Pioneer DDJ SB met Traktor Pro 2
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MrKvnn    posted on 10-08-2014 19:55

Hallo allemaal,

Voor mijn verjaardag heb ik een Pioneer DDJ SB gekregen.
Omdat ik liever met Traktor Pro 2 werk als Serato DJ heb ik de DDJ SB via mapping werkend gekregen met Traktor.
Nu heb ik alleen nog 2 vragen waar ik geen antwoord voor kan vinden op google miscchien is het heel simpel maar ik ben nieuw met dit dus moet nog veel leren..

Mijn eerste vraag gaat over sync.
Als ik in deck a een track heb spelen van 130bpm en deck b een track wil in mixen van 140bpm kan ik dit met de syncknop wijzigen zodat hij automatisch van 140bpm>130bpm gaat. Maar als ik dan weer de bpm terug wil brengen naar de standaard bpm van de track dus 140bpm lukt dit bij niet door de syncknop uitezetten.
Ik moet dan echt met de pitchfader eerst helemaal omhoog of omlaag zetten en dan na het midden om bij de 140bpm te komen. Graag wil ik dit werkend hebben door gewoon de sync knop intedrukken.

Vraag 2 tracklist bpm.
Als ik in de browser zit waar ik mijn tracks zie zijn er sommige waarbij de bpm ontbreken. Dit is heel irritant. Graag zou ik willen dat alle tracks netjes worden weergeven met de bpm erbij.

Hopelijk kan er een van jullie mij helpen.

Alvast bedankt groetjes,
Kevin

What do you think about Pioneer DDJ SB met Traktor Pro 2 ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 11-08-2014 00:12

1ste Vraag:  ik zou een een paar knoppen mappen op je keyboard van je laptop of PC/Mac dat je de bpm naar boven en naar beneden kan stellen. In een keer kan dat niet. Anders meet je toch je pitchfader gebruiken. 

2de vraag is: Je track goed analyseren. Dan moet Traktor de waarde er bij zetten. Echter bij sommige tracks zit die er af en toe naast. Wat je ook kan doen is de tracks door beatport pro(alleen voor mac) of door programma's als Mix In Key of zo halen. Beatport Pro geeft de BPMs aan zoals die in de cataloge van Beatport bekent sta. Ook dit klopt niet altijd.  

CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s

This is an old Topic

No new postings for 3.924 days.
 Post CommentThat would be 130.8 months
or a whopping 10.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

202 Users online: 20 Guests (182 Unknown)
Pages generated today : 47.513
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.435.887