Hallo muziekvrienden,
Ik ben in het bezit van een controller van Pioneer DXJ AERO.
Deze wil ik graag gaan gebruiken in combinatie met Rekordbox.
Ik heb een Windows 7 i7 laptop met daarop Rekordbox en mijn muziek collectie.
Maar ik krijg het niet voor elkaar en dit werkend te krijgen zodat ik met de controller door Rekordbox kan scrollen en daaruit een muziek nummer kan selecteren.
ik hoop dat iemand mij kan helpen met de juiste instellingen zodat ik dit werkend krijg.
Gr. Hennie
er zit als het goed is op je controller een WLAN knop. Druk daarop en dan moet je met je laptop naar wifi->log-in op je controller->open RekordBox en selecteer een nummer en selecteer welk deck.
Anders kiijk op internet en zoek in het engels op, de meeste mensen plaatsen dit soort dingen in het engels. Rekorbox kan alleen je usb zien of CD's verder weet ik het niet . Succes
GR.
Maarten013
Producer en DJ
Oké Marten013,
Ik ga het uit proberen en laat het weten hier.
Bedankt alvast.
Ik krijg het helaas nog niet voor elkaar, heb al van alles geprobeerd en gelezen.
Ik wil een draadloze verbinding maken tussen mijn laptop en controller.
Hiervoor heb ik reeds een gebruikersnaam en wachtwoord.
Deze moet ik ergens invullen om een Wifi verbinding te kunnen maken met de controller.
Dit heb ik wel voor elkaar gekregen met mijn IPad.
Ik ga dan naar de instellingen van de IPad - ga naar Wifi - zet de controller aan - en open de optie WLan op de controller daarin zie ik mijn IPad staan. Deze selecteer ik en er wordt een draadloze verbinding gestart tussen de IPad en de controller.
Op deze controller kan ik 4 draadloze apparaten laten verbinden, maar helaas lukt me dit niet met mijn Laptop en de controller.
Maar wat doe ik nu verkeerd, wie kan mij hiermee helpen a.u.b.
De XDJ-AERO is vooral bedoeld om met telefoons te werken. Rekordbox behoort wel te werken, maar dan alleen voor MP3 en AAC muziek, de Aero ondersteunt geen WAV of AIFF.
Het verbinden van je laptop met Rekordbox gaat op dezelfde manier als met je telefoon : Verbind je laptop met het wireless van de Aero. Daarna druk je op het Wireless icoontje bij Devices en zou je met de Aero door je Rekordbox collectie heen moeten kunnen lopen. Je zult alleen de compatible muziekbestanden zien.
Lead,
ik ga het weer proberen en laat het hier weten.
Lead,
Eindelijk het is gelukt. Op de laptop moet de de naam zoeken van de AERO en daar je password een keer in geven
Virusscanner uitzetten.
Rekordbox opstarten en klikken op Devices dan op LINK klikken en klaar is Kees..
Mensen allemaal bedankt voor jullie hulp.
Groetjes Hennie