Beste Deejays,
Ik ben zelf net echt begonnen met het produceren en mixen van muziek,
maar ben al een paar jaar aan het uitvogelen hoe het precies allemaal werkt.
Nu heb ik iets gevonden waar ik echt niet uitkom,
namelijk midi pad controllers.
Kan iemand me vertellen hoe zo'n ding werkt:
Of het precies hetzelfde werk als een midi keyboard?
Of het alleen met speciaal ontwikkelde VST kan?
Alvast bedankt BBram.
P.S. het zou fijn zijn als iemand me kon vertellen of ik zo'n midi pad controller kan gebruiken met Magix Music Maker 15
Algemeen gesproken kun je ieder midi-apparaat voor alle dingen gebruiken wat werkt d.m.v. midi. Een midi-apparaat (ook een keyboard) stuurt midi 'notes' naar de laptop/pc, de DAW of VST (of een ander programma) interpreteert het signaal vervolgens en zet het om in acties. In principe kun je iedere mini 'note' koppelen aan een actie. Wel zijn midi-keyboards (om maar een te noemen) gekoppeld aan de standaard waardes van een keyboard in een DAW (fruity loops bijvoorbeeld).
Een pad controller kun je dus aan samples linken, of simpelweg aan een andere functie in een programma (als dit programma het toelaat). zelf heb ik geen ervaring met Magix Music Maker 15 dus daar kan ik je niet verder mee helpen. Succes!
Het apparaat stuurt gewoon een midi commando naar je computer, en je kan via je DAW zorgen dat een knop in je VST iets gaat doen zodra dat midi commando je PC binnenkomt.
Hey guys,
Hier kom ik al een stukje verder mee .
Thank you very much
En zou iemand me kunnen vertellen wat ik beter kan gebruiken
als beginnende dubstep/hiphop/house producer/live dj.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.