Belt Drive of Direct Drive? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJMarco1988    posted on 07-03-2006 09:51
mijn vraag voor nu is: wat gebruiken jullie het liefst bij jullie draaitafels? Ikzelf gebruik het liefst Drirect Drive, omdat het aangedreven is door een motor dus qua sterkte beter, maar je kunt ook problemen krijgen met de motor.

Maar aan de andere kant, zou ik ook wel gebruik kunnen maken van Belt Drive, ze zijn wel wat goedkoper, maar je kan er wel goed mee uit de voeten.

Een dj bij ons op school gebruikt al bijna 1 jaar zijn Belt Drive draaitafels en heeft tot nu toe geen problemen.

Greetings, Marco
User edit by DJMarco1988 on 07-03-2006 @ 23:07:23 (100%)

What do you think about Belt Drive of Direct Drive? ??

Vote :   

Illusion    posted on 07-03-2006 10:02
Een ander punt is dat Belt Drive snaar aangedreven is, en Direct Drive met motortje. Met Belt Drive kan je snaar knappen, met Direct Drive kan je problemen met je motortje krijgen.

Direct Drive werkt met het motortje ook sneller, en is ook duurder.

Als je met een Belt Drive een back spin doet, weet ik niet of die het wel kan hebben.

Ik ga voor direct drive

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Lead    posted on 07-03-2006 10:05
Poster: DJMarco1988
Ikzelf ga zelf voor de Direct Drive, gaat vind ik langer mee, dan Belt Drive, die moet je sneller repareren

Wat is je bedoeling met het starten van dit topic ?? Je stelt geen vraag, je doet een conclusie die nergens op gebaseerd is.... Wat wil je met deze posting bereiken ??

Over direct drive is met de search genoeg te vinden op deze site.... Confused
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 11-03-2006 11:26 (1%)
Illusion    posted on 07-03-2006 10:14
Ik denk dat zijn bedoeling is om aan ons te vragen, wat wij het liefste hebben qua draaitafels 

maar dan lijkt me direct drive logisch
User edit by Illusion on 07-03-2006 @ 10:15:26 (15%)
GDproductions    posted on 07-03-2006 10:21
Direct drive ga ik ook voor aangezien het sneller op gang komt dan de belt en dat het beter met scratchen samen gaat heb ook een tijdje met draaitafels gewerkt en zijn toch maar over gegaan naar CD's
greup    posted on 07-03-2006 10:40
dit is net zoiets als,... Wil je lada, of een mercedes.

Natuurlijk wilt iedereen het liefst direct-drive. Belt drive is leuk om een lp-tje thuis mee af te spelen... maar met z'n snaar aandrijving valt nauwelijks te werken, laat staan te scratchen

djmamo    posted on 07-03-2006 10:52
Poster: greup
dit is net zoiets als,... Wil je lada, of een mercedes.

Natuurlijk wilt iedereen het liefst direct-drive. Belt drive is leuk om een lp-tje thuis mee af te spelen... maar met z'n snaar aandrijving valt nauwelijks te werken, laat staan te scratchen

natuurlij wil iedereen een mercedes, maar op een belt drive kun je ook gewoon draaien, sterker nog kun je op een belt drive draaien dan kun je ook op een direct drive draaien.

meestal zijn belts ook kwalitatief minder en gaan ze sneller kapot door dat de snaar uitrekt of springt.

www.moonentertainment.nl
Camino    posted on 07-03-2006 11:04
Ik post binnenkort wel eens een mix opgenomen op m'n 2 oude skyec, belt-drive draaitafels met afgesleten 500 naalden... moet je me daarna nog eens zeggen dat er helemaal niet op belt-drives te werken valt. Direct is wel beter natuurlijk, maar op belt valt er nog prima te werken! 
djmamo    posted on 07-03-2006 11:17
ja wie is er niet op beltdrives begonnen
www.moonentertainment.nl
Illusion    posted on 07-03-2006 11:38
ik, ik ben op cd begonnen, en over een tijdje ga ik met vinyl en dan neem ik ook direct drive.
Camino    posted on 07-03-2006 11:40
Poster: djmamo

Ik denk dat er nog weing mensen zijn die nu nog met belt-drives beginnen - je hebt al van rond de 150 euro direct drives tegenwoordig...

Illusion    posted on 07-03-2006 11:44
klopt,, maar zouden turntabletjes van 150 euro goed wezen. k'denk het niet...

Camino    posted on 07-03-2006 11:45
nog steeds beter dan beltdrives van 130 lijkt me...
DJMichel    posted on 07-03-2006 13:30

Ikke niet :P

Sandr    posted on 07-03-2006 15:00
Poster: Djillusion
Een ander punt is dat Belt Drive snaar aangedreven is, en Direct Drive met motortje. Met Belt Drive kan je snaar knappen, met Direct Drive kan je problemen met je motortje krijgen.

Direct Drive werkt met het motortje ook sneller, en is ook duurder.

Als je met een Belt Drive een back spin doet, weet ik niet of die het wel kan hebben.

Ik ga voor direct drive

De snaar word toch op zij beurt weer aangedreven door een motortje:P Winking my eye
Dus dubbele pech

Maar volgens mij draait bijna iedereen wel op Direct Drive.
Ikzelf ook.
Play that funky music white boy....
Illusion    posted on 07-03-2006 15:54
Poster: Sandr

De snaar word toch op zij beurt weer aangedreven door een motortje:P Winking my eye
Dus dubbele pech

Maar volgens mij draait bijna iedereen wel op Direct Drive.
Ikzelf ook.

Ik bedoel hiermee dat de draaitafel aangedreven wordt door een snaar en niet door een motortje.

Blast    posted on 07-03-2006 17:09
Ik heb thuis Belt Drive, en ze doen het wel aardig (k had laastst alleen probleem, maar das al opgelost Winking my eye, maar ik denk toch dat Direct Drive een betere optie is, dus mn volgende draaitafels, gaan direct beltjes worden (OEM!)
Sandr    posted on 07-03-2006 17:53
Poster: Blast
Ik heb thuis Belt Drive, en ze doen het wel aardig (k had laastst alleen probleem, maar das al opgelost ), maar ik denk toch dat Direct Drive een betere optie is, dus mn volgende draaitafels, gaan direct beltjes worden (OEM!)

Ik neem aan dat je hier direct drive bedoelt.
Want een direct aangedreven belt draaitafel is weer een nieuw fenomeen in discoland geloof ik.
Play that funky music white boy....
Lukaz    posted on 07-03-2006 18:50

ik:D dus ik ga ook voor Direct Drive
DJMarco1988    posted on 07-03-2006 23:16
ikzelf heb een aantal keer met Belt Drive en Direct Drive gedraaid en om eerlijk te zijn, ik merk amper verschil tussen die 2 soorten. Misschien dat Belt Drive kwalitatief slechter zijn, maar voor thuis zijn ze goed om mee te mixen.

Een dj van onze school draait al bijna 1 jaar met Belt Drive draaitafels en heeft nog nooit problemen gehad en is nog steeds te vreden.

Een vriend van mij draait al 3 jaar met Belt Drive en is nog steeds erg tevreden met zijn draaitafels.

Misschien dat ik een voorstander lijk voor Belt Drive draaitafels, maar ik probeer er eigenlijk alleen maar te zeggen dat ze allebei gewoon goed zijn om mee te werken.

Greetings, Marco
Camino    posted on 07-03-2006 23:21
Thuis misschien, maar in een club niet - ze hebben ook veel te veel rumble

DJMarco1988    posted on 07-03-2006 23:57
Dat kun je toch verhelpen met de Freefloat of de Earthquake? Het helpt miss niet 100% maar het helpt wel voor een groot deel

Greetings, Marco
Camino    posted on 08-03-2006 00:42
Een freefloat helpt wel een beetje, maar heeft erg veel nadelen ook. En voor een setje earthquakes ben je goedkoper af om 1210 M5g's te kopen denk ik... Belt heeft alleen maar nadelen, maar ze zijn een stukkie goedkoper. PS: hoe vaak heb je al gedraaid met de twee aandrijvingen? er is toch wel een DUIDELIJK verschil in correctiegedrag en stabiliteit...
_Ivan_    posted on 08-03-2006 14:26
Ha marcoWinking my eye tjah,, ik kan ook goed overweg met belt-drive. Toch draai ik liever met direct drive.

Owja die slogan heb je van mij heaWinking my eye

Feel&.Celebrate.Life!
Blast    posted on 08-03-2006 16:13
Poster: Sandr

Ik neem aan dat je hier direct drive bedoelt.
Want een direct aangedreven belt draaitafel is weer een nieuw fenomeen in discoland geloof ik.

ja idd, foutje

Zuur    posted on 08-03-2006 16:50
quote:
Poster: DJMarco1988
ikzelf heb een aantal keer met Belt Drive en Direct Drive gedraaid en om eerlijk te zijn, ik merk amper verschil tussen die 2 soorten. Misschien dat Belt Drive kwalitatief slechter zijn, maar voor thuis zijn ze goed om mee te mixen.

Tussen Direct drive TT's kunnen al 'enorme' verschillen zitten.
Laat staan tussen belt en direct drive, zeker als de TT wat ouder is. Dan krijgt de motor steeds minder grip op de snaar.
Misschien dat tussen een direct drive met weinig torque (trekkracht) en een belt drive niet zoveel verschil zit. Het zou handig zijn als je even meld over welke TT's je het hebt.

Heb zelf SynQ XTRM-1's, hiervoor had ik Stanton STR-60 TT's.
Ze zijn allebei direct drive, maar de SynQ's heb zoveel meer power.

69 Users online: 5 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 20.199
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.408.573