Hallo , hopelijk kan mij iemand helpen , want ik zit met iets vervelends nl de cue points betreft cdj 2000 nexus.
Het heeft altijd gewerkt en nou niet meer.
Mijn probleem , ik heb een 20 tal mp3's vanuit mijn (laatste versie) recordbox geexporteerd naar mijn usb-stick wat ik al altijd deed.
Dat werkt allemaal , als ik bvb bij track 1 een cue-point wil maken bvb cue-point A dan slaat hij dat op en wordt groen , (bij een loop oranje) prima.
Maar als ik nu track 2 heb geladen in diezelfde player dan blijft die cue-point A van de vorige track gewoon staan en speelt hem ook af als ik op die cue-pont A druk
, stop ik deze en duw op de play-button dan speelt hij track 2 af , want die had ik geladen.
Dus als ik track 2 heb geladen dan moet die cue-point A van track 1 weg gaan , doch onthouden als ik weer track 1 laden.
Ook als ik de usb verwijder dan is die cue-point weg als ik de usb weer inlaad in de player, heel raar.
Weet hier iemand de oorzaak van , heb in het menu recordbox en de player gekeken maar kan nergens wat terug vinden.
Hopelijk iemand.
groeten
Eeehm bij ALLE cdj's met cue's is het zo dat hij de laatst gemaakte cue's onthoud. Dus van een andere track dan dus ook. Dus dat het doet wat jij zegt is niet zo gek, dat is altijd al de functie geweest....
MAARRRR
In rekordbox kan je wel kiezen voor AUTO LOAD hot-cue's, heb je dat aanstaan? Ik weet niet of 'vers' gemaakte hotcue's datzelfde auto load ook doet.
Hallo Ywe , dank je wel voor jou reactie.
ik snap niet wat je bedoeld met 'auto load-hot-cue's' in recordbox , ik kan dat nergens vinden , en heb dat ook nooit moeten doen , gewoon recordbox gedownload en alles deed het. Ik heb na de aankoop van mijn equipment meteen (na inloggen) recordbox (de recenste versie) gedownload en dat heeft altijd perfect gewerkt. Ik heb eerst (na mijn probleem) de verkoper op de hoogte gebracht , die ging dat nakijken en mij terug bellen. Dat heeft hij nog altijd niet gedaan , wat ik niet leuk vind , vandaar dat ik hier ben terecht gekomen.Nogmaals (want het probleem blijft na vele uitzoekingen) zal ik het nog een keer proberen uit te leggen.
Eerst de usb opnieuw geformateerd (FAT32) voor een clean install.
Dan , stel we gaan 2 tracks via recordbox (playlist) exporteren naar mijn usb-stick. Geen probleem dat werkt.
Usb-stick veilig verwijderen uit de pc , usb-stick in de cdj , cdj herkent de usb , playlist en ziet de 2 tracks.
Ik laad track 1 en ga een cue-point maken voor track 1 , push button rec/call on , cue-buttons rood , klaar voor opname we nemen cue-button A en na bevestigen wordt hij groen , goed is in orde.
En dan komt het , ga ik nou (via back) terug naar de playlist voor track 2 , deze ingeladen , dan blijft die cue-point A track 1 staan , dat is al niet goed , want heb track 2 geladen dus nu moet de cue-button A uitgaan , en omdat ik nog niets heb geprogrameerd voor track 2 moeten de cue)-buttond blanco zijn , die cue-point A track 1 moet terug komen enkel als ik track 1 terug inlaad want hij moet dat onthouden , en na het uitwerpen van de usb (usb-stop player) is die cue-point A helemaal verdwenen na het (terug) inladen van die track 1 , dus hij ziet enkel de tracks terug en niet de(geprogameerde) cue-points
Ik zit hier enorm mee verveeld , want heb nog 4 weken en dan moet ik optreden en wil dat opgelost hebben.
Dus nogmaals mijn oproep , is hier iemand die mijn probleem (graag zo snel mogelijk) kan oplossen , of mss iemand verwijzen na een ervaren persoon.
ik ga ook nog verder opzoek en als ik de oplossing kan vinden , dan zal ik dat hier op het forum vermelden.
PS: ik heb nooit iets gewijzigd in de players of recordbox , ook heb ik een andere usb-stick gebruikt , hetzelfde resultaat , het probleem deed zich voor van de ene dag op andere , heel vreemd en niet leuk.
groeten
OPGELOST: oeff, en heb het ook nog zelf gevonden , ik heb het nooit voorheen moeten doen , maar blijkbaar nou wel.En daar is een verklaring voor , ik had nl een update (recordbox) gedaan via de Pioneersite en daar stond deze optie uitgeschakelt Wat moet er gebeuren: We gaan naar recordbox software , en daar heb je de optie 'Hot cue memory toestaan op deze MP3'.Dit doen we door op een MP3 te klikken , linkermuisknop , en daar kan je 'Hot Cue memory Toestaan op deze MP3' aanzetten , en ook terug uitzetten, dus voor al je MP3's alles selecteren en deze optie uitvoeren het hoeft maar eenmaal , en het is gefixt , manmanman was me dat zoeken , maar wel leuk als het euvel is opgelost.
Hopelijk voor mensen die het ook nog gaan meemaken , is dit de oplossing
PS: Hallo Ywe , ik weet niet als je dit bedoelde , maar zoja , dank je wel voor de toelichting.
Met auto load bedoelde Ywe mee dat als je een track laat dat je dan ook de betreffende cuepionts laat dat je bij de track gesaved hebt. Die functie kan je aan zetten in je Deck preferences in rekordbox.
Hallo dank je wel voor je toelichting , ik weet niet precies wat je bedoeld 'preferenties deck' , ik heb de button recordbox op mijn decks staan maar die dient (denk ik) alleen als je je recordbox (software) verbind met de decks , mijn recordbox is niet rechstreeks aangesloten op mijn decks , allesinds heb ik alle mp3's geexporteerd naar een usb-stick , en importeer het niet terug naar recordbox , al mijn cuepoints staan enkel op de usb maar het werkt en dat is mijn bedoeling , teminste als dit is wat jij bedoelde.
Dan zou ik toch je stick effe terug plaatsen in je computer en dan de preferences er op laden.
Ik zal als ik jou was ook upgraden naar Rekordbox 3
kijk ook effe deze video's voor de uitleg over hoe je het een en ander moet instellen.
https://www.youtube.com/watch?v=T5RyXJGzD9I
Poster: Dolivieira
Dan zou ik toch je stick effe terug plaatsen in je computer en dan de preferences er op laden. Ik zal als ik jou was ook upgraden naar Rekordbox 3 kijk ook effe deze video's voor de uitleg over hoe je het een en ander moet instellen. https://www.youtube.com/watch?v=T5RyXJGzD9I
Hey bedankt , en de rekordbox 3 heb ik reeds.
En heb ondertussen de tutorial bekeken er zijn er trouwens 2 van de persoon , heel mooi uitgelegt.