Ontwerp/bouw DJ booth (expedit 2.0) (KLAAR!) (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ywe    posted on 18-11-2013 09:06
Goedendag mede DJ's

De dag die je wist dat zou komen, het ontwerp van een nieuwe DJ booth.... En ik heb uw professionele oordeel nodig!

ik wilde weer uitgaan van een expedit, net als vorige keer. Bij het browser naar ideen kwam ik heel vaak mijn vorige ontwerp tegen, die als voorbeeld werd gebruikt hoe je een mooi dj meubel icm ikea kon maken. Hier ben ik erg trots op, maar dat legt de lat natuurlijk hoger!

de basis is er, het word een expedit met twee ladekasten ernaast. Dit geheel komt in een bak op wielen waardoor het een geheel wordt, en er aan de andere zijde een TV aan kan hangen. Waarschijnlijk ook led verlichting erin. De platenspelers en mixer liggen weer verzonken, en de cd spelers op statieven. in ons huis hebben we veel wit met steigerhout en steigerpijp dus dit zal ook uitgangspunt hier worden. Ik moet nog experimenteren hoe lastig het wordt om bovenblad van steigerhout te maken.

Mijn design komt van een booth die ik na lang zoeken voor ideen tegenkwam:

na mailen naar San Francisco blijkt dat het geen zelfbouw maar kant en klaar meubel is. Op de site kon ik echter wel makkelijk alles goed bekijken!

nu heb ik alles vrij goed uitgedacht, alleen zit ik nog met de opstelling, en daar heb ik wat input voor nodig. Ik ben al zo lang bezig dat ik het niet meer weet...

ik zit met afmetingen, hoe zet ik de platenspelers neer. Strak tegen de mixer of tussen mixer en spelers nog wat hout in?

Dus welke opstelling zal het mooiste worden?

• draaitafels in battle opstelling strak tegen de mixer, laptop ernaast, x1 & cd spelers zwevend

• draaitafels normaal strak tegen de mixer, laptop ernaast, x1 & cd spelers zwevend

• draaitafels normaal, x1 naast de mixer, cd spelers en laptop zwevend

• draaitafels normaal, x1 & cd spelers zwevend en laptop op bureau meter verder

• draaitafels normaal, X1 naast mixer en laptop op bureau meter verder

Het is een flink topic geworden, maar ik ga er weer wat moois van maken! Zal deze ook weer updaten bij elke stap in bouwproject....

foto's erbij zetten lukken niet op ipad, zal ik zo toevoegen!

EDIT: ook op de macbook heb ik problemen... krijg de foto's niet in ImageDump, krijg melding: 'Could not copy the file'
EDIT2: Dan maar op de Skydrive zetten Happy, laughing

Edit3: hier de externe link naar de foto's

User edit by Ywe on 05-02-2014 @ 12:08:28 (14%)

What do you think about Ontwerp/bouw DJ booth (expedit 2.0) (KLAAR!) ??

Vote :   1 member likes this  

Estacy    posted on 19-11-2013 00:12
jij hebt hetzelfde probleem als ik, dat topics pas op de frontpage komen als er een reply is.?

Ik raad je aan om voor de fotos Imgur.com te gebruiken, super makkelijk, snel en betrouwbaar
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
robgerrits25    posted on 19-11-2013 12:29
Het ziet er wel mooi uit. heb zelf ook eigen dj booth gebouwd maar dit heb ik helemaal zelf gedaan. als ik jou was zou ik wat hout tussen de draaitafels laten ik vind dat altijd wel wat hebben. zoals ook op de foto is te zien. verder kan ik je foto's niet zien dus is het moeilijk er verder over te oordelen. Als je wil zien hoe ik het heb gemaakt kun je nog even hier kijken Winking my eye?////www.djresource.eu/Forum/topic/25488/?veel succes er mee verder!

Edit: Zie zojuist dat je het artikel al hebt gelezen en hebt gereageerd excuus?Foot in Mouth
User edit by robgerrits25 on 19-11-2013 @ 12:30:31 (18%)
main    posted on 19-11-2013 14:41
Heel tof! ben benieuwd naar t resultaat
IveyJones    posted on 20-11-2013 08:51
De foto die je gepost hebt is zeker een mooi ontwerp. Ik zelf heb ook steigerhout gebruikt alleen verzinken was geen optie. Dan zou ik voor een ander blad moeten kiezen en het eindresultaat wordt dan minder mooi. Dit omdat alles qua meubels op mijn kamer steigerhout is.
Ik zou er voor kiezen om een stuk hout tussen mengpaneel en platenspeler te laten. Vind dat er persoonlijk strakker uitzien dan alles koud tegen elkaar aan.
Wat betreft je cd-spelers en je laptop zou ik die ook gewoon een steunen zetten.

Suc6 met bouwen.
Ywe    posted on 20-11-2013 20:06
Raar dat de foto's niet te zien zijn.... hier is in elk geval de link!?

Ivey, waarom was verzinken bij jou geen optie? Ben wel benieuwd naar jou setup, heb je foto's?
User edit by Ywe on 20-11-2013 @ 20:07:04 (40%)
main    posted on 20-11-2013 23:25
Laptop zwevend
Ywe    posted on 26-11-2013 19:44
Oke? ik denk dat ik het mooiste vind als de X1 naast de mixer ligt en de laptop op meubel staat. Dit ook wegens verder ruimte gebrek?Foot in Mouth

eindelijk de kasten binnen en druk aan het schroeven geweest!

Dus dan krijg je ongeveer dit!

De X1 komt dan wel op zelfde hoogte te liggen als de mixer natuurlijk

EDIT:

inmiddels ook aan het rekenen geweest hoe ik het meest effectief een 22mm MFD plaat kan gebruiken. Door een plaat van 244x122 doormidden te zagen krijg ik een bovenblad van 61 diep. Door de zijkanten en tussen de twee kasten (dat moet anders past de TV niet, kast is 79, tv is 80) een plaat te doen kom ik op een totale breedte van 156,4.?

de hoogte is 80 cm, exclusief de gear, dus zaag ik de ene helft in drie stukken (globaal 81 cm)

van de helft waar ik blad van maak had ik nog 87.3 over dus dat wordt het 4e stuk van 81 x 61

Dan zou ik maar een stukje overhouden van 6,4 bij 61! Past precies!

User edit by Ywe on 26-11-2013 @ 20:38:40 (100%)
IveyJones    posted on 28-11-2013 08:00
Poster: Ywe
Raar dat de foto's niet te zien zijn.... hier is in elk geval de link!?

Ivey, waarom was verzinken bij jou geen optie? Ben wel benieuwd naar jou setup, heb je foto's?

Een blad van stijgerhout is wel mooi als je hele meubel zo is. Alleen je moet je dan voor elk stijgerdeel je spelers inzagen en dat is een werk waar je U tegen zegt.
Als je er dan voor kiest om een ander hout soort te gebruiken wordt het eindresultaalt niet mooi, maar dat is mijn mening.

Mijn meubel is nog niet af, zodra die helemaal klaar is zal ik je foto's sturenWinking my eye
Ywe    posted on 02-12-2013 17:41
Ik wil het onderstel wit verven, en dan houten blad. Twijfel nog steeds over het soort hout, juist vanwege de bewerkelijkheid van steigerhout. Maar gestaag vorderd de kast, heb net alles in elkaar gezet en wielen geplaatst!

De DVD speler en audio8 passen perfect!

Aan de voorkant komt dus de TV, en de game consoles...

User edit by Ywe on 10-12-2013 @ 16:18:22 (78%)
Ywe    posted on 21-12-2013 15:20
1 member likes this  Even tijdje druk gehad met werk. In de tussentijd ook besloten dat steigerhout, hoe mooi ook, te duur en teveel gedoe is om te bewerken voor dit doel. In plaats daarvan heb ik oude pallets van het werk meegenomen en deze uit elkaar gehaald.?

Ik heb niet van alles foto's dit keer, maar wel een paar!

Eenmaal de pallets uit elkaar heb ik ze op lengte gezaagd een geschuurd. Op de tafel heb ik de apparatuur neergezet om te kijken welke verhoudingen mooi worden en 1 plank in korte stukken gezaagd voor tussen de apparatuur in.?

2 planken moest ik met de decoupeerzaag 'figuurzagen' zodat de mixer en platenspelers er mooi invallen.

uiteindelijk krijg je dan dit!

Hierbij moest ik alles nog wel wat bijvijlen omdat het niet direct paste. Stuk voor stuk ben ik alle randen bij langs gegaan met decoupeerzaag, schuurpapier en een beitel

Ondanks dat ik slecht recht kan zagen is het resultaat best goed geworden:

hier zie je een beetje wat de bedoeling wordt van de laptop. De CD spelers komen er dus ook nog bij, maar ik wil eerst het hele meubel in de plamuur en geschuurd hebben voor ik dat bestel. Dan komt het grote feest van verven en lakken ook... daar zie ik het meeste tegenop!

Sebasz    posted on 21-12-2013 15:36
vet hoor
Estacy    posted on 21-12-2013 15:51
Ziet er dik uit hoor!
Tapps    posted on 22-12-2013 15:12
holy s..t wat nice man! ben jaloers Winking my eye
Ywe    posted on 23-12-2013 21:05
Foot in MouthBen nu aan het bedenken hoe de stands uiteindelijk gaan worden en waar ik in vredesnaam de speakers van de dvd surroundgeluid set ga plaatsen. Ik denk dat ik de centerspeaker uit elkaar haal in inbouw, de andere twee (L+R) zal ik in de panelen neerzetten. De twee achter speakers worden de monitoren voor de set. Deze kunnen met statieven overal neergezet worden. Vooral de gaten zagen voor de speakers aan de voorkant wordt een gepruts, hopelijk gaat dat goed, zoveel extra hout heb ik niet on te verprutsen!
Gerdo    posted on 24-12-2013 13:56
Mooi man!
Dav3    posted on 25-12-2013 15:57
Netjes hoor!

www.everybeat.nl
Tekhead    posted on 25-12-2013 21:58
Mooi gedaan al, ben benieuwd naar het eindresultaat.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Ywe    posted on 26-12-2013 16:38
Fijne kerst iedereen!

Vandaag samen met schoonvader de sleuven uitgefreesd waar de led verlichting achter te zien zal zijn. Erg benieuwd naar hoe dat er uiteindelijk uit zal zien (en of het recht is) maar dat zal moeten wachten tot na het weekend!

Ook de gaten waar de speakers achter zullen zitten (Links, rechts en center van de surround set) heb ik uitgeboord. Als het goed is past dat precies! Erg spannend hoe dat samen zal komen....

Tekhead    posted on 27-12-2013 00:06
Waar komt de LED verlichting precies ?
BTW, je link op je OT werkt niet Winking my eye
User edit by Tekhead on 27-12-2013 @ 00:11:13 (95%)
Tekhead    posted on 27-12-2013 00:09
Poster: Tekhead
Waar komt de LED verlichting precies ?

Oeps dubbelpost Headscratch
User edit by Tekhead on 27-12-2013 @ 00:10:43 (31%)
Ywe    posted on 30-12-2013 09:15
De Leds zullen achter de kasten geplaatst worden zodat het strijklicht te zien is door de sleuven. hier doe ik nog een frost filter achter voor beter effect.

de kast ziet er al fantastisch uit! Ik heb de platformen voor de CD spelers en laptop in elkaar gezet en al het blanke hout geschuurd, en het MDF geplamuurd. Dat ga ik zo voor de eerste keer schuren zodat ik vanmiddag kan verven!

zo ziet het er nu uit van de voorkant:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=629773647069657&set=p.629773647069657&type=1&theater

De cd spelers passen perfect!

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=629769843736704&set=a.354922384554786.77963.100001110829376&type=1&theater

EDIT: De foto's doen het niet, waarschijnlijk door verhuizing naar nieuwe server, maar de links zouden je op de goede plek moeten brengen!

EDIT2: Doordat alle lage streepjes uit het adres van foto's worden gefilterd zodra ik op submit druk werkt dat ook niet! Via de facebook link (zonder streepjes) moet het kunnen Winking my eye
User edit by Ywe on 15-01-2014 @ 13:18:56 (100%)
Estacy    posted on 30-12-2013 11:33
je kunt niet hotlinken vanaf facebook volgens mij

Ziet er goed uit! voelt goed he om iets te zien wat je zelf hebt gebouwd.
Ywe    posted on 31-12-2013 11:03
Raar, alle andere foto's komen ook van Facebook...
Ywe    posted on 15-01-2014 13:24
En nu dus hopelijk wel gelukt qua foto's!

inmiddels bezig geweest met schuren/plamuren/schuren/gronden/schuren/lakken/schuren/aflakken...

Ook de bovenplank heb ik gelakt, in de kleur van de steunbalken op zolder. In de achtergrond zie je een beetje wat voor kleur dat is

Das zo'n beetje 2 week werk geweest en wederom niet veel foto's maar het wordt al flink wat. Morgen ga ik bezig om de bekabeling erin te frutten!

EDIT: Nee dus, nog steeds niet:

https://kugznw.dm2301.livefilestore.com/y2pRX9ktSMP9L32RdchwyYgkerjFTHMAwXgHA7ZPlKmfe7E7GL0fa3H--YmOQJR93vmycxuPJrVcUFFl9DKScPIOBZBBLeb5LE4sVCBuxEvwE/1010223636514299728925656551185n.jpg?psid=1
User edit by Ywe on 15-01-2014 @ 13:27:01 (100%)
Estacy    posted on 15-01-2014 14:37
zet ze nou maar op imgur dat werkt tenminste :p

136 Users online: 10 Guests (126 Unknown)
Pages generated today : 13.964
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.402.338