Rekordbox versie 3? (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ywe    posted on 28-05-2014 21:19

Nieuwe Rekordbox in de maak! Op de website www.rekordbox.com kan je je e-mail invoeren om op de hoogte gehouden te worden van de nieuwe Rekordbox die uit gaat komen!

Wat denken jullie wat voor nieuwe functies erop gaan zitten? Misschien een DVS systeem?

What do you think about Rekordbox versie 3? ??

Vote :   1 member likes this  

Dolivieira    posted on 28-05-2014 22:40

Zou best eens kunnen. Aangezien die draaitafel toen in de fetriene kast op de Namm beurs

CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Lead    posted on 29-05-2014 18:05

Ik weet in ieder geval zeker dat er een fikse berg nieuwe dingen in zitten en dat de looks grote stappen voorruit gaan maken. Of een DVS systeem daarbij hoort weet ik niet, maar dat er weer veel te organiseren valt is me al wel duidelijk.

Let the BASS be louder
Mr-    posted on 02-06-2014 11:28

nice, ik ben benieuwd welke stappen rekordbox gaat zetten.

2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
ElVrieso    posted on 02-06-2014 11:47

Ik ben ook benieuwd! Ik hoop dat er nu niet zoveel updates nodig zijn om de kinderziektes d'r uit te halen en dat het lekker snel werkt.. 

Bruno de Vries - @djelvrieso
Sebasz    posted on 02-06-2014 14:56

Nieuwe skin is idd wel nodig  Hopelijk is het net zo stabiel als de laatste versies.

Waar ik me trouwens helemaal kapot aan erger is dat als je een hele lange playlist hebt in rekordbox je er niet doorheen kan scrollen. dat gaat zo ontzettend traag, verschrikkelijk. en dat op een van de snelste pc's die je op dit moment kunt krijgen.

User edit by Sebasz on 02-06-2014 @ 15:00:18 (100%)
Lead    posted on 02-06-2014 19:27

Waar haalt Rekordbox de bestanden vandaan en wat noem je een 'hele'  lange playlist ?

De Beta is nog niet zover dat ik een eerlijk vergelijk kan doen, de nieuwe versie heeft veel meer om te scrollen en er draaien nog allerlei debug zaken die performance beinvloeden.

In 2.2.4 heb ik een playlist gemaakt van 1600 tracks, da's ongeveer 3x de hoeveelheid als waarvoor ik een playlist max zou aanraden. Bij meer dan een paar honderd tracks zou ik ID3 tags gebruiken om zaken bij elkaar te houden.

Maar op mijn macbookje uit 2009 scrolt dat net zo snel als ik me trackpad kan bedienen dus ik ondervind geen trage scroll tijden bij normaal gebruik op een gedateerde computer (dualcore snelheid 2.slak). Heb thuis een degeleijk quad3.9 met16GB staan en die heeft al helemaal nergens last van...

En tegen mijn geloof in heb ik een playlist van 5500+ gemaakt en die scrolt op de macbook al net zo snel als die van 1600 net...

Let the BASS be louder
ElVrieso    posted on 03-06-2014 09:49

@Lead, kan ik hier uit opmaken dat jij een beta hebt draaien?

Bruno de Vries - @djelvrieso
Lead    posted on 03-06-2014 12:49

Yep, natuurlijk, ik moet me voorbereiden zodat ik iedereen kan vertellen wat hij moet doen als hij geupdate heeft. Deze keer is het dus niet zo'n kleine update die voorbij gaat zonder dat je het merkt. Deze update valt zeker gelijk op

Let the BASS be louder
Mr-    posted on 03-06-2014 16:24

bij mij crasht rekordbox vaak als ik hem bridge met itunes.

2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
Lead    posted on 03-06-2014 17:24

Ik gebruik die Bridge niet, hou het zelf het liefste op puur en alleen Rekordbox. Maar voor backup van playlisten gebruik ik itunes nog wel eens maar heb nog geen vastlopers gehad daarmee.... wel een (op OSX) skippybal die af en toe lang blijft hangen

Let the BASS be louder
Sebasz    posted on 03-06-2014 19:26

Poster: Lead

Waar haalt Rekordbox de bestanden vandaan en wat noem je een 'hele'  lange playlist ? De Beta is nog niet zover dat ik een eerlijk vergelijk kan doen, de nieuwe versie heeft veel meer om te scrollen en er draaien nog allerlei debug zaken die performance beinvloeden. In 2.2.4 heb ik een playlist gemaakt van 1600 tracks, da's ongeveer 3x de hoeveelheid als waarvoor ik een playlist max zou aanraden. Bij meer dan een paar honderd tracks zou ik ID3 tags gebruiken om zaken bij elkaar te houden. Maar op mijn macbookje uit 2009 scrolt dat net zo snel als ik me trackpad kan bedienen dus ik ondervind geen trage scroll tijden bij normaal gebruik op een gedateerde computer (dualcore snelheid 2.slak). Heb thuis een degeleijk quad3.9 met16GB staan en die heeft al helemaal nergens last van... En tegen mijn geloof in heb ik een playlist van 5500+ gemaakt en die scrolt op de macbook al net zo snel als die van 1600 net...

Hmm apart, had het bij mijn vorige computer namelijk ook. De files uit de playlist staan gewoon op de usb zelf, het bronbestand bestaat niet meer (althans niet meer op de originele locatie). Weet niet of dat nog van invloed is? Zal t eens testen binnenkort

Lead    posted on 03-06-2014 22:02

Browsen vanaf een device wordt bepaald door traagste schakel, dat kan de snelheid van de stick zijn maar ook die van je USB driver in je computer. Files alleen op je USB is tricky, dat zou ik ten alle tijden willen vookomen. Ik zou snel een backup maken

Let the BASS be louder
Sebasz    posted on 05-06-2014 14:39

Die backup is er wel die staat op een externe hdd

Maar met de snelheid van de usb heeft het niks te maken, de lijst is namelijk al gewoon ingeladen. Alleen het scrollen door die lijst ging ziekelijk langzaam  Het renderproces dat die lijst tekent is ergens niet zo efficient gecode gok ik. Ik zag trouwens op de site ergens van rekordbox dat ze ook aanbevelen om niet een supergrote playlist te gebruiken. Dus waarschijnlijk zijn ze zelf ook bewust van de 'gebreken' om het maar even te chargeren.

HeroS_NL    posted on 05-06-2014 15:44

Ik hoop op een snel en makkelijk programma. Misschien ook handig als je vanaf usb je bibliotheek kan importeren, zo ben je niet gebonden aan één pc (stel dat die stuk gaat..)

Ook zou die wel eens wat sneller tracks mogen overzetten, er zit totaal geen verschil tussen een goedkope 2.0 usb en een 3.0 stickje (ja wel op een usb 3.0 poort)

http://www.djheros.nl/
Lead    posted on 05-06-2014 15:57

Poster: HeroS_NL

Ook zou die wel eens wat sneller tracks mogen overzetten, er zit totaal geen verschil tussen een goedkope 2.0 usb en een 3.0 stickje (ja wel op een usb 3.0 poort)

Overdracht snelheid wordt niet bepaald door software maar door hardware.

Poster: Sebasz

...Ik zag trouwens op de site ergens van rekordbox dat ze ook aanbevelen om niet een supergrote playlist te gebruiken. Dus waarschijnlijk zijn ze zelf ook bewust van de 'gebreken' om het maar even te chargeren.

Een playlist is per definitie niet gemaakt om grote lijsten te bevatten. Meer dan 200 tracks zou ik niet in een playlist stoppen. Dat moet je op andere manier organiseren (ID3 tags bijvoorbeeld)

Let the BASS be louder
Yorick    posted on 10-06-2014 13:54

Wanneer kunnen wij deze verzie ongeveer verwachten?

Lead    posted on 10-06-2014 22:40

Hehehe, geen idee, wanneer Pioneer er een persbericht over verstuurd

Let the BASS be louder
HeroS_NL    posted on 11-06-2014 22:35

Overdracht snelheid wordt niet bepaald door software maar door hardware.  

Nee ligt aan rekordbox, als ik zelf bestanden kopieer zie ik wel een verschil qua overdrachtsnelheid..

Sebasz    posted on 12-06-2014 15:36

Nouja feitelijk gezien is de overdrachtsnelheid afhankelijk van de hardware bus idd, maar als Pioneer nog andere zaken doet (zoals syncen met een database oid op je usb stick voor rekordbox) gaat het exporteren idd iets langzamer

User edit by Sebasz on 12-06-2014 @ 15:37:06 (2%)
Lead    posted on 12-06-2014 17:03

Ik exporteer met een oude macbook met USB2.0 poort sneller naar een USB 3 stick dan naar een 2 stick. Dat verschil hebben vele mensen al gezien tijdens een van mijn demo's en dan verbazen mensen zich erover dat ik zon oude macbook heb en geen recent model.

Natuurlijk kan Rekordbox hier invloed op uitoefenen maar de hardware is de begrenzende factor. Zo'n poort kan een bepaald max Mb/s aan en zal altijd zoveel mogelijk gebruiken.

Mocht je de autosync van playlisten aan hebben staan kan dit van invloed zijn aangezien dat ook bandbreedte in beslag neemt. Ook van invloed kunnen eventuele scanners zijn die poorten in de gaten houden op virussen etc. (hoewel ik dit niet zelf heb meegemaakt).

Let the BASS be louder
HeroS_NL    posted on 15-06-2014 15:22

Ene keer kopieert rekordbox sneller naar één stick dan een andere, terwijl deze van hetzelfde type zijn. Na formatteren kan ik dan weer een tijdje vooruit.

maarten_geurts    posted on 16-06-2014 22:36

https://www.youtube.com/watch?v=URT6zQkyfsg tjek ff op 7:07. Volgens mij is Armin al iets aan het testen op een ipad of heb ik iets gemist met de huidige mogelijkheden van Recordbox?

Lead    posted on 18-06-2014 13:04

Nee maarten, je mist niets en dit is geen test van de nieuwe Rekordbox, dat is Armin zijn systeem om het Pyro en de visuals in sync te houden met zijn tracks. Dat heeft niet zoveel met Rekordbox te maken

Let the BASS be louder
Sebasz    posted on 20-06-2014 13:41

Ik exporteer met een oude macbook met USB2.0 poort sneller naar een USB 3 stick dan naar een 2 stick. Dat verschil hebben vele mensen al gezien tijdens een van mijn demo's en dan verbazen mensen zich erover dat ik zon oude macbook heb en geen recent model.

Op zich is dat zo gek nog niet en prima te verklaren. De USB2.0 / 3.0 bus proberen altijd op max snelheid te lezen/schrijven. Een usb2.0 stick kan flash geheugen hebben wat trager is dan de maximale usb 2.0 snelheid. Als je dan een usb3.0 stick hebt op een usb2.0 poort en je usb3.0 stick heeft sneller flashgeheugen dan je usb2.0 stick dan exporteer je daar sneller naar idd. Dat heeft niks te maken met dat je stick usb3.0 is (want je hebt hem aangesloten op een usb2.0 bus) maar met het feit dat je usb3.0 stick sneller flashgeheugen heeft

User edit by Sebasz on 20-06-2014 @ 13:42:55 (9%)
maarten_geurts    posted on 24-06-2014 20:28

@Lead, klopt maar dat doet hij wel sinds kort op deze manier. Kijk maar eens naar deze vid: https://www.youtube.com/watch?v=m96MbRMzdHQ 

Maar ik zie wel een markt voor een dergelijk systeem van pioneer want bijna elke eindshow op een festival moet pre recorded worden omdat anders zaken niet in sync lopen. En als dj's ergens een hekel aan hebben dan is het om het laatste kwartier van de set een mixtape te moeten instarten om vervolgens te faken. Daarnaast lijkt de layout van het systeem van Armin wel verdacht veel op die van Recordbox....

235 Users online: 10 Guests (225 Unknown)
Pages generated today : 46.862
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.435.236