Poster: rorex
Heb alleen een technische rider. Hierin staat wat voor gear ik nodig heb. Maar uiteraard doe ik verder als redelijk onbekende dj niet vaak moeilijk over dingen.?
http://baelde.nl/files/Technical_rider_DJ_Baelde.pdf
Poster: HeroS_NL
Heb dr geen..
?
Meestal is alles wel netjes geregeld met drankjes en dergelijke, dus ik heb t ook nieteens nodig.
Poster: Estacy
20 flessen drank is anders wat hoor haha.?
En een platinum 2000 set eisen, dat is wat. Bij space hebben ze een set staan, zit iedereen op te geilen. En dat is een van de bekendste clubs ter wereld.
Poster: hoppie
steve aoki wil een opblaasboot van 2-3 personen
klik
Poster: Dolivieira
Mijn Rider in het nederlands
DJ Rider DJ/Artiest Dennis Olivieira
1. Technische Rider:
-3 ? 4x Pioneer CDJ 2000NEXUS en, CDJ2000's of CDJ900's
-Pioneer DJM 2000(NEXUS) of DJM 900NEXUS.
-Geen Pioneer DJM800 deze heeft geen Audio Interface.
-Pioneer EFX 1000 en RMX1000 effectenbak en aangesloten op de DJM op de Send en Return aansluitingen. Deze zijn in overleg met de DJ ook voor 100 euro ex BTW uit eigendom van de DJ leverbaar.
- Kan alleen in hoge uitzondering van de bovenstaande apparatuur afwijken in toestemming met de DJ/Artiest in overleg met de opdrachtgever.
-DJ kan de bovenstaande apparatuur meenemen maar dan komt er wel ?400 euro ex BTW bij de afgesproken Gage bij. (Alleen voor Nederland)
-Genoeg ruimte naast de DJ booth apparatuur om een Native Instruments X1 en een Native Instruments F1 aan te kunnen sluiten.
-Ruimte voor een Mac Book Pro.
-CDJ's en Mixer dienen met een LAN/UTP kabels en Switchbox aan mekaar verbonden te zijn en te werken.
-DJ booth of tafel (zwart afgerokt) van de volgende afmeting; minimaal 1.80 m breed x 1,00 m diep x 1.00 m hoog. Een 1.00m verhoogt podium deel zwart afgerokt is ook voldoende.
-1 of 2 high power monitor luidsprekers, voorzien van een regelbaar
volume op de mixer en apart versterkt.
-Goede verlichting bij set-up.
-De CD spelers en Mengtafel dienen zich te bevinden op een trillingvrije, zeer solide ondergrond!!! De DJ-setup staat op een plaats die alleen toegankelijk is voor productiemedewerkers, geluidsmedewerkers en of andere DJs/Artiesten. Tijdens de DJlive set worden er geen mensen in de buurt, op het podium of achter het de DJ-setup toegestaan anders, dan met toestemming van de DJ/Artiest.
-Schade en diefstal aan meegenomen DJ Gear door DJ/artiest vallen onder de verantwoording van de opdrachtgever. En worden door de opdrachtgever vergoed.
2. Algemeen:
-De opdrachtgever draagt zorg voor minimaal 1 gereserveerde parkeerplaats in de directe omgeving van de locatie. Indien men op locatie alleen betaald kan parkeren zijn deze kosten voor rekening van de opdrachtgever.
-Hygi?nische faciliteiten in de nabijheid.
-Diverse frisdranken/koffie & thee.
-Grote fles spa blauw en glazen of bekers op het podium of DJ booth tijdens optreden.
-DJ/Artiest mag minimaal 5 personen mee naar binnen nemen zonder daar intree te moeten betalen.
-De DJ/Artiest behoud zich het recht voor het optreden te weigeren indien niet aan bovenstaande technische rider is voldaan.
-Wel is dan het hele afgesproken bedrag verschuldig.
Ik ga niet voor een habbekras me apparatuur meenemen. En kan er natuurlijk ondergaan zitten als dat zo afgesproken is. maar idd voor 400 euro kan je idd een hele driveinn voor huren. Als ik niets hoef mee te nemen kan ik best voor 100 euro komen. En zoveel eisen staat er niet op mijn rider. Hoef geen dure auto die me ophaald. Maar je ksn best wel wat eisen ook als geen afrojack of armin ben.
En als je 2x CDJ 2000 en en DJM 900 huurt betaal ook al gauw ?150 euro bij een dure PA bedrijf die ook op grote feesten leveren. Tturlijk is het eergens goedkoper te krijgen.
Poster: IveyJones
Als ik jou ooit zou boeken voor een feest en ik zie jou rider voorbij komen komt er een dikke vette streep door heen en je hoort niks meer.
Beetje erg overdreven, dat je een beetje goed apparatuur vraagt om mee te werken is normaal dat doet tegenwoordig iedereen. Maar zulke hoge eisen heb ik nog nooit gezien/gehoord.
Zoveel gigs zal je denk niet hebben met z'n rider.
Als je de rider goed leest eis ik helemaal niet veel. en in mijn contract staat dat alles bespreekbaar is. Dat je wel eens van iets van de rider afwijkt. Zijn hele standaard dingen. En spmmige opdrachtgevers die vinden het fijn als ik wat ik nodig heb zelf regel. En met die RMX1000 en EFX1000 doe ik gewoon speciale dingen. Kan ze ook mee nemen. Maar dan betaal je ook een prijs er voor. Ik onderschijt me graag van andere DJs. Je wil toch wat specials bieden. ik hoef geen fles champange. Kamer en ruimte voor me mensen die ik meeneem. Dure eten of drinken. Gewoon goede shit om mee te werken, en waar ik graag mee werk. Meer niet.?
en dit mijn Deep House, Techn House en Techno Rider.
Somige DJ's eisen alleen nexussen. Zelf dat doe ik niet.
Niks mis met de DJM2000. Wat dat ding allemaal kan kan geen ene mengtafel. Geloof mij.
Poster: Mixuel
Met die DJM 2000 ben ik altijd bang dat ik iets verkeerd ga doen. Ik heb niet het gevoel dat ik de controle heb over de mixer maar dat zal wel aan mij liggen. Maar de mogelijkheden zijn wel zeer groot.