Word DJ Resource nog serieus genomen door zijn eigenaren? (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RAS    posted on 19-11-2014 18:14

Ik zit al lang op dit forum, maar zo belabberd als het nu is, dat is het nog nooit geweest. De frontpage staat vol met rotzooi. De afgelopen maand(en) was telkens 10 a 25 % van de berichten op de hoofdpagina spam, al dan niet met een slotje erop. En telkens die slotjes halen ook weinig uit, want daarmee is het niet uit het zicht en is de site nog steeds een zooitje.
Wordt deze site nog serieus bijgehouden of kan ik beter op zoek naar een ander forum? Het lijkt erop dat veel mensen die vraag niet hardop hebben gesteld en gewoon vertrokken zijn. Schoon de boel op en haal die rotzooi berichten helemaal weg. En beter nog, voorkom dat ze er überhaubt komen te staan, want het is de doodsteek van de site.

What do you think about Word DJ Resource nog serieus genomen door zijn eigenaren? ??

Vote :   

Estacy    posted on 19-11-2014 18:33

Ik heb het ook wel gezien zo. 

'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Dyno    posted on 19-11-2014 18:38

Helemaal mee eens!!

Ik vind ook dat de berichten (plus account) gewoon verwijdert moeten worden en niet alleen maar op slot.

En ik zou de mensen die hier vaker komen moderators maken (of meer bevoegdheden geven) zodat deze gelijk de berichten weg kunnen halen.

http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Winston    posted on 19-11-2014 19:43

Verbergen van de gesloten spam topics is mogelijk en zou moeten worden gedaan.

Tic Toc
W.i.M    posted on 21-11-2014 18:01
1 member likes this  

Toevallig voordat dit topic er was hebben we het er over gehad om de 'oude' regel te veranderen dat topics niet worden verwijderd. We gaan spam gewoon verwijderen van de frontpage door de topics te deleten en de spammer te bannen en we plaatsen dus geen slotjes meer.

Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Tekhead    posted on 22-11-2014 17:34

Poster: W.i.M

Toevallig voordat dit topic er was hebben we het er over gehad om de 'oude' regel te veranderen dat topics niet worden verwijderd. We gaan spam gewoon verwijderen van de frontpage door de topics te deleten en de spammer te bannen en we plaatsen dus geen slotjes meer.

Strak plan wim

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Winston    posted on 22-11-2014 19:34

@W.i.M: Je bedoelt natuurlijk aanpassen van de oude regel. Normale topics niet verwijderen, maar de spam topics wel verwijderen.

Want bij normale topics z.a. te koop, en uit de hand gelopen topics die op slot zijn gedaan is het wel leuk om terug te kunnen lezen.

Tic Toc
Tekhead    posted on 22-11-2014 20:23

Poster: Winston

@W.i.M: Je bedoelt natuurlijk aanpassen van de oude regel. Normale topics niet verwijderen, maar de spam topics wel verwijderen. Want bij normale topics z.a. te koop, en uit de hand gelopen topics die op slot zijn gedaan is het wel leuk om terug te kunnen lezen.

Nostalgie mag je inderdaad niet verwijderen

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
RAS    posted on 23-11-2014 04:55

Goed om te horen Wim. Wel jammer dat er op dit moment nog steeds twee spamtopics te zien zijn.

En als ik nog een tip mag geven: Breng de site terug naar zijn kernpunten.
1) Forum
2) DJ-booth's  /  image gallery
3) Gearbase

Al het andere is in mijn beleving oude rotzooi die slecht bijgehouden wordt en doet afbreuk aan datgene wat wel nog van waarde is. Ik snap dat jullie de site groter hebben willen maken, maar veel van die extra dingen zijn duidelijk geen succes geworden en vertroebelen alleen maar de site. Het nieuws van het afgelopen jaar bevat 5 items. Een lachertje.

User edit by RAS on 23-11-2014 @ 05:04:39 (100%)
bambamstudio    posted on 23-11-2014 11:42

Geardatabase voegt ook niets toe, dus die mag van mij ook weg

CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
LouisCasper    posted on 23-11-2014 17:04

Poster: RAS

Goed om te horen Wim. Wel jammer dat er op dit moment nog steeds twee spamtopics te zien zijn.

En als ik nog een tip mag geven: Breng de site terug naar zijn kernpunten.
1) Forum
2) DJ-booth's  /  image gallery
3) Gearbase

Al het andere is in mijn beleving oude rotzooi die slecht bijgehouden wordt en doet afbreuk aan datgene wat wel nog van waarde is. Ik snap dat jullie de site groter hebben willen maken, maar veel van die extra dingen zijn duidelijk geen succes geworden en vertroebelen alleen maar de site. Het nieuws van het afgelopen jaar bevat 5 items. Een lachertje.

Dat zeg ik inderdaad ook al tijden. Het menu is veel te groot en meer dan de helft kan sowieso compleet geschrapt worden omdat niemand ze gebruikt. Focus je op wat deze website is: een forum, en haal al die andere bullshit weg.

http://www.louiscasper.com
Dolivieira    posted on 23-11-2014 22:26

Ik heb het er pas geleden nog met Jeroen over gehad. Gelijk van de front page verwijderen. 

CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Lead    posted on 24-11-2014 12:42
1 member likes this  

Van die bullshit topics worden inderdaad tegenwoordig verwijderd en niet meer alleen gesloten, het gaf inderdaad te veel bullshit en onzinnige dingen op de voorpagina. We hadden de regel om topics nooit te verwijderen vanwege het verliezen van de informatie, maar spam hoeven we inderdaad niet te bewaren. Zoals je de laatste paar dagen ziet zitten we er wat rapper bovenop.

Accounts van spammers worden niet verwijdert maar gebanned. Op die manier kunnen ongewenste mensen niet terug blijven komen, en als worden ze gelijk weer geblokt als ze een week later een nieuw account zouden willen aanmaken.

Over tijd zijn er inderdaad wat dingen in het menu die niet zo goed gebruikt worden als we hadden gehoopt. Aan de andere kant, sommige probeersels zijn succesvol gebleken over tijd (DJ Booths), hoewel mensen in het begin dat ook een overbodig deel vonden...

Het nieuws is inderdaad jammer, maar we hadden ook gehoopt dat daar deels vanuit de members input voor zou komen zodat we konden zien waar mensen hun interresse liggen.

ennuhk, wordt DJR nog serieus genomen door de eigenaren ? Ja dat denk ik wel, staat me nog bij dat ik een half jaar aan het programmeren ben geweest voor de responsive layout waar jullie nu naar kijken.... Dat zou ik niet doen op moment dat we de site niet serieus zouden nemen

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 24-11-2014 12:43 (27%)
RAS    posted on 24-11-2014 21:51

Zo'n responsive design is prettig, maar als de inhoud er niet naar is, dan zijn mensen snel weer weg. Nu staat er ook al weer twee uur lang van die spam bovenaan. Al weer twee uur lang zien mensen dat ze rotzooi kunnen verwachten op deze site. Dan kom je ondanks het mooie responsive design niet meer zo serieus over.

Ik uit al deze kritiek omdat ik hier graag kwam en ik vind het jammer om te zien dat de site ten onder gaat. Hoop dat het beter wordt in de toekomst.

Dolivieira    posted on 25-11-2014 09:59

Sorry dat ik dit nog een keer post. Maar ik denk dat dit oplossing zal bieden:

Kunnen we niet van DJ resource een iets meer gesloten DJ communitie gaan maken. Dus als je lid wordt dat het eerst getoets wordt of wel degelijk iets met DJen te maken hebt. Dus dat je niet zomaar meer dingen kan posten. Dat houd onze forum schoon en Leuk want die lullo's maken iedere keer weer nieuwe accounts aan. 

Lead    posted on 25-11-2014 10:09

Ik wil een filter gaan inbouwen dat dit soort shit er niet meer komt inderdaad. Denk dat het redelijk simpel kan, er komen ristricties voor bepaalde woorden in een openingspost, 'fake ID'  en 'passport'  zou al mooi begin zijn. in de afgelopen 15 jaar heeft er nooit iemand met die key woorden een forum topic geopent die legitiem was...

Let the BASS be louder
Dolivieira    posted on 25-11-2014 12:25

Kijken of dat werkt. Werkt het niet kan je altijd nog overstappen naar wat ik heb voor gesteld. 

RAS    posted on 25-11-2014 14:22

Een filter wat je ook toe zou kunnen passen is dat elke persoon die hetzelfde bericht 2x of vaker plaatst automatisch tijdelijk gebanned wordt en zijn berichten worden verstopt tot ze gecontroleerd zijn.

MarcoMartinez    posted on 25-11-2014 22:52

Ik betrap mezelf erop dat ik hier nog maar 1x per week naar 1x per maand kijk omdat er zo weinig gebeurt.

ik heb nu na 1/2 jaar maar weer eens ingelogd om weer eens te reageren,dus ik steek ook hand in eigen boezem

www.djmarcomartinez.com
Melancholie    posted on 26-11-2014 03:07

Hoewel ik hier geen credits heb verdient, wil ik toch echt ook aandacht vragen voor mensen die op hun manier een bijdrage proberen te leveren hoe moeilijk dat soms ook te begrijpen is. Hoewel ik absoluut geen dj ben, neemt het niet weg, dat ik een enorme kennis van de muziek wereld heb! Het valt mij dan ook vanaf het begin afgaan op, dat kennis op muziek gebiedt hier niet even snel wordt opgevangen zoals wellicht sommige mensen hopen. In deze dat wat ik probeer te delen geheel niet ontvangen word! https://www.youtube.com/watch?v=9uo9oy-Eqo4

Met eerlijkheid kan ik jullie verzekeren een extreem grote kennis van muziek te hebben, maar zoals eerder aangegeven dit niet terug te kunnen plaatsen in de setting zoals hier op het forum opgesteld is. Maar nergens neemt dit weg, dat ik geheel in staat ben om te oordelen of een eigen productie waardevol is of niet! En in alle eerlijkheid heb ik mij absoluut als een idioot gedragen en gedaan, maar dit uit onzekerheid over wat wel en niet kan. 

De reden dat dit forum niet geheel aan zijn verwachting voldoet, is omdat het naar mijn mening, geheel niet inspeelt op wat er nu letterlijk gebeurt! Het is vrij gemakkelijk om via google alles op te zoeken mbt dj gear, maar kennis van muziek, zoals ik en velen met mij bezitten is niet te vinden via internet! 

In mijn beleving en optiek zou men zich ook meer moeten inzetten op muziek wat nu van toepassing is! In eerlijkheid kan ik alle thema's vertellen en alle 'geheimen' van muziek vertellen! Maar indien men dit niet als serieus kan nemen, en hier liever grappig over doet, zal een deel van de leden 'met kennis' wegblijven en geen energie meer steken in deze community! Dit omdat eenmaal de setting klaargespeeld en het systeem draaiende het forum geen verder doel meer dient. 

In alle oprechtheid heb ik mij daarom bij voornaam en plaats opnieuw voorgesteld! Dit in de hoop aansluiting te kunnen vinden zonder mijzelf meer als een clown te gedragen! En ook in de absolute hoop meer gelijk gestemden (mensen) te vinden die zich verder willen verdiepen in waarom iets gedraaid wordt of niet! Mijn expertise zit hem dan ook in de nieuwste releases van elk genre en de videoclips! Mijn dagbesteding bestaan dan ook voor 80% op zijn minst uit dit gegeven. Doe dit dan ook al jaren lang, en heb daar zo mijn kennis in opgedaan! Niets anders dan 24 uur elke dag alle speellijsten van radiostations volgen alle clips ,thema's en onderwerpen. Elk subliem gedeelte ontrafelen en herkennen en een geheel script schrijven over deze jaren heen! 

Maar nogmaals, ik ben geen dj, en heb wel logix en wat hardware shit maar kan er niets mee. Het is niet mijn vak, en heb daar geen tot weinig kennis in. Mijn expertise ligt op speellijsten en thema's en dit is wat ik geheel mis op dit forum van het begin af aan. En hoewel mijn smaak absoluut ligt bij hip-hop en dergelijke neemt het niet weg dat ik niet mijzelf verdiep op andere gebieden. 

Spotify: shmeijer - Stef go crazy : indien je de moeite neemt zul je zien dat het stuk van sublieme muziek is voorzien, het is niet alleen het goud en rood combinatie, er zit veel meer in. Zoals het woord nitty en dergelijke, het is niet zomaar een speellijstje van grappige muziek. Maar het kost moeite om dit te luisteren indien het niet je smaak is. Maar ik zweer dat een gokautomaat op alle lijnen scoort in deze! En dit is dan ook mijn liefde voor muziek, maar heb helaas niet de kennis om dit als dj uit te voeren, of als producer muziek te maken. 

Maar mijn kennis zit hem in videoclips, teksten, namen van artiesten, singels of albums of album hoezen. Mijn kunst is om muziek te laten kloppen met alle radio thema's en dergelijke. Het beoordelen waarom een tekst werkt of niet, en het zo kunnen toepassen dat een simpel woord twee of meer woorden kunnen zijn, en de kans vergroot wordt zodat het langer toepasbaar is! Dit is mijn kunst!!!!!! 

Het verzorgen van airplay!

Met vriendelijke groet, Stef

User edit by Melancholie on 26-11-2014 @ 03:49:53 (69%)
RAS    posted on 26-11-2014 04:51

Melancholie, ik snap niet helemaal wat jouw bericht hier doet.

Als je vind dat het forum nu niet behandeld waar het nu om draait in de DJ wereld, dan is dat geen verwijt naar de eigenaren (waar dit topic op gericht is), maar naar de posters die de verkeerde vragen stellen of verkeerde onderwerpen beginnen in hun topics.

Niet van toepassing op dit topic en dus kun je beter een eigen topic maken over jouw onderwerp. Als je vervolgens in je eigen topic je tekst eindigt met één of twee concrete vragen krijg je wellicht een eigen kwaliteit-discussie op gang.

User edit by RAS on 26-11-2014 @ 04:52:25 (2%)
Lead    posted on 26-11-2014 10:13

Poster: RAS

Een filter wat je ook toe zou kunnen passen is dat elke persoon die hetzelfde bericht 2x of vaker plaatst automatisch tijdelijk gebanned wordt en zijn berichten worden verstopt tot ze gecontroleerd zijn.

De vraag is dan wanneer een bericht identiek is, ze zijn nooit 100% hetzelfde. en ik wil het ook niet onmogelijk maken voor goed bedoelende mensen om iets te kunnen posten als ze hier niet geregistreerd hebben. Maar daar moet wel iets op te vinden zijn. Max 1 of 2 bericht per dag in de eerste tijd na je registratie bijvoorbeeld.

Poster: Dolivieira

Kijken of dat werkt. Werkt het niet kan je altijd nog overstappen naar wat ik heb voor gesteld. 

Besloten maakt niet at de users anders gebruik maken van een platform denk ik. Maar dit is de meest ingrijpende stap die altijd nog mogelijk is. Noodplan is er dus

Let the BASS be louder
cross-over    posted on 27-11-2014 16:25
2 members like this  

Wil ik net opmerken dat er weer een aantal spam berichten van gisteren staan, heeft wim ze net verwijderd...

Als je dit goed wilt aanpakken zul je een aantal mensen moeten hebben die 'real time' monitoren.
Wij doen dat door elke nieuw topic als email te sturen naar moderators. Kun je direct actie ondernemen als het nodig is zonder continue online te zijn.

http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 27-11-2014 @ 16:27:42 (100%)
Essential    posted on 29-11-2014 00:56

Wordt het niet eens tijd dat je die ip's gaat doorgeven aan cyberpolitie ofzo, dit kan zo echt niet meer verder.

Melancholie    posted on 29-11-2014 04:21

Zolang mensen berichten niet begrijpen, zal de spam door blijven gaan! Want blijkbaar biedt iemand een paspoort aan zodat men verder kan reizen!

Mijn gevoel zegt dan ook dat de persoon die hier de boel spamt, nog steeds zeer vriendelijk is, en geen kwaad in zin heeft, hij had namelijk anders kunnen doen! Klaarblijkelijk heeft deze persoon wel degelijk een bericht of boodschap! En mijn vermoeden zegt mij dat hij het forum in luttele seconden kan overnemen en verwijderen. 

Maar dat is mijn voorgevoel! 

--------

Het is idd beter om zelf een topic aan te maken met 1 of 2 gerichte vragen, zal er eens over nadenken!

User edit by Melancholie on 29-11-2014 @ 04:36:10 (39%)
Mod edit by Lead on 30-11-2014 10:27 (13%)
[MOD Edit] links naar videos verwijderd, voegt niets toe hier
RAS    posted on 01-12-2014 13:08

Jouw voorgevoel heeft nog het één en ander te leren over websites en geautomatiseerde bot-netwerken

142 Users online: 9 Guests (133 Unknown)
Pages generated today : 23.102
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.411.476