CDJ 800mk2 update CD v2.10
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djserge97    posted on 24-05-2014 13:51

Hallo,

Ik heb inmiddels als 3 cds verkwist aan het branden van de update iso van de pioneer site. 

ik krijg steeds de melding 'error'. 

ook op 2x speed werkt de gebrande iso niet helaas.

Kan iemand mij helpen aan een update cd met versie 2.10?

KRK RP6 / Xone 4D / KRK RP6

What do you think about CDJ 800mk2 update CD v2.10 ??

Vote :   

Sebasz    posted on 24-05-2014 18:11

Is er ergens een changelog te vinden oid? Heb even gekeken en mijn spelers uit 2007 hebben nog versie 1.90

Heb verder totaal geen problemen dus wil niet zomaar updaten met mogelijke risico's

User edit by Sebasz on 24-05-2014 @ 18:11:52 (1%)
Lead    posted on 24-05-2014 20:38

Ik zou updaten altijd aanraden, ik heb nog nooit meegemaakt dat het slechter werd. Soms komen ineens andere problemen aan het licht doordat er eentje is opgelost. Maar die worden altijd gefikst, er is op dit moment geen product waarbij ik NIET zou aanraden te updaten naar de laatste firmware.

Die voor de CDJ-800mk2 kun je hier vinden, open de iso met Nero oid en de CD wordt gefikt voor je. Zo is het bij mij tientallen keren gelukt iig. Volgens mij kun je die iso ook open maken en het .HEX bestand in de root van een data cd zetten en deze brand en afsluiten (GEEN multi-sessie!!!!).

Let the BASS be louder
Sebasz    posted on 25-05-2014 00:26

kan de CDJ niet crashen van een upgrade die om een of andere reden mislukt (bijv. stroomuitval of een of andere onwaarschijnlijke reden)?

Zoals de BIOS van je moederbord updaten.. Als er dan wat fout ben je de sjaak en kun je een nieuw moederbord kopen.

Daarom ben ik nooit zo van firmware updates tenzij het een probleem oplost waar ik last van heb, of de snelheid verbetert

User edit by Sebasz on 25-05-2014 @ 00:27:30 (51%)
Lead    posted on 25-05-2014 19:29

ja, technisch gezien heb je helemaal gelijk, een stroomuitval geeft kans op het mislukken van updaten. In de meeste gevallen zul je het gewoon nog een keer kunnen proberen. In zeldzame gevallen kan het mis gaan... iets wat ik in 14 jaar bij Pioneer 2 of 3 keer heb meegemaakt.

Dus ja, als je de kans van 2 of 3x pech in 14 jaar spelers verkopen in Nederland een te groot risico vindt kun je de update achter wege laten. Ik heb zelf echt al ontelbare spelers geupdate, zelfs die live staan in een dj booth tijdens een groot feest (tenminste als je Defqon groot noemt dan ).

Die 2-3x pech is wat de dealers/service centre mij gemeld heeft, zelf uit eerste hand heb ik nooit meegemaakt dat ik met updaten schade heb veroorzaakt. Ik vraag ook nooit of een speler geupdate mag/moet worden, als ik een Pioneer zie en ik merk dat hij een update nodig heb, haal ik me stick uit mijn zak

Let the BASS be louder
Sebasz    posted on 25-05-2014 21:08

Hehe oke thnx

djserge97    posted on 26-05-2014 00:29

Poster: Lead

Ik zou updaten altijd aanraden, ik heb nog nooit meegemaakt dat het slechter werd. Soms komen ineens andere problemen aan het licht doordat er eentje is opgelost. Maar die worden altijd gefikst, er is op dit moment geen product waarbij ik NIET zou aanraden te updaten naar de laatste firmware. Die voor de CDJ-800mk2 kun je hier vinden, open de iso met Nero oid en de CD wordt gefikt voor je. Zo is het bij mij tientallen keren gelukt iig. Volgens mij kun je die iso ook open maken en het .HEX bestand in de root van een data cd zetten en deze brand en afsluiten (GEEN multi-sessie!!!!).

Is inderdaad gelukt nu met de .HEX 'codering' updaten ging vlekkeloos na deze manier van branden. Ben van firmware versie 1.80 naar 2.10 gegaan nu! Thanks for the help lead!

KRK RP6 / Xone 4D / KRK RP6
dj-zero    posted on 26-05-2014 13:17

Even een andere vraag, vooral gericht aan lead. Naar aanleiding van dit topic ben ik gaan kijken of er een nieuwe update is voor mijn cdj2000's.
Dit is het geval, maar nu heb ik deze geupdate, maar de bestanden komen niet overeen met de genoemde bestanden in de instructies.

Volgens de instructies zouden het 3 bestanden moeten zijn:

C2KDRIV.UPD (388.690 bytes) 

C2KGUI.UPD (2.015.268 bytes) 

C2KMAIN.UPD (6.172.302 bytes) 

Maar ik krijg 4 bestanden, ik heb een C2KPANL.UPD
Staat er in dit geval een fout in de instructies en moet ik het met 4 bestanden doen, of is er ergens iets verkeerd gegaan?

Lead    posted on 26-05-2014 20:33

De laatste versie firmware voor de CDJ-2000 is 4.32 (mei 2014) en is hier te downloaden.

Dit bestand bevat 4 bestanden die je in de root moet plaatsen van een USB/SD/CD device. Dit is de correcte versie en die moet je gebruiken.

Een firmware moet alle voorgaande updates ook bevatten. Je moet immers ook van v1.0 direct naar de laatste versie kunnen updaten. De handleiding is voor een erg vroege update ooit eens geschreven en sinds dien nooit meer aangepast. Volgens mij staat er ergens een voetnote in die handleiding dat het aantal bestanden en de filesize kunnen afwijken. Meer is in dit geval dus zeker beter

Let the BASS be louder
dj-zero    posted on 27-05-2014 05:02

Oke heel erg bedankt lead! Ik zal het na een goede nachtrust meteen uitproberen!
Het verbaasde mij alleen dat er in de handleiding wel de correcte update genoemd werd(4.32) maar dat het aantal bestanden dan niet klopte..
Maargoed komt vast goed straks!

This is an old Topic

No new postings for 4.000 days.
 Post CommentThat would be 133.3 months
or a whopping 11 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

181 Users online: 19 Guests (162 Unknown)
Pages generated today : 44.166
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.432.540