Oplader MBP stuk ?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tekhead    posted on 14-03-2014 21:11
Beste collega's, hopelijk kan iemand mij een antwoord geven op volgende probleem, ik heb een MBPro en de accu is volledig plat en toen ik hem net wilde beginnen opladen merkte ik dat hij niet oplaad, het lichtje op het alu magneetcontact licht niet op, niet het oranje dat hij aan't opladen is en ook geen groen lichtje dat aangeeft dat hij volledig opgeladen is, kent iemand dit probleem of is er ook nog een ander euvel mogelijk ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

What do you think about Oplader MBP stuk ? ??

Vote :   

Yorick    posted on 15-03-2014 10:18
Mijn lampje werkt ook niet altijd, gewoon paar keer laten connecten en dan brand hij soms weer.
Als je een bliksemschicht ziet in het batterij logo rechts boven in laad hij op, al zie je een stekker laad hij niet op maar geeft wel stroom om te werken en al zie je niets gebeurt er ook helemaal niets Happy, laughing.
Je kan ook je persentage kijken van je batterij.
-Ga naar batterij logo
-klik er op
-klik op toon op percentage
Als je dit ziet groeien weet je genoeg.

Je kan ook je status bekijken bij Over deze Mac.
Even op meer info klikken en dan naar systeem overzicht gaan en zoek dan in de linker balk naar voeding of batterij.
_Ivan_    posted on 15-03-2014 10:27
Ik heb ditzelfde probleem wel eens gehad als de macbooklader een tijd aan het stopcontact heeft gelegen zonder werkelijk te opladen. Als ik hem dan aan mijn macbook koppelde ging er geen lampje branden, maar laadde hij ook niet op.

Oplossing: oplader van de stroom gehaald, uur laten liggen en daarna opnieuw geprobeerd, probleem opgelost. En in mijn geval stop ik de macbook oplader ook alleen maar in het stopcontact als ik hem werkelijk ga opladen.

Ik dacht dat het aan de oplader lag, maar ik heb recentelijk een nieuwe MBP gekocht, waarbij ik precies hetzelfde probleem ondervond.

Succes!!
Feel&.Celebrate.Life!
Tekhead    posted on 15-03-2014 13:37
Poster: Yorick
Mijn lampje werkt ook niet altijd, gewoon paar keer laten connecten en dan brand hij soms weer.
Als je een bliksemschicht ziet in het batterij logo rechts boven in laad hij op, al zie je een stekker laad hij niet op maar geeft wel stroom om te werken en al zie je niets gebeurt er ook helemaal niets Happy, laughing.
Je kan ook je persentage kijken van je batterij.
-Ga naar batterij logo
-klik er op
-klik op toon op percentage
Als je dit ziet groeien weet je genoeg.

Je kan ook je status bekijken bij Over deze Mac.
Even op meer info klikken en dan naar systeem overzicht gaan en zoek dan in de linker balk naar voeding of batterij.

Yorick, bedankt voor je tips, al heb ik daar ook de weet van, maar... er is een maar, mijn MBP accu is VOLLEDIG leeg en kan dus derhalve die testjes en statussen niet uitvoeren of ophalen Unhappy is het misschien mogelijk om hem uit te meten of hij al dan niet nog werkt, zo ja iemand info welke pinnetjes ik moet uitmeten ?
Dolivieira    posted on 15-03-2014 14:31
Dat lampje gaat op ten duur eerder kapot dan de oplader zelf. Maar als de oplader kapot gaat effe naar een apple dealer of store en je heb zo een nieuwe. Goedkoop zijn ze niet.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
ElVrieso    posted on 15-03-2014 14:50
Op het blok van je oplader zit een adaptertje om hem rechtstreeks in het stopcontact steken. Sommige hebben hier nog een verlengkabeltje aan hangen. Haal deze d'r af en zet 'm er weer op.. Herhaal dat een paar keer, geef er een paar goeie klappen op en de kans dat hij dan weer voor een bepaalde periode werkt is aanwezig. Echt goed zal het waarschijnlijk niet meer komen.. Succes !

ps. er zijn van die chinese webshops die namaak-zooi verkopen. Ik ben daar zelf nooit echt van, maar ze werken wel prima. Vaak verzenden ze gratis en kan je een paar tientjes besparen.
Bruno de Vries - @djelvrieso
User edit by ElVrieso on 15-03-2014 @ 14:52:21 (49%)
Sebasz    posted on 15-03-2014 15:39
Het stomste wat je kan doen is een chinese oplader kopen. Die dingen zijn brand- en explosiegevaarlijk, en kunnen je macbook en zijn accu kapot maken. Zoek maar eens op internet hoe dat in elkaar zit. Die krengen zijn levensgevaarlijk en hebben niet voor niets geen europese goedkeuring.

Je kunt makkelijk testen of je adapter kapot is of je accu. Hang hem gewoon aan de stroom en start hem op. Lukt dat niet? Adapter kapot waarschijnlijk.

Druk eens op dat knopje wat de accu ledjes laat branden, zit aan de linkerzijkant vrij vooraan. Wat doet dat?
Tekhead    posted on 15-03-2014 16:17
Poster: Sebasz
Het stomste wat je kan doen is een chinese oplader kopen. Die dingen zijn brand- en explosiegevaarlijk, en kunnen je macbook en zijn accu kapot maken. Zoek maar eens op internet hoe dat in elkaar zit. Die krengen zijn levensgevaarlijk en hebben niet voor niets geen europese goedkeuring.

Je kunt makkelijk testen of je adapter kapot is of je accu. Hang hem gewoon aan de stroom en start hem op. Lukt dat niet? Adapter kapot waarschijnlijk.

Druk eens op dat knopje wat de accu ledjes laat branden, zit aan de linkerzijkant vrij vooraan. Wat doet dat?
 begrijp niet goed welk knopje je bedoeld Sebasz, op de MBP of op de adapter ? Het gaat over een 85W MagSafe oplader
Sebasz    posted on 15-03-2014 16:20

dat knopje dus :P
Tekhead    posted on 15-03-2014 17:51
als ik thuis ben ga ik dat even nakijken, bedankt makker
Tekhead    posted on 15-03-2014 19:03
img src='http://media.apcmag.com/wp-content/uploads/sites/20/2008/10/apcnewsmacbook-thumb_main5.jpg5.jpg' alt='' width='620' height='328'>

img src='http://media.apcmag.com/wp-content/uploads/sites/20/2008/10/apcnewsmacbook-thumb_main5.jpg5.jpg' alt='' width='620' height='328'>

gevonden, als ik op dat knopje duw licht er nog net 1 acculedje op, dus de adapter stuk zeker ?
Dolivieira    posted on 15-03-2014 19:06
Ik had van de week ook dat die niet wou ladden. Hij bleef maar op 18% staan. Wel ging er geen energie van af. Nu staat die weer op 99% en soms op 100%. Maar ja, heb dat ding ook alweer bijna 3 jaar. En op ten duur gaan die accu's toch lui worden en daarna gaan ze stuk. Dat lampje op mijn connector is al een tijdje stuk. Soms doet die het wel en vaak niet. Ga van de zomer wel een nieuwe accu kopen.
Sebasz    posted on 15-03-2014 19:47
Dan is de lader idd kapoet
Tekhead    posted on 15-03-2014 21:41
Dan is de lader idd kapoet

Kut natuurlijk want weeral onvoorziene uitgave die voor iets anders bestemd warenm maar ook opgelucht dat het niet men MB is die stuk is.
Dolivieira    posted on 16-03-2014 09:29
Ik zou toch ff zeker kijken. Kijk of er een sterkkertje zit in dat batterij teken rechtboven in het scherm links naast je wifi embleem. Is dat zo dan is je lader goed en je accu stuk.
Sebasz    posted on 16-03-2014 12:59
Oh ja het was helemaal niet duidelijk of je laptop nog wel aanging.

Als er staat dat ie met de netstroom is verbonden dan is je accu idd kapot. Als de laptop niet eens meer aan gaat dan is je lader idd kapot
Dolivieira    posted on 16-03-2014 13:27
Ja mijn accu is ook aan ze einde. De eene keer laat die wel op de andere keer niet. Accu kost z'n 60 en een voeding kost z'n 89 euro.
Dolivieira    posted on 16-03-2014 13:29
Laatste tijd heb ik wel veel gezeik me met me apple producten. iPhone die na een update alleen nog maar reboot en niet naar de start scherm komt. Een accu wat af en toe weigert op te laden. Eerst bleef de geluid uit tijdens spelen met me iPad. Heb ik hebm gereset. Start die eerst op en doent het geluid weer met me iPad. Daarna crasht die weer en dan exact hetzelfde probleem dat ik met me iphone heb met me iPad. Met pijn en moeite er in gekomen nu alles weer terug zetten en hopen dat die het blijft doen. Dan nog effe kijken of ik me iPhone weer tot leven krijg. Alvast maar een iPhone5s bestelt.
User edit by Dolivieira on 16-03-2014 @ 18:52:25 (100%)
Tekhead    posted on 23-03-2014 19:57
Oh ja het was helemaal niet duidelijk of je laptop nog wel aanging.

Als er staat dat ie met de netstroom is verbonden dan is je accu idd kapot. Als de laptop niet eens meer aan gaat dan is je lader idd kapot

heb de lader al kunnen repareren, was een draadje door.
Tekhead    posted on 23-03-2014 19:58
Poster: Dolivieira
Laatste tijd heb ik wel veel gezeik me met me apple producten. iPhone die na een update alleen nog maar reboot en niet naar de start scherm komt. Een accu wat af en toe weigert op te laden. Eerst bleef de geluid uit tijdens spelen met me iPad. Heb ik hebm gereset. Start die eerst op en doent het geluid weer met me iPad. Daarna crasht die weer en dan exact hetzelfde probleem dat ik met me iphone heb met me iPad. Met pijn en moeite er in gekomen nu alles weer terug zetten en hopen dat die het blijft doen. Dan nog effe kijken of ik me iPhone weer tot leven krijg. Alvast maar een iPhone5s bestelt.

Vreemd dan ben je mss vervloekt Dennis, ik heb nog nooit enig probleem gehad met gelijk welk Apple produkt, deze lader was het eerste, ik heb ook een 5S
Sebasz    posted on 24-03-2014 12:54
Hmm draadje door? Bij die mag-safe connector denk ik dan? Moet je wel mee oppassen als je dat zelf gefixt hebtFoot in Mouth
Tekhead    posted on 26-03-2014 18:33
Hmm draadje door? Bij die mag-safe connector denk ik dan? Moet je wel mee oppassen als je dat zelf gefixt hebtFoot in Mouth
  Idd, heb het gevonden, draad geklemd geweest en daardoor slecht contact gehad, heb het al gefixt, bedankt voor de back-up

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

103 Users online: 10 Guests (93 Unknown)
Pages generated today : 51.039
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.439.413