vinyl vraagje
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Shadow    posted on 01-12-2013 20:40
hallo iedereen

Ik heb de laaste tijd veel opgezocht over vinyl platen omdat ik er redelijk door gefasineerd ben. Ik zie dat vinyl platen hier nog redelijk populair zijn, mijn vraag is dus. Kopen jullie gewoon vinyl platen met een paar nummers op, of laten jullie vinyls maken met nummer die jij zelf wil? En kopen jullie deze in een winkel of liever online?
ja ik heb de search functie al gebruikt :p

mvg,

Shadow Happy, laughing

What do you think about vinyl vraagje ??

Vote :   

RAS    posted on 01-12-2013 22:33
Ik heb al heel lang geen platen meer gekocht en draai soms nog gewoon mijn oude trance platen. Het leuke van platen kopen was om op vrijdag als de nieuwe platen binnen kwamen bij de lokale platenzaak door de bak te bladeren en gewoon wat platen te luisteren. Als er wat goeds bij zat dat kocht ik dat. Het gaat dan meestal om een plaat met ??n nummer met remixes, maar je draait meestal alleen je favoriete versie.

De lokale platenzaken zijn er bijna niet meer dus dat werkt niet meer zo goed. Die waar ik kwam is in ieder geval weg. Het platenwereldje is vooral verplaatst naar online platen kopen wat ik er van begrijp, maar misschien zit er bij jou nog een platenzaak in de buurt. Zelf platen laten drukken met de nummers die je zelf wil heb ik nog nooit iemand over gehoord. Je mist dan iig de platenhoezen.

Best kans dat je dit al gevonden hebt, maar wat ook een veelgebruikte manier is om nog met platen te draaien is timecode. (Als je niet weet wat dat is moet je dat maar zoeken hier op het forum of met google).
p-wee    posted on 02-12-2013 08:31
gewoon kopen, met de?tracks erop Cry

in de winkels is leuk, maar dat wordt steeds en steeds minder...
ik bestel ze vrijwel altijd online, meestal op dekcs.de, en je kunt ook even googelen, je hebt ook nog recess, clone en juno geloof ik, waar ej vinyl kunt bestellen.

Estacy    posted on 02-12-2013 11:13
discogs is gewoon goed, bijna elke platenzaak zit ook op discogs. Nieuwe en 2e hands platen, schappelijke prijzen zeker met die 2e hands platen en verzendkosten binnen europa vallen nog wel mee. Zoek een verkoper met goede feedback en je zit goed
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Shadow    posted on 02-12-2013 18:05
bedankt voor alle reacties, timecode is wat ik zocht Happy, laughing
ga toch af en toe is wat platen online kopen :p
bambamstudio    posted on 06-12-2013 15:13
[homermode/on] Hmmmm Vinyl.... [homermode/off]
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

149 Users online: 24 Guests (125 Unknown)
Pages generated today : 43.230
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.716.182