Vinyl-classics online kopen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ramon72    posted on 08-03-2006 10:33
Ik ben begonnen met mijn vinyl-classics verzameling over te zetten naar MP3.
Als ik een beetje enthousiast wordt moet ik ruim 500 platen overzetten en dat is voor zover ik nu gezien heb echt gekkenwerk! . Met 10 platen ben je al snel twee uur bezig...

Nu vroeg ik mij af of er niet een site is waar ik - legaal - mijn classics zou kunnen kopen (voornamlijk house en club van eind jaren 80 - begin jaren 90)? Ik heb al diverse sites afgestruind, zoals dance-tunes, maar tot nu toe zonder resultaat.

Ik wil ze dus echt perse legaal hebben en dus niet op een handige manier de house top 500 ergens van downloaden...

Iemand een idee?

What do you think about Vinyl-classics online kopen ??

Vote :   
Cyrille    posted on 08-03-2006 10:36
Op www.mastermixdj.com zijn van veel verschillende genres (ook veel classics volgens mij) verzamelalbums te bestellen.
Ik weet niet of originele cd's bestellen een probleem is? Of wil je ze echt liever legaal downloaden?
Ramon72    posted on 08-03-2006 11:49
Op zich maakt mij dat inderdaad niet zoveer uit. CD omzetten is een stuk makkelijker. Alleen deze site heeft niet wat ik zoek... ik zoek de wat meer "undergroud" classics.
Sandr    posted on 08-03-2006 15:55
Misschien moet je dan een beetje in de 2de hands cd zaakjes gaan kijken.
Daar kom je nog wel eens wat leuks tegen. En zoals je zegt, een Cd'tje omzetten is makkelijker.
Succes.
En als je een goede site o.i.d. hebt gevonden, zou je hem dan even hier willen neerzetten. Denk dat meer mensen dit interresant vinden
Play that funky music white boy....
Prozei    posted on 08-03-2006 19:31
mischien is zo'n nieuwe numark tt een oplossing ken je via usb opnemen.
User edit by Prozei on 08-03-2006 @ 19:34:00 (37%)
Sandr    posted on 08-03-2006 19:41
Is inderdaad een mogelijkheid, maar dat is een redelijk prijzige manier van omzetten.:P
Je kan dit ook weer van een andere kant bekijken.
De platen heb je al, de cd's ga je kopen, als je dus geen cd's hoeft te kopen kan je van dat geld die nieuwe numark kopen en je platen toch overzetten.
Dan sla je een dubbelslag.
Je hebt er een nieuw apparaat bij en je nummers op mp3
Ramon72    posted on 09-03-2006 00:37
Poster: Sandr
Misschien moet je dan een beetje in de 2de hands cd zaakjes gaan kijken.
Daar kom je nog wel eens wat leuks tegen.

Negative. De platen die ik hier heb liggen zijn echt niet op (oude) verzamel cd's gekomen. Een aantal wel, maar dat zijn vaak ook "radio" platen geworden.
Mijn frustratie zit hem er juist in dat ik ze illegaal zou kunnen krijgen, maar dat nou eigenlijk niet wil.

Ironisch wil ik iets kopen (sterker nog: voor de tweede keer!), wil niemand het verkopen...
Lead    posted on 09-03-2006 12:20
heb je wat titels die je specifiek zoekt... wat de een classics noemt, heeft bij andere mensen misschien een andere naam. Als je het mij vraagt zoek je dingen als DHS- House of god... of zijn dat de verkeerde 'classics' ?
Let the BASS be louder
Ramon72    posted on 17-03-2006 23:43
Tja dat is een lange lijst met varierende stylen. House of god is er idd een van, maar ook:
Armando - 100% of disin' you
Format - #1 (en #2 overigens ook)
Gat Decor - Passion

Wat commercielere tracks:
Speedy J - Pull Over
Jungle Brothers - I'll House You
Last Rhythm - Open Your Mind
diverse tracks van the House Sound Of Chicago.

kortom een hoop diverse stylen van eind 80/begin 90, maar geen gabberachtige zaken. Tot op heden nog steeds geen site gevonden die dergelijke track aanbiedt.

remixer    posted on 18-03-2006 00:26
dan moet je o.a. kijken naar turn up the bass cd's daar staan van dit soort nummers op ik heb namelijk 23 cd's ervan
vaak kom je deze cd's nog op vlooienmarkten of 2de handse cd zaken tegen
User edit by remixer on 18-03-2006 @ 00:31:22 (100%)
Ramon72    posted on 19-03-2006 11:58
Poster: remixer
dan moet je o.a. kijken naar turn up the bass cd's daar staan van dit soort nummers op ik heb namelijk 23 cd's ervan
vaak kom je deze cd's nog op vlooienmarkten of 2de handse cd zaken tegen

Dan heb je eigenlijk alleen wat commerciele plaatjes van dat moment. Ik heb hier zelf z nog TUTB 1 t/m 3 op vinyl liggen... maar dat is niet echt wat er toen in de clubs gedraaid werd. Vergelijk het met de 538 CD van nu.
Gery    posted on 19-03-2006 19:43
wat is in godsnaam het verschil tussen een plaat overzetten op mp3, of het 'illegaal' downloaden van een nummer.

Het resultaat blijft gelijk jij hebt het origineel + een kopie op mp3...

Ik zie niet waar je probleem is, als je het origineel bezit zijn alle downloads die je doet legaal... (overigens kan een mogelijke controle niet achterhalen of je wel degelijk je plaatjes effectief hebt opgenomen of gedownload.)

Je gaat je oplossing veel te ver gaan zoeken Happy, laughing

DJ - Producer
Sandr    posted on 19-03-2006 19:50
Ik heb van slam fm "the ultimate oldschool top 100" cd.
misschien staat hier ook wat op wat je zoekt.
Ramon72    posted on 19-03-2006 22:36
Poster: Gery
wat is in godsnaam het verschil tussen een plaat overzetten op mp3, of het 'illegaal' downloaden van een nummer.

Het resultaat blijft gelijk jij hebt het origineel + een kopie op mp3...

Ik zie niet waar je probleem is, als je het origineel bezit zijn alle downloads die je doet legaal... (overigens kan een mogelijke controle niet achterhalen of je wel degelijk je plaatjes effectief hebt opgenomen of gedownload.)

Je gaat je oplossing veel te ver gaan zoeken Happy, laughing

Kopie is per definitie voor thuis gebruik.
Online kopen is nog discutabel (zie NVPI, BUMA, etc.). Misschien doe ik moeilijk voor mezelf, maar wil geen enkel (DUS GEEN ENKEL!) risico lopen.

Besides that: read my post! Voor ik klaar ben met de 12inches op MP3 zetten kan ik met persioen... de boel (online) kopen gaan een stuk sneller.

User edit by Ramon72 on 19-03-2006 @ 22:38:46 (21%)
Gery    posted on 19-03-2006 23:34
I rest my case, welke is het verschil tussen een 'illegaal' gedownloade mp3 en een mp3 die je zelf opgenomen hebt? ... geen.
DJ - Producer
Ramon72    posted on 20-03-2006 12:30
Poster: Gery
I rest my case, welke is het verschil tussen een 'illegaal' gedownloade mp3 en een mp3 die je zelf opgenomen hebt? ... geen.

Toch wel! Lees er maar een paar topics over hier op de resource.

This is an old Topic

No new postings for 7.130 days.
 Post CommentThat would be 237.7 months
or a whopping 19.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

242 Users online: 57 Guests (185 Unknown)
Pages generated today : 76.197
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.728.209