Mixer of Geluidskaart
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

TheMole    posted on 02-11-2013 19:11
Hey,

Omdat ik nood heb aan meer inputs en outputs op mijn geluidskaart denk ik eraan om een nieuwe geluidskaart te kopen. Zelf had ik de Focusrite saffire 10 in gedachte (ik heb op dit moment een propellerhead balance). Maar nu vroeg ik me af of ik de i/o van mijn balance kan uitbreiden door gewoon een mixer aan te schaffen (bv: een mackie 1402-vlz) en mijn geluidskaart op deze mixer aan te sluiten. Een van de redenen dat ik meer in-en outputs nodig heb is omdat ik mijn compressor wil gebruiken in mijn DAW is dit dan nog mogelijk met een mixer?

mvg,

Gijs

What do you think about Mixer of Geluidskaart ??

Vote :   

bambamstudio    posted on 03-11-2013 12:17
Je zou een mixer kunnen nemen, maar dan ja je wel van analoog naar digitaal en vervolgens weer naar analoog. Ook dien je dan de mix te maken op de mixer, en als je dat combineert met een digitale DAW mixwr krijg je vaak scheve verhoudingen.
?
De?Focusrite saffire 10 zou ik niet kopen. Ik heb in twee maanden 3 exemplaren gehad, waren na 3-4 dagen stuk. slechte drivers, veel ruis, heb hem van elende de container ingedonderd.

Spaar door een koop een goede audio interface. Hier heb je lang plezier van. Neem er eentje met ADAT I/O. Kun je later altijd je kanalen uitbreiden met een AD/DA converter

CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 03-11-2013 @ 12:19:17 (40%)
TheMole    posted on 03-11-2013 12:53
Bedankt voor de reactie. Is de eerste keer dat ik iets slechts over deze kaart hoor, ik ben ook niet super tevreden over mijn balance dus om nog een slechte koop te vermijden neem ik uw advies ter harte. Nu heb ik zelf weinig besef van wat een goede geluidskaart zou kunnen zijn dus misschien hebt gij wat tips?
bambamstudio    posted on 03-11-2013 13:28
Die Saffire is ook al van 2007, dus hoe compatible hij is met de huidige Windows/osx is ook maar de vraag. Welke DAW gebruik je?

Ik ben zelf erg fan van Steinberg audio interfaces. Goede DAC AD/DA en voorversterkers, lage latancy. En als je cubase gebruikt een perecte intergratie van je software. Maar dit is budget afhangeklijk natuurlijk.

De nieuwe Focusrite Scarlett serie vindt ik ook een erg goed product.
User edit by bambamstudio on 03-11-2013 @ 13:29:25 (4%)
bambamstudio    posted on 03-11-2013 13:29
Die Saffire is ook al van 2007, dus hoe compatible hij is met de huidige Windows/osx is ook maar de vraag. Welke DAW gebruik je?

Ik ben zelf erg fan van Steinberg audio interfaces. Goede DAC AD/DA en voorversterkers, lage latancy. En als je cubase gebruikt een perecte intergratie van je software. Maar dit is budget afhangeklijk natuurlijk.

De nieuwe Focusrite Scarlett serie vindt ik ook een erg goed product.
User edit by bambamstudio on 03-11-2013 @ 13:29:34 (10%)
TheMole    posted on 03-11-2013 14:35
Ik gebruik Reason. Misschien moet ik voor zo'n scarlett kijken, hebt gij toevallig ervaring met de mackie blackbirds?
bambamstudio    posted on 03-11-2013 18:26
Poster: TheMole
... hebt gij toevallig ervaring met de mackie blackbirds?

nee

This is an old Topic

No new postings for 4.208 days.
 Post CommentThat would be 140.3 months
or a whopping 11.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

131 Users online: 10 Guests (121 Unknown)
Pages generated today : 16.738
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.689.690