Riders. (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mixuel    posted on 01-12-2013 11:54
Mede DJR'ers,

Ik vroeg me af: wat hebben jullie in je riders staan ?
Gewoon puur uit nieuwsgierigheid Happy, laughing.

Music is so wonderful !

What do you think about Riders. ??

Vote :   

HeroS_NL    posted on 01-12-2013 17:31
Heb dr geen..
?
Meestal is alles wel netjes geregeld met drankjes en dergelijke, dus ik heb t ook nieteens nodig.
http://www.djheros.nl/
User edit by HeroS_NL on 01-12-2013 @ 17:31:45 (100%)
rorex    posted on 01-12-2013 17:48
Heb alleen een technische rider. Hierin staat wat voor gear ik nodig heb. Maar uiteraard doe ik verder als redelijk onbekende dj niet vaak moeilijk over dingen.?

http://baelde.nl/files/Technical_rider_DJ_Baelde.pdf
Mixuel    posted on 01-12-2013 18:46
Poster: rorex
Heb alleen een technische rider. Hierin staat wat voor gear ik nodig heb. Maar uiteraard doe ik verder als redelijk onbekende dj niet vaak moeilijk over dingen.?

http://baelde.nl/files/Technical_rider_DJ_Baelde.pdf

Hele herkenbare technische rider. Kom deze wel vaker tegen.

Music is so wonderful !
Mixuel    posted on 01-12-2013 18:47
Poster: HeroS_NL
Heb dr geen..
?
Meestal is alles wel netjes geregeld met drankjes en dergelijke, dus ik heb t ook nieteens nodig.

Daar heb je gelijk in.
Music is so wonderful !
ElVrieso    posted on 01-12-2013 23:27
Genoeg flugel, want zonder flugel is er geen feest!?
?
Dat staat in de rider van FeestDJRuud. Wat een man... Haha.?

Zelf doe ik nooit moelijk. Als er maar 850, 900 of 2000tjes staan.?
Mixer boeit me weinig en zolang er geen vertraging is tussen de booth en het zaalgeluid vind ik alles prima. Mic neem ik zelf mee. SM58 ofcourse.
Ook drankjes enz is tot nu toe altijd goed geregeld.. ?
Bruno de Vries - @djelvrieso
hoppie    posted on 01-12-2013 23:32
steve aoki wil een opblaasboot van 2-3 personen

klik
Question everything
MattRussel    posted on 02-12-2013 10:34
ik stel wel nogal mijn eisen, ik ben van mening dat ik daar sta, dat de crowd mij verantwoordelijk ziet voor het geluid, dit moet perfect in orde zijn;
ik geef dus vaak een uitgebreide technische rider, daar staan alle mogelijke setups op die ik toelaat. bovendien heb ik een afspraak met een verhuurder, ik zet in mijn riders telkens dat ze met een bepaald onderwerp een verhuurder kunnen contacteren, die weet perfect wat ik wil. indien ze dat doen, krijgen ze een mooie korting van die verhuurder. het ergste wat ik afgelopen tijd gedaan heb is mijn eis voor de platinum 2000 setup. dat was een organisatie die het jaar voordien heel moeilijk had gedaan, dus vandaar (en ik had hem Winking my eye )
verder vraag ik telkens voldoende frisdrank, ik vraag geen wodka of iets dergelijks, enkel cola, water en wat redbull. op feestdagen zoals oudejaar komen daar 2 flessen cava per guest bij, dat zorgt al gauw voor 20 flessen, die verdelen we, maar ik ben van mening dat het publiek met me meevierd, dus ik verdeel niet alleen de drank onder mijn guests maar ook met mijn publiek.
wat ik verder nog vraag is een hapje eten. moet niet veel zijn, wat chips is voldoende. als ik met mijn mc draai, dan wil ik extra plaats waar hij kan rondhuppelen. bovendien vraag ik ook altijd een veilige plaats voor mijn laptop, en voor mijn auto vraag ik een parkingplaats die bij voorkeur afgezondert is.

klinkt heel uitgebreid, maar dat is het eigenlijk niet.
Estacy    posted on 02-12-2013 11:16
20 flessen drank is anders wat hoor haha.?

En een platinum 2000 set eisen, dat is wat. Bij space hebben ze een set staan, zit iedereen op te geilen. En dat is een van de bekendste clubs ter wereld.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
MattRussel    posted on 02-12-2013 11:59
Poster: Estacy
20 flessen drank is anders wat hoor haha.?

En een platinum 2000 set eisen, dat is wat. Bij space hebben ze een set staan, zit iedereen op te geilen. En dat is een van de bekendste clubs ter wereld.

20 flessen cava, die ze gesponserd krijgen, bwa dat valt nog mee, het strafste is, dat ik zelf niet drink, of toch amper :D
en normaal vraag ik gewoon 900,1000 of 2000 derest boeit me niet echt, maarja toch als die mensen beu doen, dan ik ook
Mixuel    posted on 02-12-2013 17:15
Poster: hoppie
steve aoki wil een opblaasboot van 2-3 personen

klik

Haha sommige overdrijven best erg.
Een stukje uit een oude rider van Afrojack: Cars used for transportation must be of certain comfort and safety level and comfortably fit a 6,79ft person, Limousine, Minivan or; Lincoln Exec. / BMW 7 Series / etc, etc,etc, etc,,... > (Preferrably Bugatti Veyron or Audi R8 v10 Spyder. Any other car must be discussed first.' ?
Music is so wonderful !
Estacy    posted on 02-12-2013 17:26
Ja das natuurlijk wel om een beetje te fucken he. Bovendien is die gast meer dan 2 meter hoog en is het grootste gedeelte van zijn tijd onderweg, dan wil je wel een auto waar je normaal in kan zitten.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Dolivieira    posted on 02-12-2013 20:05
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 02-12-2013 @ 20:07:47 (100%)
Dolivieira    posted on 02-12-2013 20:05
1 member likes this  Mijn Rider in het nederlands

DJ Rider DJ/Artiest Dennis Olivieira

1. Technische Rider:
-3 ? 4x Pioneer CDJ 2000NEXUS en, CDJ2000's of CDJ900's
-Pioneer DJM 2000(NEXUS) of DJM 900NEXUS.
-Geen Pioneer DJM800 deze heeft geen Audio Interface.
-Pioneer EFX 1000 en RMX1000 effectenbak en aangesloten op de DJM op de Send en Return aansluitingen. Deze zijn in overleg met de DJ ook voor 100 euro ex BTW uit eigendom van de DJ leverbaar.
- Kan alleen in hoge uitzondering van de bovenstaande apparatuur afwijken in toestemming met de DJ/Artiest in overleg met de opdrachtgever.
-DJ kan de bovenstaande apparatuur meenemen maar dan komt er wel ?400 euro ex BTW bij de afgesproken Gage bij. (Alleen voor Nederland)
-Genoeg ruimte naast de DJ booth apparatuur om een Native Instruments X1 en een Native Instruments F1 aan te kunnen sluiten.
-Ruimte voor een Mac Book Pro.
-CDJ's en Mixer dienen met een LAN/UTP kabels en Switchbox aan mekaar verbonden te zijn en te werken.
-DJ booth of tafel (zwart afgerokt) van de volgende afmeting; minimaal 1.80 m breed x 1,00 m diep x 1.00 m hoog. Een 1.00m verhoogt podium deel zwart afgerokt is ook voldoende.
-1 of 2 high power monitor luidsprekers, voorzien van een regelbaar
volume op de mixer en apart versterkt.
-Goede verlichting bij set-up.
-De CD spelers en Mengtafel dienen zich te bevinden op een trillingvrije, zeer solide ondergrond!!! De DJ-setup staat op een plaats die alleen toegankelijk is voor productiemedewerkers, geluidsmedewerkers en of andere DJs/Artiesten. Tijdens de DJlive set worden er geen mensen in de buurt, op het podium of achter het de DJ-setup toegestaan anders, dan met toestemming van de DJ/Artiest.
-Schade en diefstal aan meegenomen DJ Gear door DJ/artiest vallen onder de verantwoording van de opdrachtgever. En worden door de opdrachtgever vergoed.

2. Algemeen:
-De opdrachtgever draagt zorg voor minimaal 1 gereserveerde parkeerplaats in de directe omgeving van de locatie. Indien men op locatie alleen betaald kan parkeren zijn deze kosten voor rekening van de opdrachtgever.
-Hygi?nische faciliteiten in de nabijheid.
-Diverse frisdranken/koffie & thee.
-Grote fles spa blauw en glazen of bekers op het podium of DJ booth tijdens optreden.
-DJ/Artiest mag minimaal 5 personen mee naar binnen nemen zonder daar intree te moeten betalen.
-De DJ/Artiest behoud zich het recht voor het optreden te weigeren indien niet aan bovenstaande technische rider is voldaan.
-Wel is dan het hele afgesproken bedrag verschuldig.
User edit by Dolivieira on 02-12-2013 @ 20:11:24 (3%)
MattRussel    posted on 03-12-2013 15:45
Poster: Dolivieira
Mijn Rider in het nederlands

DJ Rider DJ/Artiest Dennis Olivieira

1. Technische Rider:
-3 ? 4x Pioneer CDJ 2000NEXUS en, CDJ2000's of CDJ900's
-Pioneer DJM 2000(NEXUS) of DJM 900NEXUS.
-Geen Pioneer DJM800 deze heeft geen Audio Interface.
-Pioneer EFX 1000 en RMX1000 effectenbak en aangesloten op de DJM op de Send en Return aansluitingen. Deze zijn in overleg met de DJ ook voor 100 euro ex BTW uit eigendom van de DJ leverbaar.
- Kan alleen in hoge uitzondering van de bovenstaande apparatuur afwijken in toestemming met de DJ/Artiest in overleg met de opdrachtgever.
-DJ kan de bovenstaande apparatuur meenemen maar dan komt er wel ?400 euro ex BTW bij de afgesproken Gage bij. (Alleen voor Nederland)
-Genoeg ruimte naast de DJ booth apparatuur om een Native Instruments X1 en een Native Instruments F1 aan te kunnen sluiten.
-Ruimte voor een Mac Book Pro.
-CDJ's en Mixer dienen met een LAN/UTP kabels en Switchbox aan mekaar verbonden te zijn en te werken.
-DJ booth of tafel (zwart afgerokt) van de volgende afmeting; minimaal 1.80 m breed x 1,00 m diep x 1.00 m hoog. Een 1.00m verhoogt podium deel zwart afgerokt is ook voldoende.
-1 of 2 high power monitor luidsprekers, voorzien van een regelbaar
volume op de mixer en apart versterkt.
-Goede verlichting bij set-up.
-De CD spelers en Mengtafel dienen zich te bevinden op een trillingvrije, zeer solide ondergrond!!! De DJ-setup staat op een plaats die alleen toegankelijk is voor productiemedewerkers, geluidsmedewerkers en of andere DJs/Artiesten. Tijdens de DJlive set worden er geen mensen in de buurt, op het podium of achter het de DJ-setup toegestaan anders, dan met toestemming van de DJ/Artiest.
-Schade en diefstal aan meegenomen DJ Gear door DJ/artiest vallen onder de verantwoording van de opdrachtgever. En worden door de opdrachtgever vergoed.

2. Algemeen:
-De opdrachtgever draagt zorg voor minimaal 1 gereserveerde parkeerplaats in de directe omgeving van de locatie. Indien men op locatie alleen betaald kan parkeren zijn deze kosten voor rekening van de opdrachtgever.
-Hygi?nische faciliteiten in de nabijheid.
-Diverse frisdranken/koffie & thee.
-Grote fles spa blauw en glazen of bekers op het podium of DJ booth tijdens optreden.
-DJ/Artiest mag minimaal 5 personen mee naar binnen nemen zonder daar intree te moeten betalen.
-De DJ/Artiest behoud zich het recht voor het optreden te weigeren indien niet aan bovenstaande technische rider is voldaan.
-Wel is dan het hele afgesproken bedrag verschuldig.

en ik die dacht dat ik veeleisend was :D
Yorick    posted on 03-12-2013 20:28
?400,00 voor de bovenstaande apparatuur?
Ik huur daar een complete drive in show voor...

Je gage zal dan ook wel hoog zijn?
Dolivieira    posted on 03-12-2013 21:17
Ik ga niet voor een habbekras me apparatuur meenemen. En kan er natuurlijk ondergaan zitten als dat zo afgesproken is. maar idd voor 400 euro kan je idd een hele driveinn voor huren. Als ik niets hoef mee te nemen kan ik best voor 100 euro komen. En zoveel eisen staat er niet op mijn rider. Hoef geen dure auto die me ophaald. Maar je ksn best wel wat eisen ook als geen afrojack of armin ben.

En als je 2x CDJ 2000 en en DJM 900 huurt betaal ook al gauw ?150 euro bij een dure PA bedrijf die ook op grote feesten leveren. Tturlijk is het eergens goedkoper te krijgen.
User edit by Dolivieira on 03-12-2013 @ 21:24:19 (44%)
IveyJones    posted on 04-12-2013 07:38
Ik ga niet voor een habbekras me apparatuur meenemen. En kan er natuurlijk ondergaan zitten als dat zo afgesproken is. maar idd voor 400 euro kan je idd een hele driveinn voor huren. Als ik niets hoef mee te nemen kan ik best voor 100 euro komen. En zoveel eisen staat er niet op mijn rider. Hoef geen dure auto die me ophaald. Maar je ksn best wel wat eisen ook als geen afrojack of armin ben.

En als je 2x CDJ 2000 en en DJM 900 huurt betaal ook al gauw ?150 euro bij een dure PA bedrijf die ook op grote feesten leveren. Tturlijk is het eergens goedkoper te krijgen.

Als ik jou ooit zou boeken voor een feest en ik zie jou rider voorbij komen komt er een dikke vette streep door heen en je hoort niks meer.
Beetje erg overdreven, dat je een beetje goed apparatuur vraagt om mee te werken is normaal dat doet tegenwoordig iedereen. Maar zulke hoge eisen heb ik nog nooit gezien/gehoord.
Zoveel gigs zal je denk niet hebben met z'n rider.
MattRussel    posted on 04-12-2013 08:18
Poster: IveyJones
Als ik jou ooit zou boeken voor een feest en ik zie jou rider voorbij komen komt er een dikke vette streep door heen en je hoort niks meer.
Beetje erg overdreven, dat je een beetje goed apparatuur vraagt om mee te werken is normaal dat doet tegenwoordig iedereen. Maar zulke hoge eisen heb ik nog nooit gezien/gehoord.
Zoveel gigs zal je denk niet hebben met z'n rider.

dit is wel heel kort door de bocht, mijn eerste reactie was ook: wow zoveel!?
maar uiteindelijk he, als je alle normale dingen schrapt, dan blijven er niet zoveel veeleisende dingen over.
persoonlijk snap ik hem wel dat ie zegt dat materiaal, en zijn prijs van 400 euro om er zelf om te gaan snap ik ook, voor fuiven althans.
inderdaad daar huur je meer voor, maar je moet de set gaan huren, en als huurder ben je dan weer wat verantwoordelijk, bovendien moet je er ook nog om, en stel dat je onderweg iets voor hebt, een autoaccident bijvoorbeeld, wat altijd kan, zal het jouw portefuille zijn die gaat betalen. dus ik vind dat bedrag ergens wel kloppen. bovendien, zeg wat je wilt, maar een event waar zijn eisen niet staan, aan dj materiaal, afgezien van die nexus mixers dan, is ook niet echt serieus te noemen. bovendien versta ik ook dat je de nodige ruimte vraagt, maar ik denk niet dat hij gaat toekomen met z'n metertje om even alles na te meten. zwart afgerokte tafel, nuja als het blauw is zal hij er niet naar kijken hoor, maar de eerste die er voor kiest om de dj tafel niet af te rokken, en alle kabels zichtbaar te laten is ook meteen de slechtste organisator, want da presenteert niet. wat zijn parking betreft heeft hij groot gelijk. en zijn algemene rider is goed verantwoordt.?

wat ik er echter wel los over vind, is die efx 1000 en die rmx 1000, ik weet niet hoe het bij jullie in nederland zit, maar hier in belgi? noemen ze dat toeters en bellen met de verantwoordelijkheid voor de dj. zulke dingen hoor je zelf mee te brengen hier. maar das mijn mening
Dolivieira    posted on 04-12-2013 08:36
Als je de rider goed leest eis ik helemaal niet veel. en in mijn contract staat dat alles bespreekbaar is. Dat je wel eens van iets van de rider afwijkt. Zijn hele standaard dingen. En spmmige opdrachtgevers die vinden het fijn als ik wat ik nodig heb zelf regel. En met die RMX1000 en EFX1000 doe ik gewoon speciale dingen. Kan ze ook mee nemen. Maar dan betaal je ook een prijs er voor. Ik onderschijt me graag van andere DJs. Je wil toch wat specials bieden. ik hoef geen fles champange. Kamer en ruimte voor me mensen die ik meeneem. Dure eten of drinken. Gewoon goede shit om mee te werken, en waar ik graag mee werk. Meer niet.?

en dit mijn Deep House, Techn House en Techno Rider.

Somige DJ's eisen alleen nexussen. Zelf dat doe ik niet.
User edit by Dolivieira on 04-12-2013 @ 09:00:07 (100%)
IveyJones    posted on 04-12-2013 10:17
Als je de rider goed leest eis ik helemaal niet veel. en in mijn contract staat dat alles bespreekbaar is. Dat je wel eens van iets van de rider afwijkt. Zijn hele standaard dingen. En spmmige opdrachtgevers die vinden het fijn als ik wat ik nodig heb zelf regel. En met die RMX1000 en EFX1000 doe ik gewoon speciale dingen. Kan ze ook mee nemen. Maar dan betaal je ook een prijs er voor. Ik onderschijt me graag van andere DJs. Je wil toch wat specials bieden. ik hoef geen fles champange. Kamer en ruimte voor me mensen die ik meeneem. Dure eten of drinken. Gewoon goede shit om mee te werken, en waar ik graag mee werk. Meer niet.?

en dit mijn Deep House, Techn House en Techno Rider.

Somige DJ's eisen alleen nexussen. Zelf dat doe ik niet.

Tuurlijk kan je altijd afwijken maar een tafel afrokken wordt meestal al standaard gedaan bij feesten/evenementen. En is discotheken heb je altijd wel een booth en is alles weggewerkt. In een doorsnee discotheek staan tegenwoordig standaar al minimaal CDJ2000's.
Ik wil me ook altijd onderscheiden dan de andere DJ maar ik werk gewoon met wat ze hebben staan. Liever CDJ2000's dan CDJ1000MK3 puur voor het branden van CD's. En een aangewezen parkeerplaats vind ik ook iets te veel, een beetje discotheek heeft wel een achterom waar plek is of een algeneme parkeerplaats waarvan een deel voor medewerkers is.

Zelf eis ik niks want als je daarmee aankomt word je raar aangekeken (eigen ervaring). Ik vraag minimaal CDJ2000's en een DJM800. Hebben ze dat niet (waar ik nu niet meer vanuit ga) dan doe ik het met de gear die ze te bieden hebben. Ik ga zelf geen gear meenemen mits het een bar/kroeg is maar dan gaat de prijs omhoog, dat is iets wat logisch is.
Nostradamus    posted on 04-12-2013 11:23
mijn rider:

gewoon zien dat er cdj's staan (die met de grote jogweels, welke maken me niet uit)

en een goed glas bruine rhum cola

meer shizzle moet ik niet hebben Foot in Mouth

met alle respect voor de andere dj's die een uitgebreide rider hebben en de iets oudere onder ons zullen dit wel verstaan ook: vroeger speelde je met wat men had of dit nu jb systems was of rodec/ecler.? Dit doe ik de dag van vandaag nog steeds. Al ben ik altijd blij met pioneer pro setup zolang het maar de djm 2000 niet is want die vind ik gewoonweg BAGGER Embarassed
Dolivieira    posted on 04-12-2013 11:43
Niks mis met de DJM2000. Wat dat ding allemaal kan kan geen ene mengtafel. Geloof mij.
Mixuel    posted on 04-12-2013 15:21
Niks mis met de DJM2000. Wat dat ding allemaal kan kan geen ene mengtafel. Geloof mij.

Met die DJM 2000 ben ik altijd bang dat ik iets verkeerd ga doen. Ik heb niet het gevoel dat ik de controle heb over de mixer maar dat zal wel aan mij liggen. Maar de mogelijkheden zijn wel zeer groot.
Music is so wonderful !
main    posted on 04-12-2013 16:42
Poster: Mixuel
Met die DJM 2000 ben ik altijd bang dat ik iets verkeerd ga doen. Ik heb niet het gevoel dat ik de controle heb over de mixer maar dat zal wel aan mij liggen. Maar de mogelijkheden zijn wel zeer groot.

Da's puur een degelijke leer-curve. Dat ding heeft zoveel opties, ben je wel even mee bezig voordat je t allemaal snapt
Dolivieira    posted on 04-12-2013 16:58
Geloof mij. Heb geen seconde spijt gehad dat ik die heb gekocht ipv de DJM900 of 850. Maar die laatste 2 zijn ook zeker niet verkeerd.

165 Users online: 22 Guests (143 Unknown)
Pages generated today : 56.678
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.729.630