Waar kan ik mijn muziek halen?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jenno1998    posted on 30-11-2013 23:33
Hallo iedereen,?
ik ben een beginnende DJ en ben al enkele maanden bezig met het onder de knie krijgen van het dj'en met een MIDI-controller. Nu zou ik graag overstappen op een echte dj-set, omdat ik binnenkort vrij veel op verjaardagsfeesten van vrienden moet draaien. Het enige probleem is, waar kan ik mijn muziek halen ? Investeren in cd's vind ik nogal dom, want ik vind nooit datgene wat ik zoek. Het gaat vaak om recente dance-nummers en vooral de festivalhits. Maar zijn er andere manieren om dit op cd te krijgen ? Het is natuurlijk ook belangrijk dat de muziek een goede kwaliteit bezit. Ik had gedacht aan soundcloud, hiervan de songs downloaden en zo op een cd branden ... Maar is dit dan wel goede kwaliteit ? Heeft iemand hier ervaring mee of is er iemand die me raad kan geven ??
Alvast bedankt!
Jenno

What do you think about Waar kan ik mijn muziek halen? ??

Vote :   

Tekhead    posted on 01-12-2013 04:02
Poster: Jenno1998
Hallo iedereen,?
ik ben een beginnende DJ en ben al enkele maanden bezig met het onder de knie krijgen van het dj'en met een MIDI-controller. Nu zou ik graag overstappen op een echte dj-set, omdat ik binnenkort vrij veel op verjaardagsfeesten van vrienden moet draaien. Het enige probleem is, waar kan ik mijn muziek halen ? Investeren in cd's vind ik nogal dom, want ik vind nooit datgene wat ik zoek. Het gaat vaak om recente dance-nummers en vooral de festivalhits. Maar zijn er andere manieren om dit op cd te krijgen ? Het is natuurlijk ook belangrijk dat de muziek een goede kwaliteit bezit. Ik had gedacht aan soundcloud, hiervan de songs downloaden en zo op een cd branden ... Maar is dit dan wel goede kwaliteit ? Heeft iemand hier ervaring mee of is er iemand die me raad kan geven ??
Alvast bedankt!
Jenno

Welkom op DJR Jenno.
Je uitleg doet me even het voorhoofd fronsen ! Je probeert het dj'n onder de knie te krijgen met een controller en eens je dat onder de knie hebt wil je overstappen op een echte dj-set Confused??
Wat is in jouw ogen een echte dj-set ? Wat is de reden voor de overstap, en waarom denk je dat je alleen met een 'echte dj-set' op feestjes kan gaan draaien ? Leren dj'n met een controller is een makkie en perfect bruikbaar om op feestjes te draaien en een heel pak goedkoper dan met CD's, ook al ga je die zelf branden, om dan nog maar te zwijgen over het dubbele en dus onnodige werk dat je daarin stopt. Ik verklaar, je maakt gebruik van een controller die aangesloten is op je laptop en waarmee je een software programma aanstuurt, je gedownloade muziek zet je dan in je software zodat je die track kan gebruiken tijdens je setjes, en je maakt dus GEEN gebruik van CD's, waarom zou je dan cd's gebruiken bij een 'echte set' ipv je laptop, de meeste clubgear cd spelers kan men ook gebruiken als controller voor je SF programma aan te sturen, maar als je je muziek op cd's zet en alleen die CD's gebruikt om te draaien, wat doe je dan met je laptop en de SF ? En heb je er al bij stilgestaan dat draaien met CD's een heel andere techniek en kennis vereist is dan met een controller draaien ? Dit zal je ook eerst onder de knie moeten krijgen en dus heel veel oefenen. Ik raad je aan om op die feestjes je controller nog even te gebruiken en ermee te oefenen totdat je het volledig onder de knie hebt, pas dan oefenen met ander materiaal en andere muziekdragers, oefenen tot dat je ook dat onder de knie hebt alvorens zo een set live te gebruiken.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
MattRussel    posted on 02-12-2013 10:37
om op je vraag te antwoorden:
wat dacht je van:
-itunes
-beatport
-dance tunes
-dj-tunes
-..

dit zijn de online muziekwinkels, hierin koop je enkel de nrs die je graag wilt hebben.
of wou je er liever geen geld aan uitgeven?
Yorick    posted on 02-12-2013 12:40
1 member likes this  Dit is net z'n vraag als,,,, Ik heb een auto waar kan ik benzine tanken...
*zucht*

This is an old Topic

No new postings for 4.179 days.
 Post CommentThat would be 139.3 months
or a whopping 11.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

174 Users online: 25 Guests (149 Unknown)
Pages generated today : 41.186
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.714.138