Vrienden van de show!
Ik zit met een probleem waar ik al menigmaal mijn hoofd over gebroken heb.
Ik heb op mijn kamer twee KRK 8 actieve jongens staan en een velodyne actieve subwoofer.
Deze zitten aangesloten op mijn DJM2000 mixer Mixer -> sub -> crossover naar KRK.
Op mijn mixer gebruik ik de volgende ingangen: Channel 2&3 voor CDJ2000nxs en Channel 1 voor mijn PC.
Op mijn pc heb ik via USB een traktor audio2 aangesloten en van mijn audio twee gaat het geluid via 1x 6,3mm jack naar 2x 3,5mm tulip naar mijn DJM.
Nu is het zo dat wanneer ik op mijn pc werk er een irritante brom door mijn speaker heen loopt. Als ik dan de kabel tussen pc en DJM loskoppel verdwijnt deze voor een gedeelte maar niet helemaal..
Eerste gedachte was het zal wel in de aarde van de contactdoos zitten (daar zaten immers de stekkers van pc en krk in) dus mijn pc middels haspel naar een stopcontact aan de andere kant van de kamer ingeprikt. Helaas zonder resultaat.
Het opmerkelijke is nu dat de sterkte en toonhoogte van de brom veranderen met welk programma ik open heb staan. Bijvoorbeeld in google chrome is het een harde diepe brom, in rekordbox een harde hoge brom en in steam is nauwelijks een brom te horen.
Mijn vraag aan jullie: wat voor spook dwaalt er op mijn kamer rond

Zou het in de voeding van de pc kunnen zitten want als het enkel een aarde probleem zou zijn lijkt me dat dit ongeacht het openstaande programma gelijk moet zijn.
De brom geldt ook enkel als het programma open staat en in beeld is op mijn monitor.
Hopelijk kunnen jullie helpen.