Rekordbox versie 3? (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ywe    posted on 28-05-2014 21:19

Nieuwe Rekordbox in de maak! Op de website www.rekordbox.com kan je je e-mail invoeren om op de hoogte gehouden te worden van de nieuwe Rekordbox die uit gaat komen!

Wat denken jullie wat voor nieuwe functies erop gaan zitten? Misschien een DVS systeem?

What do you think about Rekordbox versie 3? ??

Vote :   1 member likes this  

Ywe    posted on 25-06-2014 10:46

Denk dat de layout van de CDJ's te nemen bewust is gedaan... wel een interessant systeem en programma!

Lead    posted on 25-06-2014 11:14

Armin doet ALLES met rekordbox, van het voorbereiden, tot zelfs live draaien met een laptop met Rekordbox. Ze hebben aanpassingen aan de CDJs en/of het netwerk gedaan zodat de tijdcode toch gebruikt kan worden voor de pyro etc.

Let the BASS be louder
Sebasz    posted on 25-06-2014 13:24

wanneer krijgen we rekordbox 3 te zien?

Lead    posted on 25-06-2014 16:26

Zodra deze door Pioneer wordt aangekondigd middels een persbericht :p

Denk dat dit binnen een maandje zal gebeuren, waarschijnlijk iets sneller

Let the BASS be louder
Bartjens    posted on 02-07-2014 09:13
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 02-07-2014 @ 09:14:21 (84%)
Sebasz    posted on 02-07-2014 11:44

Wiet er een stuk beter uit, doet me zelfs een beetje denken aan traktor. Ziet er nu iig uit alsof er een team (UX) designers aan te pas is gekomen. De vorige versies leken wel uit de mouw geschudt van de programmeur zonder kennis van degegelijk ontwerpen

Ywe    posted on 02-07-2014 15:07

Ik denk dat Pioneer wel een keer een stap gaat maken naar een controller waarbij je rekordbox rechtstreeks kan sturen. Aangezien er al 2 'decks' inzitten met een crossfader

Dolivieira    posted on 02-07-2014 16:08

Dat weet ik zo net niet Ywe. Pioneer heeft een contract met Serato. Omdat er een mix functie in zit is puur ter voorbereiding van je tracks. Zodat je kan zien of en waar je de overgang wil maken. Maar de toekomst zal het uitwijzen. Ik vind het wel gelikt uitzien. Beter dan de vorige versies allen het overbrengen naar USB en of iDevice is nog steeds langzaam. Verder is het analyzeren wel een stuk beter en sneller. Hij pakt nu 2 tracks te gelijk. Aan gezien ik me gear ff niet aangsloten heb staan vanwege een klus van de week, kan ik niet kijken hoe die in de CDJs werkt. 

CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
mikedhanpat    posted on 03-07-2014 09:47

Lead ik heb even een vraagje ( of aan anderen ). 

Ik heb nu mijn muziek op mijn interne HDD van mijn PC staan en draai met twee stickjes waar ik playlists op exporteer met RB. 
Nu wil ik eigenlijk toch weer met een externe HDD gaan werken om daar mijn muziek op te exporteren en mee te nemen en eventueel ook met laptop met daarop ook RB. 

Hoe kan ik nu makkelijk zorgen dat ik één RB database op zowel PC als laptop kan gebruiken zonder gedoe met dropbox e.d. 

Thanks alvast! 

CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535
Lucky13    posted on 03-07-2014 12:13

Ik ben er blij mee 

ziet beter uit dan de vorige versie.

User edit by Lucky13 on 03-07-2014 @ 12:21:08 (73%)
Mr-    posted on 03-07-2014 14:54

tot nu toe vind ik het wel prima, veel kleine dingen die ik miste zijn toegevoegd. zoals het volledig scherm maken bij mac. maar ik vind de waveform met kleuren afleidend en onduidelijk...

2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
Vandalos    posted on 03-07-2014 22:18

Hoe krijg ik mijn rekordbox 2.2.4 inhoud over gezet naar rekordbox 3?

Nu staan ze beide om mn macbook geinstalleerd. 3 is leeg en 2.2.4 is nog intact .

Ik moet toch niet weer alles opnieuw doen hè ...

User edit by Vandalos on 03-07-2014 @ 22:19:09 (38%)
Mr-    posted on 03-07-2014 22:26

bij mij heeft hij alles automatisch omgezet... nog een keer instaleren miss?

Weet iemand hoe je net als bij de oude rekordbox meerdere schermen kan krijgen? dat je bijv: playlist en devices naast elkaar ziet...

2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
Dolivieira    posted on 03-07-2014 22:38

Poster: Mr-

tot nu toe vind ik het wel prima, veel kleine dingen die ik miste zijn toegevoegd. zoals het volledig scherm maken bij mac. maar ik vind de waveform met kleuren afleidend en onduidelijk...

. 

Kan je aanpassen in kleur, blauw en paars. 

Vandalos    posted on 03-07-2014 22:46

Poster: Mr-

bij mij heeft hij alles automatisch omgezet... nog een keer instaleren miss? Weet iemand hoe je net als bij de oude rekordbox meerdere schermen kan krijgen? dat je bijv: playlist en devices naast elkaar ziet...

Bij mij ook inmiddels Happy, laughing

bambamstudio    posted on 04-07-2014 10:36

is bij jullie de GUI, en dan met name de waveform ook zo traag en gaat deze haperend over het scherm?

CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Dolivieira    posted on 04-07-2014 10:42

Marc wat bedoel je met GUI? Snap hem niet helemaal.

bambamstudio    posted on 04-07-2014 13:35

GUI staat voor: Graphical User Interface die gekleurde waveform als je een track afspeelt heeft (bij mij) geen mooie vloeiende beweging. En wat hierboven al gezegd is, ook niet alle tracks/playlisten worden automatisch herkend. Voor mij hoeft deze update nioet

CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
ElVrieso    posted on 04-07-2014 13:48

Voorheen kon je op je usb stick klikken en dan werd hij automatisch gesynct. Dit werkt nu niet meer... Iemand enig idee waar ik nu moet klikken?

Bruno de Vries - @djelvrieso
Sebasz    posted on 04-07-2014 16:19

Poster: bambamstudio

GUI staat voor: Graphical User Interface die gekleurde waveform als je een track afspeelt heeft (bij mij) geen mooie vloeiende beweging. En wat hierboven al gezegd is, ook niet alle tracks/playlisten worden automatisch herkend. Voor mij hoeft deze update nioet

Hmm de waveform loopt hier wel soepel maar de 'core' is helaas nog even crap als de 2.x reeks. De code die de interface maakt is gewoon lomp en niet efficient. Als je resized verdwijnt de waveform en wordt die opnieuw getekend. Het venster resizen gaat traag en laggy.

Ook wel lomp, de skin zit ipv in een resource dll gewoon als losse images in de map skin =') Nog beter was geweest gewoon het element te tekenen ipv afbeeldingen gebruiken.

Waarschijnlijk door goedkope aziaten in elkaar gezet waar de kwaliteit niet belangrijk is, als het maar 'werkt'.. Wat het trouwens ook niet altijd doet zoals jij aan geeft, en ik heb ook al de nodige bugs gevonden. Doet me een beetje denken aan Samsung Kies. Die software is ook al zo hopeloos crap en log. Maarja dat is ook door goedkope aziaten in elkaar geflanst.

inb4 als jij het zo goed weet ga dan bij pioneer werken 

De hardware van pioneer is prima hoor, de software daarentegen hopeloos..

User edit by Sebasz on 04-07-2014 @ 16:20:32 (7%)
ElReyGrande    posted on 05-07-2014 15:07

Bij mij vindt hij op de een of andere manier mijn USB's niet, iemand hier nog meer last van?

Lead    posted on 06-07-2014 03:10

Poster: ElVrieso

Voorheen kon je op je usb stick klikken en dan werd hij automatisch gesynct. Dit werkt nu niet meer... Iemand enig idee waar ik nu moet klikken?

In de linker onderhoek vind je de SyncManager, daarmee kun je devices sync houden met de playlisten in je collectie

Poster: ElReyGrande

Bij mij vindt hij op de een of andere manier mijn USB's niet, iemand hier nog meer last van?

Geen last van, zijn dit drives met je collectie of bedoel je usb/sd devices?

De waveform zou inderdaad soepeler kunnen, van het ontbreken van playlisten heb ik geen last.

Poster: Vandalos

Hoe krijg ik mijn rekordbox 2.2.4 inhoud over gezet naar rekordbox 3? Nu staan ze beide om mn macbook geinstalleerd. 3 is leeg en 2.2.4 is nog intact . Ik moet toch niet weer alles opnieuw doen hè ...

Als je RB3 installeerd zou hij je oude database moeten gebruiken. Probeer RB3 er eens af te halen en opnieuw te installeren.

Poster: mikedhanpat

...Hoe kan ik nu makkelijk zorgen dat ik één RB database op zowel PC als laptop kan gebruiken zonder gedoe met dropbox e.d.  Thanks alvast! 

Ik moet er nog mee expirimenteren, maar in RB3 kun je een backup maken INCLUSIEF de audio. Mijn collectie is wat fors maar zal van de week een kijken of ik een andere computer kan pakken om met een kleine collectie wat te testen.

Let the BASS be louder
Dolivieira    posted on 06-07-2014 10:53

Poster: bambamstudio

OK weer wat geleerd. Bij mij loopt die wel goed op mijn MAC. Heb hem op windows nog niet geprobeerd.

@lead weet je al wanneer er walktrough video's online gaan?

User edit by Dolivieira on 06-07-2014 @ 10:55:47 (17%)
TedMendez    posted on 06-07-2014 12:57

ik heb een vraagje, bij het installeren van mijn rekordbox heb ik perongeluk iets afgewezen tijdens de installatie. het programma is wel geinstalleerd, alleen als ik een track laad in het deck en op play druk speelt hij niet af. weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

ElReyGrande    posted on 06-07-2014 13:57

Poster: Lead

Geen last van, zijn dit drives met je collectie of bedoel je usb/sd devices? 

Ah oke, zou ook aan mijn usb's kunnen liggen dan, gaat namelijk om m'n usb device.

151 Users online: 13 Guests (138 Unknown)
Pages generated today : 85.605
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.473.979