Brom in KRK speakers apart geval!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mikedhanpat    posted on 13-03-2014 11:11
Vrienden van de show!

Ik zit met een probleem waar ik al menigmaal mijn hoofd over gebroken heb.
Ik heb op mijn kamer twee KRK 8 actieve jongens staan en een velodyne actieve subwoofer.
Deze zitten aangesloten op mijn DJM2000 mixer Mixer -> sub -> crossover naar KRK.
Op mijn mixer gebruik ik de volgende ingangen: Channel 2&3 voor CDJ2000nxs en Channel 1 voor mijn PC.
Op mijn pc heb ik via USB een traktor audio2 aangesloten en van mijn audio twee gaat het geluid via 1x 6,3mm jack naar 2x 3,5mm tulip naar mijn DJM.

Nu is het zo dat wanneer ik op mijn pc werk er een irritante brom door mijn speaker heen loopt. Als ik dan de kabel tussen pc en DJM loskoppel verdwijnt deze voor een gedeelte maar niet helemaal..
Eerste gedachte was het zal wel in de aarde van de contactdoos zitten (daar zaten immers de stekkers van pc en krk in) dus mijn pc middels haspel naar een stopcontact aan de andere kant van de kamer ingeprikt. Helaas zonder resultaat.

Het opmerkelijke is nu dat de sterkte en toonhoogte van de brom veranderen met welk programma ik open heb staan. Bijvoorbeeld in google chrome is het een harde diepe brom, in rekordbox een harde hoge brom en in steam is nauwelijks een brom te horen.

Mijn vraag aan jullie: wat voor spook dwaalt er op mijn kamer rondConfused Zou het in de voeding van de pc kunnen zitten want als het enkel een aarde probleem zou zijn lijkt me dat dit ongeacht het openstaande programma gelijk moet zijn.
De brom geldt ook enkel als het programma open staat en in beeld is op mijn monitor.

Hopelijk kunnen jullie helpen.
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535

What do you think about Brom in KRK speakers apart geval! ??

Vote :   

MoXeGy    posted on 13-03-2014 11:29
Heb het probleem vroeger ook gehad, de oplossing was bij mij om alle line-in kanalen uit te schakelen op je interne geluidskaart.
TripleSpin    posted on 13-03-2014 15:37
Dit probleem heb ik ook. Merk dat vooral als er lichte schermen open staan (bijv. verkenner die helemaal wit is, facebook die grotendeels wit is) dan is het erger dan dat ik bijv. op djresource zit of rekordbox open heb staan. Dan is de brom er namelijk niet. Ontzettend raar geval maar nooit echt aandacht aan besteed. Ik werk voornamelijk toch in fruity, daar is alles vrij donker en dus geen brom.

Ik heb ook 2x krk rp8 aangesloten op m'n laptop via een edirol ua-101 externe geluidskaart. En dat dan via jack 6,3,mm van de geluidskaart naar de krk's.

Ben inderdaad ook benieuwd of iemand hier het antwoord op weet.
We don't live in your shadow, but we grow in your shade
mikedhanpat    posted on 13-03-2014 20:37
@triplespin exact! Dit heb ik ook, bij lichte vensters meer brom en bij donkere vensters minder.
Ook als ik op een pagina scroll en die gaat van licht naar donker verandert het geluid.

@MoXeGy ik ga dit even proberen en laat weten of het de oplossing is! Thanks alvast
MoXeGy    posted on 13-03-2014 21:39
Nog vergeten, ik had mijn krk's aangesloten op een ongeaarde stopcontact. De aarde was namelijk ook mede het probleem van een brom.
mikedhanpat    posted on 14-03-2014 09:53
MoXeGy,

schakel je die line-in ingangen uit via de BIOS of hoe heb jij dat gedaan?
Verder zitten mijn KRK's in een geaarde stekkerdoos die op hun beurt weer in een geaard stopcontact zitten dus dat mag volgens mij geen probleem zijn.

Verder is het ook zo als ik de tulip verbindingen uit mijn DJM trek dat de brom zo goed als verdwenen is. Maar als ik gewoon op mijn CDJ's draai is er niks aan de hand dus probleem moet wel in PC zitten. Ook al verschillende kabels geprobeerd zonder resultaat.
MoXeGy    posted on 14-03-2014 20:22
Bij mij was de aarde juist het probleem. Toen ik de aarde uit het stekkerblok haalde was het gebrom weg. De inputs schakel ik gewoon in windows.
mikedhanpat    posted on 16-03-2014 12:13
SOLVED!!! Heb de aarde van de stekkers afgeplakt en mijn krk's zijn zo stil als een slapende baby!!
Thanks voor de hulp! Kan een slotje op
TripleSpin    posted on 16-03-2014 19:23
Top!! Ga ik dat ook even doen.. Thanks.
We don't live in your shadow, but we grow in your shade
weirdcase    posted on 05-04-2014 12:34
Hey beste,
bij mij was dit probleem vrij snel opgelost, weet niet of het snel bij jou zal gaan.
Elke laptop en pc heeft een aarde aan de stekker zitten. Deze geeft uit zichzelf al een brom om dat deze eigenlijk niet geheel nodig is. (please onderbreek me of verbeter me als ik iets zeg wat niet waar is). Ik heb de stekker in een ander stop contact geplugt die dan dus ook op een andere groep van de meterkast zit. Niet de groep/contact doos waar je mengpaneel en speakers op aangesloten zitten. Bij mij is de brom weg!
mvg
Weird Case

(edit) Zal de volgende keer eerst even alle antwoorden lezen :S zag de oplossing al staan...
User edit by weirdcase on 05-04-2014 @ 12:35:03 (18%)

This is an old Topic

No new postings for 4.053 days.
 Post CommentThat would be 135.1 months
or a whopping 11.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

181 Users online: 46 Guests (135 Unknown)
Pages generated today : 108.090
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.586.091