I Love Techno 2014
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tekhead    posted on 19-09-2014 22:30

Na jaren van achteruitgang met als dieptepunt, een niet uitverkocht indoor festival in 2013 lijkt het alsof de organisatie het begrepen had dat men het festival helemaal aan't kapotmaken was door hun line-up's die heel ver weg waren van wat de essentie is van I Love Techno, namelijk het ontbreken van echte Techno DJ's, iconen en grootheden uit de techno-scene, dj's die dit festival mee hebben groot gemaakt, dj's die pure techno uitstralen, in klank en beeld, en die zelfs altijd de datum van ILT vrij hielden in hun agenda voor een eventuele boeking. Het signaal dat de echte techno fans in hun boodschap aan de organisatie gaf was heel duidelijk en werd ook duidelijk begrepen, terug Techno of we blijven weer weg, net zoals ik, en ik ben daarom gematigd tevreden dat er voor de 2014 editie terug enkele stomende namen aangetrokken zijn die hopelijk voor een definitieve terugkeer naar de roots van dit festival gaan zorgen, ik zal dit jaar alvast vd partij zijn voor enkele van mijn helden eindelijk nog eens aan't werk te zien en vooral mijn Techno godfather uit Detroit  Jeff Mills, wie gaat er nog dit jaar ?

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

What do you think about I Love Techno 2014 ??

Vote :   

Estacy    posted on 20-09-2014 00:13

the advent, marco bailey, Jeff mills, underworld, vitalic, dj rush en natuurlijk Dave Clarke. In iedergeval zit het techno gedeelte van de naam wel goed als ik dat zo zie!

'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tekhead    posted on 20-09-2014 01:12

Poster: Estacy

the advent, marco bailey, Jeff mills, underworld, vitalic, dj rush en natuurlijk Dave Clarke. In iedergeval zit het techno gedeelte van de naam wel goed als ik dat zo zie!

Eindelijk, eindelijk, he, Onbegrijpelijk dat men, ondanks al die klachten over line-up's vd laatste jaren, nu pas actie onderneemt. Ik heb uit goede ron vernomen dat men alles op alles zet om nog een 2 tal dikke namen op de line-up lijst te zetten, ben benieuwd of het gaat lukken. Ik zou toch graag nog enkele Hard Techno namen zien verschijnen en niet alleen Rush. En als het effe kan een female dj, Candy Cox, Fernada Martins, Fatima Hajji, Marusha zou helemaal af zijn, al zou ik al heel happy zijn met 1 vrouwelijke Hard Techno dj, Fernanda Martins samen met haar grote liefde DJ Lucas

Dolivieira    posted on 20-09-2014 15:19

Ja idd. Eindelijk weer een beetje een lineup waar veel techno namen in voorkomen. Vind de prijs alleen een beetje aan de hoge kant. Niks met early birds of zo. Was vroeger altijd wel tof feest. 

CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tekhead    posted on 21-09-2014 00:31

Poster: Dolivieira

Ja idd. Eindelijk weer een beetje een lineup waar veel techno namen in voorkomen. Vind de prijs alleen een beetje aan de hoge kant. Niks met early birds of zo. Was vroeger altijd wel tof feest. 

Ja de prijs is idd erg prijzig, een policy die al enkele jaren aan de gang is, elk jaar weer een prijsverhoging, en de laatste 5 jr waren die verhogingen al echt overdreven. Ik vraag me af waar en wanneer dit gaat eindigen, die absurde hoge prijzen van de tickets zal men niet eeuwig blijven betalen en als die organisatie's niet oppassen maken ze hun eigen festivals nog kapot. Ik heb al jaren een liefde's verhouding met ILT, een verhouding die ook enkele jaren in de ijskast lag omwille van de line-up en het verkrachten van de essentie van dit festival, namelijk Techno, maar dit jaar wil ik die forse prijs dan ook betalen, de line-up is tenminste kwaliteit.

Dolivieira    posted on 21-09-2014 18:50

Ja heb hem bekeken. Volgens mij is die nog geen eens volledig. Is het niet.?

Tekhead    posted on 21-09-2014 18:56

Ja heb hem bekeken. Volgens mij is die nog geen eens volledig. Is het niet.?

Idd, deze lijst is nog niet volledig Dennis

cross-over    posted on 22-09-2014 15:37

mmm, aantal prima dj's op de line-up met een aantal goede 'upcoming dj's' waaronder Charlotte.

Helaas heb ik andere verplichtingen de 8ste . Maar roger, veel plezier en laat maar weten of het een feestje geworden is.

http://soundcloud.com/lau-daniels
Tekhead    posted on 23-09-2014 19:07

Poster: cross-over

mmm, aantal prima dj's op de line-up met een aantal goede 'upcoming dj's' waaronder Charlotte. Helaas heb ik andere verplichtingen de 8ste . Maar roger, veel plezier en laat maar weten of het een feestje geworden is.  

doe ik zeker

Tekhead    posted on 11-11-2014 11:51

Poster: cross-over

mmm, aantal prima dj's op de line-up met een aantal goede 'upcoming dj's' waaronder Charlotte. Helaas heb ik andere verplichtingen de 8ste . Maar roger, veel plezier en laat maar weten of het een feestje geworden is.  

Zoals elk jaar bevonden de echte Techno dj's zich in de Red Room maar enkele konden niet aan mijn verwachtingen voldoen of deels maar en dit was het geval voor The Advent, Vitalic, en zeer zeker ook Dave Clark die allemaal goede momenten afwisselde met zwakke en dit was vooral door het misbruik maken van al die FX- bakjes en hun bij momenten zeer storende aanwezige (kut)effecten waardoor er vele tracks bij momenten helemaal naar de kloten geholpen werden en er van opbouwen veelal geen sprake meer was en de essentie van een goede dj set helemaal afwezig bleef, jammer, heel jammer omdat een oude rot zoals ik weet hoe goed deze artiesten dit vroeger wel deden. Ik blijf erbij, een FX sectie is een leuke toevoeging aan een set maar enkel als je dit goed onder de knie hebt en er gebruik maar geen MISbruik van maakt ! Mijn hoogtepunt vd avond was de set van DJRush, korte opbouw en dan volle gas HARD TECHNO beats waarbij alleen de Die-Hards overeind bleven  maar ook Paul Kalkbrenner en Len Faki hebben het beste van zichzelf gegeven en hebben dit feestje mee kleur gegeven, next year meer van dit.

Dyno    posted on 11-11-2014 19:51

Tja, sommige djs denken dat veel FX gebruiken een toevoeging is in hun set, maar vaak is het gebruik ervan té overdadig en totaal niet passend.

Ik heb een keer op een feest een dj gehoord die bij elke overgang de (zelfde) Fx module aansprak. Misschien om te verbloemen dat hij totaal niet kon mixen, maar ja.......

Fx gebruik je sporadisch. Althans ik wel (ik heb wat fx op mijn djm600 zitten).

http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Dolivieira    posted on 11-11-2014 20:23

Len Faki is echt een held. Draait lekker die man. En weet hoe hij moet opbouwen. 

Tekhead    posted on 11-11-2014 22:13

Poster: Dyno

Tja, sommige djs denken dat veel FX gebruiken een toevoeging is in hun set, maar vaak is het gebruik ervan té overdadig en totaal niet passend. Ik heb een keer op een feest een dj gehoord die bij elke overgang de (zelfde) Fx module aansprak. Misschien om te verbloemen dat hij totaal niet kon mixen, maar ja....... Fx gebruik je sporadisch. Althans ik wel (ik heb wat fx op mijn djm600 zitten).

Dat bedoel ik dus hé Rick

Len Faki is echt een held. Draait lekker die man. En weet hoe hij moet opbouwen. 

Idd, dat wist ik al lang, enig nadeel op ILT was dat Len Faki een 1/2 uur na Rush van Start ging en in een zaal die het verste weg lag van de Red Room en het snel rennen was om van beide sets het beste mee te nemen (wat uiteindelijk redelijk goed lukte). Het was nog eens een geslaagde avond voor mij.

Dolivieira    posted on 12-11-2014 21:54

Ja effecten moet je nooit overkillen. Ik heb een shitload aan effecten op mijn DJM2000, RMX1000 en Traktor maar je  moet ze af en toe gebruiken  en niet overkillen. Ik doe wel af en toe die ratelslang die Dubfire ook gebruikt door mij set heen. En een beetje reverb, Echo/delay en Filter is ook altijd wel leuk om te doen. Maar zeker niet in elke plaat en of overgang. Het moet leuk blijven. Veel platen hebben ook al het een en ander zelf al aan boord zitten. Ook moet je veel platen hun verhaal laten doen. 

Winston    posted on 19-11-2014 20:25

Ik klaagde ook al heel lang over het overmatig en ook nog ondeskundig gebruik van effecten. Maar dat is nu de norm.

Wil je nog meetellen, moet je het blijkbaar ook op die manier doen. Maar voor mij is dat geen muziek meer.

Tic Toc
Tekhead    posted on 22-11-2014 12:19

Poster: Winston

Ik klaagde ook al heel lang over het overmatig en ook nog ondeskundig gebruik van effecten. Maar dat is nu de norm. Wil je nog meetellen, moet je het blijkbaar ook op die manier doen. Maar voor mij is dat geen muziek meer.

Erger ik mij ook mateloos aan, vooral door ondeskundig gebruik door het overgrote deel van de dj's zoals ik al opmerkte.

BTW hoe is het ermee Winston.

Winston    posted on 22-11-2014 19:41

Hey Tekhead, ja, ik ben er nog steeds

Tic Toc
Estacy    posted on 22-11-2014 19:43

Jullie begrijpen het allemaal niet. 

Flanger

100%

24/7

'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tekhead    posted on 22-11-2014 20:21

Poster: Winston

Hey Tekhead, ja, ik ben er nog steeds

Goed om horen (zien), ik ook maar minder als vroeger

Poster: Estacy

Jullie begrijpen het allemaal niet.    Flanger 100%   24/7

jawel hoor

User edit by Tekhead on 22-11-2014 @ 20:22:35 (4%)
Tekhead    posted on 27-11-2016 20:09

RIP I Love Techno Belgium

This is an old Topic

No new postings for 3.087 days.
 Post CommentThat would be 102.9 months
or a whopping 8.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

150 Users online: 13 Guests (137 Unknown)
Pages generated today : 25.739
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.633.490