CDJ 850 HULP ?!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Rubyboy123    posted on 23-04-2014 14:22

Hallo iedereen , 

Ik heb de cdj 850 aangekocht , ik heb nu een vraag over de weergave van de bpm : is het mogelijk om de weergave in te stellen als bij de 2000 met kommagetallen of is dit niet mogelijk , zo ja hoe moet dit ! 

En als tweede vraag : op cdj 850 staat pc voor welk programma is dit specifiek ? ikprobeer dit met elk programma maar met geen enkel werkt dit ! hoe moet ik configureren ? ligt dit aan de mixer ? help !

Thanks !

Mod edit by Lead on 26-04-2014 12:42 (1%)
[MOD Edit] Moved to Pioneer forum

What do you think about CDJ 850 HULP ?! ??

Vote :   

Baart    posted on 23-04-2014 21:28

Hi,

De komma's zijn niet mogelijk, omdat er simpelweg geen ruimte voor is. Dit is ook helemaal niet nodig omdat je dit op gehoor kan doen, wel wat training nodig.

Je kan gebruik maken van programma's als traktor, vdj of serato. Ik zou eerst eens met usb en cd draaien, je hebt die speler natuurlijk niet om ze gewoon als controller te gebruiken.

Succes,

ik hoop dat je zo geholpen bent.

https://soundcloud.com/bart-duisterhof
FloRise    posted on 24-04-2014 11:32

ik vind het ook jammer dat je niet met komma-getallen kunt werken. Maar:

- vaak is muziek ongeveer het zelfde en is het vaak een bepaald percentage erbij of eraf voor een bepaald BPM, deze zijn iedere keer gelijk. (kwestie van een beetje bijhouden, en dan onthoudt je deze wel. of een rekenmachine ernaast houden

- Tip!! hoe ik dit altijd doe.. heeeel langzaam met de pitch omhoog gaan totdat het bps net 1 omhoog schiet… Dan heb je xxx,5 BPM  (afronden heb je waarschijnlijk al eens tijdens je middelbare school gehad ) snap je het?

voor je tweede vraag heb ik helaas geen antwoord, ik houd het nog lekker bij CD's op mijn CDJ800MKII 

succes!!

TripleSpin    posted on 24-04-2014 15:19

Zoals Baart al zegt, je moet je niet blind staren op die bpm waardes. Het beste kun je ze afplakken en zo leren beatmatchen. En draaien doe je niet met rekenwerk en rekenmachines maar met gevoel. Dat is mijn mening dan.

Vraag 2: Aan de mixer kan het nooit liggen. Verder hoe je je cdj's in kan stellen als controller staan er per programma wel tutorials op youtube over hoe je ze dan moet instellen en dergelijke.

We don't live in your shadow, but we grow in your shade
ElVrieso    posted on 24-04-2014 18:25

Door middel van de HID support op de CDJ 850 kan de speler inderdaad als MIDI-device worden gebruikt en tegelijkertijd (volgensmij) ook als geluidskaart. Met een programma als Rekordbox gaat een rechtstreekse verbinding niet werken omdat er geen ethernet kabel op de speler kan worden aangesloten. Wel kan je natuurlijk gewoon een USB device die met Rekordbox gesyncd is op de speler aansluiten. Dat vind ik zelf de lekkerste manier van draaien. 

Succes met je spelers! Ik heb ze ook; top dingetjes. 

Bruno de Vries - @djelvrieso
Lead    posted on 26-04-2014 12:41

Inderdaad is het NIET mogelijk om BPMs op getallen achter de comma weer te geven, de CDJ-850 is niet zo nauwkeurig als een 2000.

MIDI/HID gebruik via de USB kan niet eender welke mixsoftware. Je moet dan wel zorgen dat je de laatste versie firmware in de CDJ-850 hebt zitten en ook de laatste updates van de mixsoftware hebben geinstalleerd. Daarna is het een kwestie van gaan

Maar zoals ElVrieso al zegt, ik zou gewoon met Rekordbox en USB gaan draaien. In iedere CDJ een USB stick en gaan met die banaan

Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 4.031 days.
 Post CommentThat would be 134.4 months
or a whopping 11 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

132 Users online: 16 Guests (116 Unknown)
Pages generated today : 47.194
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.435.568