is een leuk detail, aan alles op de speaker zie je dat er aandacht is gestoken in een goede klank. De kast is van hard materiaal (en zwaar), wat zorgt voor weinig verlies via deze weg. Ook is de conus zo te zien van keflar.

Conclusie : Erg goede speakers, voor iemand met een eindig budget!

PS : de krk's zijn idd niet geschikt als monitors in een zaal o.id.

https://soundcloud.com/bart-duisterhof
Sebasz    posted on 30-01-2015 16:53

De conus is niet van kevlar, alleen bij de VXT serie

This is an old Topic

No new postings for 3.754 days.
 Post CommentThat would be 125.1 months
or a whopping 10.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

171 Users online: 13 Guests (158 Unknown)
Pages generated today : 38.007
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.645.758