Vriendin van DJ/Producer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

PDDJGF    posted on 01-08-2014 18:06

Misschien is dit een beetje een apart topic. Ik ben zelf geen DJ of producer maar mijn vriend wel. Hij is 17 jaar en werkt samen met een vriend (18 jaar). Ze zijn momenteel vooral bezig met electro house, progressive house, moombahton en zijn zich nu aan het verdiepen in trap. Ze zitten nu nog heel erg in een beginnende fase. Ze hebben wel al hun eigen nummers en verschillende mixjes, maar hebben nog nooit ergens gedraaid. Mijn vraag is nu eigenlijk ik zou mijn vriend graag steunen met z'n muziek, maar ik weet niet hoe. Als iemand nog tips heeft over hoe je aan een gig komt zonder ervaring of hoe je wat meer bekendheid kan krijgen hoor ik het graag. 

What do you think about Vriendin van DJ/Producer ??

Vote :   

Dyno    posted on 01-08-2014 19:56

Tja, als beginnende dj kan je eigenlijk nog nergens terecht op feesten.

En hier in Nederland wil geen elke dj zijn/haar plekje zomaar afgeven aan andere dj's. Zeker niet aan beginners.

Wel kunnen ze proberen om bijvoorbeeld op schoolfeesten te draaien.

Of op feesten van vrienden en/of bekenden.

Maar als ze ergens op een podium staan, moeten ze natuurlijk wel weten wat ze doen.

Platenkeuze en mix technieken zijn natuurlijk de belangrijkste dingen, maar dat leer je niet ff snel in een paar maanden.

Ik denk dat het nu vooral een kwestie is van oefenen, oefenen, oefenen, oefenen & oefenen.

http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Ywe    posted on 01-08-2014 19:58

Ik ben wel benieuwd of je het zelf wel wat vind... Mijn vriendin kan echt niet tegen die stijlen waar je het over hebt en die vind ik juist fantastisch! Niets frusterender dan keihard je best doen en dan een vriendin die zuchtend zich afvraagt wanneer je eens 'leuke' muziek draait!

Doe lekker met hem mee, naar feestjes en festivals. Hij zal om je mening vragen, geef dan opbouwende kritiek. Veel oefenen is natuurlijk hét punt, misschien vind je draaien zelf ook leuk? Ga dan lekker back2back met elkaar draaien, koop een mooi beginners setje om (veel) op te oefenen! 

Mijn vriendin is fantastisch op alles hierboven na  Maar hou verschrikkelijk veel van dr

PDDJGF    posted on 01-08-2014 20:52

@Dyno dankje voor de tip over de schoolfeesten daar zal ik zeker achteraan gaan! En @Ywe ik moet toegeven dat ik ook niet altijd alles even leuk vind, maar ik kan me wel over mijn muzieksmaak heenzetten en het talent erachter zien. Plus ik vind het natuurlijk heel leuk om hem zo ambitieus en gelukkig te zien. En bedankt voor de tip maar draaien is denk ik niet helemaal mijn ding, ik ben meer van de instrumenten dus ik hou het maar bij het meegaan naar feesten en hem supporten 

Ywe    posted on 02-08-2014 22:39

Ook leuk, experimenteren met live instrumenten (blazers bijvoorbeeld) met Dj...

Tekhead    posted on 07-08-2014 02:57

Zoals Dyno je ook zegt, je leert het allemaal niet in 1-2-3 of je(hij) moest een supertalent zijn zoals Olivier Heldens, en dan nog.... 

Om een vaste plaats ergens te vinden is het helemaal hopeloos, zelfs gratis moet je op de wachtlijst, er zijn gewoon veel te veel draaiplekken verdwenen, ook in Belgie en dat maakt het alleen nog hopelozer voor beginners maar ook voor ervaren dj's. Er zijn nog soms wedstrijden maar enkele MnM 'start2dj' doen wat ze beloven en gaan er al veel deuren open. Het hangt van zoveel factoren af kans te krijgen te mogen draaien, maar na enkele maanden oefenen die hoop hebben is wel (heel) naïef. Ik vind het heel lief en ook slim van jou om je vriend te steunen ondanks de verschillen in muziek, smaak en instrumenten. Je bent percussionist misschien kan je dat wel op ideeën brengen. 

Ikzelf ben al meer dan 33 jr dj en mijn vriendinnetjes tijdens die periode konden maar sommige stijlen die ik draaide waarderen, en mijn vrouw die vind al mijn stijlen goed, behalve mijn favoriete stijl Hard-Techno, maar ze heeft er geen probleem mee om het te moeten horen !

Veel geduld en boven alles, heel veel oefenen.

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Winston    posted on 19-11-2014 20:16

Zeau.... Zullen ze nog met elkaar zijn?

Tic Toc
PDDJGF    posted on 09-11-2015 22:25
2 members like this  

Poster: Winston

Zeau.... Zullen ze nog met elkaar zijn?

Still going strong.

Winston    posted on 23-02-2016 18:57

Tic Toc

This is an old Topic

No new postings for 3.366 days.
 Post CommentThat would be 112.2 months
or a whopping 9.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

151 Users online: 24 Guests (127 Unknown)
Pages generated today : 34.130
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.707.082