Een hoofdtelefoon met 1 enkele oorschelp.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Renzje    posted on 27-08-2014 12:18

Beste Musicliefhebbers(-sters), DJ's,

Graag zou ik jullie advies willen hebben over hoofdtelefoon met 1 enkele oorschelp. En wat is jullie ervaring er mee tijdens het draaien?

What do you think about Een hoofdtelefoon met 1 enkele oorschelp. ??

Vote :   

p-wee    posted on 27-08-2014 13:50

Sommigen vinden het fijn...ik vind het crap...ik gebruik ook liever beide oorschelpen in master/cue mix...ipv de cue op 1 oor en de master die je met je vrije oor luistert

erg persoonlijk dus denk ik

cross-over    posted on 29-08-2014 13:40

Als de muziek niet al te hard staat kan het best te doen zijn met 1 oorschelp omdat je anders het geluid in je hoofdtelefoon wel erg hard moet staan. (gehoorschade).

http://soundcloud.com/lau-daniels
Sebasz    posted on 29-08-2014 16:25

Ik doe het eigenlijk altijd met 1 oorschelp als ik m gebruik. Heb dat ding eigenlijk ook nooit om mn nek hangen. Maarja ik luister ook niet echt voor om te mixen. Ik luister of het cuepoint goed staat en heel vlug even of het tempo (ongeveer) overeenkomt. En daarna druk ik gewoon op play met de schuif open 

Estacy    posted on 29-08-2014 16:47

ik mix altijd met één schelp. Een oor luistert de pfl, de ander naar de monitor. Zo ben je alleen wel afhankelijk van een monitor, maar dit draait voor mij het fijnste. Als je met beide schelpen draait bijv. dan voel ik me altijd zo afgesloten, en dan weet je niet wat er in de zaal gebeurt. 

'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
yourdjeric    posted on 07-09-2014 22:36

1 oor gebruiken

2 voor stereo mix. (niet met mono plug!)

ik dacht eerst ook onzin, maar blijkt toch waar te zijn dat een goede dj koptelefoon altijd beter en fijner werkt dan zo losse oorschelp.

waar laat je het?

hoewel iedere dus zijn keuze heeft en de smaak dus anders is...

goed koptelefoon voor weinig geld = american audio hp550

je plaats 1 op je oor, de ander achter je oor. (nergens last van, en je pakt alle geluiden op.)

sony heb ik ooit gewerkt me 1 oorschelp. was wel fijn, zeker met die draad steeds maar in de weg. (beweegt niet mee

Winston    posted on 24-09-2014 16:55

De meeste DJ merken hebben zowel enkel als dubbel schelp headphones. De meeste enkele schelp headphones hebben exact dezelfde schelpen als van de normale headphones. Dus qua geluidskwaliteit geen verschil.

Wat betreft de constructie breekt een enkele minder snel.

Ik vindt enkel schelp wel leuk als hebbedingetje.

Tic Toc
Tekhead    posted on 08-10-2014 00:05

Ik heb beide, dubbel schelp en enkel schelp, en ze hebben beide voor en nadelen, ik gebruik(te) de enkel schelp enkel tijdens een set bij een specifiekere doelgroep zoals all round muziek, bij een (hard) techno set gebruik ik enkel de dubbele, vooral omdat ik tijdens dergelijke set haast nooit een plaat vanaf begin inmix, haast altijd van een cue punt ergens verder in de track en dan is zo een volledige HP de beste optie.

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

144 Users online: 21 Guests (123 Unknown)
Pages generated today : 28.161
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.701.113