Hey,
ik ben van plan een MacBook pro te kopen om mee te gaan draaien. Welke koop ik het best? Ik heb vrij veel muziek die ik wil opslaan. Ik draai met Rekordbox. Suggesties?
Altijd weer genieten hoe de laatste paar actieve members het forum tot op de grond toe afbreken. Chapeau kinders.
Dit soort discussies bestaan al sinds het forum bestaat hoor. Enkele voorbeelden:
Alles met Ilja
Pioneer vs Denon
Macbooks (deze discussies zijn al zo oud als de weg naar rome)
Sync vs Beatmatch
Poster: thomassmith
Altijd weer genieten hoe de laatste paar actieve members het forum tot op de grond toe afbreken. Chapeau kinders.
Want je mag geen discussies voeren op een forum? (forum = discussiebord). Dat de toon van techhead ongepast is kan ik niks aan doen
Er gaat niks boven een goede discussie, toch
Maar ik zie verder geen reactie van TS,
MacPhisto, heb je al iets gekocht??
Je mag zeker wel een discussie hebben. Daar is een forum voor. Maar wat soms doet dat is jou mening door ramen Sebasz, is je mening er doorheen ramen en dat moet je toch eens aan gaan werken. Ook met de botte bijl wil jij er in hakken. Je mag best ergens niet mee eens zijn. Maar breng het op een normale rustig manier. Dan krijg je meer symphatie voor je mening en stellingen.
Ik reageer op, en ontkracht aannames van anderen, en onderbouw dat feitelijk. Dat heeft niks te maken met je 'mening er doorheen rammen' De enige die het op een rustige manier moet brengen is tekhed
Poster: Sebasz
Ik reageer op, en ontkracht aannames van anderen, en onderbouw dat feitelijk. Dat heeft niks te maken met je 'mening er doorheen rammen'
De enige die het op een rustige manier moet brengen is tekhed
ken je Calimero ? Ken je Pinokkio ? 2 figuren die perfect bij jou passen, liegen en de onschuldige uitgangen dat is al wat jij doet. Vreemd dat er steeds weer op jou manier van communicatie en omgang op het forum negatieve commentaar komt maar wel die commentaar proberen door te schuiven naar anderen. Ik en ik niet alleen heb jou nog nooit iets positief weten posten over anderen of anderen hun mening, idee of initiatieven, neen alles afbreken en alles beter weten, tijd dat iemand jou eens zegt dat je een arrogante betweter bent en dan druk ik mij nog heel zacht uit
Wat was het onderwerp ook al weer?
Op elkaar afzeiken of welke macbook je moet kopen voor draaien..
De basis versie van de MBP is al top om mee te draaien, nadeel is dat je bij de nieuwste modellen niet zomaar je SSD schijf kan upgraden of ram geheugen er bij kan zetten. Denk hier dus goed over na!
Heb in 2011 een standaard versie van een MBP gekocht en werkt nog steeds super! Installeer wel elk jaar OSX opnieuw.
Hierdoor blijft hij snel genoeg om mee te draaien.
Poster: Yorick
Op elkaar afzeiken of welke macbook je moet kopen voor draaien.. De basis versie van de MBP is al top om mee te draaien, nadeel is dat je bij de nieuwste modellen niet zomaar je SSD schijf kan upgraden of ram geheugen er bij kan zetten. Denk hier dus goed over na! Heb in 2011 een standaard versie van een MBP gekocht en werkt nog steeds super! Installeer wel elk jaar OSX opnieuw. Hierdoor blijft hij snel genoeg om mee te draaien.
Upgraden is zelfs al gratis, lekker meegenomen.
Da's ook voor het eerst of niet danPoster: Tekhead
en dan druk ik mij nog heel zacht uit
Poster: Yorick
Op elkaar afzeiken of welke macbook je moet kopen voor draaien.. De basis versie van de MBP is al top om mee te draaien, nadeel is dat je bij de nieuwste modellen niet zomaar je SSD schijf kan upgraden of ram geheugen er bij kan zetten. Denk hier dus goed over na! Heb in 2011 een standaard versie van een MBP gekocht en werkt nog steeds super! Installeer wel elk jaar OSX opnieuw. Hierdoor blijft hij snel genoeg om mee te draaien.
Jup dat is inderdaad een nadeel. Als je denkt ik gebruik maar 256gb, koop dan gewoon de 512gb. etc.. Zelfde geldt voor de ram. Gewoon 16gb in duwen dan weet je dat je nog 5 jaar vooruit kunt. En dan kom je in ieder geval niet voor verrassingen te staan
Bij een SSD mag je sws maar 70-75% van je ruimte gebruiken, daarboven en hij wordt langzaam. Je kunt inderdaad beter te veel als te weinig gebruiken. Hoewel er met een externe harde schijf wel omheen te werken is
Da's ook voor het eerst of niet dan
![]()
Als gij het zegt !
Poster: Estacy
Bij een SSD mag je sws maar 70-75% van je ruimte gebruiken, daarboven en hij wordt langzaam. Je kunt inderdaad beter te veel als te weinig gebruiken. Hoewel er met een externe harde schijf wel omheen te werken is
Mja is ook niet praktisch om overal met je externe hdd te sjouwen..
Ik kan alleen maar een SSD aanraden!
Ikzelf heb een 15inch met mat scherm gekocht.
De CD Writer eruit gehaald met een ombouwer waarmee die extern wordt, HDD op de plaats waar de CD Writer zat, en de SSD op de plaats waar de HDD zat.
Dit werkt super en enorm snel! Ik heb hem nu 2 jaar en hij is nog altijd even snel als vroeger!
Ik heb 256gig SSD en 500gig HDD, dat is meer dan genoeg als je je films en foto's op je HDD zet!
Poster: Estacy
Bij een SSD mag je sws maar 70-75% van je ruimte gebruiken, daarboven en hij wordt langzaam. Je kunt inderdaad beter te veel als te weiniggebruiken. Hoewel er met een externe harde schijf wel omheen te werken is
In een Mac worden SSD's altijd langzaam dus je hoeft geen rekening te houden met die vrije ruimte. Tenzij je een Apple SSD koopt. Op non-Apple SSD's zit namelijk geen TRIM support. Wat betekent dat je SSD met de loop van de tijd langzamer wordt en sneller slijt.
Vroeger kon je met een trucje nog zorgen dat je wel TRIM support had op je eigen gekochte SSD, sinds OS X Yosemite niet meer. Dus zie daar het echte gezicht van Apple. Mijn volgende laptop is dan ook geen Macbook meer
Mja is ook niet praktisch om overal met je externe hdd te sjouwen..
Zo veel ruimte neemt een Ext-HDD nu ook niet in he, en veel wegen doet het ook niet
Idd, ik heb altijd meerder externe HDDs bij me. Altijd van 2,5 HDDtjes en geen problemen om van uit die schijven te draaien. En wat voor een een niet praktisch is kan voor een andere wel praktisch zijn. SSD zijn idd sneller dan HDD. Maar ook vele malen duurder. SSD voor opstarten is zeker aan te raden. Maar niet een must. Ik draai al 3 jaar met mijn Macbook uit 2011, en moet zeggen de laptop me nog nooit in de steek heb gelaten. En plaatjes haperen heb ik hier nog niet gehad. Denk dat uit ook wel te maken heb met wat er onder de motorkap heb draaien. Want behalve met een SSD kom je er ook niet. Mijn mac heb een 2,7 i7 processor en 8gb interne Ram en draait alles zonder haperen.
Wat zou ik nu voor 13' Mac book pro kopen ?
Ik wil hem gaan gebruiken voor met recordbox mijn muziek te organiseren en downloaden en ik wil er op gaan produceren met Logic (laatste versie ook Pro dacht ik? Ik werk nu op een I-Mac maar vind t leuker om in de toekomst ook wel eens s'avonds op de bank naast mijn vrouw te zitten ipv op zolder in de studio. Verder geen spannende toepassingen. Bovenstaande termen zeggen me allemaal niks vandaar dat ik t maar even vraag ?
Ga je voor een 13' dan zou ik altijd voor de zwaarste gaan. Kost iets meer dan het instap model maar is wel het stabieler dan de goedkoopste.
Maw gewoon diegene met de meeste opslag vermogen dus
Poster: Tekhead
Als er nu iemand stoer doet .... en zo een betoog over enkel een meerwaarde, niet bijdehands gaan doen he ! Als jij vindt dat een 15' zoveel meerwaarde heeft om enkel te draaien, jou goed recht, ik ben daar niet akkoord mee en ik haal daar geen 'onzinnige' argumenten bij. En hou je belachelijke kinderachtige uitlatingen van Ritalin maar voor jezelf, ADHD puber. @Doliveira: Sebasz leest alleen wat hij wil lezen en geeft er steeds weer een draai aan.
Doe toch niet zo ongesteld joh, zie niet alles als een persoonlijke aanval