MusikMesse2014: Pioneer DJ-draaitafel (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bartjens    posted on 12-03-2014 11:40
Stukje op Gearjunkies

The first signs and rumours were leaked only at the end of last year. Many around us said they didn't believe it. No way
Pioneerwould go 'back in time'. However! This is what we saw just minutes ago this morning. The first presentation of Pioneer of a project they are still working on. As you can see in the right corner they haven't even have a model name for it. There aren't much details to tell you, besides the fact that it did have aUSB connectionas well, so we could assume it will be a hybrid like the Reloop RP-8000 for example. More later....

www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 12-03-2014 @ 18:16:36 (3%)

What do you think about MusikMesse2014: Pioneer DJ-draaitafel ??

Vote :   

Mixuel    posted on 12-03-2014 12:49
Ziet er goed uit!
Music is so wonderful !
Mr-    posted on 12-03-2014 13:50
gelukkig lijkt hij haast niet op de sl 1200
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
Estacy    posted on 12-03-2014 15:46

ik zie de foto van de TS niet?? deze werkt wel?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Estacy    posted on 12-03-2014 19:39
hopla Pioneer stuurt n prototype naar de verkeerde persoon, die maakt er meteen een filmpje van

http://www.youtube.com/watch?v=SdMLgJdZENk
Lead    posted on 12-03-2014 20:29

hehehe zou echt ernstig zijn als het echt was

Let the BASS be louder
thomassmith    posted on 12-03-2014 20:30
ha goeie
bambamstudio    posted on 12-03-2014 22:07
mijn foto gaat viraal over internet Happy, laughing
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Lead    posted on 12-03-2014 22:18
Cool, missie completeCool
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 12-03-2014 23:22 (8%)
bambamstudio    posted on 12-03-2014 22:27
missing image?
Lead    posted on 12-03-2014 23:22
oh sorry, ik gebruik de beta, hij plakt smiles van daar....
Let the BASS be louder
Dav3    posted on 14-03-2014 08:31
Inderdaad, we waren er precies optijd bijCry(Gearjunkies).
www.everybeat.nl
User edit by Dav3 on 14-03-2014 @ 08:32:24 (100%)
Tekhead    posted on 14-03-2014 21:27
Dit is toch om te lachen zeker ? Ik vind het zelfs een beetje zielig om een (aangepaste) CopyCat van de SL op de markt te willen brengen nu Technics zijn patenten en licentie's (ook en vooral op het binnenwerk) vrijgekomen zijn, en al geven ze aan dat het een hybride TT is met oa USB, het blijft een zielige en respectloze operatie van Pioneer. Ik denk niet dat deze TT veel SL eigenaars gaat kunnen overtuigen om hun SL te gaan vervangen voor deze Pioneer, al kan ik natuurlijk ook compleet mis zijn uiteraard.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
RAS    posted on 15-03-2014 02:16
Het lijkt me heel logisch om een dergelijk product op de markt te brengen als patenten vrij komen. Bij concurentie tussen bedrijven speelt respect geen rol. Het gaat om geld verdienen. Panasonic heeft zijn rol in de turntable markt afgestaan door te stoppen met de Technics SL-12xx spelers. Logisch als andere bedrijven dat gat op willen vullen.

De vraag is of het gat dat Panasonic achter heeft gelaten groot genoeg is om nog geld aan te verdienen. Ook omdat de zogeheten super OEM draaitafels al een deel van de markt in hebben genomen. Bezitters van SL-1200's zullen nooit hun spelers inruilen voor pioneer platenspelers. De sl1200's zijn goed en blijven goed. Ze moeten met deze nieuwe speler gaan mikken op de jeugd die een nieuwe platenspeler wil kopen en voor Pioneer wil gaan omdat ze dat merk nu eenmaal kennen van de cdj's. Maar staat die jeugd wel echt open voor vinyl? Ik zeg nee.
Dyno    posted on 15-03-2014 09:03
Poster: RAS
......... Bezitters van SL-1200's zullen nooit hun spelers inruilen voor pioneer platenspelers. De sl1200's zijn goed en blijven goed. ......

Inderdaad!
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Tekhead    posted on 15-03-2014 09:10

De vraag is of het gat dat Panasonic achter heeft gelaten groot genoeg is om nog geld aan te verdienen. Ook omdat de zogeheten super OEM draaitafels al een deel van de markt in hebben genomen. Bezitters van SL-1200's zullen nooit hun spelers inruilen voor pioneer platenspelers. De sl1200's zijn goed en blijven goed. Ze moeten met deze nieuwe speler gaan mikken op de jeugd die een nieuwe platenspeler wil kopen en voor Pioneer wil gaan omdat ze dat merk nu eenmaal kennen van de cdj's. Maar staat die jeugd wel echt open voor vinyl? Ik zeg nee.

Dat de jeugd niet open staat voor vinyl ben ik het niet mee eens, integendeel zelfs, alleen wordt de meerderheid tegengehouden door de aankoopprijs van vinyl, alsook de beperking in muziekstijlen om nog maar te zwijgen over de aankoopprijs van kwalitatieve TT's, en de nooit geringe aankoopprijzen van Pioneer Gear zal daar zeker geen verandering in brengen, al zullen er altijd de die hards zijn die dat er graag voor over hebben.
Yorick    posted on 15-03-2014 10:13
Vind het wel onwijs tof dat Pioneer zo iets durft te proberen.
Maar of het aanslaat bij de jonge generatie DJ's betwijfel ik.

Ik hoop dat ze ook de prijs weten van Vinyl, en ook beseffen dat ze het niet kunnen rippen van Youtube (uitzondering op de tijdcode software).
macmiata    posted on 15-03-2014 12:58
Hij lijkt niet op de SL lees ik hier? Ha wat een grap, enkel die lelijke pioneer start knop is 'echt' anders.
Ik maak er geen geheim van, ik heb altijd kwaad geweest op pioneer omdat in mijn ogen ze rodec en technics en denon hebben verdrongen vd standaard in de clubs (door de overroepen Tisto te sponseren met dikke letters op hun gear zodat iedereen 't kon zien) en ik vind hun gear rommel en pokkeduur. Ik had wat pioneer en heb alles verkocht, hier staat gewoon nu nog meer technics en rodec in de plaats.
Zelfs de hoofdtelefoon is weg voor de hd van shure. Hier komt geen pioneer in huis.
Het allereerste wat ik zou doen als ik een pioneer had, en het kon, was er een faceplate van technics op schroeven. Die startknop is gewoon hilarisch.
Wordt vinyl nu plots 'echt' en 'cool' voor dj's omdat pioneer een platendraaier uitbrengt? Voor enkele snobs vast wel.
Ik draai gewoon voort met mijn technics bakken, die 2e hands zijn gekocht eind 80's en het gewoon blijven doen.
Wat gaat pioneer vragen voor die clone? Ik doe een gok: 750 euro per stuk? 600 euro per stuk? Voor dat geld koop ik lekker een technics bij 2e hands.
Wie weet stijgt de prijs van 2e hands technics nu nog meer met die pioneer stunt... Beetje zoals je ziet met de TB303, de afgelopen deccenia.
Last year this dj got bored and tried to produce
User edit by macmiata on 15-03-2014 @ 13:01:14 (12%)
Estacy    posted on 15-03-2014 13:13
1 member likes this  Pioneer heeft al eerder samengewerkt met Panasonic, bijv met die plasma TVs, en ik denk dat Pioneer de tooling van de oude Technics fabriek heeft gekocht. Maar, omdat dit over een productielijn uit 1979 gaat (toen werd de mk2 al gemaatk!) zal niet alles te redden zijn geweest. Mij is ooit verteld dat de zincbaden voor de faceplates niet meer binnen internationale regels vielen bijvoorbeeld. Ik kan me ook voorstellen dat er gewoon veel versleten is, en enkele toeleveranciers van Technics zijn ook gewoon gestopt.

Pioneer heeft dus waarschijnlijk een halve productielijn en heeft de rest opgevuld met de bekende Hanpin spullen (de super OEMS)

Waarom denk ik dit? Nou de tafel heeft een paar punten die wel van Technics moeten zijn. Alle superoems hebben platters die zweven boven de faceplate, de Pioneer heeft net als technics een verzonken platter.
Dan de pitch range, deze heeft op de fotos afgaande 8, 16 en 50%. Technics begon ooit met 8%. Pioneer daarantegen heeft altijd 6 en 10% gebruikt. Waarom dan opeens 8%?

De popup light is ook precies zoals op technics, zelfde knopje en afdekplaatje. Een superoem heeft een simpel los lampje op een connector.

De toonarm is ook een soort hybride, de mounting plate en de hoogte ring zijn precies zoals op een technics, maar de scharnieren hebben dezelfde afgeronde vlakken als een Super OEM. het tegengewicht is wel weer als een Technics

Pioneer heeft wel heel verstandig losse RCA en stroom connectors gemaakt, dat was altijd een puntje bij Technics.

Wat ik me afvraag is aan wie ze dit willen verkopen. De echte vinyl junkies zijn gewoon Technics fanboys (ik ook hoor) en zullen hun neus ophalen voor Pioneer TTs. Pioneer kennende zullen ze gewoon ook niet goedkoop zijn.
Professionals zie ik wel gebruik maken van de TT. Er zijn best wel wat DJ's in de techno en D&B scene die vinyl gebruiken, en een tafel die erg op de technics lijkt maar wel nieuw te krijgen is zal verhuurders en club eigenaren zeker aanstaan. Maar is die markt wel groot genoeg? Technics heeft geloof ik meer dan 3 miljoen exemplaren verkocht, waarvan de meeste toch wel thuis staan gok ik zo.

Vergis je niet er is wel degelijk een gat gevallen in de markt na de technics. Je hebt nu alleen superOEMS, en die je toch echt niet in clubs verschijnen. Als Pioneer het Technics gevoel kan terugbrengen en de tafels super degelijk maakt (kuch CDJ 2000s kuch) dan kan dit wel een succesje worden
User edit by Estacy on 15-03-2014 @ 13:14:14 (1%)
Mixuel    posted on 15-03-2014 13:33
Maar staat die jeugd wel echt open voor vinyl? Ik zeg nee.

Hier een stukje 'jeugd' die open staat voor vinyl. Als ik de verhalen van oudere generatie dj's hoor: Naar de platenwinkel, platenluisteren, bpm's uitrekenen zodat je wist wat er ongeveer bij elkaar past. Lijkt me een hele toffe tijd geweest. Nu vind iedereen met een midi controller en z'n geripte tracks van youtube zich al dj.

Nu zou de tijd aankunnen komen dat je ook echt kan laten zien dat je een dj bent en je onderscheid van de 'eendagsvliegen'.

Ben benieuwd
Music is so wonderful !
Dolivieira    posted on 15-03-2014 14:28
1 member likes this  
Poster: Estacy
Pioneer heeft al eerder samengewerkt met Panasonic, bijv met die plasma TVs, en ik denk dat Pioneer de tooling van de oude Technics fabriek heeft gekocht. Maar, omdat dit over een productielijn uit 1979 gaat (toen werd de mk2 al gemaatk!) zal niet alles te redden zijn geweest. Mij is ooit verteld dat de zincbaden voor de faceplates niet meer binnen internationale regels vielen bijvoorbeeld. Ik kan me ook voorstellen dat er gewoon veel versleten is, en enkele toeleveranciers van Technics zijn ook gewoon gestopt.

Pioneer heeft dus waarschijnlijk een halve productielijn en heeft de rest opgevuld met de bekende Hanpin spullen (de super OEMS)

Waarom denk ik dit? Nou de tafel heeft een paar punten die wel van Technics moeten zijn. Alle superoems hebben platters die zweven boven de faceplate, de Pioneer heeft net als technics een verzonken platter.
Dan de pitch range, deze heeft op de fotos afgaande 8, 16 en 50%. Technics begon ooit met 8%. Pioneer daarantegen heeft altijd 6 en 10% gebruikt. Waarom dan opeens 8%?

De popup light is ook precies zoals op technics, zelfde knopje en afdekplaatje. Een superoem heeft een simpel los lampje op een connector.

De toonarm is ook een soort hybride, de mounting plate en de hoogte ring zijn precies zoals op een technics, maar de scharnieren hebben dezelfde afgeronde vlakken als een Super OEM. het tegengewicht is wel weer als een Technics

Pioneer heeft wel heel verstandig losse RCA en stroom connectors gemaakt, dat was altijd een puntje bij Technics.

Wat ik me afvraag is aan wie ze dit willen verkopen. De echte vinyl junkies zijn gewoon Technics fanboys (ik ook hoor) en zullen hun neus ophalen voor Pioneer TTs. Pioneer kennende zullen ze gewoon ook niet goedkoop zijn.
Professionals zie ik wel gebruik maken van de TT. Er zijn best wel wat DJ's in de techno en D&B scene die vinyl gebruiken, en een tafel die erg op de technics lijkt maar wel nieuw te krijgen is zal verhuurders en club eigenaren zeker aanstaan. Maar is die markt wel groot genoeg? Technics heeft geloof ik meer dan 3 miljoen exemplaren verkocht, waarvan de meeste toch wel thuis staan gok ik zo.

Vergis je niet er is wel degelijk een gat gevallen in de markt na de technics. Je hebt nu alleen superOEMS, en die je toch echt niet in clubs verschijnen. Als Pioneer het Technics gevoel kan terugbrengen en de tafels super degelijk maakt (kuch CDJ 2000s kuch) dan kan dit wel een succesje worden

ik denk precies hetzelfde hier over. En er zal denk ook vraag naar zijn na dat technics er mee gestopt is. En zeg nou zelf. Echt lelijk zijn ze nou ook niet. Maar ik heb al technicsjes. Dus voor mij noet echt nodig.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tekhead    posted on 23-03-2014 20:09
Poster: Dolivieira
ik denk precies hetzelfde hier over. En er zal denk ook vraag naar zijn na dat technics er mee gestopt is. En zeg nou zelf. Echt lelijk zijn ze nou ook niet. Maar ik heb al technicsjes. Dus voor mij noet echt nodig.

Zou een hybride zijn, dus de prijs zal ook navenant zijn.
Nostradamus    posted on 24-03-2014 11:52
Poster: Tekhead
Zou een hybride zijn, dus de prijs zal ook navenant zijn.

zoals altijd bij Pioneer dj gearEmbarassedhun kennende zal dit toestel weer fameus overdpriced zijn

de platendraaier zelf vind ik nog knap gedaan wel, de eventuele functies maken het ook wel leuk.

MAAR... geef mij men 'oude' technicsjes maar... voor digitaal heb ik men cdj's
Ywe    posted on 25-03-2014 08:31
Ik weet niet... Als ze hiervan een dvs systeem met rekordbox van maken dan ben ik wel geneigd om mijn complete set weg te doen.
bambamstudio    posted on 25-03-2014 12:00
Datdvs systeem zit er wel in daar rekordbox voor Mixvibes inelkeer gezet wordt, en deze tijdens de messe eendvs systeem aangekondigt hebben.
Lead    posted on 25-03-2014 18:20

Maar een Mixvibes feature is geen Pioneer feature, net zoals je de rekordbox specifieke features niet in MixVibes ziet. Dat Mixvibes features heeft wil zeker niet zeggen dat ze ook in rekordbox zitten of komen.

Let the BASS be louder

221 Users online: 28 Guests (193 Unknown)
Pages generated today : 47.944
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.436.318