- Made website Responsive.
- Changed default font/spacing, icons (now high resolution) and most artwork.
- Repositioned page breadcrumbs to header (at level of the search bar)
- Sub/secondary menu items position now always below breadcrumbs
- Standardize and Modernize icon usage in all modules.
- Buttons : green = add stuff, red = delete stuff, blue = extra functions
- Hoover texts used on nearly everything you can click, hold your mouse on a link for info.
- Images that are posted and to large to be displayed are given red border and shown to max width available.
- Enlarging the wrongly placed image now opens in regular page and not in JavaScript popup
- Smiles in WYSIWYG replaced by our own ones we've been using for years
- WYSIWYG toolbar removed for mobile devices, not enough space
- *NEW* Subscription now over SSL (padlock in browser)
- *NEW* Preference panel/tab with all website settings, not any longer in Edit screen
- Remake of Password retrieval system.
- Mailbox redesigned to match webmail-like interface
- User statistics are hidden for mobile use to save space
- Password recovery also possible if you have the email address and not the username
- Language Selector no longer redirect to frontpage but silently set the new language for displaying only UK or Dutch topics in list.
- Youtube link shows now responsive video when displayed in a topic
- Soundcloud link uses embed code to generate preview (responsive off course)
- Like/Dislike no longer possible to vote for yourself at topic judgement (posting thumbs worked fine)
- Mainpage now shows last 7 items and last 15 of each category
- Image no longer required for submission of new (if not added, mods need to add this later so please add one !)
- Comments system with improved reply possibility on other comments
- *NEW* Category Jump
- *NEW* File upload with Progress Bar
- *NEW* Allowed Image size now 8MB (was 500kb )
- *NEW* Comment system with Reply
- *NEW* File upload with Progress Bar
- *NEW* Allowed Image size now 8MB (was 500kb )
- Max Image size : 1600x1600 pixel, larger images will be resized when uploaded
- *NEW* Also possible to post short text description
- Improved Album management, sort the order of your album
- User Album size increased to max 50 Images
- Added link to Booth Gear items, to browse Booths with at least that Gear item on it.
- Category added for Controllers
- Redesigned comments so now also had reply to comment possibilty
Renewed the file upload procedure, unfortunatly there is now a 2 step process to avoid data spoilage, but now you get a progress bar during file transfer. Waiting is not so bad, as long as you are waiting how long it is. This is just an example of more little conveniences of life we've implemented.
Same new upload process here, we've increased the filesize limit for images from 500kb to 8MB so the progress bar is more needed with these file sizes.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Jullie zien mij wellicht soms met een rood sterretje achter onze naam. Dit komt omdat we op de beta aan het werk zijn. Het is alweer een tijd geleden dat we een voorjaars windje door de website hebben gehaald, maar het is weer zover
Mede ook doordat we nog steeds last hebben van wat issues met PHP/MYSQL upgrade van de server, maar ook gewoon omdat het er weer tijd voor is. DJResource is een eigen geprogrammeerd platform en geen voorgebakken CMS systeem. Door de jaren heen hebben we ons eigen systeem gemaakt en eigenlijk constant bijgeschaafd daar waar we konden en het nodig was.
Meer over de groei van DJResource in dit DJ Topic About Us waarin ook screenshots staan van heel lang geleden...
DJResource wordt onder handen genomen om weer een klein beetje met de jaren mee te groeien. Op voorgaande opfrisbeurten en wisselingen is het nodige naslagwerk te lezen :
2006 : Grafische update [Poll] Meningen nieuwe site
2007 : Voorpagina naar 2 kolommen [Poll] Nieuwe Layout DJResource Frontpage
2010 : De frisse wind door DJResource 2010
2010 : POLL DJResource Layout na de update
2012 : [DJR] DJResource V2.0.12
In den beginne werden we blij van iedere miljoen pageview die de site kreeg, tegenwoordig vallen ze niet zo heel erg meer op. Hier is zelf een heel topic over : [DJResource] Pageviews 39.308.355
Maar nu over naar 2014
De ontwikkelingen van het web zitten niet stil en de voornaamste verandering die eraan zit te komen is dat DJResource responsive wordt. Dit wil zeggen dat de website automatisch in het scherm past van de bezoeker, op je mobiel kun je dan browsen zonder zo associaal te scrollen.
Ook optimaliseren we DJResource nu, doordat er in de jaren zaken bijgemaakt zijn, zijn sommige delen vande coding aan revisie toe zodat pagina's sneller en efficienter worden geladen. Dit zal hopelijk merkbaar verschil maken qua reactietijd en laadtijd. De eerste tests lijken forse winst te bieden.
Qua layout verandert er wellicht in eerste instantie nog niet zoveel, we proberen eigenlijk zoveel mogelijk van het huidige karakter van DJResource te behouden, maar wel met een frisse look.
Voor sommige modules verandert er meer dan voor anderen, bij het testen denken we nog een keer na over de logica van indelingen en functionaliteit. De kans zit er dus in dat er op sommige plaatsen dingen anders gaan werken.
Wat gebeurt er nu ?
Op de testlocatie zijn in de core al vele wijzigingen aangebracht en de basis lijkt goed te werken.
Aangezien er nogal veel modules zijn is het nogal een fikse klus die niet in een weekje gedaan is, hier zullen wel een paar maanden overheen gaan voordat alles echt klaar is. De modules worden 1 voor 1 onder handen genomen en zodra het profiel klaar is zullen de core en het profiel live gezet gaan worden. Daarna komen een voor een de modules online zodra ze klaar zijn.
Voor de mensen die mee willen kijken en denken kun je DJResource ook bezoeken vanaf de beta website. De beta gebruikt dezelfde database als DJResource dus je wijzigingen worden normaal uitgevoerd.
Wat werkt niet ?
Eigenlijk is er nog meer wat niet werkt dan dingen die er wel werken. In ieder geval werkt niet :
- Plaatjes uit de Gallery worden niet weergegeven (dus ook niet in de DJ booths)
- Uploaden van afbeedlingen naar de Gallery/Imagedump en files naar de Productions werk niet.
En wat wel dan ?
De basis van de website, de grid waarin alles plaats vindt. Als je je browser window op de computer smaller maakt zie je wat er zou gebeuren als je de site op een ander formaat scherm zou bekijken (tablets of je telefoon op zijn smalst)
Nu in aanbouw : Profile, de eerste module maar wel een met aardig wat opmaakt technische uitdagingen. Kijk alvast mee met de nieuwe look. Check mijn profiel aangezien ik aan alle secties wel iets heb toegevoegd, je statistieken worden al een stuk overzichtelijker.
Waar kan ik spieken ? Hier : beta.djresource.eu (gebruik je loging gegevens van hier)
Als je ideeen hebt over dingen in het user profiel en al die tabjes zien we die wel verschijnen. Dan kunnen we ze gelijk mee nemen als we ermee bezig zijn.
Heb ik ook. Pas als er 2 reacties ná jouw post zijn gegeven kan je zelf weer reageren.
You cannot reply to yourself (22602-22602-2), EDIT your last posting instead.
dat staat er
Al met al is die wel weer mooi geworden. Ik nu dat die mobiel mooi te zien is. Lead en W.i.M mooi werk.
Zeer geslaagd.
Ik ben er blij mee,
Complimenten voor de mensen die er aan gewerkt hebben!
Op de iPad ziet hij er ook goed en leesbaar uit .
Poster: Dolivieira
Al met al is die wel weer mooi geworden. Ik nu dat die mobiel mooi te zien is. Lead en W.i.M mooi werk. Zeer geslaagd.
Heel overzichtelijk op de iOS apparaten nu, mooi werk geleverd mannen.
We zijn er nog lang niet jammer genoeg, maar goed te horen dat we op de goede weg zijn in ieder geval.
Poster: Estacy
You cannot reply to yourself (22602-22602-2), EDIT your last posting instead. dat staat er
Ik heb iets gewijzigd, hopelijk werkt het nu wel weer?
Ja als iemand dat niet snapt dat jullie er nog niet zijn. Dan begrijpt die niks van hoe een site werkt. Ze moeten ook begrijpen dat jullieook nog normaal moeten werken om brood op de plank te hebben. Daarom nog maals jullie komen er wel en wij als members moeten maar er voor zorgen dat als we dingen tegen komen die niet werken of niet goed werken dat jullie dat komen te weten. Dan komt het van zelf goed.
Is is het niet beter dat een aantal forum members het nieuws hoekje meer gaan beheren. Zodat nieuwe gear altijd in het nieuws hoekje staan?
Precies, ik wil daar graag aan meehelpen!
Klinkt als een goed idee.... dat is ook de reden dat we nieuws toevoegen voor iedereen beschikbaar hebben gemaakt. Omdat we willen voorkomen dat er onzin tussen komt te staan hebben we een approve stap ingebouwd.
Dit is eigenlijk hetzelfde als in de Gearbase, iedereen kan dingen toevoegen alleen deze moeten approved worden. In de Gearbase is een grote backlog ontstaan in de loop der tijd die nog weggewerkt moet worden zodra ook de gearbase module onder handen is genomen.
Maar het idee dat mensen het News hoekje meer aandacht geven ontvang ik met open armen. De News module is inmiddels al aangepakt en zou al 100% moeten werken. Daar waar nog bugs ed in zitten horen we het graag .Gebruik hiervoor dit topic zodat we dingen kunnen blijven bijstellen.
wim het is responsive, niet recursive (je nieuwe topic)
Poster: Sebasz
wim het is responsive, niet recursive (je nieuwe topic)
Thanks, dat was een domme fout... iets teveel aan het programmeren geweest
Poster: Estacy
You cannot reply to yourself (22602-22602-2), EDIT your last posting instead. dat staat er
Is dit nu opgelost of hebben mensen hier nog last van ?
...Is is het niet beter dat een aantal forum members het nieuws hoekje meer gaan beheren. Zodat nieuwe gear altijd in het nieuws hoekje staan?
Zijn er mensen die zich hierop willen storten ? De module is al aangepast nieuwe stijl dus alles zou moeten werken en is klaar voor nieuwe nieuwtjes.
Dit is dan gelijk een mooie test of alles ook bij andere werkt, en zoals altijd staan we open voor constructieve kritiek om alles nog beter te maken. Op dit moment zijn we ook bezig in de DJ Booths met een nieuwe feature, ontstaan aan de manier hoe de module gebruikt is in het verleden
Ziet er trouwens ook allemaal heerlijk uit op mijn mobiel!
Kan nog steeds mijn avatar niet vernieuwen, want krijg nog steeds de melding dat er geen file is om te uploaden of het bestand is te groot.
Bestand is 20kb.
Kun je me die file mailen ?
Heeft hij geen exotische tekens in de bestandsnaam ?
Poster: Dyno
Kan nog steeds mijn avatar niet vernieuwen, want krijg nog steeds de melding dat er geen file is om te uploaden of het bestand is te groot. Bestand is 20kb.
Je zal niet knap genoeg op de foto zijn
Poster: Lead
Kun je me die file mailen ? Heeft hij geen exotische tekens in de bestandsnaam ?
Naar welk emailadres?
Poster: Tekhead
Je zal niet knap genoeg op de foto zijn
Dat gebeurt me altijd Roger, maar in dit geval staat mijn lelijke kop er niet eens op!
Plaatje mag hierheen :
Opmaak van het sell & buy formulier is beetje raar zodra je topic plaatst. Zie mijn laatste advertenties.
Oei dilemma zelfsPoster: Dyno
Naar welk emailadres?
Dat gebeurt me altijd Roger, maar in dit geval staat mijn lelijke kop er niet eens op!
Ik weet niet of dit al bekend was maar de gallery pictures op de homepage steken nogal uit naar rechts!.
Hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel? anders kan ik wel even printscreen maken
Poster: RemcoRelion
Ik weet niet of dit al bekend was maar de gallery pictures op de homepage steken nogal uit naar rechts!. Hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel? anders kan ik wel even printscreen maken
Is inmiddels opgelost, zal niet meer gebeuren
De topics zijn ook klaar en geupdate. Alleen de inhoud van de topics zelf moet ik nog nalopen maar dat doe ik als we klaar zijn met alle modules. Er zijn een paar topics die dringen wat geupdate mogen worden ook zag ik
- Category added for Controllers
- Redesigned comments so now also had reply to comment possibilty
Ik heb de avatar naar je verzonden, Lead
Maar ook bij het aanpassen van mijn dj profiel krijg ik meldingen dat het niet lukt.
Ik wilde mijn foto veranderen en ook mijn artiesten naam aanpassen.
Allemaal niet gelukt, dus uiteindelijk niets verandert.