Poster: DJMarco1988
Ikzelf ga zelf voor de Direct Drive, gaat vind ik langer mee, dan Belt Drive, die moet je sneller repareren
Poster: greupdit is net zoiets als,... Wil je lada, of een mercedes.Natuurlijk wilt iedereen het liefst direct-drive. Belt drive is leuk om een lp-tje thuis mee af te spelen... maar met z'n snaar aandrijving valt nauwelijks te werken, laat staan te scratchen
natuurlij wil iedereen een mercedes, maar op een belt drive kun je ook gewoon draaien, sterker nog kun je op een belt drive draaien dan kun je ook op een direct drive draaien.meestal zijn belts ook kwalitatief minder en gaan ze sneller kapot door dat de snaar uitrekt of springt.
Poster: djmamo
ja wie is er niet op beltdrives begonnen
Poster: DjillusionEen ander punt is dat Belt Drive snaar aangedreven is, en Direct Drive met motortje. Met Belt Drive kan je snaar knappen, met Direct Drive kan je problemen met je motortje krijgen.Direct Drive werkt met het motortje ook sneller, en is ook duurder.Als je met een Belt Drive een back spin doet, weet ik niet of die het wel kan hebben.Ik ga voor direct drive
Poster: Sandr
De snaar word toch op zij beurt weer aangedreven door een motortje:P
Dus dubbele pech
Maar volgens mij draait bijna iedereen wel op Direct Drive.
Ikzelf ook.
Poster: Blast
Ik heb thuis Belt Drive, en ze doen het wel aardig (k had laastst alleen probleem, maar das al opgelost), maar ik denk toch dat Direct Drive een betere optie is, dus mn volgende draaitafels, gaan direct beltjes worden (OEM!)
Poster: Sandr
Ik neem aan dat je hier direct drive bedoelt.
Want een direct aangedreven belt draaitafel is weer een nieuw fenomeen in discoland geloof ik.
quote: |
Poster: DJMarco1988 ikzelf heb een aantal keer met Belt Drive en Direct Drive gedraaid en om eerlijk te zijn, ik merk amper verschil tussen die 2 soorten. Misschien dat Belt Drive kwalitatief slechter zijn, maar voor thuis zijn ze goed om mee te mixen. |