Welke MacBook kopen om te draaien (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MacPhisto    posted on 08-09-2014 20:22

Hey,

ik ben van plan een MacBook pro te kopen om mee te gaan draaien. Welke koop ik het best? Ik heb vrij veel muziek die ik wil opslaan. Ik draai met Rekordbox. Suggesties?

What do you think about Welke MacBook kopen om te draaien ??

Vote :   

Mixuel    posted on 09-09-2014 07:30

Type maakt niet zoveel uit, de nieuwe types kunnen allemaal rekordbox draaien. Wel is aan te raden een 7200 RPM externe schijf aan te schaffen op tunderbolt, FireWire, usb3.0.

Music is so wonderful !
Sebasz    posted on 09-09-2014 13:55

Koop de basisversie van 15' als je verder niks grafisch gaat doen behalve af en toe photoshop. Anders de duurdere.

Maar ik vraag me af waarom je een laptop van 2000 euro of meer wil kopen? Toen ik mijn macbook op de kop kon tikken voor 1600 euro vond ik het al eigenlijk teveel geld, maar ik wilde wel eens weten of dat nou echt fijner was dan een windows laptop die de helft kost. En mijn conclusie is nee. Het is een prima laptop hoor, maar de meerprijs niet waard. En nu zou ik NOOIT voor 2000 euro zo'n machine kopen..  er zijn veel beter alternatieven voor een betere prijs.

Niet letten op wat mixuel zegt, een extra externe hdd heb je helemaal niet nodig om te draaien. Gewoon lekker op je laptop laten staan. Lijkt me sterk dat je 500gb aan muziek hebt die je kun draaien in de club

En oja besef je ook dat je een dure verzekering moet afsluiten voor zo'n 2000 euro kostende laptop als je die gebruikt om te draaien in de club. Er hoeft maar een mongool bier overheen te gieten, of je wordt beroofd van je spullen opweg naar de auto snachts

User edit by Sebasz on 09-09-2014 @ 13:57:09 (33%)
Martullia    posted on 10-09-2014 02:02

Als je graag toch zoveel geld wilt uitgeven voor een laptop en niet alleen voor de naam Apple wilt betalen, zou ik je een laptop in de military class aanraden. Die kunnen tenminste wel tegen een stootje en je hebt zelf waterdichte modellen.

Anders is een laptop voor circa 800 van ieder ander willekeurig merk (m.u.v Apple) meer dan voldoende voor te draaien.

User edit by Martullia on 10-09-2014 @ 02:04:15 (16%)
Sebasz    posted on 10-09-2014 09:45

Maak je wel de blits meer inderdaad zon military grade laptop van dell _O- No joke trouwens, deze gebruiken ze serieus in US leger

User edit by Sebasz on 10-09-2014 @ 09:46:28 (100%)
cross-over    posted on 10-09-2014 15:05

Als je een mac wilt maakt het niet veel uit, zoals hierboven ook al is aangegeven.

Zelf gebruik ik een windows laptop, SSD systeem (512GB ) van iets meer dan 1000 euro, maar dat systeem is gewoon supersnel en dat heeft ook zijn voordelen.

http://soundcloud.com/lau-daniels
Martullia    posted on 12-09-2014 00:04

Poster: Sebasz

Maak je wel de blits meer inderdaad zon military grade laptop van dell _O- No joke trouwens, deze gebruiken ze serieus in US leger

Heet niet voor niets military class. Het is maar wat je wil betalen voor de naam Apple of een laptop waar je op gaan kan lopen stampen zonder dat hij kapot gaat . Het is alleen een feit dat een windows laptop met dezelfde hardware als een macbook pro de helft kost. Maar ja je hebt ook mensen die 20 euro betalen omdat er dan sloggi of Bjorn op staat.

cross-over    posted on 12-09-2014 13:32

Poster: Martullia

Maar ja je hebt ook mensen die 20 euro betalen omdat er dan sloggi of Bjorn op staat.

20 euro voor een sloggi laptop  ? 

zoiets: 

User edit by cross-over on 12-09-2014 @ 13:36:08 (13%)
Estacy    posted on 13-09-2014 22:04

vroeger was ik van het anti apple kamp, waarom zoveel geld uitgeven als je vergelijkbare hardware kan krijgen in een windows laptop voor minder geld? 

Maar ik heb nu sinds een jaar een macbook air en mijn mening is toch echt wel veranderd. Want zo'n laptop is toch echt een klasse apart. De bouwkwaliteit is echt wel heel er goed, hij is gefreesd uit een plaat aluminum, en heel goed afgewerkt. Ik ben nog geen windows laptop tegengekomen die in dezelfde prijsklasse zo'n goed gemaakte behuizing heeft. Ook de software is erg fijn. Ja je mist gewoon af en toe zaken die op Windows wel aanwezig zijn, qua software. Maar de stabiliteit van OSX is zooo goed dat dat wel opweegt tegen dat software puntje. Bovendien wordt dat steeds minder. 

Windows kan heel stabiel draaien, mits je het bijhoudt. Dit betekend opletten met wat je installeert en af en toe je windows opschonen. Bij OSX hoeft dit niet, hij blijft gewoon stabiel draaien. Ook hier lever je wat in betreft vrijheid, je kunt minder instellen. 

Inderdaad, puur gekeken naar de Hardware zijn er betere laptops voor minder geld. Maar apple biedt wel gewoon een totaalplaatje aan wat in mijn ogen beter is dan Windows laptops. Ja het is duur, maar je betaalt gewoon ook voor het merk zo simpel is het. Dat is bij Pioneer ook zo

'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Dolivieira    posted on 14-09-2014 11:04

Ik kan niks er bij vinden wat Estasy in zijn post heeft gemeld. Helemaal mee eens. 

CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Sebasz    posted on 14-09-2014 14:32

@Doliveira: dan ben je niet objectief genoeg...

@Estacy: Waarom weegt gebrek aan functionaliteit op aan de zogenaamde extra stabiliteit. Nogal een scheef argument. En dat je op OS X niet hoeft op te letten wat je installeert is ook een fabeltje. Technisch gezien loopt OS X zelfs 10 jaar achter op beveiligingsgebied (heb de bronnen niet bij de hand, komt van vooraanstaande antivirusexperts en antivirusbedrijven) omdat het bijna niet te maken heeft gehad met grote aanvallen. Nu het marktaandeel beetje bij beetje hoger wordt gebeurt dat wel. Daar waar je op Windows nog een virusscanner hebt die bij vage software aangeeft dat er een virus in zit, heb je dat op OS X niet. Daar type je lekker je wachtwoord in om zo'n app te installeren, en als daar een trojan o.i.d. in zit zul je het nooit weten. Dus ook op OS X moet je opletten wat je installeert, en heb je een virusscanner nodig. Vooral in ons gebied waar we elke vst/au maar snel installeren van een vage downloadsite.. In 9 van de 10 zit gewoon rommel, maar zul je dat vrijwel niet merken.

Wat betreft bouwkwaliteit. Die is inderdaad in orde zoals je mag verwachten van een 2000 euro kostende laptop. Dat je geen Windows laptop tegen komt in die prijsklasse met die bouwkwaliteit komt omdat die er eigenlijk ook niet zijn, zo duur . Maar alle gekheid op een stokje, je weet niet waar je over praat . Er zijn genoeg laptops waarvan de bouwkwaleit op hetzelfde niveau zit als dat van een Macbook. Dat een apparaat niet uit 1 stuk aluminum is gefreesd betekent niet dat de bouwkwaliteit slecht is. De duurdere laptops tussen de 1000 en 1500 euro van bijvoorbeeld Dell, Asus of zelfs Samsung zijn ook gewoon van aluminium gemaakt. Het grootste probleem van deze onzinargumenten zit hem dan ook in het feit dat mensen het (onbewust) willen meten met een Windows laptop van 500 euro, omdat ze zoiets altijd al gehad hebben en daarom denken dat een Macbook veel beter is dan Windows. Als ze dan over gaan naar een Macbook van 2000 euro is dat een wereld van verschil ja. Als je altijd een laptop hebt gehad uit het duurdere segment is het enige verschil het OS. En hoewel ik een Macbook heb die mij bevalt, zal mijn volgende laptop zeker niet weer van Apple zijn. 2000 euro kan ik gewoon niet verantwoorden voor een laptop  (heb mijne toentertijd voor 1600 aangeschaft, wordt elk jaar wel weer duurder lijkt het). Het enige échte voordeel van een Macbook is het Touchpad. Die is heilig . Voor de rest: genoeg fatsoenlijke keuze vanaf 1000 euro met een Windows laptop, met ook gewoon goede touchpads  (in de laatste jaren zijn die ook erg verbeterd, maar daar heb ik nog geen ervaring mee)

User edit by Sebasz on 14-09-2014 @ 14:35:56 (4%)
Vinnyo    posted on 14-09-2014 14:54

Heb altijd een macbook gehad maar nu toch over gestapt op een Windows laptop. Een macbook is de prijs niet waard..

Martullia    posted on 14-09-2014 15:45

@Sebaz Maar zijn er ook windows laptops die kogelvrij zijn? Een man tijdens de metro aanslag in London werd toch gered door zijn macbook.  lol .Ben het verder gewoon met je eens.

Estacy    posted on 14-09-2014 21:19

@Sebasz, zekers zekers goede punten die je aanhaalt. Ik denk zelf ook dat beveiliging op OSX binnen een zeer korte tijd een groot probleem gaat worden. Je hebt daar gelijk in ja. Ze zijn gewoon populair, loop maar een gemiddelde collegezaal binnen en 50% heeft een macbook dus het wordt steeds aantrekkelijker om daar virussen voor te maken. 

Over bouwkwaliteit: meningsverschil

Misschien ligt het ook aan mij, maar ik heb al n hoop laptops gehad, allemaal Windows. Na een half jaar was ie merkbaar trager, na een jaar een stuk trager en dan mag je m opnieuw installeren en dan begint t opnieuw. Ik gebruik mijn Apple nu meer dan een jaar en hij is nog steeds net zo snel als eerst, en dat terwijl ik m hooguit een keer in de maand opnieuw opstart. Ook geen errors, niks. Nou dan heb je mij als OS overtuigd hoor :P Ook dit is natuurlijk een persoonlijke kwestie want er zijn ook genoeg mensen die een hekel aan OSX hebben en dat kan ik zeker begrijpen.

Overigens, dit is een discussie die volgens mij net zo vaak is gevoerd als de eeuwige sync vs beatmatchen en Pioneer VS Denon boxkampioenschappen. Haha kan me die nog goed herinneren. ALPHA FADERS=DE DUIVEL ZELF 

'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tekhead    posted on 15-09-2014 02:40

Poster: Estacy

@Sebasz, zekers zekers goede punten die je aanhaalt. Ik denk zelf ook dat beveiliging op OSX binnen een zeer korte tijd een groot probleem gaat worden. Je hebt daar gelijk in ja. Ze zijn gewoon populair, loop maar een gemiddelde collegezaal binnen en 50% heeft een macbook dus het wordt steeds aantrekkelijker om daar virussen voor te maken.  Over bouwkwaliteit: meningsverschil Misschien ligt het ook aan mij, maar ik heb al n hoop laptops gehad, allemaal Windows. Na een half jaar was ie merkbaar trager, na een jaar een stuk trager en dan mag je m opnieuw installeren en dan begint t opnieuw. Ik gebruik mijn Apple nu meer dan een jaar en hij is nog steeds net zo snel als eerst, en dat terwijl ik m hooguit een keer in de maand opnieuw opstart. Ook geen errors, niks. Nou dan heb je mij als OS overtuigd hoor :P Ook dit is natuurlijk een persoonlijke kwestie want er zijn ook genoeg mensen die een hekel aan OSX hebben en dat kan ik zeker begrijpen. Overigens, dit is een discussie die volgens mij net zo vaak is gevoerd als de eeuwige sync vs beatmatchen en Pioneer VS Denon boxkampioenschappen. Haha kan me die nog goed herinneren. ALPHA FADERS=DE DUIVEL ZELF       

Er is al zoveel geluld over de beveiliging van het OSX en uiteraard zal er ooit wel eens iemand er in slagen om (deels) door de beveiliging te glippen en weet maar zeker dat ze ook bij Apple zich daar goed van bewust zijn en daar veel geld tegenaan gooien om het de cybercriminelen zo moeilijk mogelijk te maken om hun doel te bereiken. Denk nu niet dat het aantal MAC gebruikers nog niet hoog genoeg is voor die criminelen om interessant te zijn, want die aanvallers op mac zijn er ook al met massa's maar zelfs die aanvallers blijven de windows computers bestoken omdat die vele makkelijker vatbaar zijn dan de OS computers, en zolang dat zo blijft zal de windows pc's hun hoofddoelwit blijven. Ik ben al sinds jaar en dag Mac gebruiker en heb zowat alles van hardware dat Apple op de markt heeft gebracht, en weet waarom ik zo een fan van Apple ben maar ik ben geen Windows hater en zal nooit beweren dat Windows kopen een slechte koop is. En het is zoals je zegt een discussie die mee in het rijtje staat van de discussie's over digitaal en analoog, pro en contra Pioneer of sync en beatmatch.

Koop de basisversie van 15' als je verder niks grafisch gaat doen behalve af en toe photoshop. Anders de duurdere.   Maar ik vraag me af waarom je een laptop van 2000 euro of meer wil kopen? Toen ik mijn macbook op de kop kon tikken voor 1600 euro vond ik het al eigenlijk teveel geld, maar ik wilde wel eens weten of dat nou echt fijner was dan een windows laptop die de helft kost. En mijn conclusie is nee. Het is een prima laptop hoor, maar de meerprijs niet waard. En nu zou ik NOOIT voor 2000 euro zo'n machine kopen..  er zijn veel beter alternatieven voor een betere prijs. Niet letten op wat mixuel zegt, een extra externe hdd heb je helemaal niet nodig om te draaien. Gewoon lekker op je laptop laten staan. Lijkt me sterk dat je 500gb aan muziek hebt die je kun draaien in de club   En oja besef je ook dat je een dure verzekering moet afsluiten voor zo'n 2000 euro kostende laptop als je die gebruikt om te draaien in de club. Er hoeft maar een mongool bier overheen te gieten, of je wordt beroofd van je spullen opweg naar de auto snachts

Als je hem gebruikt voor enkel te gaan draaien is de 13,3 versie het ideaalste qua handigheid.

We weten dat je meestal heftig bent in je standpunten verdedigen, en dat mag uiteraard, maar dat wil niet zeggen dat we akkoord moeten zijn  met jouw redenering.

Ik vind dat je sommige beweringen en vergelijkingen serieus scheef trekt, alsook sommige belangrijke meerwaarde gewoon verzwijgt.               1-Om te beginnen de prijs van een MB, je spreekt steeds van een aankoopprijs van 2000,00 €, terwijl je al een MB hebt voor minder dan 1000,00€ en voor een kleine 100,00€ meer zelfs een 13,3 ', deze laatste is prima geschikt voor te draai en voor 1300,00 euro heb je een MBP met retinascherm, meer is toch niet nodig om te draaien zeker, en dan kan je er nog heel veel meer mee zonder dat hij gaat crashen, en OK ja, je betaald ook voor de goedkoopste mac een stukje meer voor de naam, maar dat is ook zo voor sommige windows laptops zoals de sony vaio bvb. Je vergeet nog wel een heel belangrijke meerwaarde en dat is de wederverkoopwaarde van een Mac computer, zelfs als die al enkele jaartjes oud is, en als je dan alles mee optelt is een Mac zijn prijs meer dan waard, voor mij toch. 

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 15-09-2014 08:23

Over de prijs vind ik het heleboel geld. Trouwens ben nu op zoek naar een leuke laptop voor mijn dochter voor school. Kost ook al gauw 400 euro. En dan heb je echt een flut Laptop. Wil je een beetje meer zit je al aan de 600 euro. 

Sebasz    posted on 15-09-2014 13:58
1 member likes this  

Poster: Estacy

@Sebasz, Over bouwkwaliteit: meningsverschil Misschien ligt het ook aan mij, maar ik heb al n hoop laptops gehad, allemaal Windows. Na een half jaar was ie merkbaar trager, na een jaar een stuk trager en dan mag je m opnieuw installeren en dan begint t opnieuw. Ik gebruik mijn Apple nu meer dan een jaar en hij is nog steeds net zo snel als eerst, en dat terwijl ik m hooguit een keer in de maand opnieuw opstart. Ook geen errors, niks. Nou dan heb je mij als OS overtuigd hoor :P Ook dit is natuurlijk een persoonlijke kwestie want er zijn ook genoeg mensen die een hekel aan OSX hebben en dat kan ik zeker begrijpen.    

Bouwkwaliteit kan geen meningsverschil zijn, dat is feitelijk goed of slecht. Dure Windows laptops zijn even degelijk gebouwd als (dure) Macbooks. Je krijgt waar je voor betaalt. Wat betreft dat OS X niet trager wordt en Windows wel na verloop van tijd is ook een fabeltje, en zit wellicht tussen je oren. Windows wordt inderdaad enigszins trager namate je rommel er op zet die met het systeem mee opstart. Hetzelfde geldt voor OS X hoor. Als jij programma's installeert die gedeeltelijk opstarten terwijl jij het OS opstart (dingen als itunes services en adobe services. zowel op Win als OSX) dan kun je niet verwachten dat je machine net zo snel opstart als toen hij net uit de doos kwam. Dus dit probleem (niet echt een probleem, gewoon logisch effect) vind je op beide systemen. Het is wel zo dat naarmate je hardeschijf bijna vol zit OS X technisch gezien wat sneller is met applicaties opstarten. Niet zo zeer merkbaar, wel meetbaar. In de praktijk is dit sinds Windows Vista geen probleem meer. Windows heeft een filesystem (kun je zien als de manier waarop data wordt opgeslagen op de hardeschijf) gekozen dat voordelen, maar ook nadelen heeft tov het filesystem van OSX. Een van die nadelen was de fragmentatie. Maar sinds Windows Vista gaan ze daar heel anders mee om en is er van fragmentatie vrijwel geen sprake meer. Kortom: dat argument is al bijna 10 jaar een fabeltje geworden. En verder heb ik absoluut geen hekel aan OS X, gebruik het zelf ook. Ik heb een hekel aan mensen die menen de waarheid in pacht te hebben maar onjuist zijn. Dit zijn vooral helaas mensen die Apple geweldig vinden. Daardoor blijven er zoveel onzin verhalen ronddwalen waarom OS X wel niet beter zou moeten zijn dan Windows. Het is niet beter, het is anders. (Alleen op beveiligingsgebied is Windows wel beter. Zie hieronder voor uitleg)

Poster: Tekhead

Er is al zoveel geluld over de beveiliging van het OSX en uiteraard zal er ooit wel eens iemand er in slagen om (deels) door de beveiliging te glippen en weet maar zeker dat ze ook bij Apple zich daar goed van bewust zijn en daar veel geld tegenaan gooien om het de cybercriminelen zo moeilijk mogelijk te maken om hun doel te bereiken. Denk nu niet dat het aantal MAC gebruikers nog niet hoog genoeg is voor die criminelen om interessant te zijn, want die aanvallers op mac zijn er ook al met massa's maar zelfs die aanvallers blijven de windows computers bestoken omdat die vele makkelijker vatbaar zijn dan de OS computers, en zolang dat zo blijft zal de windows pc's hun hoofddoelwit blijven. Ik ben al sinds jaar en dag Mac gebruiker en heb zowat alles van hardware dat Apple op de markt heeft gebracht, en weet waarom ik zo een fan van Apple ben maar ik ben geen Windows hater en zal nooit beweren dat Windows kopen een slechte koop is. En het is zoals je zegt een discussie die mee in het rijtje staat van de discussie's over digitaal en analoog, pro en contra Pioneer of sync en beatmatch.
Als je hem gebruikt voor enkel te gaan draaien is de 13,3 versie het ideaalste qua handigheid. We weten dat je meestal heftig bent in je standpunten verdedigen, en dat mag uiteraard, maar dat wil niet zeggen dat we akkoord moeten zijn  met jouw redenering. Ik vind dat je sommige beweringen en vergelijkingen serieus scheef trekt, alsook sommige belangrijke meerwaarde gewoon verzwijgt.               1-Om te beginnen de prijs van een MB, je spreekt steeds van een aankoopprijs van 2000,00 €, terwijl je al een MB hebt voor minder dan 1000,00€ en voor een kleine 100,00€ meer zelfs een 13,3 ', deze laatste is prima geschikt voor te draai en voor 1300,00 euro heb je een MBP met retinascherm, meer is toch niet nodig om te draaien zeker, en dan kan je er nog heel veel meer mee zonder dat hij gaat crashen, en OK ja, je betaald ook voor de goedkoopste mac een stukje meer voor de naam, maar dat is ook zo voor sommige windows laptops zoals de sony vaio bvb. Je vergeet nog wel een heel belangrijke meerwaarde en dat is de wederverkoopwaarde van een Mac computer, zelfs als die al enkele jaartjes oud is, en als je dan alles mee optelt is een Mac zijn prijs meer dan waard, voor mij toch. 

Kijk dit is weer zo'n verhaaltje waarin iemand die niet objectief oordeelt het 'probleem' probeert te downplayen.. 'uiteraard..ooit..deels..'. Dat is dus het probleem de beveiliging van OS X stelt bijna niks voor. Apple heeft daar de focus ook niet op liggen, en daar konden (kunnen) ze mee weg komen. Maar gezien de groei in marktaandeel en de verschuiving van doelgroep (steeds meer van professionals naar huis-tuin-en-keuken-gebruikers, die weinig verstand hebben van wat ze doen, wat ook het probleem op Windows was) gaat dit wel nog een probleem vormen. Microsoft heeft daar 10 jaar  aan kunnen werken, en is nu op een niveau waar Windows eigenlijk potdicht is. 99.9% van de virussen/trojans/whatever richten zich op software als Adobe reader, Flash, JAVA. Daar is Microsoft dus niet verantwoordelijk voor. Apple moet dat nu in de basis van zijn OS zorgen voor veiligheid, anders krijg je dezelfde taferelen als met Windows 98 / Windows XP. En daar zijn ze gelukkig ook wel mee bezig. Met de nieuwe versie van OS X Yosemite is er weer iets gedaan wat voor extra veiligheid moet zorgen, maar ze zijn er nog lang niet. Dat het aantal OS X users nog niet genoeg is om voor malwareschrijvers evenveel virussen uit te brengen voor OS X als voor Windows betekent dus niet dat je jezelf kan vrijwaren. Zoals ik aangaf vooral niet in onze doelgroep waar wij alle vst's/au's maar snel installeren met een of andere crack..

Maar goed, volgens mij heb ik een aantal scheeflopende zinnen getyped  Maar je volgt het vast nog wel.

Wat betreft de grootte, dat is persoonlijk. Ik vind een 13' model een beetje pauperig van ik wil wel maar ik kan niet.. De meerwaarde van een 15' weegt absoluut op tegen het veel aangehaalde argument 'hij is minder mobiel'. Dikke bullshit dus. Hij is bijna niks groter en bijna niks zwaarder. Lekker veel scrollen op zo'n 13' schermpje 

Als je nu een macbook koopt van 1000 euro kun je hem net zo goed niet kopen. Dan ben je een nog grotere mongool  Feitelijk koop je dan een laptop van 3 jaar oud voor een nieuwprijs. Een macbook van 1300 euro geldt eigenlijk hetzelfde voor. Het is niet voor niets dat een 15' 700 euro duurder is. Dat instap 13' model stelt niks voor. Dat Mac's hun waarde meer behouden is zeker waar, maar doet niets af aan het feit dat de aanschafprijs belachelijk hoog is. Als ik 4 jaar doe met een macbook van 2000 euro is het niet alsof je hem dan nog kan verkopen voor 1500 euro. Je vangt er ongeveer 850 euro voor. Misschien over een paar jaar nog wel minder, gezien de SSD slijtagegevoelig is en in een Macbook NIET vervangen kan worden (zit op moederbord vast gesoldeerd). Als ik een Dell van 1200 euro koop verkoop ik hem na 4 jaar voor 250/300 euro. Op beide maak je ongeveer 1000 euro verlies. Op de Macbook zelfs meer. Dan kun je wel zeggen ja mijn Macbook behoudt zijn waarde meer, maar het verschil in aanschafprijs verantwoordt dat niet. En dit is een rekensom waarvan veel mensen te dom zijn om hem te maken 

User edit by Sebasz on 15-09-2014 @ 14:02:42 (1%)
cross-over    posted on 16-09-2014 14:42

Nog een paar overwegingen voor TS:

- Als het over virussen voor de mac gaat lees dan eens: dit. 
- Gebruik je een SSD dan deze nooit voor meer dan 70% - 75% vol zetten omdat dan de performance hard achteruit gaat.
- Als je van alles en nog wat op de laptop wilt installeren dan kan dat het beste op een windows laptop.
- Wil je alleen 'legale' software dan kan dat op beide waarbij de applestore voor de MAC het veiligste is .

Kijkt wat je wilt besteden en zoek voor dat geld een goede laptop (met in je achterhoofd de discussie hierboven).

Succes en laat maar werten wat het is geworden en ook waarom.

Tekhead    posted on 18-09-2014 11:46

jaja Sebasz, denk en lul zoveel je wil, en als je vindt dat ik met m'n 13,3' inch MBP iemand ben van willen maar niet kunnen dan ben je aan't verkeerde adres en ben je even welkom om alles wat met hardware te maken heeft even te komen checken bij mij thuis eens zien of je dat nog zielig gaat vinden ! Je mag gerust een andere mening hebben maar altijd alles en iedereen beginnen af te kraken die andere ideeën, gear, mening, digitale of laptop voorkeuren heeft, zielig, dom of andere laag bij de grond opmerkingen te geven zegt heel veel over jezelf. Er zijn hier menig gebruikers die van ondervinding spreken met aan en verkoop van het door jou 'gehate' merk, je zegt dus niks minder dat deze mensen, inclusief mezelf, leugenaars zijn ! Denk wat je wil en lul zoveel je wil, maar stop er mee met andere proberen te kleineren, want iemand die dat doet is niks meer dan zelf een zielige figuur !

Sebasz    posted on 18-09-2014 12:06

Nou nou nou, leesvoer: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mening. En vergeet je Ritalin niet te nemen 

Het was op niemand persoonlijk, dus ga niet stoer doen met 'dan ben je bij mij aan het verkeerde adres... kom een keer langs...'. Ging vooral om de meerwaarde van een 15' die door 13' bezitters altijd teniet wordt gedaan doormiddel van onzinnige 'argumenten'

User edit by Sebasz on 18-09-2014 @ 12:10:37 (100%)
Dolivieira    posted on 18-09-2014 13:18

De manier hoe jij dingen brengt. Daar doelt Tekhead op. Ik denk ik reageer de niet op. Maar ik ben blij met mijn 13,3 inch. En als je meer geld heb koop je een 15 inch. 

Tekhead    posted on 18-09-2014 13:32

Nou nou nou, leesvoer: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mening. En vergeet je Ritalin niet te nemen  Het was op niemand persoonlijk, dus ga niet stoer doen met 'dan ben je bij mij aan het verkeerde adres... kom een keer langs...'. Ging vooral om de meerwaarde van een 15' die door 13' bezitters altijd teniet wordt gedaan doormiddel van onzinnige 'argumenten'

Als er nu iemand stoer doet .... en zo een betoog over enkel een meerwaarde, niet bijdehands gaan doen he ! Als jij vindt dat een 15' zoveel meerwaarde heeft om enkel te draaien, jou goed recht, ik ben daar niet akkoord mee en ik haal daar geen 'onzinnige' argumenten bij. En hou je belachelijke kinderachtige uitlatingen van Ritalin maar voor jezelf, ADHD puber.

@Doliveira: Sebasz leest alleen wat hij wil lezen en geeft er steeds weer een draai aan.

User edit by Tekhead on 18-09-2014 @ 13:37:20 (13%)
Sebasz    posted on 18-09-2014 16:58

Haha hoe oud ben jij ook al weer? Je laat jezelf wel erg kennen. Kijk dan hoe je reageert joh, ik ben de hele tijd fatsoenlijk gebleven, je rukte mijn opmerking uit het verband. Maar hetzelfde geldt voor jou hoor als je een 13' prima vindt om mee te draaien, jouw goed recht natuurlijk. Maar zeg dat dan normaal en gedraag je niet alsof je op het schoolplein rondloopt 

Tekhead    posted on 18-09-2014 21:29

Haha hoe oud ben jij ook al weer? Je laat jezelf wel erg kennen. Kijk dan hoe je reageert joh, ik ben de hele tijd fatsoenlijk gebleven, je rukte mijn opmerking uit het verband. Maar hetzelfde geldt voor jou hoor als je een 13' prima vindt om mee te draaien, jouw goed recht natuurlijk. Maar zeg dat dan normaal en gedraag je niet alsof je op het schoolplein rondloopt 

Doe maar lekker kinderachtig betweter, of denk je dat ik mij moet laten kleineren door een puber die denkt dat hij het warm water uitgevonden heeft. Gedraag je als een gewone jongen en niet als een arrogante zak.

Sebasz    posted on 19-09-2014 12:08

Iets met pot en ketel..?

Tekhead    posted on 19-09-2014 21:09

Iets met pot en ketel..?

Natuurlijk

89 Users online: 11 Guests (78 Unknown)
Pages generated today : 51.003
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.439.377