Volgens meerdere bronnen zet Pioneer z'n dj producten afdeling te koop om zich volledig toe te leggen op hun Car-Audio, van een bom gooien gesproken
http://www.digitaldjtips.com/2014/09/pioneer-dj-sale-whos-buying/
no. f*ing. way.
Lijkt me erg onwaarschijnlijk inderdaad. Maar ik heb gekkere dingen meegemaakt
toch meldt ook Reuters het
http://www.reuters.com/article/2014/09/03/pioneer-asset-idUST9N0OU01S20140903
Poster: Estacy
toch meldt ook Reuters het http://www.reuters.com/article/2014/09/03/pioneer-asset-idUST9N0OU01S20140903
En er zijn nog bronnen die het vermelden
Lijkt me niet dat ze dan nog de Pioneer naam mogen voeren toch? En de naam was eigenlijk zo'n beetje alles. De kopende partij gaat flink t schip in ben ik bang
Poster: Sebasz
Lijkt me niet dat ze dan nog de Pioneer naam mogen voeren toch? En de naam was eigenlijk zo'n beetje alles. De kopende partij gaat flink t schip in ben ik bang
Staat te koop voor 570.000.000 € ! En daar zal de naam wel bij zijn veronderstel ik toch, Pioneerdj.
Nope, Persbericht naar buiten gekomen dat ze dat niet doen, en niet snappen waar bericht vandaan komt.
Ergens in afgelopen paar uur gelezen, maar kan zo niet terugvinden.
Poster: Sebasz
denon is ook aangekocht door Inmusic inclusief naam, dus kan best Maar naar de pers (dus ook naar mij) heeft dhr Hideki Okayasu verklaard dat ze mogelijkheden ophouden maar nog geen beslissing is gemaakt, maar waar rook is... En op zich een frisse wind is nooit verkeer voor het merk. Want zeg eerlijk, een draaitafel? niet echt innovatief...
Poster: bambamstudio
denon is ook aangekocht door Inmusic inclusief naam, dus kan best
Maar naar de pers (dus ook naar mij) heeft dhr Hideki Okayasu verklaard dat ze mogelijkheden ophouden maar nog geen beslissing is gemaakt, maar waar rook is... En op zich een frisse wind is nooit verkeer voor het merk. Want zeg eerlijk, een draaitafel? niet echt innovatief...
Inmusic had ook al andere merken in hun portefeuille inclusief naam en dat is ook logisch.
Dat Pioneer zegt dat ze nog niks beslist hebben kan meerdere redenen hebben, maar dat ze gaan verkopen bij een meer dan interessant bod daar mag je zeker van zijn, PioneerDJ staat waarschijnlijk op z'n absolute top en dan is dit het meest gelezen moment om te cashen. De vraag is alleen, wie heeft er zoveel geld ? wie heeft er interesse om zich in de markt te storten en dit bedrijf te (kunnen) leiden ? Het enigste bedrijf dat mij dan te binnen schiet is Apple, maar of die daar echt geïnteresseerd in zijn weet ik niet. Afwachten wat de toekomst zal brengen.
Apple wat moeten die nu met een HIFI / DJ merk... geloof me, er zijn tech bedrijven die wel meer geld hebben dat Apple, en ik denk ook niet dat Apple de kracht heeft om zoals als Pioneer verder door te ontwikkelen. Zie logic X, leuke poging om de concurrentie (protools, cubase, studio one) in te halen maar dat is tot nu toe nog niet gelukt. De software is nog steeds niet af, en de bug lijst wordt ook alsmaar groter.
Apple wat moeten die nu met een HIFI / DJ merk... geloof me, er zijn tech bedrijven die wel meer geld hebben dat Apple, en ik denk ook niet dat Apple de kracht heeft om zoals als Pioneer verder door te ontwikkelen. Zie logic X, leuke poging om de concurrentie (protools, cubase, studio one) in te halen maar dat is tot nu toe nog niet gelukt. De software is nog steeds niet af, en de bug lijst wordt ook alsmaar groter.
Pas op Marc, met de HIFI afdeling kunnen ze niets aanvangen, met de DJ afdeling zou dat misschien wel kunnen of tenminste een deel er van. Ik zeg niet dat alleen apple dat zou kunnen betalen, maar ik zie andere Tech bedrijven dat toch niet willen betalen. Dat Apple niet de kracht zou hebben om verder door te ontwikkelen ben ik het niet met je eens, want stel dat ze het toch zouden kopen, dan zullen ze de mensen erachter ook wel meenemen zeker ? Ik ben benieuwd wat de toekomst brengt
Dan kan dell of samsung (om maar een merk te noemen) dit net zo goed oppikken. Waarom moet Apple toch in iedere zin genoemd worden tegenwoordig. Schoenmaker blijf bij je leest is mijn mening. Net al dat Apple beats heeft overgenomen. De producten (die al veels te duur zijn) worden nog duurder maar niet beter of doorontwikkeld. Beats heeft dat namelijk ook niet gedaan.
Van wat ik al gezien heb gaat Inmusic dat met Denon wel doen, dus vind ik die overname een hele goede stap voor een merk (denon dus) dat al een tijd stilstaat. Al is de Sc2900 een schitterende speler voor het geld.
Dan kan dell of samsung (om maar een merk te noemen) dit net zo goed oppikken. Waarom moet Apple toch in iedere zin genoemd worden tegenwoordig. Schoenmaker blijf bij je leest is mijn mening. Net al dat Apple beats heeft overgenomen. De producten (die al veels te duur zijn) worden nog duurder maar niet beter of doorontwikkeld. Beats heeft dat namelijk ook niet gedaan. Van wat ik al gezien heb gaat Inmusic dat met Denon wel doen, dus vind ik die overname een hele goede stap voor een merk (denon dus) dat al een tijd stilstaat. Al is de Sc2900 een schitterende speler voor het geld.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeker geen voorstander dat Apple dat zou doen, maar ik zou er niet ook niet versteld van staan.
Je zou verwachten dat dit op de IFA wel naar buiten zou komen maar het blijft voorals nog stil..
Panasonic deed het wel met Technics: Panasonic geeft tevens een sterke impuls aan de herlancering van het Technics hifi-audio merk. Een speciale hoek van de stand biedt een ontspannen sfeer om het hoge resolutie geluid van Technics te ervaren.
De samenwerking tussen Sharp en Pioneer op heel veel vlakken is al sinds 2007 en Sharp heeft het merkenrecht op Pioneer.
Wel willen ze nu deze joint venture opheffen omdat alle doelen gehaald zijn. Ook heeft pioneer in juni de plannen vrijgegeven om een deel van de consumer-audio over te zetten naar Onkyo.
Of Pioneer (DJ) door een andere firma overgenomen gaat worden is twijfelachtig zolang Sharp het merkenrecht heeft.
Een pers bericht van pioneer (4 sept 2014) geeft 'duidelijkheid'.
Poster: cross-over
Je zou verwachten dat dit op de IFA wel naar buiten zou komen maar het blijft voorals nog stil.. Panasonic deed het wel met Technics: Panasonic geeft tevens een sterke impuls aan de herlancering van het Technics hifi-audio merk. Een speciale hoek van de stand biedt een ontspannen sfeer om het hoge resolutie geluid van Technics te ervaren. De samenwerking tussen Sharp en Pioneer op heel veel vlakken is al sinds 2007 en Sharp heeft het merkenrecht op Pioneer.
Wel willen ze nu deze joint venture opheffen omdat alle doelen gehaald zijn. Ook heeft pioneer in juni de plannen vrijgegeven om een deel van de consumer-audio over te zetten naar Onkyo. Of Pioneer (DJ) door een andere firma overgenomen gaat worden is twijfelachtig zolang Sharp het merkenrecht heeft.
Een pers bericht van pioneer (4 sept 2014) geeft 'duidelijkheid'.
Net als in zoveel sectoren al jaren bezig is gebeurt ook in de Audio sector, concentreren op een specifieke markt met een specifiek gamma voor die markt en niet meer het idee van 'overal aanwezig zijn', de markt van de Audio is al jaren veel te versnipperd om er nog grote winsten te kunnen maken en dat hebben de meeste bedrijven ook wel begrepen, de reden waarom de meeste bedrijven zich gaan toeleggen op die producten waar ze een groot marktaandeel in hebben of waar ze voor gekend of groot door geworden zijn, en bij Pioneer is dat hun CAR-Audio, en hun eventuele verkoop van PioneerDJ is daar een mooi voorbeeld van. Ik weet uiteraard niet hoe de afspraken tussen Pioneer en Sharp zijn over het gebruik van de naam merknaam Pioneer en alle subnamen, maar dat een eventuele koper de rechten op de naam mee in de deal wil staat buiten kijf natuurlijk.
Ik heb dat persbericht ook gelezen en ik vind niet dat het een overtuigende verklaring is.
oke, het is er door: verkocht - lees zelf: http://pioneer.jp/press-e/2014/pdf/0916-2.pdf
bartjens is ook wel snel met nieuws
Reuters weet te melden dat PioneerDJ inmiddels is overgenomen door financiële onderneming KKR Co LP voor een bedrag van maar liefst 550 miljoen dollar (omgerekend 424 miljoen euro) (gezien bij Bax)
(gelijk met cross-over )
KKR, een Private Equity firm: AKA over 3 jaar verkopen wij Pioneer voor meer geld. En hoe ze dat gaan doen? door Pioneer meer winst te laten draaien. Wat dat betekent? dat is nog maar de vraag
Poster: Estacy
KKR, een Private Equity firm: AKA over 3 jaar verkopen wij Pioneer voor meer geld. En hoe ze dat gaan doen? door Pioneer meer winst te laten draaien. Wat dat betekent? dat is nog maar de vraag
yep, dat zit er dik in met zo'n inversterings maatschappij als KKR. Als je ziet wat die kopen/verkopen/kapot maken.... maarja, alles voor de winst zullen we maar zeggen.
En weer had ik gelijk met men topic, en dat ik dat eerdere persbericht niet overtuigend vond. Benieuwd hoeveel de prijsstijging vd producten gaat zijn.
Als ze slim zijn gooien ze prijs nu naar beneden. Nog duurder kan echt niet.
Zal me niks verbazen als ze eens goed kijken naar de huidige line up van units en die units met een lage afzet en lage marge eruit gooien
Dan denk ik bijv. meteen aan die Pioneer draaitafel, kan me niet voorstellen dat de afzet daarvan echt indrukwekkend zal zijn.
Ditto voor die high end luidspreker lijn waar je niks van hoort of ziet.
Als je de berichtgeving goed leest, dan lees je dat niet enkel KKR maar Pioneer Corp. en KKR Pioneer DJ overgenomen hebben. Dat zet alles toch in een ander perspectief denk ik. Ook beloven ze in dat bericht te zullen blijven innoveren, voor zover ze dat nu doen... (kuch)
Volledig persbericht staat op: www.gearjunkies.com
Pioneer houdt idd 15% aandelen. En ik denk dat er wel prijsdalingen aan zitten te komen.