Wellicht dat n van jullie mij kan helpen met het volgende, mijn muziek verzameling zijn redelijk verschillend van 'niveau' in db's, met andere woorden ik zit de hele tijd aan mijn trim knop van mijn djm 2000 te draaien. Er bestaand een programma om je muziek niveau kunstmatig op 1 volume te brengen genaamd mp3 gain, echter die doet niks aan de oorspronkelijke file behale daar een waarde aan toe te voegen +3 db of bijvoorbeeld -4 db. De optie is om bijvoorbeeld met Audacity alles in te lezen, te normaliseren, opslaan als wav, conferteren naar mp3 en dan de tag's weer toevoegen echter dat is een hel van een karwei, ken iemand software die dat op een efficentere manier doet?
What do you think about MP3 Gain maar dan anders... ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Het was in de tijd van vinyl al dat je verschillende geluidsniveaus hebt in verschillende platen. Met mp3 is dat niet anders en niets aan te doen. Maar voordat je je track inmixt heb je toch al via je koptelefoon het geluid gehoord en vastgesteld of het harder of zachter moet. Zo hl erg groot zijn de verschillen niet.
En een mp3 in audacity openen, volume aanpassen, opslaan in wav en converteren naar mp3 is natuurlijk kul. Wordt je mp3 alleen ng maar slechter van, want dat wordt de track voor een tweede maal gecomprimeerd.
Sowiezo nooit mp3's openen en opslaan in audio bewerkings software ivm met deze compressie. Elke keer dat de dezelfde mp3 opslaat gaat er een deel 'verloren'.
Oplossing is gewoon met de voorafluistering de gain aanpassen tijdens de mix.
Daarom gebruik ik geen audiacity maar wavelab. Doet gewoon mp3s aanpassen zonder te comprimeren van en naar. Maar ik ben het wel met Rick eens. Vroeger deden we niet anders dan op de mengpanel aanpassen.
Gewoon op de oudewetse manier doen, als je alles vooraf gaan gaat doen word het alleen que'en en play, gelijk zetten en klaar. Dan is er niks leuks meer aan vind ik.
Create your FREE ACCOUNT now !
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as: Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.
Create your account to get involved with the Community
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.