Ontwerp/bouw DJ booth (expedit 2.0) (KLAAR!) (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ywe    posted on 18-11-2013 09:06
Goedendag mede DJ's

De dag die je wist dat zou komen, het ontwerp van een nieuwe DJ booth.... En ik heb uw professionele oordeel nodig!

ik wilde weer uitgaan van een expedit, net als vorige keer. Bij het browser naar ideen kwam ik heel vaak mijn vorige ontwerp tegen, die als voorbeeld werd gebruikt hoe je een mooi dj meubel icm ikea kon maken. Hier ben ik erg trots op, maar dat legt de lat natuurlijk hoger!

de basis is er, het word een expedit met twee ladekasten ernaast. Dit geheel komt in een bak op wielen waardoor het een geheel wordt, en er aan de andere zijde een TV aan kan hangen. Waarschijnlijk ook led verlichting erin. De platenspelers en mixer liggen weer verzonken, en de cd spelers op statieven. in ons huis hebben we veel wit met steigerhout en steigerpijp dus dit zal ook uitgangspunt hier worden. Ik moet nog experimenteren hoe lastig het wordt om bovenblad van steigerhout te maken.

Mijn design komt van een booth die ik na lang zoeken voor ideen tegenkwam:

na mailen naar San Francisco blijkt dat het geen zelfbouw maar kant en klaar meubel is. Op de site kon ik echter wel makkelijk alles goed bekijken!

nu heb ik alles vrij goed uitgedacht, alleen zit ik nog met de opstelling, en daar heb ik wat input voor nodig. Ik ben al zo lang bezig dat ik het niet meer weet...

ik zit met afmetingen, hoe zet ik de platenspelers neer. Strak tegen de mixer of tussen mixer en spelers nog wat hout in?

Dus welke opstelling zal het mooiste worden?

• draaitafels in battle opstelling strak tegen de mixer, laptop ernaast, x1 & cd spelers zwevend

• draaitafels normaal strak tegen de mixer, laptop ernaast, x1 & cd spelers zwevend

• draaitafels normaal, x1 naast de mixer, cd spelers en laptop zwevend

• draaitafels normaal, x1 & cd spelers zwevend en laptop op bureau meter verder

• draaitafels normaal, X1 naast mixer en laptop op bureau meter verder

Het is een flink topic geworden, maar ik ga er weer wat moois van maken! Zal deze ook weer updaten bij elke stap in bouwproject....

foto's erbij zetten lukken niet op ipad, zal ik zo toevoegen!

EDIT: ook op de macbook heb ik problemen... krijg de foto's niet in ImageDump, krijg melding: 'Could not copy the file'
EDIT2: Dan maar op de Skydrive zetten Happy, laughing

Edit3: hier de externe link naar de foto's

User edit by Ywe on 05-02-2014 @ 12:08:28 (14%)

What do you think about Ontwerp/bouw DJ booth (expedit 2.0) (KLAAR!) ??

Vote :   

Ywe    posted on 15-01-2014 15:32
Zal ik morgen proberen Winking my eye
Ywe    posted on 16-01-2014 09:47
Oke herkansing:

Dus de DJ booth met sleuven, met steunen en nog niet geverft van de voorkant!:

De platteau's waar de CD spelers en de laptop op komen te staan van de voorkant:

En als laatste mijn super vriendin die me toch altijd weer met alle projecten helpt... ditmaal met verven!

IveyJones    posted on 16-01-2014 12:35
Ziet er strak uit man! Benieuwd naar het eind resultaat.
Dolivieira    posted on 16-01-2014 18:47
Nice maar is het niet verstandig om evenveel ruimte te hebben naast het mengtafel en de 2 draaitafels voor eventuele uitbreidig naar 4 decks control in traktor. Verder echt mooi ben ook benieuwd nasr het eind resultaat.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Ywe    posted on 16-01-2014 20:14
Aah maar ik hb 4 decks Traktor! De CDJ-2000 gebruik ik als controllers, en geluid gaat via de Audio8. Dus ik gebruik 2x CDJ, 2x Phono en 4x Traktor... Mixer zit propvol dus, gebruik alle kanalen.

Vandaag een flink stuk opgeschoten door de zeer stabiele soldeerhand van mijn vriendin!

Eerst het blad neegelegd en de apparatuur erin gezet om te kijken hoeveel ruimte er precies over was voor bekabeling en dergelijke. Onderin zie je de gaten waar de powercon, tulp en xlr aansluiting komen voor stroom, subwoofer en de twee losse speakers van de surroundset.

toen eenmaal alles stond hebben we stroom erin gemaakt en de frontspeakers aangesloten, onderin zie je dus ook de manier waarop de powercon en de sub aangestuurd worden. Van de centerspeaker heb ik de kast gesloopt zodat hij mooi in het midden kon. Imke is hier al bezig met het solderen van de RGB LED's

Helft van de LED's zit erin

En de LEDS werken! De TV hebben we ook op de plek gehangen en ook de bekabeling van de set zelf is goed op weg...

Dit weekend weer verder ermee, nu lekker samen op de bank x-Men: Wolverine kijken!
User edit by Ywe on 16-01-2014 @ 20:15:21 (4%)
youngbeatsz    posted on 17-01-2014 08:24
super bezig!
michaelb    posted on 17-01-2014 08:46
Ik had een klein vraagje over je macbook case. Waar heb je die precies gekocht? Ik ben namelijk op zoek naar een mooie case waarbij het Apple logo mooi zichbaar blijft.

Ik hoor het wel!

Trouwens, erg nice, je bouw van je dj booth man!Cool
m.barends
Dolivieira    posted on 17-01-2014 09:51
Ywe, als die klaar is zou ik er minstens nog een DJM850 in gooien ter vervanging van die DJM700. Kan je die Audio8 ook aan de kant gooien. Scheeld je echt een boel kabels. Ging ook voor de DJM850 maar kon toen voor een stukminder een DJM2000 B Stock kopen.
Ywe    posted on 17-01-2014 17:05
Poster: Dolivieira
Ywe, als die klaar is zou ik er minstens nog een DJM850 in gooien ter vervanging van die DJM700. Kan je die Audio8 ook aan de kant gooien. Scheeld je echt een boel kabels. Ging ook voor de DJM850 maar kon toen voor een stukminder een DJM2000 B Stock kopen.

Ik was van plan een DJM850 te doen en CDJ400, maar toen liep ik tegen de 2000's met DJM700 wat precies mn budget was. Ik zou eventueel nog de 700 kunnen verkopen (iemand?) en dan inruilen voor een 850, maar ik wil niet meer honderden euro's investeren :p

Zoals het nu wordt heb ik geen last van de kabels. Alles is uit zicht, en de geluidskaart kan ik makkelijk afkoppelen als ik m voor buiten de deur draaien nodig heb!

Poster:michaelb
Ik had een klein vraagje over je macbook case. Waar heb je die precies gekocht? Ik ben namelijk op zoek naar een mooie case waarbij het Apple logo mooi zichbaar blijft.

Ik speel vals, dit is een gewone zwarte case met een apple sticker die je standaard meekrijgt Winking my eye
User edit by Ywe on 17-01-2014 @ 17:07:10 (1%)
Ywe    posted on 19-01-2014 03:12
Nou, ik ben er BIJNA!

Vandaag lekker aan de gang geweest en alle kabels netjes gemaakt en de TV, DVD en spelcomputers afgemaakt:

Begonnen met de spelcomputers. De plank zat eerst keurig in het midden maar dan paste de PS3 en de Wii niet meer qua kabels. Die had ik niet meegenomen in mn metingen. De oplossing was om de steunen niet exact in het midden vast te maken maar iets naar achteren te verschuiven zodat de plank meer naar voren kwam. Daardoor paste het wel!

Omdat er een centimeter tussen de expedit aan de DJ kant, en de plaat waar de TV aan hangt zit kunnen daardoor de kabels mooi lopen. Onderin de expedit ligt een stroomblok waar deze apparatuur allemaal in zit:

Toen alle kabels in de bak een beetje netjes waren (gewoon samengebonden met kabelbinders) heb ik de platen op het meubel teruggeschroeft. De sleuven heb ik aan de binnenkant frost filters geplakt om het matte egalen effect te krijgen. voor de liefhebbers: Lee Filter nummer 129 (Heavy Frost)

Echt daardoor kreeg de booth al super effect!

De speakers heb ik netjes voor de gaten gezet en vastgezet met een wigje. vervolgens het geluid even getest maar dat ging verdomd goed! Ook even een video gemaakt waarin de lampjes ook even werkend zijn te zien!

https://www.facebook.com/photo.php?v=638858089494546&l=3816671178411256722

Vervolgens de DVD speler en de game consoles getest, werkte perfect!

En als laatste de bekabeling van de DJ set getest, helaas mis ik een paar netwerkkabels, en was ik te laat met stad in gaan dus dat zal maandag pas komen. De Traktor set doet het in elk geval! Rekordbox heb ik even met een 10 meter kabel getest en dat ging ook super. Op deze foto kan je ook zien hoe perfect de DVD speler (links) eigenlijk past!
Aan de rechterkant zit een simpele kanaalselect knop om te schakelen tussen TV audio en DJ set audio naar de DVD speler z'n AUX ingang, en de Audio8 in z'n hoes. Als ik bij vrienden ga draaien of in een kroeg dan pak ik dit mapje uit de kast, haal de kabels even los en stop m in de tas. Geen moeite meer met moeilijk doen graaien in de flightcast!

Nog even een nachtshotje:

Aangezien de DJM700 'slechts' 5 Line kanalen heeft en 3 phono, en ik 6 om 2 gebruik, moet ik nog een kabel hebben om van het Line signaal om te zetten in Phono, deze gaat een collega voor mij maken. Daar is het wachten eigenlijk op, en de 3 netwerkkabels voor de PRO-LINK functie. Dan kan het blad er op en kan ik de steunen monteren! Morgen eerst maar eens even wat gereedschap opruimen en wat andere huishoudelijke zaken die er vandaag bij ingeschoten zijn!Foot in Mouth

Dolivieira    posted on 20-01-2014 08:09
Maar je had toch al een DJM700. Of heb ik dat verkeert. Of was dat een grijze.
Ywe    posted on 20-01-2014 08:36
Ja, klopt. Maar de complete flightcase met alles erin had ik verkocht. En kreeg bij de 2000's de 700 erbij. vind het wel een super mixer, dus daarom geen extra moeite meer ingestoken om eventueel te verkopen.
michaelb    posted on 20-01-2014 11:25
Ik speel vals, dit is een gewone zwarte case met een apple sticker die je standaard meekrijgt Winking my eye

Oh haha oke!
m.barends
Dolivieira    posted on 20-01-2014 13:23
Nix mis met de DJM 700. Had hem ook namelijk.
Tekhead    posted on 02-02-2014 04:37
heel knap die booth, chapeau Happy, laughing
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Ywe    posted on 05-02-2014 12:00
Dames en heren ook, het is voor elkaar! De laatste kabels kwamen vandaag binnen dus kon ik alles af bekabelen en inbouwen!

Allereest alle kabels door de gaten gedaan, en daarna de voetjes van de steunen er onderdeel voor onderdeel overheen geschoven.

Best nog wel een flinke klus, 4 dikke pluggen door een gaatje worstelen...

Om de juiste lengte te bepalen de CD speler erop gezet en met kabelbinders de snoeren netter vastgemaakt

Eenmaal alles op lengte gemaakt heb ik in de kist alle kabels ook netjes gemaakt en vast gezet, zodat deze niet losgetrokken konden worden of bovenop de ledjes belanden.

toen kon de plank er voor de laatste keer op!

Eenmaal alles erop heb ik de steunen gemonteerd en afgericht met de bouten die in de steiger onderdelen zitten.

Aan de expedit kant nog even de kabels netjes gemaakt, en daarna platen ingepakt!

Daarna alles wezen testen!

Alles deed het, dus hierbij het eindresultaat! van de ene kant is het nu een gamecenter/mediahoek

van de andere kant DJ booth!

De cockpit zoals hij nu geworden is!

Ik ben er super blij mee, is precies geworden zoals ik het voor me zag!

Dav3    posted on 05-02-2014 13:10
Ziet er erg netjes uit! complimenten.
www.everybeat.nl
Gerdo    posted on 05-02-2014 13:11
Het ziet er echt super uit! Mooi afgewerkt! Veel plezier met je cockpit!
Dolivieira    posted on 05-02-2014 21:16
Super Dik. Chapaeu.
TimGrand    posted on 05-02-2014 22:08
Jaloersmakend, erg mooi gedaan, zeer vet! Complimenten hoor. Wel een vraag; waar zijn je monitors?
Check: www.facebook.com/officialtimgrand
Nostradamus    posted on 05-02-2014 23:34
vette booth dit!

supermooi gemaakt!
Ywe    posted on 06-02-2014 00:45
Omdat hij op wielen staat is hij overal neer te zetten, voor de bank staat hij als ik game. Anders staat hij onder het canvas doek. Naast de bank zie je nog net een speaker op statief staan, bij film kijken of gamen is dat de rechts achter. Links van de bank staat er ook 1. Met draaien zet ik ze naast me neer als ik monitor wil.aangezien er drie kleine kindjes naast mij wonen waarvan 1 op zolder draai ik eigenlijk altijd met headphones op. Geen last van het missen van 'extra' monitoren dus!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

118 Users online: 41 Guests (77 Unknown)
Pages generated today : 40.710
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.074.319