Rekordbox + cdj 2000 nexus, welke switch
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

robgerrits25    posted on 07-01-2014 15:57
Beste mensen,

Ik zit met een probleempje, ik heb ooit gehoord dat als je je cd spelers via usb met je computer verbind, dus wel via de USB-B aansluiting, dat je dan je muziek uit rekordbox direct kan afspelen op je spelers, nou lijkt me dit ook wel te kunnen, maar het lukt me niet. Als ik op de rekordbox knop druk gebeurt er niets, en als ik op de link knop druk krijg ik alleen control mode : usb midi te zien, als ik dan verbind gebeurt er gewoon niets. kan iemand mij hiermee verder helpen ik begin een beetje ten einde raad te komen.

alvast bedankt!

What do you think about Rekordbox + cdj 2000 nexus, welke switch ??

Vote :   

Yorick    posted on 07-01-2014 16:36
Kan ook alleen maar via Netwerk kabel.
USB is voor DJ Software zoals Serato, Traktor etc..
robgerrits25    posted on 07-01-2014 18:00
Aha,

dan weet ik genoeg bedankt!
Yorick    posted on 07-01-2014 18:41
Vind het ook jammer dat het zo niet werk, betekent dus dat je altijd een netwerk hub mee moet nemen.
Zijn wijnig computers met twee netwerk aansluitingen helaas..
Twee usb kabels is veel makkelijker,, gewoon plug en play.
4cdj2000    posted on 07-01-2014 21:12
Kan via USB maar dan moet je Traktor gebruiken in plaats vanrekordbox.
robgerrits25    posted on 08-01-2014 14:05
Ja precies, ik dacht het echt ergens gezien te hebben, maar helaas. Ik had dus 2 usb kabels gekocht met het idee dat dit ging lukken, ik draai wel gewoon met me 2000's maar aangezien ik veel muziek aanschaf is het best lastig om elke keer alles bij te werken zoals usb's etc. denk dat ik het toch maar is met Lan ga uitzoeken hoe dit werkt.

Ik ben niet zo'n fan van traktor ik hou het graag bij rekordbox en de spelers zelf Winking my eye maar toch bedankt voor de reactie
Lead    posted on 08-01-2014 14:18
Netgear FS105 network switchJe kunt inderdaad alleen de files delen over de ProDJ link en niet via USB.

Een netwerk switch kost ongeveer 30 euro en is een klein kastje wat je zo mee zou kunnen nemen.

Neem in ieder geval GEEN Hub, dat is vragen om problemen. De switches die ik al jaren gebruik zonder noemenswaardige problemen zijn Netgear's. Dit zijn zeker niet de allerbeste, maar wel de meeste degelijke (metalen) die je kunt komen voor het geld.

Netgear FS105 network switch

En de eerste laptop met 2 netwerk kaarten ingebouwd moet ik ook nog tegen komen Winking my eye
Let the BASS be louder
robgerrits25    posted on 08-01-2014 14:25
Dan ga ik toch maar over naar pro dj link, ik wil natuurlijk wel graag alles uit me gear halen ^^

waarom raad je een Hub af als ik vragen mag? ik ben nou aan het kijken voor zo'n netwerk switch in ieder geval.

weet iemand van jullie of het ook mogelijk is een router op een andere locatie te plaatsen als (bij ons thuis) in de meterkast? anders moet ik dus als ik het zo bekijk een kabel van de meterkast naar mijn kamer zien te krijgen wat niet echt handig lijkt haha.
Dolivieira    posted on 08-01-2014 22:08
Poster: Lead
img class='news' style='float: right;' src='http://img.ebyrcdn.net/255947-008894-290.jpg' alt='Netgear FS105 network switch' width='290' height='290'>Je kunt inderdaad alleen de files delen over de ProDJ link en niet via USB.

Een netwerk switch kost ongeveer 30 euro en is een klein kastje wat je zo mee zou kunnen nemen.

Neem in ieder geval GEEN Hub, dat is vragen om problemen. De switches die ik al jaren gebruik zonder noemenswaardige problemen zijn Netgear's. Dit zijn zeker niet de allerbeste, maar wel de meeste degelijke (metalen) die je kunt komen voor het geld.

Netgear FS105 network switch

En de eerste laptop met 2 netwerk kaarten ingebouwd moet ik ook nog tegen komen Winking my eye

Daarom ben toch heel blij met mijn DJM2000 die heeft die switch in gebouwd zitten. Hadden ze bij de DJM900 ook mogen doen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
IveyJones    posted on 09-01-2014 10:21
Poster: robgerrits25
Dan ga ik toch maar over naar pro dj link, ik wil natuurlijk wel graag alles uit me gear halen ^^

waarom raad je een Hub af als ik vragen mag? ik ben nou aan het kijken voor zo'n netwerk switch in ieder geval.

weet iemand van jullie of het ook mogelijk is een router op een andere locatie te plaatsen als (bij ons thuis) in de meterkast? anders moet ik dus als ik het zo bekijk een kabel van de meterkast naar mijn kamer zien te krijgen wat niet echt handig lijkt haha.

Onze router is bekabeld aan het modum, ons modum hangt in de woonkamer waar het netwerk uit de muur komt. Vanuit de router gaat er een LAN-kabel door het plafont naar de 1e verdieping als zijnde reserve als het draadloze netwerk uit valt. De router zou je dus kunner verplaatsen maar dan moet je wel eerst een LAN-kabel trekken naar waar je de router wilt hebben.

Ook hebben wij nog een WiFi adapter hangen op de 1e verdieping en die versterkt het signaal naar zolder.
Dolivieira    posted on 09-01-2014 11:39
Poster: robgerrits25

Je kan hem gewoon verplaatsen. Hou er wel rekening mee dat je de Kabel die er naar toe gaat niet te lang maakt. Kan kwalitiet verleis optreden als die te lang is. Maar inprincipe kan je hem gewoon zetten waar jij het wil.

En om op het antwoord van de HUB te komen een hub werkt niet goed met Pro DJ Link.
robgerrits25    posted on 09-01-2014 14:34
Bedankt voor alle reacties

Ja verplaatsen zal bij ons helaas niet gaan, wij hebben eerst altijd het modem bij de computer gehad, maar dat zit nou bij ons in de meterkast, en de enige loze doos die er nog op mijn kamer zat heb ik gebruikt voor de tv kabel haha. Ik zal kijken of ik met me broer van kamer kan wisselen dan is alles opgelost.

Iemand ervaring met deze Switch? Ik vraag het liever eerst nog een keer voordat ik dalijk rotzooi koop

http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/ISY-INW-2000,10259,482735,902961.html?langId=-11
Dolivieira    posted on 09-01-2014 19:14
Een switch is een switch. kan niet veel mis mee gaan. En als het niet werk breng je hem gewoon terug.
Yorick    posted on 09-01-2014 21:51
Poster: Dolivieira
Een switch is een switch. kan niet veel mis mee gaan. En als het niet werk breng je hem gewoon terug.

Ben ik het niet helemaal mee eens, heb in het verleden diverse storingen gehad met switchen die niet van Netgear waren. (merk en type weet ik niet meer welke storing gaven)
Storing liepen van CDJ's konden niet gevonden worden tot en met uitvallen tijdens gebruik.
Heb daarom altijd als ik op productie ga zelf een Netgear switch mee met zes netwerkkabels.

Owja, de Netgear switch is even duur als die jij aangeeft bij de Media Markt... Thumbs Up
HeroS_NL    posted on 10-01-2014 11:50
Ik heb hier een probleem mee:
Ik heb een switch gekocht en de spelers in die switch geprikt. Ze linken zo prima. Als ik mijn pc er ook aan vastzet werkt het ook prima. Rekordbox op mn pc herkent de spelers ook meteen. Als ik nu nummers wil slepen naar de cd spelers via rekordbox, verschijnt er op de cd speler waar ik het nummer naar toe heb gesleept 'loading..' wat een minuut in het beeld blijft staan en vervolgens een error:
E-8302: CANNOT PLAY TRACK (C630)

http://www.djheros.nl/
Dolivieira    posted on 10-01-2014 12:15
Poster: Yorick
Ben ik het niet helemaal mee eens, heb in het verleden diverse storingen gehad met switchen die niet van Netgear waren. (merk en type weet ik niet meer welke storing gaven)
Storing liepen van CDJ's konden niet gevonden worden tot en met uitvallen tijdens gebruik.
Heb daarom altijd als ik op productie ga zelf een Netgear switch mee met zes netwerkkabels.

Owja, de Netgear switch is even duur als die jij aangeeft bij de Media Markt... Thumbs Up

goed dat ik dat weet. Nu draai ik nog amper met pro DJ link maar ga toch een keer z'n Netgear switch hAlen.
robgerrits25    posted on 10-01-2014 12:58
Ik ga gewoon voor de netgear Winking my eye bedankt voor alle reacties
Dolivieira    posted on 10-01-2014 16:49
Gaat er ook een halen. Voor nog 25 euro heb er een. Je weet maar nooit of ik hem een keer nodig heb.

This is an old Topic

No new postings for 4.140 days.
 Post CommentThat would be 138 months
or a whopping 11.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

158 Users online: 19 Guests (139 Unknown)
Pages generated today : 34.372
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.707.324