Geschil met YouTube
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dyno    posted on 20-03-2014 21:31
I upload al jaren videomixen op YouTube, maar mijn laatste (Maart) wordt in bijna alle landen geblokkerd omdat ik niet de rechten zou hebben van sommige tracks. Klopt helemaal. Ik heb ze niet gemaakt.
Maar wl heb ik ze eerlijk gekocht, maar dat maakt in dit geval niet uit.

Nu heb ik (dat kan je doen via YouTube met alle video's die geblokkeerd worden) bezwaar gemaakt en nu staat er bij een aantal

Geschil afgewezen, claim is hersteld.

Wat betekend dit nou?
Heb ik dan gelijk gekregen of juist niet?
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081

What do you think about Geschil met YouTube ??

Vote :   
W.i.M    posted on 20-03-2014 21:49
Zoals ik het lees is je geschil afgewezen en de claim om de mix te verwijderen hersteld.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Lead    posted on 21-03-2014 00:46

Het feit dat je nummers eerlijk gekocht hebt maakt niet uit, je herproduceert het dus daar klagen ze over. Ik heb nummers van artiesten gehad waar dit ook van kwam, is opgelost met briefje van maker.

Zoals ik het antwoord lees : Geschil afgewezen, claim hersteld.

1. Iemand claimed dat je de rechten niet hebt van bepaalde stukken, jij krijgt daar de melding van
  2. Er is een geschil, want jij gaat in beroep tegen de claim
  3. Die is blijkbaar beoordeeld en het geschil is afgewezen.
  4. Daardoor staat de originele claim weer en zal je video nog steeds geblokkeerd worden in de betreffende regio's

Je kunt van artiesten soms toestemming krijgen voor gebruik van hun tracks. Maar als het om mixen gaat doen ze dat meestal niet...

Let the BASS be louder
Sebasz    posted on 21-03-2014 01:16
Tis inderdaad een beetje flauw maar juridisch gezien maak je geen kans. Dat het bij anderen wel lukt is niet helemaal eerlijk inderdaad, maar het scannen naar auteursrechterlijk beschermd materiaal gaat voor 99% geautomatiseerd.
Martullia    posted on 21-03-2014 02:10
Blijkbaar is er toch nog veel verwarring omremd het kopen van muziek. Het is heel simpel eigenlijk want je koopt de muziek niet maar slechts een licentie om een nummer voor persoonlijk gebruik te gebruiken. Post je dus iets als op een site als YouTube moet je offcieel gezien dan royality's betalen en of toestemming hebben van de gene die de rechten bezit. Voor meer informatie hier over kun je op https://www.bumastemra.nl/gebruikers/ kijken..
User edit by Martullia on 21-03-2014 @ 02:14:06 (7%)
Blackaround    posted on 21-03-2014 11:20
Ik had een mix geupload, die werd gekozen voor de Pioneer DJ contest (Loveland Festival).
na 42,500 views, wordt hij ineens geblokkeerd, wereldwijd! Waarom weet ik niet!
Dyno    posted on 21-03-2014 22:12
Maar raar dan toch?!
Als ik de nummers in zijn geheel zou uploaden zou ik het snappen, maar het zit in een mix.
Dus niet de hele track staat er op.
Plus het feit dat ik het nummer al gebruik wil zeggen dat ik het goed vind, anders zou ik het niet gebruiken.
Dus extra promotie voor die track ....
Maar ja, ik zal de video wel verwijderen van JoeToeb.

Gelukkig staat ie nog wel op mijn Soundcloud!! Winking my eye
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

131 Users online: 28 Guests (103 Unknown)
Pages generated today : 21.649
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.830.108