Ruis uit macbook pro
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_OB    posted on 05-03-2014 21:52
Ik heb mijn macbook pro aagesloten aan een losse versterker. Dit levert echter vaak ruis op. Soms ook niet. Ik heb het idee dat het aan de interne geluidskaart ligt en wil dus een externe kopen die beter afgeschermd zijn.

Nu vraag ik mij af welke. Je hebt voor 5 euro al een soort 'usb stick' met een line in en line out. Zijn deze voldoende afgeschermd en lost dit mijn probleem op?

Of zal ik toch een duurdere geluidskaart moeten kopen?

Mocht iemand iets in gedachten hebben, ik sluit mijn laptop soms aan op monitors, soms op me versterker en soms mijn hoofdtelefoon. Een geluidskaart die kan switchen tussen outputs zou dus ook handig zijn.

What do you think about Ruis uit macbook pro ??

Vote :   

Lead    posted on 05-03-2014 23:12

Als je je computer op zoveel dingen iedere keer aansluit, is niet gewoon de socket van je connector in je computer kapot ?

Let the BASS be louder
Dolivieira    posted on 06-03-2014 10:05
Je kan al voor een paar tientjes een goede geluidskaart kopen. Wel advieseer ik je als het voor profesioneel te gebruiken een goede te kopen. De Audio2 van NI is een hele goed kaart maar ook daar moet je weer mee uitkijken want wilje weer ingangen hebben dan heb je aan die weer niks. Laat jegoed informeren bij de juiste shops.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
bambamstudio    posted on 06-03-2014 15:38
De audio interface en audio uitgangen zijn ruk van Apple computers, en niet zomaar ruk, maar vreselijk ruk. Nooit gebruiken, alleen met een hoofdtelefoodje als je stiekum stoute filmpjes aan hyet bekijken bent Winking my eye

Wat Doliveira zegt: schaf een goede audio interface aan. En Ik zou niet de audio twee nemen, maar de iets duurdere Scarlett 2i2. Dan heb je niet alleen in- en uitgangen maar ook een volumeknop voor je monitoren.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 06-03-2014 @ 15:39:01 (5%)
Sebasz    posted on 06-03-2014 16:15
Mwoah net zo ruk als menig onboard geluidskaart van een PC hoorCry
bambamstudio    posted on 08-03-2014 22:30
dat weet ik, maar we hebben het nu over Apple.
DJ_OB    posted on 09-03-2014 23:20
bedankt voor het advies, het gaat niet om professioneel gebruik. gebruik het puur voor muziek luisteren en filmpjes kijken. Dat hij aan 2 systemen hangt komt omdat ik achter me bureau goed geluid wil hebben en ook als ik een film op me tv kijk.

een goedkopere geluidskaart moet dus ook wel volstaan lijkt me. Iemand nog tips voor een type/merk?
bambamstudio    posted on 11-03-2014 07:07
Als je nu eens goed leest zie je dat ik al een suggestie gedaan heb...
Sebasz    posted on 11-03-2014 10:46
Poster: bambamstudio
dat weet ik, maar we hebben het nu over Apple.

niet zo bijdehand doenCry
DJ_OB    posted on 11-03-2014 19:25
Poster: bambamstudio
Als je nu eens goed leest zie je dat ik al een suggestie gedaan heb...

Ik heb je suggestie gezien hoor, als reactie daarop vroeg ik om een goedkopere suggestie. Heb namelijk het idee dat een geluidskaart van 130 euro een beetje overkill is als die alleen gebruikt gaat worden om een filmpje op te kijken.
Estacy    posted on 11-03-2014 23:46
Ik heb hier ook een Macbook en idd de koptelefoon/line uit is echt extreem slecht. Super veel ruis inderdaad, heel vervelend.

Behringer heeft voor 2 tientjes een geluidskaartje te koop, USB met RCA in en uitgangen. Geloof ik ook een koptelefoon aansluiting. Dat zal denk ik de goedkoopste, maar toch degelijkste oplossing zijn. Voordeel is de ingangen waardoor je wel wat flexibiliteit hebt, mocht je een setje willen opnemen ofzo. Want een macbook heeft ook al geen line in.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Winston    posted on 12-03-2014 16:57
Ik heb ook een mac book, maar nooit ruis opgemerkt.
Tic Toc
DJ_OB    posted on 13-03-2014 15:03
Bedankt voor de tip Estacy, heb deBehringer UCA 202 USB die je waarschijnlijk bedoelde via marktplaats voor een tientje kunnen kopen. Ga straks proberen of het me probleem oplost.
Tekhead    posted on 14-03-2014 21:33
Poster: Sebasz
niet zo bijdehand doenCry

Take it easy makker Winking my eye
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

This is an old Topic

No new postings for 4.076 days.
 Post CommentThat would be 135.9 months
or a whopping 11.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

108 Users online: 9 Guests (99 Unknown)
Pages generated today : 45.325
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.653.076