Dancefair 2014 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Drumworks    posted on 10-02-2014 13:02
Hee mensen! Na een tijdje afwezig te zijn geweest, ben ik van plan om toch weer eens wat actiever te worden. Vandaar dat ik een topic heb gemaakt voor dancefair. Wie gaat welke dag, en welke seminairs/workshops ga je bekijken? Ik heb nog niet mijn volledige schema compleet, dus wellicht doe ik ideen op door de reacties Happy, laughing
The beats are still banging :)

What do you think about Dancefair 2014 ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 10-02-2014 15:24
Ik ga dit jaar niet.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Gerdo    posted on 10-02-2014 16:03
Ik ga dit jaar ook niet.
Dyno    posted on 10-02-2014 18:06
Poster: Dolivieira
Ik ga dit jaar niet.

Poster: Gerdo
Ik ga dit jaar ook niet.

Ik ook niet. Zonde van mijn tijd.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
_Ivan_    posted on 10-02-2014 19:03
Ik ga dit jaar wel! Altijd leuk om een seminair te volgen, wellicht ook nog wat netwerken daar. Programma nog niet bekeken maar er zal vast genoeg te doen zijn!
Feel&.Celebrate.Life!
Drumworks    posted on 11-02-2014 01:16
Wat saai allemaal hierboven Behalve ivan. Ik vind dat er altijd genoeg te zien en te doen valt Happy, laughing
The beats are still banging :)
Dolivieira    posted on 11-02-2014 11:06
Ik vind het een beetje tegenvallen de vorige edities. Niet dat er wel genoeg te zien is en te leren, dat is mijn mening.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 11-02-2014 @ 11:07:03 (1%)
_Ivan_    posted on 11-02-2014 13:35
Ieder zo z'n mening toch? Ik vond het vorig jaar op zich best interessant.

De ene seminair is beter voorbereid dan de ander, maar ik vind het altijd wel interessant om te zien hoe anderen werken op het gebied van arrangeren/mixen/masteren. Grappig om te zien hoe technisch sommige DJ's denken bij het maken van hun tracks terwijl er ook DJ's zijn die gewoon heel lang aankloten en het technisch niet helemaal kunnen onderbouwen waarom ze iets doen, maar het klinkt uiteindelijk dik en daar gaat het om.

De beursvloer vond ik niet bijster interessant. Ja er staat allemaal gear die je kunt uitproberen. 10 pioneersetjes, controllers etc. Ook stond er afgelopen jaar een stand die op de beurs tracks kon masteren. Het is leuk om er een keer overheen te lopen, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

De demodrop kan zeker interessant zijn als je eigen werk hebt waarvan je denkt dat het release waardig is. Je krijgt direct feedback i.p.v dat je moet wachten op een lange mail. Is je track het echt waard kun je vaak een cd'tje/usb achter laten. Leuk en interessant om te zien wie de mensen zijn achter een platenmaatschappij en waar ze je track op beoordelen.

Ik vond het kind gehalte van 13/14 jaar soms wel storend. Zeker bij een aantal Q&A's die gewoon verstoord werden door een aantal 'blagen' die bijna klaar komen omdat Martin Garrix er zit, of de gehele Q&A alleen maar op hun telefoon zitten te kijken. Blijf dan alsjeblieft weg(!!)

Dit jaar zijn er ook een aantal grote artiesten, Hardwell & Armin van Buuren. Ik hoop dat deze seminairs ook echt inhoud hebben, en niet bestaan uit 600 kijkers die gewoon Armin van Buuren (of Hardwell) eens in het echt willen zien. Hardwell is natuurlijk nu de nr. 1 dj, maar ik denk dat de seminair van Armin van Buuren minstens zo interessant kan zijn. 4 Jaar op een rij de nr. 1, en het hele bedrijf wat om hem heen staat, z'n grote tours, shows, live radio uitzendingen.

Ik ben benieuwd hoe dit jaar gaat worden!

Feel&.Celebrate.Life!
bambamstudio    posted on 12-02-2014 17:40
Ik heb nog een aantal beurskaarten voor de zondag over. Wie een kaart wil hebben, stuur me even een mailje: marc@bambamstudio.nl
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
MarcoMartinez    posted on 12-02-2014 19:43
Poster: bambamstudio
Ik heb nog een aantal beurskaarten voor de zondag over. Wie een kaart wil hebben, stuur me even een mailje: marc@bambamstudio.nl

Beste Marc ook via deze weg bedankt voor de kaarten Top!!!
www.djmarcomartinez.com
bambamstudio    posted on 13-02-2014 02:35
Voor diegene die ik kaarten heb gegeven voor Dancefair heb ik slecht nieuws: De kaarten die ik gekregen heb zijn spontaan door de organisatie van dancefair ongeldig gemaakt. Iedere exploitant die aan de beurs deelneemt is hierdoor in n klap al zijn kaarten kwijt, en de kaarten die ik al uitgegeven heb zijn ongeldig.
Het spijt me voor het ongemak, ik kan hier weinig aan doen helaas.
MarcoMartinez    posted on 13-02-2014 09:51
Ik neem het je niet kwalijk hoor Marc, hier kan je duidelijk niets aan doen.
Ik snap alleen niet waarom de organisatie zoiets zou doen?

Als vertegenwoordiger sta ik zelf ook vaak op beurzen en ook wij geven kaarten weg aan onze dealers.Als een beursorganisatie zoiets in onze branche zou flikken is het gelijk gedaan met de beurs,voor zowel voor ons als exposant als voor de beurs zelf vanuit de bezoekers gedacht.

ik snap niet wat hier voor de organisatie van Dancefair achter zou kunnen zitten?
www.djmarcomartinez.com
Lead    posted on 13-02-2014 19:54
Ik kom zeker wel even langs bij je Marc, dit jaar als bezoeker en niet mede-standhouder Happy, laughing
Let the BASS be louder
bambamstudio    posted on 13-02-2014 22:08
Cool jeroen, zie je zaterdag/zondag Happy, laughing
MarcoMartinez    posted on 13-02-2014 22:29
Geen pioneerstand op dit evenement Jeroen? Kwam jullie al niet tegen op de plattegrond?
www.djmarcomartinez.com
Lead    posted on 13-02-2014 22:31
Nope we staan deze keer niet op de dancefair, dus klopt dat je ons niet tegen kwam op de plattegrond Happy, laughing
Let the BASS be louder
Roov    posted on 14-02-2014 19:43
Ik baal er zo van dat ik geen kaartjes heb gehaald... Had ook niet verwacht dat het nog veel groter dan vorig jaar zou worden Unhappy
Lead    posted on 14-02-2014 20:07
Wat ik begrijp wordt het niet groter dan vori jaar, eerder kleiner qua oppervlakt. Maar we gaan het morgen of overmorgen zien Happy, laughing
Let the BASS be louder
Roov    posted on 14-02-2014 20:32
Poster: Lead
Wat ik begrijp wordt het niet groter dan vori jaar, eerder kleiner qua oppervlakt. Maar we gaan het morgen of overmorgen zien Happy, laughing

Qua (soort) artiesten is het in mijn ogen gezien groter dan vorig jaar. Is natuurlijk wel een persoonlijke kwestie Happy, laughing
MarcoMartinez    posted on 14-02-2014 21:35
Is het uitverkocht dan ?
www.djmarcomartinez.com
_Ivan_    posted on 15-02-2014 00:37
Poster: MarcoMartinez
Is het uitverkocht dan ?

Ik begreep dat er voor de zaterdag van de week nog 300 kaarten beschikbaar waren. Maar als ik op de site van dancefair kijk kun je nog gewoon kaartjes kopen, dus ik denk dat het nog niet uitverkocht is.
Feel&.Celebrate.Life!
MarcoMartinez    posted on 15-02-2014 21:23
Op Facebook poste de organisatie nog een link van een livestream.
Hierdoor heb ik vandaag nog wat mee kunnen maken, helaas werd de verbinding regelmatig verbroken en viel het geluid vaak uit. Maar zo toch nog wat seminars kunnen volgen ( al was t soms zwaar irritant).
Dus check ff Facebook als je geen kaarten hebt maar toch wat wil volgen,waarschijnlijk zal de link morgen ook weer werken als vandaag ( en hopelijk een stuk beter).
www.djmarcomartinez.com
User edit by MarcoMartinez on 15-02-2014 @ 21:25:04 (8%)
MarcoMartinez    posted on 16-02-2014 19:43
Vandaag ook weer gekeken via de livestream, vandaag was de verbinding stukken beter.
www.djmarcomartinez.com
MarcoMartinez    posted on 18-02-2014 19:23
Hoe hebben jullie dancefair ervaren?
www.djmarcomartinez.com
_Ivan_    posted on 18-02-2014 23:51
Poster: MarcoMartinez
Hoe hebben jullie dancefair ervaren?

Ik was er niet heel erg kapot van en ik vond het erg druk op zaterdag. Hoe heb jij het ervaren?
Feel&.Celebrate.Life!
MarcoMartinez    posted on 19-02-2014 15:06
Ik was ziek thuis en heb gekeken naar de livestream. Deze viel regelmatig weg op mijn ipad op zaterdag dat was wel jammer.Opzondag op de I Mac gekeken en toen was de stream stabiel.

Ik vond het wel leerzaam alle tips van Vato en vooral de tips van La Fuente Mbt het draaien.

Verder heb ik op de beursvloer denk ik niks te zoeken, qua produceren ben ik net begonnen en qua draai apparatuur heb ik thuis een djm800 en2x Cdj 2000 staan.

Het meest opmerkelijkste vond ik de opmerking van hardwell dat hij 80% van alle nr's die op revealed uitkomen zelf nog mastered omdat als hij ze als demo binnen krijgt nog niet goed klinkenConfused

Verder zijn alle tips wel vaak hetzelfde nl:

- probeer niet de 2e Nicky Romero te worden want die is er al.
- probeer een eigen stijl te ontwikkelen.
- maak wat je zelf leuk vind en probeer uniek te zijn
- promoot alleen waar je zelf achter staat als het helemaal af is.
- maak veel gebruik van social media ,soundcloud,Facebook,Twitter etc.

www.djmarcomartinez.com

174 Users online: 37 Guests (137 Unknown)
Pages generated today : 29.841
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.702.793