Gebruik jij een mic? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Een microfoon:

-Ik lul er de hele avond in!
-Huh? Wat is dat nou weer?
-Ik heb er wel een, maar gebruik hem nooit
-Heel af en toe gebruik ik hem wel...
-Uit principe nooit mee.

Voting is only possible for our Members
Camino    posted on 07-03-2006 22:53
Ik was door de DJ booths aan het kijken en ik zag dat er toch wel een paar mensen zijn die een microfoon staan hebben. Nu vroeg ik me af, wie gebruikt hier wel eens de mic wanneer je draait voor publiek? Zitten jullie de hele tijd door te praten, of neem je er uit principe zelfs geen mee?

Zelf gebruik ik er nooit een maar heb er altijd een mee voor als er iets hoogstnoodzakelijk gezegd moet worden. De enige uitzondering is als ik op m'n eigen school draai... dan durf ik wel af en toe een beetje tracks aan elkaar te lullen...

What do you think about Gebruik jij een mic? ??

Vote :   

PatrickBeuken    posted on 07-03-2006 23:18
Ik neem altijd een microfoon mee... Op vrijwel ieder feest waar ik kom is er wel iemand die even een woordje wil zeggen. Daarnaast gebruik ik 'em soms voor de communicatie met het publiek... ik draai zo'n beetje alle stijlen met m'n drive-in, dus als er al wat vaten bier leeg zijn zit de stemming er goed in bij het publiek en bij mezelf en dan komt de mic regelmatig van pas.
Cyrille    posted on 08-03-2006 09:02
Bij drive-in shows moet je eigenlijk altijd een microfoon bij hebben. Kan altijd van pas komen.
In principe gerbruik ik m weinig; In ieder geval niet om platen aan te kondigen of aan elkaar te draaien, maar soms om wat om te roepen.
Illusion    posted on 08-03-2006 09:36
Ik gebruik alleen een als ik een drive-in show heb... verder voor discotheekjes enzo... wat heb ik daar aan een microfoon. daar ga ik egt voor het mixen.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
djmamo    posted on 08-03-2006 11:46
in het cafe waar ik werk moet ik een mic gebruiken omdat wij een soort van radio programma maken, dus moet veel aankondigen en afkondigen ook maken wij veel gebruik van jingels.

wij draaien dan ook voornamelijk top 40 dance muziek en de klanten vinden het ok want wij zijn een van de best lopende cafe's van Valkenswaard.

maar het is wel iets dat je moet leren om met een mic te werken omdat je heel erg goed moet weten wat je gaat zeggen en dat het duidelijk is.

ook heb ik komende zondag ook een dj contest voor de party dj van zuid Nederland (was vorig jaar 4e) en dan moet je ook een mic gebruiken omdat je dan het publiek kunt opzwepen. en dan kun je gewoon meer stemming geven aan het draaien.

www.moonentertainment.nl
GDproductions    posted on 08-03-2006 12:27
microof mag eigenlijk niet ontbreken wat al gezegt is er zijn meestal mensen op schoolfeest die wat willen zeggen en natuurlijk het is erg belangrijk dat je de mensen zelf toe spreekt. Het brengt een sfeertje met zich mee:D

altijd wel leuk als je bijvoorbeeld 2 nummers gaat vergelijken en dat je dan het publiek laat kiezen.

djmamo    posted on 08-03-2006 12:57
Poster: GDproductions
microof mag eigenlijk niet ontbreken wat al gezegt is er zijn meestal mensen op schoolfeest die wat willen zeggen en natuurlijk het is erg belangrijk dat je de mensen zelf toe spreekt. Het brengt een sfeertje met zich mee:D

altijd wel leuk als je bijvoorbeeld 2 nummers gaat vergelijken en dat je dan het publiek laat kiezen.

dit ben ik niet helemaal met je eens, een mic is niet noodzakelijk.

draai jij alleen dance feesten dan heb je geen mic nodig, alleen voor zoveel jaar getrouwd schoolfeest enz dan eigenlijk weer wel

www.moonentertainment.nl
the-melody    posted on 08-03-2006 13:33
ik heb wel een micro maar gebruik hem niet enkel als er wat gelult moet worden bv: bij een walking-diner: dat ze kunnen gaan eten. Maar anders niet
djmamo    posted on 08-03-2006 13:36
Poster: djliberty
ik heb wel een micro maar gebruik hem niet enkel als er wat gelult moet worden bv: bij een walking-diner: dat ze kunnen gaan eten. Maar anders niet

een walking dinner, das wel echt belgies, in nederland noemen ze dat een lopen buffet

www.moonentertainment.nl
the-melody    posted on 08-03-2006 13:38
dat is onze benamingWinking my eye weer en verschil:p

djmamo    posted on 08-03-2006 13:47
ja ik kom uit valkenswaard das 5 km van de belgiese grens en dan hoor je ooit dingen die best appart zijn
www.moonentertainment.nl
the-melody    posted on 08-03-2006 13:48
weet ik niet zijn:p hehe belgen moeten opvallen

Jorrit    posted on 08-03-2006 14:14
Laten we een beetje optopic blijven.

Ik heb altijd een mic bij me, gebruik hem af en toe voor kleine mededelingen (en aankondiging van show, website, reclame etc.Winking my eye), maar zo min mogelijk. Dit omdat ik me zelf ook altijd erger aan DJ's die hele verhalen door de mic roepen, wat me als feestganger geen drol intresseert.
Sandr    posted on 08-03-2006 16:14
Ik neem ook altijd een mic mee.
Sommige mensen willen een bedankje uitspreken o.i.d.
en verder denk ik dat je altijd een microfoon nodig hebt voor bijvoorbeeld huishoudelijke mededelingen.
Play that funky music white boy....
_Ivan_    posted on 08-03-2006 17:05
Wel bij me,,, k'gebruik hem verder eigenlijk niet. k'ben niet zo'n prater
Feel&.Celebrate.Life!
PatrickBeuken    posted on 08-03-2006 17:27
Dan nu de vraag wat voor mic je hebt :P

Ik heb een paar Shure SM58's

(Edit: heb er meer dan 1 omdat m'n set ook gebruikt wordt voor presentaties of andere spraak-dinge...)
User edit by PatrickBeuken on 08-03-2006 @ 17:57:11 (100%)
djmamo    posted on 08-03-2006 17:32
ja het type: shure sm 85 beta
www.moonentertainment.nl
Steev    posted on 08-03-2006 17:33
Ik heb er geen, dus gebruik hem niet, en ik vind het ook niet iets wat echt van belang is.  Het gaat om de muziek!  

edit:

Wat voor drol ben je eigenlijk als je niet weet wat een Mic is?
User edit by Steev on 08-03-2006 @ 17:34:45 (57%)
djmamo    posted on 08-03-2006 17:36
Poster: Dj_SteeV
Ik heb er geen, dus gebruik hem niet, en ik vind het ook niet iets wat echt van belang is.  Het gaat om de muziek!  

edit:

Wat voor drol ben je eigenlijk als je niet weet wat een Mic is?

maar wel handig als er iets is, en wie weet niet wat een mic is

www.moonentertainment.nl
Steev    posted on 08-03-2006 17:38
Poster: djmamo

maar wel handig als er iets is, en wie weet niet wat een mic is?

check jij de poll even

User edit by Steev on 08-03-2006 @ 17:40:09 (18%)
djmamo    posted on 08-03-2006 17:41
ja dat snap ik ook daarom vraag ik het ook
www.moonentertainment.nl
Steev    posted on 08-03-2006 17:43
haha, oke dan, ik kon je ff niet volgen
_Ivan_    posted on 08-03-2006 17:57
k'heb 1 shurtje
Feel&.Celebrate.Life!
neutje    posted on 08-03-2006 18:02
ik heb er altijd 1 mee al moet ik draaien want ze willen best vaak iets zeggen door de mic.
_Ivan_    posted on 08-03-2006 18:08
mja dat probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen praten doen ze maar in de zaal met elkaar... k''maak wel uitzonderingen,,,,,

Feel&.Celebrate.Life!
Sandr    posted on 08-03-2006 18:35
Tuurlijk, maar je moet dan toch best vaak een uitzonderingetje maken.
Er is vaak wel wat te melden bij een feest op locatie.
Ik heb een mic van JB systems
maar meestal kan ik een shure lenen van iemand met een grote drive in
Play that funky music white boy....
 Reply on last page

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

212 Users online: 22 Guests (190 Unknown)
Pages generated today : 30.016
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.838.475

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use