Riders. (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mixuel    posted on 01-12-2013 11:54
Mede DJR'ers,

Ik vroeg me af: wat hebben jullie in je riders staan ?
Gewoon puur uit nieuwsgierigheid Happy, laughing.

Music is so wonderful !

What do you think about Riders. ??

Vote :   

Dyno    posted on 04-12-2013 17:01
Dus, wat doen jullie dan als er niet aan de eisen van je rider voldaan wordt?
Stel er staan CDJ1000mk3's en een ander merk mengpaneel dan Pioneer ...........
Draai je dan niet? Loop je weg? Wat doe je?
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
main    posted on 04-12-2013 17:11
Niet aanstellen en je best doenEmbarassed
RyanSilva    posted on 04-12-2013 17:12
Nou, dat zal dan toch geen probleem zijn als het van tevoren wordt aangegeven.

Als zij de rider van je hebben waarin staat dat ze 2000's moeten hebben staan en je komt daar en er staan 1000's, dan is dat toch hun fout. Maar als ze gewoon goed melden dat ze 1000's hebben dan kan je nog cd's branden als je alleen met usb/sd draait.

Hoeveel mensen lopen nog met usb/sd en cd's?

http://twitter.com/djryansilva
Dyno    posted on 04-12-2013 17:24
Poster: RyanSilva

Hoeveel mensen lopen nog met usb/sd en cd's?

Ik draai nog altijd met cds.
Dolivieira    posted on 04-12-2013 18:45
Als het in overlegoen kan je er van af wijken. Ik heb ook nog een Kontrol Z1. In combinatie met mijn X1 en F1 kan ik gewoon mijn ding doen. Heb geen zin meer om CDs te branden. Die tijdperk heb ik afgesloten. Pas geleden nog z'n boekingkje gehad in een zaaltje. Daar hadden ze een alleen PA mengtafel. Nu mijn Z1 plug ik daar in. X1 en F1 er naast en draaien met die hap.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 05-12-2013 @ 08:49:46 (8%)
Mixuel    posted on 04-12-2013 19:12
Poster: main
Da's puur een degelijke leer-curve. Dat ding heeft zoveel opties, ben je wel even mee bezig voordat je t allemaal snapt

Dat geloof ik best Happy, laughing
Music is so wonderful !
Mixuel    posted on 04-12-2013 19:15
Poster: Dyno

Het stof van de lege cd's afblazen en cd's gaan branden.
Music is so wonderful !
MattRussel    posted on 04-12-2013 20:10

in mijn geval draai ik gewoon, maar ik laat het wel zien aan de organisator, niet aan het publiek, zij hoeven niet de dupe te zijn voor organisatorische fouten. Maar ik zou wel een extra kost durven aanrekenen.?

Dyno    posted on 04-12-2013 22:19
Poster: MattRussel
............ organisatorische fouten. Maar ik zou wel een extra kost durven aanrekenen.

Ben je dan niet bang dat ze volgende keer jou niet meer vragen omdat je eisen te hoog zijn?
Dyno    posted on 04-12-2013 22:30
Trouwens, ik draai al bijna 25 en heb nog nooit een rider gehad.

Nu heb ik in die tijd soms wel moeten improviseren qua draaien (bijvoorbeeld omdat het mengpaneel niet deugde), maar dat heeft wel zijn charme vindt ik.
Ik pas me altijd wel aan aan de omstandigheden, dus een rider vind ik niet echt nodig.
Daarbij staan nu in de meeste clubs waar ik draai wel cdj1000mk3's, cdj900's of cdj2000's en vaak ook een Pioneer of A&H mixer. (wat ze wel t? vaak vergeten zijn monitors in de booth, maar d?t zou misschien het enige vereistte zijn)
Dolivieira    posted on 05-12-2013 09:25
Sorry ik denk toch anders over. Vroeger had je in de Booth alleen een 2 of 3 Technics SL12xx draaitafels en meestal hier in nederland een Dateq GPM8, GPM7 en later de Apollo, XTC?of Styx of een Rodec MX180. Der waren niet veel andere kleuren. De tijd is veranderd ik heb gewoon een voorkeur waar ik mee werk. Ongeveer wat ik nu thuis heb staan wil ik ook in the Club of Party booth hebben staan als ik kom draaien. En staat?het er niet omdat er geen budget voor is, kan dat. Maar dan verwacht ik wel?van de organisatie dat ze dat wel effe aan me melden zo dat ik kan inproviseren. Dat is de reden dat ik die?Kontrol Z1 heb. Ook kan ik mijn Audio8DJ en timecode CDs om op bv een DJM800 met CDJ1000MK3 te werken. Dan kan ik altijd nog beslissen om of timecode te werken of met mijn controllers. Maar z?n rider geeft wel aan wat je nodig heb en meestal staat dat er dan ook.?Als ik me contract moet versturen voor een opdracht staat dat ook in mijn contract dat alles te bespreken valt. De rider heb ik opgesteld omdat het vervelend is verassingen achter af te krijgen. Ik heb thuis CDJs met Rekordbox,?Pro Link,?USB voor de sticks en HDD, USB voor PC-Mac Control, Mengtafel met USB, Midi?en Audio interface.?Dan verwacht ik dat minstens ook op de Gig. En kan het niet dan gaan we in overleg maar wel op tijd bellen cecu overlegen. Daarom ga ik ook een Flightcase laten maken dat alles in een keer mee kan als het moet. Daarin tegen zorg ik dat ik een spetterende set lever dat mensen nog doen heugen over een paar jaar.
MattRussel    posted on 05-12-2013 10:27
Ben je dan niet bang dat ze volgende keer jou niet meer vragen omdat je eisen te hoog zijn?

nee, ze doen het maar, mijn eisen zijn niet hoog, ik ga niet gaan neuten over een drankje ofzo, enkel het technische materiaal moet in orde zijn. als ik 2 vrije stopcontacten vraag, dan is die eis niet zo hoog, dan moet dat er staan. van pioneer vraag ik gewoon of 1000's, of 2000's of 900's of 800's of 850's maakt me niet uit, de mixer wil ik van pioneer maar boeit me niet dewelke. en weetje, staat er een rodec, dan kan het mij ook niet schelen hoor. (alleen jammer dat ik dan geen effectenbak heb maar dat los ik op met de interne van serato)
verder als ik zelf een ganse avond draai, breng ik voor 20 euro extra mijn eigen pioneer sx mee. maakt me niet uit wat een ander doet. maar zet er geen numark of denon, want ik ga geld bijvragen. waarom? simpel, ik ben niet veeleisend, als je daar nog niet aan kan voldoen, ben je geen goede organisator. punt andere lijn
Dolivieira    posted on 05-12-2013 11:45
Poster: MattRussel
nee, ze doen het maar, mijn eisen zijn niet hoog, ik ga niet gaan neuten over een drankje ofzo, enkel het technische materiaal moet in orde zijn. als ik 2 vrije stopcontacten vraag, dan is die eis niet zo hoog, dan moet dat er staan. van pioneer vraag ik gewoon of 1000's, of 2000's of 900's of 800's of 850's maakt me niet uit, de mixer wil ik van pioneer maar boeit me niet dewelke. en weetje, staat er een rodec, dan kan het mij ook niet schelen hoor. (alleen jammer dat ik dan geen effectenbak heb maar dat los ik op met de interne van serato)
verder als ik zelf een ganse avond draai, breng ik voor 20 euro extra mijn eigen pioneer sx mee. maakt me niet uit wat een ander doet. maar zet er geen numark of denon, want ik ga geld bijvragen. waarom? simpel, ik ben niet veeleisend, als je daar nog niet aan kan voldoen, ben je geen goede organisator. punt andere lijn

Idd zo denk ik er ook over.
Winston    posted on 09-12-2013 15:07

Als ik Pro was:

1? Allen & Heath Xone:DB4
3 Pioneer CDJ-2000
2 monitors JBL, ElectroVoice, Mackie
, or QSC

Gratis drankjes

Tic Toc
Mixuel    posted on 09-12-2013 15:48
Poster: Winston
h1 id='watch-headline-title' class='yt'>Als ik Pro was:

1? Allen & Heath Xone:DB4
3 Pioneer CDJ-2000
2 monitors JBL, ElectroVoice, Mackie
, or QSC

Gratis drankjes

Daar hoef je niet pers? pro voor te zijn toch ?
Monitors staan meestal al standaard in de clubs, de CDJ's ook en het drinken is meestal ook wel geregeld.
Alleen die DB4 zal er niet staan Happy, laughing
Music is so wonderful !
D-Jesse    posted on 09-12-2013 16:31
Heb nog nooit echt een boeking gehad van een volstrekt onbekende organisator. Meestal ken ik de organisator en spreek ik diegene toch wel, en regel ik het een en ander. Maar stel het zou een onbekende zijn is dit mijn ?rider:

- Min. 2 x CDJ2000 met werkende linkfunctie. Nexus mag, geen must
- DJM 800 of DJM900Nxs
- 2 Boothmonitoren
- Voor een uur draaien min. 3 drankjes. Een hele fles Grey Goose vraag ik niet, wordt ook lastig als je 15 jaar bent. :p
- Een bedrag, excl reiskostenvergoeding. Vast bedrag heb ik niet, bespreek ik altijd. In principe houd ik 100,- voor een uur optreden excl reiskosten, maar als dat naar 50,- gaat excl reiskosten vind ik dat nou ook weer niet vreselijk. Ik vind het al heel tof om op deze leeftijd ergens te staan :p

En bovenaan alles: GOED WERKENDE APPARATUUR. Niet een halvegare djm waar de faders half niet meer werken of dat er een draaiknop mist. En als er iets mis is, zoals een kapotte linkfunctie, dat het van te voren aangegeven is en ik er vanaf het begin rekening mee kan houden.

Klinkt misschien veel voor een jochie, maar als ik echt geboekt wordt voor een uur 'optreden' wil ik ook alles geven, zowel voor het publiek als de organisatoren. En dan moet de apparatuur wel in orde zijn.
Oh, en gratis garderobe is ook wel fijn. Laatst moest ik dus alsnog garderobe betalen, vond ik wel apart haha.

De reden dat ik geen 900 en/of andere cdj's kies is omdat ik daar simpelweg nog nooit op heb gedraaid, en weet dus niet hoe die dingen precies werken. En ik wil wel het maximale uit een optreden halen, dus vandaar de 2000's. Ik kan er vast wel op draaien, maar het gaat ten koste van m'n set..

Edit: En vergeet niet de min 4 guestlistspots, waarvan 2 backstage mogen komen. 'k blijf altijd wel rondhangen op m'n gig en anders verveel ik me zo :p
User edit by D-Jesse on 09-12-2013 @ 16:34:20 (9%)
Mixuel    posted on 09-12-2013 19:04
Heeft iemand trouwens enig idee waarom veel DJ's een fles speciaal van het merk Grey Goose vodka op hun rider hebben staan ?
Music is so wonderful !
markvriens    posted on 09-12-2013 20:18
Gedeeltelijk status... t is zegmaar de Pioneer onder de wodka. Moet eerlijk zeggen dat het mij ook altijd wel erg goed smaakt Winking my eye Maar een fles Smirnoff is ook geen probleem haha!
Mixuel    posted on 09-12-2013 21:13
Poster: markvriens
Gedeeltelijk status... t is zegmaar de Pioneer onder de wodka. Moet eerlijk zeggen dat het mij ook altijd wel erg goed smaakt Winking my eye Maar een fles Smirnoff is ook geen probleem haha!

Haha okee
Music is so wonderful !
Mr-    posted on 10-12-2013 14:18
mijn 'rider':
noodzakelijk:
2 of 3 cdj 2000 (nxs mag) natuurlijk gelinkt
DJM 800 of 900

optioneel wel erg fijn,
monitors (aangesloten op djm), heb eigenlijk continue mijn koptelefoon op dus niet noodzakelijk.
drankjes, (dit is eigenlijk nooit een probleem, anders neem ik zelf wel wat mee haha)

voor de rest zal het wel goed zijn, natuurlijk moet wel alles in goede staat en functioneel zijn. omdat ik niet met timecode werk of met cd's kan ik niet meer vooruit met de 1000's. gebruik in mijn set aardig veel hot-cue's en hot loops dus dat is de reden dat ik wel echt 2000's nodig heb.
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
Bambilaner    posted on 10-12-2013 16:13
Ik vraag normaal
2 of 3 CDJ 2000 (evt NXS)
Mixer: liefst Xone 92, maar omdat de meeste organisaties en andere dj's met Pio werken doe ik daar niet moeilijk over. Ik vraag dan wel expliciet een 900 of 800 ipv 2000 (vindt dat die teveel bass geeft)
Tweezijdige monitoring OP DE VLOER
Min. 3 guestlist + voldoende drankjes tijdens de set.
?
Ik vind dit veeleisend, gezien de meeste van deze zaken standaard zijn. Gewoon enkele details zoals de monitors zodat ik in de ideale omstandigheden een zo goed mogelijke performance kan neerzetten.
www.facebook.com/vinniebegooddj
RAS    posted on 10-12-2013 17:33
1 member likes this  Bambilaner, je weet dat de geluidsman het geluid afstelt nadat het door je DJ Mixer is geweest?
Laidback    posted on 11-12-2013 05:33
2 members like this  Voorbeeld:

Rider

De bepalingen in deze Rider maken integraal onderdeel uit van het contract.
Artiest behoudt zich het recht voor het optreden te weigeren indien niet aan alle voorwaarden is voldaan.

Indien er twijfel is over de benodigde apparatuur of de hospitality neem dan uiterlijk
48 uur voor het optreden contact op met:
NAAM ? E-MAIL ? 06 NUMMER (SMS of WHATSAPP Berichten worden NIET getolereerd)

Technical:
- 3 x Pioneer CDJ-2000 - LET OP dat deze gelinked zijn!
- 1 x Pioneer DJM- 800 /of/ 900NXS /of/ 2000
- 1 x (wireless) microfoon, microfoon op het zelfde monitoring systeem. (Direct aangesloten op de DJ Mixer)
- 2x High Powered Monitoren links & rechts van het dj meubel (Direct aangeloten op de DJ Mixer)
- DJ booth graag midden gecentreerd, zo ver mogelijk vooraan op het podium.

Hospitality:
- 8x Fristi met een doorzichtig magenta kleurig rietje.
- 3x Dom Perignon Nebuchadnezzar
- 6x Grey Goose Methuselah
- 732 Blauwe M&M's
- 2x blonde vrouw, Maat 33, Dubbel-D aan weerszijde van de dj booth. welke de artiest de gehele avond aanspreken met 'uwe hoogheid'
- Persoonlijke beveiliging moet bestaan uit Mike Tyson (en)of Booker T,(Bij niet al te grote optredens is Badr Hari ook toegestaan)
- De artiest mag 10 introduc?s kosteloos als VIP guest meenemen naar het optreden.

De veiligheid van de (eigendommen van de) artiest wordt gewaarborgd door de zaal.
Hiertoe dient bij het podium/de plaats waar artiest zich ten tijde van optreden bevindt gedurende de gehele show minimaal 1 beveiligings beambte aanwezig te zijn.

* De zaal draagt zorg voor de aanwezigheid van een contactpersoon, verantwoordelijk voor de productie, die de artiest opvangt bij aankomst en begeleid naar de plaats van het optreden.
Deze contactpersoon is gedurende het optreden aanwezig. Daarnaast zorgt de zaal ervoor?dat er voor en gedurende het optreden een ervaren technicus aanwezig is.
User edit by Laidback on 11-12-2013 @ 05:34:57 (5%)
hoppie    posted on 11-12-2013 07:41
CoolDoozichtig mangeta kleurig rietje, hoe kom je er op?
Question everything
main    posted on 11-12-2013 11:37
Ik ga helemaal stuk hier

181 Users online: 25 Guests (156 Unknown)
Pages generated today : 50.074
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.723.026