Hulp nodig bij aanschaf actieve naar field monitoren
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

weirdcase    posted on 06-04-2014 19:46

Hallo allemaal,

De laatste jaren heb ik goede vooruit gang geboekt met het produceren van house en/of electro. Ik ben nu op het punt dat ik goede luidsprekers aanschaf alleen er is zo veel keus en weinig budget. Met weinig bedoel ik €300,- tot €500,-  nu ben ik in een winkel naar 2 krk 6 g3 wezen luisteren en 2 A'dam ax7(??) maar ik was nu niet direct overdonderd over het geluid. Het was trouwens gewoon in de winkel en niet in een luister ruimte o.i.d. Heeft iemand advies? Ik zoek (zoals de meeste mensen) veel voor weinig: lekker in het laag en toch helder in het mid en hoog. Hebben jullie zelf ervaring?

alvast bedankt voor alle reacties!

p.s Ik was van plan om er een focusrite 2e2 bij aan te schaffen. (Valt niet in dat budget)

What do you think about Hulp nodig bij aanschaf actieve naar field monitoren ??

Vote :   

TimGrand    posted on 06-04-2014 20:04

Heb je budget van 300 tot 500 per monitor of voor een set? Ik had hetzelfde, en dus veel beluisterd. Vindt de KRK VXT6 serie best goed klinken, echter kwam bij mij de Monkey Banana Turbo serie het best uit de test. Veel (goed) geluid voor relatief lage kosten. Ik vindt overigens de Yamaha HS-jes ook lekker klinken. Het blijft echter een persoonlijke keuze. Ga lekker luisteren al zeg ik het zelf! 

Check: www.facebook.com/officialtimgrand
User edit by TimGrand on 06-04-2014 @ 20:05:10 (2%)
weirdcase    posted on 06-04-2014 22:48

Het betreft totaal voor een set.

Ik heb nog nooit van Monkey Banana Turbo gehoord dus..ik ga hard op zoek hier naar en eens in verdiepen. Ooit geluisterd naar event 20/30? Is een 3-weg speaker met 7 inch woofer. Schijnt heerlijk te zijn voor electronische/dance muziek. Ik heb de yamaha's geluisterd en vond het laag niet erg lekker. Niet vreemd met een 5inch woofer, maar dan ga ik toch liever naar iets anders kijken. Een kwestie van smaak. Bedankt voor zover en ik zal nog een bericht sturen als ik wat gevonden heb.

Heb jij trouwens naar de 4-5-6 of 8 geluisterd?

Ik heb naar die Adam's geluisterd omdat ik dan ook eens kon horen hoe het duurdere segment zou klinken. De KRK RP8 G3 zijn wellicht te zwaar voor mijn ruimte. Ik zit nu nog in een vrij ruime kamer maar daar zal verandering in komen bijv. zolder of kleinste slaapkamer. Ik ben bang dat het laag zal overheersen en de klachtenregen in het begin ook(nog geen akoestische behandeling gehad)

User edit by weirdcase on 07-04-2014 @ 16:51:03 (81%)
LouisCasper    posted on 07-04-2014 09:35

De Adam A7X liggen ver buiten je budget (klinken overigens echt fantastisch), waarom heb je überhaupt naar deze speakers geluisterd? KRK's hebben over het algemeen wat meer laag, wat denk ik precies is wat je zoekt. Heb je de KRK RP8 G3 al eens bekeken?

http://www.louiscasper.com
User edit by LouisCasper on 07-04-2014 @ 09:37:36 (17%)
bambamstudio    posted on 08-04-2014 21:53

je schrijft 'beste uit de test' neem aan dat je je eigen oren test bedoeld? Monitoren koop je niet uit een boekje of via internet. Die ga je luisteren en vergelijken

CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL

This is an old Topic

No new postings for 4.051 days.
 Post CommentThat would be 135 months
or a whopping 11.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

195 Users online: 10 Guests (185 Unknown)
Pages generated today : 44.876
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.652.627