Pioneer CDJ900-NXS (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mikedhanpat    posted on 19-11-2013 09:27
Ik kreeg zojuist een mail van pioneer over de nieuwe CDJ900NXS.?
Zie hier de tekst uit de nieuwsbrief:
http://pioneerdj.com/english/products/player/cdj-900nxs.html

Veel functies dus uit de 2000nxs zoals de waveform, beat pattern, wifi compatibiliteit, sync optie, key
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535

What do you think about Pioneer CDJ900-NXS ??

Vote :   

Mr-    posted on 19-11-2013 09:55
dit vind ik nou een verassende keuze, het is net de cdj 2000NXS het enigste wat ik mis is een iets grotere display en hot-cue's.
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
mikedhanpat    posted on 19-11-2013 10:31
Inderdaad, het verschil tussen beide is minimaal!
robgerrits25    posted on 19-11-2013 12:09
Verschillen zijn als ikhet zo zie

Hotcue's
Sd ingang
Jog adjust
Needle search
tempo reset

verder lijken ze me behoorlijk overeen te komen heb ze net al gezien met als introductieprijs 1399.00,-

best een meevaller als je het zo bekijkt
hoppie    posted on 19-11-2013 15:34
Pioneer heeft opeens de preformance video verwijdert. Helemaal terecht want die sloeg echt helemaal nergens op
Question everything
HeroS_NL    posted on 19-11-2013 17:26
Poster: hoppie
Pioneer heeft opeens de preformance video verwijdert. Helemaal terecht want die sloeg echt helemaal nergens op

Haha die had ik eigenlijk wel willen zien..

http://www.djheros.nl/
hoppie    posted on 19-11-2013 17:47
Poster: HeroS_NL
Haha die had ik eigenlijk wel willen zien..

een of andere gast die constant op de beatbuttons aan het rammen was
Question everything
Estacy    posted on 19-11-2013 17:53
Ja was idd niet zo spetterend. Kreeg uit die video het idee dat die beatbuttons leuk zijn voor even maar dat de 'novelty' er snel van af gaat
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Maracas    posted on 19-11-2013 19:18
Beetje gaar dat er nog steeds geen jog adjust op zit
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
Estacy    posted on 19-11-2013 19:27
Ik vindt dat ze anders toch echt al veel functies van de CDJ 2000 hebben overgenomen
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
hoppie    posted on 19-11-2013 19:41
en waarom het scherm weer plat? dat vraag ik me een beetje af
Question everything
Dolivieira    posted on 19-11-2013 20:13
Ja vond het ook jammer dat de scherm plat is. Verder zijn ze wel cool. bijna alle funktie's van de CDJ2000nexus hebben ze aan boord. Alleen de hotcues niet. Maar ik werk heel vaak met traktor op mijn CDJ900. Dus zit ik me een beetje af te vragen wat voor meer waarde ze voor mij beiden tot nu toe nihil. Want alles wat die dingen bieden heb traktor ook aan boord. Tijd zal het leren. Verloopig heb ik aan mijn setje CDJ900's, DJM2000 en Traktor Pro, kontrol X1 en F1 genoeg. en als het echt kompact moet draaien neem ik wel mijn Kontrol X1, F1 & Z1 mee. Wil wel mijn X1 vervangen voor de X1mk2.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
hoppie    posted on 19-11-2013 20:52
als ik met traktor zou draaien en veel geld zou hebben zou ik de gewone 900's ook overwegen.
Question everything
Dolivieira    posted on 20-11-2013 08:34
Ik moet eerlijk zeggen dat het wel hele leuke spelers zijn voor jongens en meiden die de CDJ2000nexus te duur vinden en wel een budget hebben voor deze spelers. Ik pas nog effe. Mog ik een finanaciele meevaller hebben kan ik het altijd overwegen. Maar ik heb nu aan mijn set genoeg. Nu toch effe alleen nog een X1mk2 en wil toch liever een nieuwe PA set er bij hebben.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Ywe    posted on 20-11-2013 20:14
Echt na twee minuten was ik wel klaar met de performance video... Maar als ik nu geen 2000's had dan vond ik dit een hele nette speler! Persoonlijk vind ik platte scherm mooier...
Snoey    posted on 20-11-2013 21:07
Het zijn prima spelers, die loop effecten met slip mode kunnen bepaalde overgangen nog leuker maken.
?
Ook grappig dat je nu je laptop als USB stick kan gebruiken bij het aansluiten van je laptop aan de CDJ.
?
Ik vraag me alleen af in hoevere CDJ's nog gaan blijven voortbestaan. Ik denk dat in het top segment de CDJ's nog een lange tijd dominant blijven. De spelers doen wat ze moeten doen en zijn super simpel in gebruik.
?
Nu de midi controllers en software ontwikkelaars met steeds betere producten komen en steeds meer mensen open staan voor een andere manier van draaien, denk ik dat het een kwestie van tijd is dat er een bepaald product komt dat in een lagere prijsklassen de zelfde features kan bieden. Ik denk vooral dat de laptop nog de bottleneck is voor deze 'revolutie', wachten wat het alternatief hier voor wordt.??
?
Daarnaast basseer ik het ook op dat ik zelf nog pro CDJ ben, maar de prijzen mij dermate ontmoedigen om geat te kopen van Pioneer dat ik het ook niet koop. Terwijl ik tijdens een gig minimaal twee cdj900's moet hebben om te willen/kunnen draaien. (Me hele stick op cd's branden is me teveel moeite voor 1 gig en de cdj800mk2 heeft een te klein display en kan niet linken).
?
Bij het voorbereiden van sets maak ik veel edits, markeer ik bepaalde punten etc. Dus wat dat betreft zie je Dj's steeds digitaler ter werk gaan. Wat mij tegen houdt om iets totaal wat anders te proberen is dat ik zo aan cdj's gewend ben, dat ik niet me geld wil besteden aan een product waarvan ik helemaal moet gaan uitzoeken hoe het werkt en of het dan wel de moeite waard is om daar geld en tijd in te steken. Je wilt immer niet overal en altijd je console meenemen om te draaien.
?
Hoe denken jullie hierover en wat denken jullie dat de toekomst gaat brengen op dit gebied? Zijn er al apparaten of programma's die in jullie ogen gelijk waardig zijn aan de CDJ's??
?
Een voorbeeld wat ik wel tof vind is One DJ:
?
<iframe src='//player.vimeo.com/video/58116334' width='500' height='281' frameborder='0' webkitallowfullscreen mozallowfullscreen allowfullscreen></iframe> <p><a href='http://vimeo.com/58116334'>One DJ - Create Live</a> from <a href='http://vimeo.com/audioartery'>One DJ from Audio Artery</a> on <a href='https://vimeo.com'>Vimeo</a>.</p>
?
www.soundcloud.com/ten-hooven
hoppie    posted on 20-11-2013 21:46
je linkje klopt niet helemaal

Question everything
Snoey    posted on 20-11-2013 22:47
Poster: hoppie
je linkje klopt niet helemaal

Geen toevoeging op het item?
?
Iemand nog een mod gezocht? (niet dat je er veel aan hebt, deze heeft alleen commentaar en toont geen initiatief om een nuttige tip te geven om de link werkent te krijgen).?
?
Jammer dat ze de pro status niet kunnen afpakken voor mensen die hier komen om alleen te zijken in plaats van zijn ervaring over een bepaald onderwerp te delen.?
www.soundcloud.com/ten-hooven
RAS    posted on 21-11-2013 06:22
Je draait het onderwerp van het gesprek van 'cdj-900 NXS' naar 'hoe ziet de gear van de toekomstige DJ eruit' en je bent verbaasd dat je daar commentaar op krijgt? Misschien even een nieuw topic voor openen Winking my eye

Ontopic

Een paar mooie verbeteringen van de cdj-900 en ik kan het nu ook begrijpen als mensen een cdj-900nxs kopen. Dat snapte ik bij de voorloper nog niet. De vier regels van een matrixschermpje waren echt geen vervanging voor een cd-map met zoveel regels als je op een pagina van je map kwijt kon. Met zo'n lcd schermpje krijg je een beetje overzicht. Het blijft echter een kreupele cdj-2000 zonder hotcue's.
User edit by RAS on 21-11-2013 @ 06:25:32 (3%)
hoppie    posted on 21-11-2013 06:46
Poster: Snoey
Geen toevoeging op het item?
?
Iemand nog een mod gezocht? (niet dat je er veel aan hebt, deze heeft alleen commentaar en toont geen initiatief om een nuttige tip te geven om de link werkent te krijgen).?
?
Jammer dat ze de pro status niet kunnen afpakken voor mensen die hier komen om alleen te zijken in plaats van zijn ervaring over een bepaald onderwerp te delen.?

Oke ik snap je maar ik zat op mijn telefoon en later op mijn laptop kreeg ik het linkje zo als het nu staat niet. (Kan aan mij liggen) ik kwam niet op de site
Question everything
main    posted on 21-11-2013 07:27
Poster: RAS
Je draait het onderwerp van het gesprek van 'cdj-900 NXS' naar 'hoe ziet de gear van de toekomstige DJ eruit' en je bent verbaasd dat je daar commentaar op krijgt? Misschien even een nieuw topic voor openen Winking my eye

Ontopic

Een paar mooie verbeteringen van de cdj-900 en ik kan het nu ook begrijpen als mensen een cdj-900nxs kopen. Dat snapte ik bij de voorloper nog niet. De vier regels van een matrixschermpje waren echt geen vervanging voor een cd-map met zoveel regels als je op een pagina van je map kwijt kon. Met zo'n lcd schermpje krijg je een beetje overzicht. Het blijft echter een kreupele cdj-2000 zonder hotcue's.

Hoezo kreupel? Doe mij de 900 nexus maar ipv de 2000. slip mode + instant loop FTW
mikedhanpat    posted on 21-11-2013 08:41
Poster: main
Hoezo kreupel? Doe mij de 900 nexus maar ipv de 2000. slip mode + instant loop FTW

Ik denk dat RAS t.o.v. de 2000nxs bedoelde.. Die heeft natuurlijk wel slip mode en loop mode
RAS    posted on 21-11-2013 09:34
Nee hoor. Ik bedoel de cdj-2000 in het algemeen. Ik verkies zelfs de cdj-1000mk3 nog boven de cdj-900nxs omdat ik hotcue's zo geweldig vind. Slipmode kan het ontbreken van hotcue's voor mij niet goedmaken.
main    posted on 21-11-2013 09:40
Iedereen heeft een eigen draai style, en voor iedereen is er een CDJ. Luckily for me is dat de goedkopere versie Embarassed?maak zelf niet heel veel gebruik van de hotcue's, ben meer van de loopjes en beatmash effecten
Martullia    posted on 21-11-2013 16:57
Ik vind die autoloop gewoon een waardeloze toevoeging , handmatig loopjes maken werkt veel beter. Voor de rest vind ik het een gelijkwaardige speler aan de 2000 wat ik de voorganger beslist niet vond. Tenminste eindelijk een fatsoenlijk scherm. Als hij nu nog 200 tot 300 euro goedkoper wordt liefst meer dan is de prijs ook nog realistisch in mijn ogen in plaats van overprijst.
main    posted on 21-11-2013 18:03
Niet om een lul te zijn, maar wat vind jij beter aan handmatig loopjes maken? Op deze manier kun je in een opbouw of gewoon tussendoor een onwijs dik effect erin gooien (naar mijn mening), wat bijna onmogelijk perfect gaat wanneer dit handmatig gedaan is.

64 Users online: 21 Guests (43 Unknown)
Pages generated today : 14.510
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.778.924