Pioneer Rekordbox workflow video
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 06-04-2014 23:15

Na een hele lange tijd heb ik weer een video gemaakt, dit keer niet over een product of speler, maar over Rekordbox. Ik krijg er regelmatig vraag naar tijdens mijn workshops dat ik er toch maar aan toe moet geven

De bedoeling was een complete video te maken van begin tot einde, maar na het maken van eigenlijk de introductie kwam ik erachter dat er toch veel meer tijd in gaat zitten dan ik dacht. En om nu dit te laten liggen is ook zo zonde.

Deze video is mijn kijk of de manier hoe je het meeste uit het systeem kun halen, en later nog gaat halen (als Kuvo ook aan de beurt komt). Maar het begint bij de basics, en dat is eigenijk het taggen van je bestanden. Als je daar een handig systeem voor hebt is het te overzien en bij te houden.

Ik hoop dat deze trailer jullie in ieder geval een idee kan geven van de globale werking van het systeem. Het vervolg zal veel dieper ingaan op ieder detail van iedere stap....

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 08-04-2014 09:49 (2%)

What do you think about Pioneer Rekordbox workflow video ??

Vote :   2 members like this  

Ywe    posted on 07-04-2014 18:47

Dit wordt een zeer interessant topic! Super hier hebben we zeker wat aan!

MarcoMartinez    posted on 09-04-2014 09:38

In mijn opinie onbegrijpelijk dat Pioneer nooit eerder een dergelijke video heeft gemaakt bij de introductie van Recordbox behalve de promo video's (correct me if I'm wrong). Ik heb zelf al heel wat moeten uitzoeken en navragen bij Jeroen en je bent altijd erg behulpzaam en benaderbaar,maar dit is voor iedereen toegankelijk en eigenlijk een must vanaf de introductie van Recordbox imo. 

Dus onder de noemer 'beter laat dan nooit' erg blij mee! 

Even en voor de duidelijkheid mijn kritiek is dus op de firma en niet op Jeroen zelf.

Thx voor de video and keep up the good work, een topic om zeker te blijven volgen.

www.djmarcomartinez.com
Lead    posted on 09-04-2014 20:32

Ik moet wel zeggen dat een aantal lessen die ik de afgelopen jaren geleerd heb hierin zijn verwerkt. In 2009 toen Rekordbox kwam had ik mijn maniertje ook nog niet zo onder controle

Klopt inderdaad dat dit een gemis is wat al veel eerder (door Pioneer) gedaan had moeten worden. Heb zelf ook de nodige videos gezocht en kwam tot conclusie dat je overal ziet : Rekordbox installeren, importeer je map en hocusspokus de namen staan er allemaal al goed in...

Helaas, zo gemakkelijk gaat dat niet in de praktijk

Let the BASS be louder
ElVrieso    posted on 10-04-2014 10:03

Erg nice! Thanks. Haha, heerlijk trouwens, dat Nederlands accent! :P

Bruno de Vries - @djelvrieso
Ywe    posted on 13-04-2014 12:08

Kan ook de mobiele versie van rekordbox behandelen? Lijkt mij handig programma, maar heb er paar vragen over:

-werkt het met draadloos wifi acces point aangesloten op CDJ2000's?

-is het mogelijk om naast cue en grid info ook de tags aan te passen? Dat zou ideaal zijn. Rating, kleur, toonhoogte, comments of naam, dat werk bedoel ik.

Lead    posted on 13-04-2014 12:54

Ja, als de booth op een wireless netwerk wordt aangesloten moet dat werken. Alleen ivm snleheid zou ik dit niet aanraden om als hoofd-device te gebruiken. Een nummer of 2 tegelijk afspelen gaat goed, maar als er 1 tracks looopt en je moet dan gaan zoeken, dat trekt mijn GSM niet.

In de mobiele app kun je van ee ntrack beperkt de info wijzigen, je kunt een track sterren geven, de kleur aangeven en het comment veld invullen vanuit de App. Overige info kan alleen in de normale Rekordbox App worden aangepast. Om dit te doen hou je een track geselecteerd tot er een aantal opties komen, een ervan is INFO (daar kun je bovenstaande aanpassen)

Let the BASS be louder
Ywe    posted on 15-04-2014 09:30

Ah gaaf! Precies wat ik nodig had! En wireless access point is me te lastig. Ik maak wel een extra UTP chassisdeel in m'n booth

Dolivieira    posted on 15-04-2014 21:32

Maar begrijp ik nou als je wat je hier boven zegt doet met de CDJ 2000 en of CDJ 900 dat het werkt. Of moet je daar CDJ 2000 nexus en of CDJ 900 Nexus voor hebben. 

CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Lead    posted on 15-04-2014 23:35

Die wireless link is Nexus only.

Maar ik zou een Netgear 105 of 108 switch in je booth bouwen met idd ee nterminal aan de buitenkant. Zet de adapter plug met een drup warme lijm vast zodat hij er niet uit kan trillen...

Let the BASS be louder
Ywe    posted on 16-04-2014 08:32

Ik heb een klein switch geval wat prima werkt, zitten de CDJ's op en een vaste aansluiting voor mijn laptop. Dan nog een chassisdeel aan de voorkant voor extra laptop en een lange losse kabel verstopt intern. Kan dus 3 laptops eraan hangen, moet goedkomem dus 😋

This is an old Topic

No new postings for 4.041 days.
 Post CommentThat would be 134.7 months
or a whopping 11.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

235 Users online: 10 Guests (225 Unknown)
Pages generated today : 46.868
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.435.242