hehehe zou echt ernstig zijn als het echt was
Poster: RAS
......... Bezitters van SL-1200's zullen nooit hun spelers inruilen voor pioneer platenspelers. De sl1200's zijn goed en blijven goed. ......
De vraag is of het gat dat Panasonic achter heeft gelaten groot genoeg is om nog geld aan te verdienen. Ook omdat de zogeheten super OEM draaitafels al een deel van de markt in hebben genomen. Bezitters van SL-1200's zullen nooit hun spelers inruilen voor pioneer platenspelers. De sl1200's zijn goed en blijven goed. Ze moeten met deze nieuwe speler gaan mikken op de jeugd die een nieuwe platenspeler wil kopen en voor Pioneer wil gaan omdat ze dat merk nu eenmaal kennen van de cdj's. Maar staat die jeugd wel echt open voor vinyl? Ik zeg nee.
Maar staat die jeugd wel echt open voor vinyl? Ik zeg nee.
Poster: Estacy
Pioneer heeft al eerder samengewerkt met Panasonic, bijv met die plasma TVs, en ik denk dat Pioneer de tooling van de oude Technics fabriek heeft gekocht. Maar, omdat dit over een productielijn uit 1979 gaat (toen werd de mk2 al gemaatk!) zal niet alles te redden zijn geweest. Mij is ooit verteld dat de zincbaden voor de faceplates niet meer binnen internationale regels vielen bijvoorbeeld. Ik kan me ook voorstellen dat er gewoon veel versleten is, en enkele toeleveranciers van Technics zijn ook gewoon gestopt.
Pioneer heeft dus waarschijnlijk een halve productielijn en heeft de rest opgevuld met de bekende Hanpin spullen (de super OEMS)
Waarom denk ik dit? Nou de tafel heeft een paar punten die wel van Technics moeten zijn. Alle superoems hebben platters die zweven boven de faceplate, de Pioneer heeft net als technics een verzonken platter.
Dan de pitch range, deze heeft op de fotos afgaande 8, 16 en 50%. Technics begon ooit met 8%. Pioneer daarantegen heeft altijd 6 en 10% gebruikt. Waarom dan opeens 8%?
De popup light is ook precies zoals op technics, zelfde knopje en afdekplaatje. Een superoem heeft een simpel los lampje op een connector.
De toonarm is ook een soort hybride, de mounting plate en de hoogte ring zijn precies zoals op een technics, maar de scharnieren hebben dezelfde afgeronde vlakken als een Super OEM. het tegengewicht is wel weer als een Technics
Pioneer heeft wel heel verstandig losse RCA en stroom connectors gemaakt, dat was altijd een puntje bij Technics.
Wat ik me afvraag is aan wie ze dit willen verkopen. De echte vinyl junkies zijn gewoon Technics fanboys (ik ook hoor) en zullen hun neus ophalen voor Pioneer TTs. Pioneer kennende zullen ze gewoon ook niet goedkoop zijn.
Professionals zie ik wel gebruik maken van de TT. Er zijn best wel wat DJ's in de techno en D&B scene die vinyl gebruiken, en een tafel die erg op de technics lijkt maar wel nieuw te krijgen is zal verhuurders en club eigenaren zeker aanstaan. Maar is die markt wel groot genoeg? Technics heeft geloof ik meer dan 3 miljoen exemplaren verkocht, waarvan de meeste toch wel thuis staan gok ik zo.
Vergis je niet er is wel degelijk een gat gevallen in de markt na de technics. Je hebt nu alleen superOEMS, en die je toch echt niet in clubs verschijnen. Als Pioneer het Technics gevoel kan terugbrengen en de tafels super degelijk maakt (kuch CDJ 2000s kuch) dan kan dit wel een succesje worden
Poster: Dolivieira
ik denk precies hetzelfde hier over. En er zal denk ook vraag naar zijn na dat technics er mee gestopt is. En zeg nou zelf. Echt lelijk zijn ze nou ook niet. Maar ik heb al technicsjes. Dus voor mij noet echt nodig.
Poster: Tekhead
Zou een hybride zijn, dus de prijs zal ook navenant zijn.
Maar een Mixvibes feature is geen Pioneer feature, net zoals je de rekordbox specifieke features niet in MixVibes ziet. Dat Mixvibes features heeft wil zeker niet zeggen dat ze ook in rekordbox zitten of komen.