Beginnen met produceren
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Essential    posted on 08-12-2014 21:34

Binnenkort is het weer kerstmis, vakantie dus en ik ben vastberaden om de eerste stappen in de produceerwereld te zetten. Tot mijn beschikking heb ik mijn pc en FL. Ik zou graag produceren in de richting van Tchami, A-trak, Madeon, Martin Solveig en Deadmau5. Genres tussen (deep) house, UK Garage, Synthpop, progressive & electro house, mag een beetje 'akoestisch' blijven wat gitaren of vocals erbij. Dit klinkt een beetje als een mengelmoes tussen verschillende genres, maar ik zou graag m'n eigen stijl ontwikkelen in navolging van die genres. 

Zijn er bepaalde dingen, die ik nog nodig heb? Zou ik beter zoeken naar een ander programma, indien ja welk? Hoe zijn jullie gestart? Zijn er interessante tutorials op youtube, die een compleet lespakket vormen?

Greezz
Bjarne

What do you think about Beginnen met produceren ??

Vote :   

cross-over    posted on 15-12-2014 16:37

Bjarne, er zijn zoveel tutorials maar het is allemaal afhankelijk van je voorkennis. Kun je noten lezen, accoorden schrijven, weet je wat eq, compressie enz is. Dus om zo aan te geven wat je zou moeten bestuderen is best lastig.

Je het de site van warbeats of flstudio-tutorials met behoorlijk wat info of de site van howtomakeelectronicmusic.

Gewoon veel bekijken en (na)maken.

http://soundcloud.com/lau-daniels
main    posted on 17-12-2014 13:14

Fl is een prima programma om mee te werken, wel raad ik je aan om een midi-keyboard te kopen, erg handig om melodieën en akkoorden mee te vinden! Samen  met een goed setje studio boxen kom je een heel eind  verder zoals hierboven al gezegd is, er zijn genoeg tutorials te vinden op YouTube!

Essential    posted on 18-12-2014 23:26

Oke bedankt, ik ben van plan om eerst wat piano tutorials te volgen zodat ik me muzikaal uit de voeten kan en daarna kan overgaan tot producen.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

139 Users online: 26 Guests (113 Unknown)
Pages generated today : 51.708
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.724.660