[DJR] Site Update 2014 (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 23-02-2014 21:21

DJResource Update Notes

Global

- Made website Responsive.
- Changed default font/spacing, icons (now high resolution) and most artwork.
- Repositioned page breadcrumbs to header (at level of the search bar)
- Sub/secondary menu items position now always below breadcrumbs

- Standardize and Modernize icon usage in all modules.
- Buttons : green = add stuff, red = delete stuff, blue = extra functions
- Hoover texts used on nearly everything you can click, hold your mouse on a link for info.

- Images that are posted and to large to be displayed are given red border and shown to max width available.
- Enlarging the wrongly placed image now opens in regular page and not in JavaScript popup

- Smiles in WYSIWYG replaced by our own ones we've been using for years
- WYSIWYG toolbar removed for mobile devices, not enough space

My Profile

- *NEW* Subscription now over SSL (padlock in browser)
- *NEW* Preference panel/tab with all website settings, not any longer in Edit screen
- Remake of Password retrieval system.
- Mailbox redesigned to match webmail-like interface
- User statistics are hidden for mobile use to save space
- Password recovery also possible if you have the email address and not the username

Forum

- Language Selector no longer redirect to frontpage but silently set the new language for displaying only UK or Dutch topics in list.
- Youtube link shows now responsive video when displayed in a topic
- Soundcloud link uses embed code to generate preview (responsive off course)
- Like/Dislike no longer possible to vote for yourself at topic judgement (posting thumbs worked fine)

News

- Mainpage now shows last 7 items and last 15 of each category
- Image no longer required for submission of new (if not added, mods need to add this later so please add one !)
- Comments system with  improved reply possibility on other comments
- *NEW* Category Jump
- *NEW* File upload with Progress Bar
- *NEW* Allowed Image size now 8MB (was 500kb )

Gallery

- *NEW* Comment system with Reply
- *NEW* File upload with Progress Bar
- *NEW*
Allowed Image size now 8MB (was 500kb )
-
Max Image size : 1600x1600 pixel, larger images will be resized when uploaded
- *NEW*
Also possible to post short text description
- Improved Album management
, sort the order of your album
-
User Album size increased to max 50 Images

DJ Booths

- Added link to Booth Gear items, to browse Booths with at least that Gear item on it.

Topics

- Category added for Controllers
- Redesigned comments so now also had reply to comment possibilty

Gallery, Gearbase & News

Renewed the file upload procedure, unfortunatly there is now a 2 step process to avoid data spoilage, but now you get a progress bar during file transfer. Waiting is not so bad, as long as you are waiting how long it is. This is just an example of more little conveniences of life we've implemented.

Imagedump

Same new upload process here, we've increased the filesize limit for images from 500kb to 8MB so the progress  bar is more needed with these file sizes.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Jullie zien mij wellicht soms met een rood sterretje achter onze naam. Dit komt omdat we op de beta aan het werk zijn. Het is alweer een tijd geleden dat we een voorjaars windje door de website hebben gehaald, maar het is weer zover

Mede ook doordat we nog steeds last hebben van wat issues met PHP/MYSQL upgrade van de server, maar ook gewoon omdat het er weer tijd voor is. DJResource is een eigen geprogrammeerd platform en geen voorgebakken CMS systeem. Door de jaren heen hebben we ons eigen systeem gemaakt en eigenlijk constant bijgeschaafd daar waar we konden en het nodig was.

Meer over de groei van DJResource in dit DJ Topic About Us waarin ook screenshots staan van heel lang geleden...

DJResource wordt onder handen genomen om weer een klein beetje met de jaren mee te groeien. Op voorgaande opfrisbeurten en wisselingen is het nodige naslagwerk te lezen :

2006 : Grafische update [Poll] Meningen nieuwe site
2007 : Voorpagina naar 2 kolommen [Poll] Nieuwe Layout DJResource Frontpage
2010 : De frisse wind door DJResource 2010
2010 : POLL DJResource Layout na de update
2012 : [DJR] DJResource V2.0.12

In den beginne werden we blij van iedere miljoen pageview die de site kreeg, tegenwoordig vallen ze niet zo heel erg meer op. Hier is zelf een heel topic over : [DJResource] Pageviews 39.308.355

Maar nu over naar 2014
De ontwikkelingen van het web zitten niet stil en de voornaamste verandering die eraan zit te komen is dat DJResource responsive wordt. Dit wil zeggen dat de website automatisch in het scherm past van de bezoeker, op je mobiel kun je dan browsen zonder zo associaal te scrollen.

Ook optimaliseren we DJResource nu, doordat er in de jaren zaken bijgemaakt zijn, zijn sommige delen vande coding aan revisie toe zodat pagina's sneller en efficienter worden geladen. Dit zal hopelijk merkbaar verschil maken qua reactietijd en laadtijd. De eerste tests lijken forse winst te bieden.

Qua layout verandert er wellicht in eerste instantie nog niet zoveel, we proberen eigenlijk zoveel mogelijk van het huidige karakter van DJResource te behouden, maar wel met een frisse look.

Voor sommige modules verandert er meer dan voor anderen, bij het testen denken we nog een keer na over de logica van indelingen en functionaliteit. De kans zit er dus in dat er op sommige plaatsen dingen anders gaan werken.

Wat gebeurt er nu ?
Op de testlocatie zijn in de core al vele wijzigingen aangebracht en de basis lijkt goed te werken.

Aangezien er nogal veel modules zijn is het nogal een fikse klus die niet in een weekje gedaan is, hier zullen wel een paar maanden overheen gaan voordat alles echt klaar is. De modules worden 1 voor 1 onder handen genomen en zodra het profiel klaar is zullen de core en het profiel live gezet gaan worden. Daarna komen een voor een de modules online zodra ze klaar zijn.

Voor de mensen die mee willen kijken en denken kun je DJResource ook bezoeken vanaf de beta website. De beta gebruikt dezelfde database als DJResource dus je wijzigingen worden normaal uitgevoerd.

Wat werkt niet ?
Eigenlijk is er nog meer wat niet werkt dan dingen die er wel werken. In ieder geval werkt niet :

- Plaatjes uit de Gallery worden niet weergegeven (dus ook niet in de DJ booths)
- Uploaden van afbeedlingen naar de Gallery/Imagedump en files naar de Productions werk niet.

En wat wel dan ?
De basis van de website, de grid waarin alles plaats vindt. Als je je browser window op de computer smaller maakt zie je wat er zou gebeuren als je de site op een ander formaat scherm zou bekijken (tablets of je telefoon op zijn smalst)

Nu in aanbouw : Profile, de eerste module maar wel een met aardig wat opmaakt technische uitdagingen. Kijk alvast mee met de nieuwe look. Check mijn profiel aangezien ik aan alle secties wel iets heb toegevoegd, je statistieken worden al een stuk overzichtelijker.

Waar kan ik spieken ? Hier : beta.djresource.eu (gebruik je loging gegevens van hier)

Als je ideeen hebt over dingen in het user profiel en al die tabjes zien we die wel verschijnen. Dan kunnen we ze gelijk mee nemen als we ermee bezig zijn.

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 01-02-2022 00:10 (79%)

What do you think about [DJR] Site Update 2014 ??

Vote :   3 members like this  

Roov    posted on 24-02-2014 18:36
Klinkt goed allemaal Jeroen! Ben benieuwd naar het resultaat Happy, laughing
Lead    posted on 24-02-2014 19:14
Click eens op die link hierboven, dan zie je een begin.... ok we zijn nog niet zo heel ver, maar denk al wel dat het de goede kant op gaat Happy, laughing
Vanavond weer verder aan het menu op je GSM, dat moet nog wel iets fraaier worden Winking my eye
Let the BASS be louder
W.i.M    posted on 24-02-2014 19:25
Wel leuk om die oude topics weer eens te zien
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Dyno    posted on 24-02-2014 19:26
Ziet er al goed uit!Cool

Wordt nog wel eens wat met DJR!!Embarassed
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
_Ivan_    posted on 25-02-2014 02:33
Ziet er goed uit Lead!Happy, laughing
Feel&.Celebrate.Life!
LouisCasper    posted on 27-02-2014 15:00
En doe alsjeblieft eens wat aan dat veel te lange menu met dingen die nooit gebruikt worden. Wat mij betreft kunnen de onderdelen Party en Deejays gewoon helemaal weg. Er is zo goed als niemand meer die er iets plaatst, laat staan mensen die ernaar kijken. Voor ShopSurvey bestaan tegenwoordig honderdduizend andere websites waar veel meer en veel vaker recensies op verschijnen, dus die kan ook weg, The Wall is bereikbaar vanaf de homepage en heeft wat mij betreft ook geen aparte knop nodig in het menu, en Imagedump en Gallery kunnen samengevoegd worden. Ik denk dat de meeste mensen wel zullen snappen dat je in een Gallery ook zelf content kan uploaden. Ook kan de Gearbase onder DJ Topics geschaard worden, omdat 9 van de 10 DJ topics toch al bestaat uit artikelen uit de Gearbase. En Web links... Ik vraag me af hoeveel clicks je daar maandelijks hebt.
http://www.louiscasper.com
User edit by LouisCasper on 27-02-2014 @ 15:02:43 (22%)
LouisCasper    posted on 27-02-2014 15:01
Duppelpost, sorry.
http://www.louiscasper.com
User edit by LouisCasper on 27-02-2014 @ 15:02:25 (98%)
Lead    posted on 27-02-2014 15:48
DJResource is een eigen ontwikkeld platform, jammer genoeg kunnen we dus geen Joomla template oid pakken en die erin gooien. En als basis een responsive ontwerp pakken en daar vanuitgaan is wat we nu ook hebben gedaan.

Het is ook niet de bedoeling om DJR helemaal om te gooien, maar om er een moderne twist aan te geven en iig te zorgen dat je de site normaal op je mobiel of tablet kunt bezoeken/gebruiken.

Door de omvang van DJR (aantal modules) is het lastig om het menu op een andere manier weer te geven. En zodra je aan een zij-menu vast zit, houden de meeste variaties die je kunt doen rap op.

Welke elementen zou je hier zelf in veranderen Sebasz om 2004 te vervangen door 2014 ?
Let the BASS be louder
Lead    posted on 27-02-2014 15:51
Het menu inkorten is zeker iets wat gaat gebeuren. Op de beta zie je Contact en Search er iig al niet meer tussen staan.

Imagedump en Gallery zijn totaal andere dingen. Die kunnen dus niet samengevoegd worden.

DJ topics bestaat voor deel uit Pioneer items ja, maar ook voor groot deel uit andere topics die niet aan een bepaald product gehangen kunnen worden. Die combi wordt dus ook lastig.

Links is iets zodat we iets terug kunnen doen als mensen op hun website naar ons linken. Vroeger werd de top-10 lijst fanatiek gebruikt.

Maar het idee om modules te beperken/samen te voegen is er een waar we al mee bezig waren. Dat het menu korter wordt is dus zeker Winking my eye
Let the BASS be louder
Dyno    posted on 27-02-2014 19:18
Poster: LouisCasper
..... En Web links... Ik vraag me af hoeveel clicks je daar maandelijks hebt.

Ik krijg toch regelmatig mensen via deze site op mijn site hoor.
En andersom ook.
Sebasz    posted on 01-03-2014 13:06
Ik denk dat dat vooral google bots zijn dyno, kan me inderdaad niet voor stellen dat daar af en toe op geklikt wordt
Lead    posted on 01-03-2014 13:10
Nee hoor sebasz, de links zijn niet 'klikbaar' voor google bots.

Uitgaande links worden gegenereerd na een click en de links staan er niet kaal op de pagina om geindexeerd te worden. Botjes kunnen je website wel zien via DJresource, maar uitgaande hit (zoals wordt bijgehouden in de module) kunnen niet door botjes getriggerd worden.

Sowieso laat een googlebot geen http-referer achter in je logs van de plek waar hij was voor hij bij je langs komt.
Let the BASS be louder
Sebasz    posted on 01-03-2014 13:47
Euh, je robots metatag zegt dat ie alle links moet volgen. En de anker-tag van een website op het profiel heeft ook geen nofollow attribute ofzo. Dus bots bezoeken gewoon de links.

Referers durf ik niet met zekerheid te zeggen over Google. Weet wel dat er ook bots zijn die wel een referer achterlaten. Maar goed, misschien bedoelt Dyno met 'regelmatig' een bezoeker per week of zo. Daar zou ik nog in kunnen komen :P

edit- ik zie nu dat je waarschijnlijk de links pagina bedoelt ipv de url op zijn profiel index, maar ook die wordt gewoon gefollowd
User edit by Sebasz on 01-03-2014 @ 13:51:37 (33%)
Lead    posted on 01-03-2014 16:55
Een nofollow in de Links sectie stoppen zou niet eerlijk zijn tegenover de mensen die links toevoegen.
De link in je profiel is al een hele tijd voorzien van de nofollow tag.

En alles in je profiel is sowieso niet zichtbaar voor botjes, de hele module kun je allen bereiken als je bent ingelogd.

En je kunt gewoon in de links kijken hoe vaak er per maand op geklikt wordt, da's geen geheim, staat er bij de topsites gewoon naast.
Let the BASS be louder
Sebasz    posted on 01-03-2014 17:37
Aah ik snap het CoolMaar bij Dyno staat er echt geen nofollow tag, maar als bots dat niet zien is het idd niet zo boeiend
User edit by Sebasz on 01-03-2014 @ 17:38:08 (58%)
Dyno    posted on 01-03-2014 23:50
Poster: Sebasz
Maar goed, misschien bedoelt Dyno met 'regelmatig' een bezoeker per week of zo. Daar zou ik nog in kunnen komen :P

'Regelmatig' is inderdaad maar 1 of 2 per week ja.
Het is niet veel, maar het is tch iets. Winking my eye
W.i.M    posted on 07-03-2014 22:50
1 member likes this  Het forum begint er goed uit te zienEmbarassed
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
milo-vs    posted on 08-03-2014 15:50
1 member likes this  100% mee eens dat er een enorme vooruitgang in zit.

Zo zie je maar dat je nog vrij veel beweegruimte hebt binnen eenzelfde opset. Persoonlijk zou ik er nog wel voor kiezen om de bestaande header anders te gaan gebruiken. Als in de zin van daar waar ook je zoekveld e.d. staan anders in de header te plaatsen. Ook de zwarte rand die er in zit zou ik vanaf proberen te komen..

De ruime opset is in iedergeval al top!
Lead    posted on 08-03-2014 15:58
1 member likes this  

Klopt inderdaad, het is dezelfde opzet alleen andere opmaak.

De Header en wat er met het logo gebeurt moet ook nog onder handen genomen worden. We hebben nu even het oude artwork gepakt en daar mee begonnen. Die zwarte 'tube' was inderdaad een twijfel gevalletje, hij geeft op dit moment net even wat extra diepte aan de breadcrumbs navigatie. Maar we nemen je reactie mee in de ontwikkelen

Zeker als je de site bezoekt op je mobiel zie je iets heeeeeeel anders dan je gewend bent

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 08-03-2014 15:58 (2%)
Sebasz    posted on 08-03-2014 22:21
topics zien er goed uit idd
ElVrieso    posted on 10-03-2014 11:59
Ik mis de link naar de homepage als je op het logo klikt!
Maar dat zijn bijzaken natuurlijk Happy, laughing
Bruno de Vries - @djelvrieso
Lead    posted on 10-03-2014 19:14

Poster: ElVriesoIk mis de link naar de homepage als je op het logo klikt!

Dat is een goede, die komt terug

Let the BASS be louder
Lead    posted on 11-03-2014 01:04

Poster: Lead

Dat is een goede, die komt terug 

Correctie, die is er al weer

Let the BASS be louder
Dyno    posted on 11-03-2014 21:59
Lead, ik probeer een nieuwe avatar te uploaden, maar ik krijg een melding dat er geen bestand is, of dat mijn afbeelding te groot is .... Er staat dat je avatar max 100x100 en 50kb mag zijn en de file die ik wil plaatsen is maar 20kb en 100x100?!
Lead    posted on 11-03-2014 22:10

Poster: ChloroLead, check je pm even.

done

Poster: DynoLead, ik probeer een nieuwe avatar te uploaden, maar ik krijg een melding dat er geen bestand is, of dat mijn afbeelding te groot is .... Er staat dat je avatar max 100x100 en 50kb mag zijn en de file die ik wil plaatsen is maar 20kb en 100x100?!

probeer eens opnieuw, was iets met rechten Ik ga er vanuit dat je het niet op de beta probeert...

Let the BASS be louder

75 Users online: 13 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 17.347
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.127.960