E-803 ? foutmelding op CDJ-800 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djmartin    posted on 07-03-2006 22:05
Beste Dj's,

Ik ben verleden week best hard geschrokken, Ik was gewoon op een avondje lekker aan het draaien op een feestje...
Totdat ineens me cdj-800 in het scherm aangaf E-803 error als ik het goed heb onthouden. De cd kwam er niet meer uit. dus ik speler uitgezet en weer aangezet, nog steeds hetzelfde probleem. Dus ik forced ejection geprobeerd. cd kwam eruit en op het eerste gezicht leek het probleem weg, totdat ik gewoon weer verder ging draaien in vinyl mode zoals ik altijd doe. Nu doet me play knop het soms niet meer in vinyl mode dan want in cdj mode is echter niks aan de hand. ook als ik de buitenste rand beetpak om hem een zetje te geven pakt hij de plaat ook zeg maar in vinyl mode, wat alleen hoort als je de plaat bovenop beet pakt. weet iemand hier aan de hand is ? moet ik hem weer opsturen ? of kan ik het zelf verhelpen...

What do you think about E-803 ? foutmelding op CDJ-800 ??

Vote :   

Jorrit    posted on 07-03-2006 22:06
////www.djresource.eu/Forum/topic/632/p/1/highlight/error+codes/
Wellicht dat dit helpt.

Ik denk dat het E-8303 is, die lijkt in ieder geval het meest op jou code.
Klopt dit niet, en blijft het probleem voordoen, altijd contact op nemen met dealer / pioneer.
Mod edit by Jorrit on 07-03-2006 22:09 (100%)
djmartin    posted on 09-03-2006 17:11
E-8301 is de code ik heb hem nu goed bekenen wat heb hem nog steeds..... en weet dus niet of ik hem moet opsturen of niet...
djmartin    posted on 09-03-2006 17:13
Player error returning ? geeft hij dus volgens de tabel aan ? maar hij stopt soms dus gewoon midden in een nummer ? hoort dat er ook allemaal bij ?
djmartin    posted on 09-03-2006 17:13
kan je hem niet gewoon resetten ofzo ? misschien dat dat werkt ?
Ferre    posted on 09-03-2006 17:17
ik heb dat ook eens voorgehad, was probleem met laser, hebben ze moete vervange
Sandr    posted on 09-03-2006 17:18
Er zit geen reset knop op de 800.
Bij die fout error staat dat het mogelijk is dat je cd vies is.
Het kan ook je lens zijn, probeer dus eerst eens een schoonmaakcd'tje en als dat niet lukt gewoon terug sturen.

ps. de edit knop zit rechtsboven
Play that funky music white boy....
Cyrille    posted on 09-03-2006 17:24
Als het nog binnen de garantie zit zou ik m zeker naar een servicecentre terugbrengen of opsturen naar waar ie vandaan komt. Dan weet je zeker dat er goed naar gekeken wordt en dat het echt wordt verholpen.
Een schoonmaak cd'tje zou je ook kunnen proberen, maar ik zou m terugsturen.

Francessco    posted on 09-03-2006 17:28
Altijd even terugsturen. Voor de zekerheid.
djmartin    posted on 09-03-2006 17:32
ik heb net even geprobeerd nogmaals en nu geeft hij de foutmelding niet meer ? hij heeft nu alleen nog dat waarneer hij in vinyl mode staat hij ook op sommige plekken en momenten dat hij ook zeg maar gevoelig is net als op de bovenkant van het jog Confused even lucht doorheen blazen misschien ?
Sandr    posted on 09-03-2006 17:37
Je moet er zelf zo weinig mogelijk aan rommelen.
Als je dan iets beschadicht vervalt je garantie.
Als hij niet goed functioneert moet je hem maar terug sturen
djmartin    posted on 09-03-2006 17:40
iemand ervaring met terugsturen ? hoe lang gaat me dat kosten ? ik heb namelijk aardig vaak feesten en zeker aankomende weken........

the-melody    posted on 09-03-2006 17:41
nou als je dan gata draaien met een kapotte cdj is het ook niks stuur hem gewoon terug en huur/leen gewoon een andere
djmartin    posted on 09-03-2006 17:48
ik snap er gewoon echt geen reet van !!! nu doet hij gewoon alles normaal alsof er niks aan de hand is geweest...... ik heb nog wel een vriend met ook twee cdj-800's dus kan altijd huren bij hem maar ik zie het eerst nog even aan zo ik ga hem niet voor niks opsturen... dat is zon gedoe en ik heb toch nog meer dan een jaar garantie dus ik zie het wel als het terugkomt.... als het iets is/was :p

ben wel blij dat hij het nu weer goed doet. alleen bang dat het terugkomt tijdens een productie.... :p maar dat zien we dan wel heb altijd back-up dus komt goed in ieder geval thnx allemaal voor de tips, ik ga indd zon schoonmaak cdj-tje kopuh !

the-melody    posted on 09-03-2006 17:51
kvin da toch nei zo verstandig je kan hem beter terugsturen(vind ik) voor de zekerheid voor hetzelfde geld ben je aan het draaien en heeft hij het weer
Francessco    posted on 09-03-2006 18:02
het lijkt mij ook niet zo enorm verstandig. je geeft al aan dat je de komende tijd veel feesten hebt etc. het is verstandig om de foute speler even na te laten kijken op basis van de garantie en tijdelijk even een andere speler huren of lenen van een vriend van je. draai je in iedergeval met zekerheid een goede set en is het apparaat ook eerder weer schoongemaakt/nagekeken/gerepareerd zodat je hem sneller weer in handen hebt. maar dat is mijn mening
djmartin    posted on 09-03-2006 18:18
jah maar ik moet dan zowiezo 20 euri lappen voor de verzendkosten....
dan komt hij daar aan met misschien het feit dat alles goed werkt ?

dan hebben zij ook zoiets van jah donder lekker op toch ? ze gaan hem echt geen schoonmaakbeurt geven als garantie..... lijkt me ?

victorn    posted on 09-03-2006 18:24
Poster: djmartin
ik ga indd zon schoonmaak cdj-tje kopuh !

Daar zou ik maar erg mee oppassen: die dingen kunnen de lens van de laser beschadigen, omdat er op hoge snelheid een borsteltje overheen raast. Als Jeroen (Lead) zegt dat het kan is het prima, anders zou ik die dingen niet gebruiken!

Ferry    posted on 09-03-2006 18:28
NOOIT een schoonmaak cd gebruiken...

ik weet niet waar je woont, maar de "beste" technische dienst van Pioneer zit in Mijdrecht.
Daar kan je een evt een afspraak maken. 800 mee, koopbon mee en hij kan binnen 1.5u klaar zijn, mits de onderdelen op voorraad, 50% van de onderdelen zijn daar standaard op voorraad. Dus nix zelf proberen, gewoon afspraak maken, ochtendje vrij nemen en daar naar toe rijden. Overigens hoef je alleen de transportkosten van jou naar de td te betalen, pioneer betaald de retour kosten, dus je kan evt ook alleen afleveren en je 800 retour laten sturen!

www.menho-esm.nl
0297-287057
nijverheidsweg 19e
3641 RP Mijdrecht
Jorrit    posted on 09-03-2006 18:44
Alle goeie dingen zitten in mijdrecht!
Camino    posted on 09-03-2006 18:55
hahaha lkkr jorrit :p waarom mag je geen schoonmaak cd's gebruiken op de CDJ800 als ik het vragen mag?
DJ-Poort    posted on 09-03-2006 19:15
DJMARTIN @ maakte die ook een raar geluid??
djmartin    posted on 09-03-2006 22:27
Ik hoop dat Lead in de buurt is voor een mening over de schoonmaak cd'tjes

@ poort: neej hij maakt geen raag geluid hij doet in principe gewoon heel normaal...

DJ-Poort    posted on 09-03-2006 22:33
oke, ik heb een keer gehad dat een cdj-800 heel raar geluid maakte. ze hebben hem gelijk opgestuurd en de laser was kapot ofzo weet jij al meer?
Lead    posted on 10-03-2006 00:12
NOOIT van dat soort CD's in je speler stoppen !

Ik heb zelfs van die dingen gezien met een schuim soort borsteltje. alleen de lijm was al aan het los laten terwijl die dingen nog in de winkel lagen. Als je 1 zandkorrel of grof stofdeeltje op de kop ervan hebt zitten, wordt de hele lens bekras.

Gewoon terug naar de winkel en een vakman ernaar laten kijken. Indien garantie > terug naar de winkel. Indien buiten garantie > ESM (is vlak bij je in de buurt)
Let the BASS be louder
Sandr    posted on 10-03-2006 15:46
Okej, dan heb ik vast geluk gehad met mijn schoonmaak cdWinking my eye
Ik heb hem wel een keer terug moeten sturen, het complete loopwerk moest vervangen worden.
Ik ben hem 2 weken kwijt geweest geloof ik. Maar had er ook bijgezegd dat het geen haast had. En het duurde nog even voordat ze mijn toestemming hadden voor reparatie ( was weekendje weg) dus het valt best mee, vooral als je die van een ander kan lenen.

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

316 Users online: 57 Guests (259 Unknown)
Pages generated today : 92.013
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.744.025

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use