productie, enkele tips
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

youngbeatsz    posted on 08-01-2014 13:38
beste DJR's,

ikzelf ben al even op het forum, en ik weet dus al dat hier ook heel wat beginners op het forum zitten, op productiegebied ga ik mijzelf hier 100 % bijrekenen. nu wou ik graag weten, wat is de essentie van producties, wat kan een productie in de juiste richting duwen? welke stappen moet je als producer zeker onder de knie hebben, de basis zeg maar?
ook ikzelf ben hier al lang naar op zoek. Nu de examens stilaan op z'n eind lopen zou ik me hier graag in verdiepen in 2014.
nu zou ik graag de ervaren producers vragen, of zij hier hun bevindingen kunnen posten, die voor hun echt hebben geholpen. alle tips zijn welkom, te beginnen van de basis.
heb jij een goed filmpje gezien op youtube dat je echt vooruit heeft geholpen? dan kunnen we het misschien delen met elkaar?

maar om met 1 echte vraag te beginnen, wat moet je productief gezien onder de knie hebben om producties te maken (EQ, Compressie, noem maar op...)

mvg
youngbeatsz

What do you think about productie, enkele tips ??

Vote :   

MoXeGy    posted on 08-01-2014 22:52
Ik denk dat de aller belangrijkste, creativiteit en gevoel voor muziek is.
Het in je hoofd hebben van een melodie en dat je steeds meer ideen in je hoofd krijgt hoe het nummer moet gaan worden.
Dan pas komt het moeilijke, het omzetten van je ideen naar een echt nummer.
User edit by MoXeGy on 08-01-2014 @ 22:53:57 (5%)
youngbeatsz    posted on 09-01-2014 09:59
Poster: MoXeGy
Ik denk dat de aller belangrijkste, creativiteit en gevoel voor muziek is.
Het in je hoofd hebben van een melodie en dat je steeds meer ideen in je hoofd krijgt hoe het nummer moet gaan worden.
Dan pas komt het moeilijke, het omzetten van je ideen naar een echt nummer.

als ik hierin voor mezelf spreek merk ik wel dat ik de ideen ruw kan overbrengen naar logic, echter kom ik dan mijn beperkingen tegen. het klinkt te zwak, en niet overtuigend genoeg, hoe graag ik dat ook wil, en daar zou ik graag wat aan doen
cross-over    posted on 20-01-2014 12:29
Voor logic weet ik het zo niet maar op het youtube kanaal van howtomakeemusiczijn een hoop videos voor FL te vinden.

en om op je vraag van wat je moet weten voor een productie: zo veel mogelijk. Elk ding voegt iets toe.
http://soundcloud.com/lau-daniels

This is an old Topic

No new postings for 4.130 days.
 Post CommentThat would be 137.7 months
or a whopping 11.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

148 Users online: 24 Guests (124 Unknown)
Pages generated today : 28.058
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.701.010