Ha jongens,
Na een tijdje niet actief geweest te zijn op dit forum, wil ik jullie hulp vragen voor het volgende vraagstuk : Ik heb mijn library georganiseerd in itunes (+- 15.000 tracks).
Hiervan heb ik er zo'n 400 met rekordbox gelinkt, en geanalyseerd. Normaal gesproken stond dit alles op een schijf van 120 gb, maar nu ben ik overgestapt op een nieuwe van 1tb. Na alles te hebben overgezet, werkt itunes weer naar behoren. Echter, herkent rekordbox alleen nog de oude locaties. Al mijn tracks in RekordBox worden dus niet meer herkent!
Ik heb de locatie van de Itunes library in RekordBox al gewijzigd bij preferences, maar dit werkt niet Als ik mijn oude schijf in mijn laptop steek werkt rekordbox gewoon weer.
Toch zou ik op termijn graag over willen stappen op de grote schijf, en dan het liefst zonder al mijn hotcue's, cue points e.d. kwijt te raken
Hopelijk heeft iemand een oplossing,
alvast bedankt!
Je hebt van de 15k tracks er maar 400 in Rekordbox zitten Heel apart
Maar wat je kunt doen is met RB3 een backup van je library maken, dan krijg je een file waarin je waveforms, albumart, CUes, playlisten etc zijn opgeslagen (let op, kan groot bestand worden, mijn( Backup van 6000 tracks is zo'n 1.5GB ). Deze kun je dan op je nieuwe computer weer importeren en dan zou het goed moeten gaan.
Heb zelf vorig weekend mijn macbook opnieuw geinstalleerd en op dezelfde manier mijn Rekordbox database mee gekregen. Gewoon zorgen dat de files op dezelfde plaats staan en backup terugzetten.
Het wordt een stuk lastiger als je van de Mac naar Windows wilt of tussen andere OS-en wilt overschakelen. Maar als je binnen een bepaald os blijft, zijn de bestandslocaties gelijk dus zou je wenig sissues mogen hebben.
Bedankt voor je reactie! Dat ga ik dit weekend proberen
De reden dat er van de 15k maar 400 zijn geanalyseerd, is dat ik pas sinds 3 weken een 850 thuis heb.
Daarvoor draaide ik altijd zowel op feesten als thuis met cd's.
Het analyseren duurt trouwens eeeeeerg lang op een oude dual core
hehe, klopt, maar je kunt in de preferences de analyze mode aanpassen zodat hij deze meer prioriteit geeft. Maar verwacht niet dat je dan je computer nog voor andere dingen tussendoor kunt gebruiken. Rekordbox is net zo bezitterig met cpu kracht als dat hij je usb sticks bezet houdt.
Ga in Rekordbox naar > Preferences > Analyze Process (onderste setting) en zet die op Performance.
Normaal gesproken zal er 1 core van je computer gebruikt worden voor analyze en kun je nog dingen tussendoor doen. Als je hem op Performance zet zullen alle cycles van je CPU worden gebruikt voor de analyze die zichtbaar sneller gaat.
Is het ook mogelijk dat de track pas geanalyseerd word als hij word ingeladen? Ipv dat heel de collectie word geanalyseerd zonder dat je dat kan stoppen?
Nee, Rekordbox verwachtgeanalyseerd bestanden dus zodra je nieuwe bestande importeert zullen ze worden geanalyseerd.
Ik heb vandaag ook alles van een 750GB harde schijf naar 1 TB geplaatst en alles werkte gewoon. Dat komt omdat ik de schijf een op een gecopeerd hebt. Je moet er dan voor zorgen dat de de schijf ook de zelfde naam krijgt als de oude zodat software als Rekordbox niet ziet de tracks naar een andere folder zijn overgezet. Misschien heb je hier wat aan.
Hou ook in de gaten op een windows computer dat externe drives altijd een letter krijgen. Deze kan wisselen als je de USB in een andere poort stopt. Je kunt met de verkenner in Windows een drive 'mappen' om te zorgen dat hij iedere keer het zelfde lettertje krijgt.
Ga in verkenner naar de 'Tools' pulldown toe en kiep 'Map Network Drive' en kies dezelfde letter als hij had.
Ja idd Jeroen. Dat was ik vergeten dat het bij Windows zo werkt.