Hey,
Ik ben Timo, 15 jaar oud en woon in Limburg.
Ik ben al vele jaren bezig met muziek maar heb eigenlijk nog nooit zelf wat ondernomen. En ben sinds korte tijd toch aan het denken om te beginnen met House muziek, omdat deze muziek me erg aanspreekt en ik erg veel naar luister. Ik lees al een paar dagen mee op dit forum en heb nu al het een en ander geleerd. Maar weet nog niet hoe ik precies zou moeten beginnen. Ik zoek goede hardware waarmee ik de eerste tijd vooruit kan om het een en ander te oefenen om wat gewend te raken. Ik hoop dat ik daar hier meer info over kan vinden, en me een beetje een weg weet te vinden in de DJ-wereld om het zo maar even te noemen.
Mvg Timo
Welkom Tiimo
Weer een nieuw lid! Leuk, welkom!
Bedankt
Welkom op DJResource.eu!
Hey, ik weet niet of ik het in dit topic mag vragen.
Maar wat zijn nou echt basis-spullen die je nodig hebt om het jezelf een beetje onder de knie te krijgen met DJ'en en Producen bijvoorbeeld. Ik weet eigenlijk nog helemaal niet waar te beginnen, dus laat ik het is vragen. Ik las iets over Fruity Loops op een dergelijke site. Maar hier werden ook een aantal negatieve dingen over gezegd.
gr Timo
DJ-en en producen zijn verschillende dingen. Als je wil producen kun je dat o.a. doen met Fruity Loops. Overal worden wel negatieve dingen over gezegd dus ook over Fruity Loops. Ik heb het zelf nog nooit gebruikt, maar er zijn zeker voorbeelden te vinden van mensen die hun hits hebben gemaakt hiermee.
Uiteindelijk gaat het bij producen niet om het programma dat je gebruikt, maar hoe je het gebruikt. Als je zelf totaal geen inspiratie hebt en geen leuke melodietjes bedenkt, dan wordt het niet wat. Verder moet je langzaam maar zeker kennis verzamelen over hoe een nummer in elkaar zit. Dit is een lang proces dat je niet in een weekje leert. Het begint allemaal met een programma kiezen en gewoon gaan klooien.
Hey, bedankt voor je reactie.
Ik weet dat het twee verschillende dingen zijn. Ik wil me met beide wegwijs maken. Ik weet dat het iets is dat je niet binnen een peer weken leert. Maar er zit geen druk achter. Het is voor de fun. Ik hou van de muziek en het lijkt me gewoon leuk om het zelf ook te kunnen maken.
Is Fruity Loops wel een juist programma om je wegwijs mee te maken. Of is er iets anders misschien veel makkelijker?
Gr Timo
Makkelijker wordt het sowieso niet. Alle sequencers hebben wel hun voor en nadelen, misschien werkt side-chainen bij de één wat makkelijker en heb je bij de ander weer net wat meer overzicht. Het is een kwestie van gewenning en persoonlijke voorkeur.
Misschien een goede manier om een keuze te maken is om uit te zoeken wat jou grote voorbeeld gebruikt. Als je bijvoorbeeld houd van de muziek van hardwell, ga je uitzoeken wat voor sequencer software hij gebruikt en begin je zelf ook met die sofware.
Bedankt voor je tip, ik vind de muziek van Martin Garrix en Hardwell erg gaaf. Misschien wel een idee om dat uit te zoeken ja.
Oké, heb al wat filmpjes gekeken over Fruity Loops, en het ziet er wat overzichtelijker uit als Cubase waar ik ook wat over las. Moet dan maar is gaan kijken hoe Fruity Loops precies werkt en het misschien toch maar aanschaffen. Zijn er naast het programma nog dingen essentieel om te hebben? Of zit je daar de eerste tijd goed mee?
gr Timo
Welkom op DJR Tiimo,
Zoals RAS al gezegd heeft zijn DJ'n en producen 2 totaal verschillende dingen die ook veel gemeen hebben en ook weer niet. Stel jezelf eerst de vraag wat je nu precies wil doen, muziek maken, of muziek draaien, maar ook beide doen kan natuurlijk, al moet je al goed beseffen dat je als complete leek eerst het ene onder de knie moet krijgen alvorens met het andere te beginnen, zo niet ga je nooit een aanvaardbaar niveau halen en zal je waarschijnlijk snel een andere hobby gaan zoeken, wat dan ook weer heel jammer zou zijn. Suc6 alvast met je keuze en oefenen maar.
Hey, bedankt voor het verwelkomen.
Ik begrijp het verschil, en begin het liefst met het (proberen) te maken van iets. Het draaien van muziek komt misschien ooit als het me leuk lijkt er wel bij maar het gaat me vooral om een beetje mijn ideeën de vrij loop te kunnen laten gaan. Ik ben inmiddels ook al wat research naar Fruity Loops gaan doen, erachter gekomen dat Martin Garrix dit programma ook gebruikt, en een filmpje gekeken waar hij uit legt hoe hij 'Animals' heeft gemaakt met dit programma, erg leerzaam allemaal!
Maar heb eigenlijk nog steeds de vraag, is alleen Fruity Loops genoeg om zelf iets in elkaar te 'prutsen' of moet er nog wat extra bij? Of moet ik ergens op letten als ik begin met Fruity Loops?
gr Timo
Edit: ohja, voor ik het vergeet ik zag dat er meerdere 'versies'(?) van Fruity Loops waren? Aangezien er verschillende prijzen te vinden waren op het internet voor het programma, weet niet of ik een linkje naar een andere site mag posten maar doe het toch maar even ter ondersteuning van mijn verhaal: --WEBSITE WEGGEHAALD--
Welke zou ik het beste kunnen aanschaffen, als beginner zijnde. En is het mogelijk dit eventueel later nog uit te breiden. Lijkt me zonde om nu bijvoorbeeld de versie van 84 euro aan te schaffen, en dan er een jaar later achter te komen dat je de 275 euro versie nodig hebt.
Niemand?
Poster: Tiimo
Niemand?
Links naar shops mag hier niet !
Timoo, ik ben geen producer, maar het is duidelijk dat jij de producer richting uit wil gaan.
Vooraleerst moet je goed in je achterhoofd houden, als je dit gaat doen enkel voor de poen of beroemdheid, zoek dan iets anders, want ook in deze sector moet je buiten veel talent, ook nog heel veel anders hebben, maar vooral heel veel geluk ook hebben. Dit gezegd zijnde...
Ik zal vertellen wat ik weet, of denk te weten , voor te producen heb je hard en software nodig en daar is veel variatie. Fruity Loops is een bekend en populair software programma maar enkel voor Windows, verder heb je nog Ableton, Propellerhead, Cubase, .... met upgrade etc...en die zijn idd wel iets prijziger dan 84,00€, wat de prijs is voor het Intro of lite/basic pakket. Wil je effectief wat mogelijkheden moet je upgrade naar de duurdere pakketten en plug-ins, VST....maar dat is voor elke off.-professionele software zo. Je wil Fr.Lps gaan gebruiken en dat is niet verkeerd maar misschien liggen andere pakketten je beter, en daarom raad ik je aan om enkele te proberen alvorens je een besluit neemt, de test versie's zijn op de website van de fabrikant gratis te downloaden. Succes ermee.
Meestal kun je een gekochte versie upgraden naar een ' volledige' versie. Je kunt ook op voorhand bekijken hoe interresant de opties izjn die je erbij krijgt voor dat geld. Vaak zijn het specifieke dingen die je zeker in het begin niet nodig hebt.
Bedankt voor de reacties. Sorry voor het plaatsen van de website, ik zal mijn bericht zo even editten en de website weghalen.
Het is natuurlijk niet voor de poen of de beroemdheid, zoals ik al eerder aangaf is het voor de fun. Het lijkt me leuk om het is te proberen. Ik vind de muziek erg gaaf en wil het zelf ook eens proberen uit te vogelen hoe het werkt. Wie weet vind ik het wel helemaal niets, en ben ik er totaal ongeschikt voor. Ik heb Windows, dus Fruity Loops test-versie kan ik wel eens gaan proberen.
Maar die versie van 84 euro zou dus eigenlijk al geschikt zijn als beginner? Of is de versie van 175 euro dan toch geschikter. Het zijn kleine dingen maar ik weet niet of er toch iets 'groots' ontbreekt bij de 84 euro versie.
gr Timo
Welkom
Poster: Tiimo
Bedankt voor de reacties. Sorry voor het plaatsen van de website, ik zal mijn bericht zo even editten en de website weghalen. Het is natuurlijk niet voor de poen of de beroemdheid, zoals ik al eerder aangaf is het voor de fun. Het lijkt me leuk om het is te proberen. Ik vind de muziek erg gaaf en wil het zelf ook eens proberen uit te vogelen hoe het werkt. Wie weet vind ik het wel helemaal niets, en ben ik er totaal ongeschikt voor. Ik heb Windows, dus Fruity Loops test-versie kan ik wel eens gaan proberen. Maar die versie van 84 euro zou dus eigenlijk al geschikt zijn als beginner? Of is de versie van 175 euro dan toch geschikter. Het zijn kleine dingen maar ik weet niet of er toch iets 'groots' ontbreekt bij de 84 euro versie. gr Timo
Bij de basisversie kan je meestal geen opname's maken, daar ben je meestal weinig mee, kijk eens of je met de gratis versie kan opnemen, als je dan gewonnen bent voor F-L kan je de betere versie ook aankopen.
Gewoon wat random dingen uit proberen. Ikzelf gebruik Reason en ben hier heel tevreden over. Ik zou u wat DAW betreft niet te veel aantrekken van negatieve reacties, gebruik gewoon het programma waar gij u het beste bij voelt. Probeer wat demo's uit. Als ge denkt dat ge wilt doorgaan met muziek maken kunt ge u ook eventueel een midi keyboard aanschaffen, en wat 'piano' leren spelen.Poster: Tiimo
Hey, ik weet niet of ik het in dit topic mag vragen. Maar wat zijn nou echt basis-spullen die je nodig hebt om het jezelf een beetje onder de knie te krijgen met DJ'en en Producen bijvoorbeeld. Ik weet eigenlijk nog helemaal niet waar te beginnen, dus laat ik het is vragen. Ik las iets over Fruity Loops op een dergelijke site. Maar hier werden ook een aantal negatieve dingen over gezegd. gr Timo