Hoe heb jij je EQ ingesteld op je mixer?  (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

ChiellianvanWhod    posted on 05-03-2006 16:44
Hierbij een vraag over de instellingen op je mixer.
en dan vooral om de EQ (en gain).
Ik heb ze niet helemaal open staan (zoals DJ Liberty dat wel heeft) maar half naar rechts dus niet helemaal helemaal open dus.
Hoe heb jij dit altijd ong?
en tijdens het mixen? draai je ze dan helemaal weer dicht of ook nog een btje open?

graag jullie reacties over dit:D

What do you think about Hoe heb jij je EQ ingesteld op je mixer? ??

Vote :   

Camino    posted on 06-03-2006 17:20
de standaard set die ik gebruik voor de drive - in bestaat uit 2 x Stage opera 82.15 (De actieve versie) en 2 x een door het verhuurbedrijf gemaakte 18" (Beyma 18G-550) Sub. Uit die stage opera komt nog heel wat bas ( 2 x 15 inch zit er per kant in), dus is het zonde om met puur x-over te doen. Ik gebruik dus de crossover op m'n versterker voor de subs, en (zonder crossover) met equalizer die de low-frequencies wat zachter zet naar de Stare Opera's...
Rhino    posted on 06-03-2006 17:22
Jorrit:Maar het ging hier over de eq op je mixer.

Rhino:weet ik , daar reageer ik ook op !

en die mastering maakt een groot verschil hoor in de wisseloord of in een of andere project studio ergens in de weilanden.

het hangt maar net vanaf wat voor soort apparatuur je tot je beschikking hebt.

zo zal een studio met avalon gear mooier klinken dan een studio met een dbx setje !

Dus om even terug te komen op je opmerking: je kan er inderdaad vanuit gaan dat die mensen weten wat ze doen, ze zullen er ook alles aan doen om het goed te laten klinken, echter wel binnen het vermogen van de studio.

Happy, laughing

Jorrit    posted on 06-03-2006 17:26
ok, begreep ik je verkeerd.
Dan zijn wij het dus eens: Eq van de mixer is voor het wijzigen van puntjes in platen waar jij zelf denkt dat het lekkerder klinkt door hem iets aan te passen.

djmamo    posted on 06-03-2006 17:56
Poster: Jorrit

Dit is dus onzin. Een plaat komt uit de studio zoals de plaat hoort te zijn, en een geluidsset wil in een andere ruimte wel eens een verkeerde weergave geven.

Verder zeg je dat als er masse (mensen dus) binnen komt, er neutralisatie is. Hiermee geef je in feite toe dat er wel degelijk een variabele in het spel is: namelijk de vulling van de zaal. Ook dit verschilt per avond, en ook dan is het makkelijk om het een en ander bij te stellen aan je eq.

ik bedoel hier mee dat per plaat de sterkte van een bass en mid en hoog kunnen verschillen en zeg niet dat de kwaliteit slecht is.

en dan kun je bij de verschillende platen de eventuele bass mid en hoog eventueel opschroeven of lager zetten, zodat jij het gewenste niveau hebt.

die variabele die jij bedoelt kun je niet met je externe of interne eq oplossen omdat die variabele door kaatsing in een ruimte wordt veroorzaakt, en dat kun je alleen oplossen door in de ruimte je boxen te verspreiden zodat je een soort vak krijgt waar de muziek zich bevind.

Dit kun je niet met een eq oplossen, in geen enkel geval..

www.moonentertainment.nl
Jorrit    posted on 06-03-2006 17:58
Niet oplossing misschien, maar wel proberen te bedekken...
Hoe meer mensen in de zaal, hoe minder goed je de hoge tonen zal horen (vooral als de speakers op de grond staan en niet op statiefen), dit is bij te sturen met een externe eq.

Maar nu gaan we ontopic, over de eq op je mixer! :D
djmamo    posted on 06-03-2006 18:06
Niet oplossing misschien, maar wel proberen te bedekken...
Hoe meer mensen in de zaal, hoe minder goed je de hoge tonen zal horen (vooral als de speakers op de grond staan en niet op statiefen), dit is bij te sturen met een externe eq.

Maar nu gaan we ontopic, over de eq op je mixer! :D

doe maar want wat je net schreef heeft ook niet echt relevantie met het probleem, want als je grote ruimtes hebt dan zorg je toch dat je je geluid hoog hebt staan.

en dan doe je dit nog niet, je hoge tonen meer opschroeven omdat dit per plaat verschilt. en als je hard draait en je gaat je hoog opschroeven dan heb je snel dat mensen komen klagen over hoofdpijn om dat de hoge tonen te hard staan.

dus heb je er niets aan, neem nou eens een keer aan dat een externe eq niet nodig is.

alleen wat deafdj doet is wel een manier om hem te gebruiken, maar in zijn geval zou ik gewoon zorgen dat ik van alles het zelfde merk heb, want een eq goed instellen is erg moeilijk en scheeltje je een hoop tijd als je het niet hoefd te doen

www.moonentertainment.nl
Jorrit    posted on 06-03-2006 18:08
Goed, nu zijn we dus klaar over externe eq's :D
(ik zou graag met je verder discussieren, maar er moet nou eenmaal iemand de eerste zijn die stopt)
Mod edit by Jorrit on 06-03-2006 18:14 (100%)
djmamo    posted on 06-03-2006 18:12
ik hoop gewoon dat mensen wat meer tijd in informatie zoeken zouden stoppen dan maar iets neer zetten.

zorg dat je eq op je mixer op 0db staat en niet dicht of vol open.

gebruik ze om bepaalde toon hoogtes hoog midden of laag meer kracht te geven of ze aan te passen aan je mix.

je gain gebruik je om je nummer op 0db te zetten.

en anders niets.

www.moonentertainment.nl
Laidback    posted on 06-03-2006 18:15
Met opname.. zo dicht mogelijk bij 0 db..  zoals me laatste demo mix op de site  ook.. de bass kan je na de opname altijd no opvoeren..

en als je onder het mixen iets te ver gaan Eq(en)  dan kan het ook heeel lelijk worden Happy, laughing

Camino    posted on 06-03-2006 18:17
^^ voila. Maar om in te mixen, gebruiken jullie de EQ wel? ik durf wel eens de nieuwe track in te mixen met de bass gecut, iets van een 8 / 16 maten laten lopen, en dan zeg maar de bass van de uitgaande track "switchen" met die van de inkomende. zijn er nog andere methodes?
djmamo    posted on 06-03-2006 18:18
Goed, nu zijn we dus klaar over externe eq's :D
(ik zou graag met je verder discussieren, maar er moet nou eenmaal iemand de eerste zijn die stopt)

je kan er nog lang over praten maar een externe eq is nergens voor nodig als je een drive-in show hebt, dit voegt niets toe aan je geluid.

en anders bel je ff mijn oud leraar (voormalig 1e geluids man van het NOB ) en dan kan hij jou uitleggen dat een externe eq nergens op slaat bij een drive-in show(via pm) want van mij neem je blijkbaar niets aan en het is niet erg hoor omdat een keer te doen

www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 06-03-2006 @ 18:19:17 (3%)
Jorrit    posted on 06-03-2006 18:19
Mamo, laatste keer: ontopic!
Jer    posted on 06-03-2006 18:19
Poster: jer
ik gebruik die equalizer op m'n mengpaneel om te mixen.
Dus cd speler één: de bass zachter en bij cd speler twee weer wat harder.
Maar wat dj mamo zegt: ik heb m'n (misschien wel iets teveel) 2x31 bands equalizer wel nodig hoor om net m'n muziek wat lekkerder te laten klinken in me kamer, maar iedreen ze mening!

[edit:] heb de tekst even in het ABN gezet, punten en komma's maken het een stuk leesbaarder, kan je daar op letten? thnx! Winking my eye

Srry zal er op letten

djmamo    posted on 06-03-2006 18:20
Mamo, laatste keer: ontopic!

en anders?

www.moonentertainment.nl
ChiellianvanWhod    posted on 06-03-2006 18:23
waar gaat dit heen Mamo?
djmamo    posted on 06-03-2006 18:24
jer
Maar wat dj mamo zegt: ik heb m'n (misschien wel iets teveel) 2x31 bands equalizer wel nodig hoor om net m'n muziek wat lekkerder te laten klinken in me kamer, maar iedreen ze mening!

ik baseer mijn verhaal niet op een mening maar op de audio lessen/boeken die ik op school heb gehad dus ik praat niet over eenmening maar een feit

www.moonentertainment.nl
djmamo    posted on 06-03-2006 18:28
Poster: ChiellianvanWhod
waar gaat dit heen Mamo?

nergens dat ben ik meteen met iedereen eens, ik reageer gewoon op het topic en als het dan opeens over externe eq's gaat praat ik daar over mee (net als iedereen) en zodra er mensen zijn die niets meer aan nemen en denken dat wat hun mening/visie is, het juiste is ga ik daar tegen in.

omdat ik gewoon zorg dat de mensen op deze site hun informatie wel juist krijgen niet via een mening maar door feiten die ik uit een boek haal.

en als je dan de mensen iets wilt leren mag het niet en wordt het zo gedraaid dat je niet meer ontopic bent? wat is dit voor bull shit.

en zeker als ze dan gaan zeggen ik wel wel verder discusseren maar nu ontopic vind ik vrij provocerend gedrach. 

www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 06-03-2006 @ 18:29:47 (1%)
ChiellianvanWhod    posted on 06-03-2006 18:28
Het is inderdaag enigzins een feit, maar een feit die niet door veel wordt gebruikt en iedereen denkt daar dan ook anders over!

ik zie er het nut er ook niet veel van in.

djmamo    posted on 06-03-2006 18:30
het is maar dat ik vertel wat ik heb geleerd en daar kan iedereen mee doen wat hij wil, maar dat ze dan wel inzien dat het geen onzin is
www.moonentertainment.nl
ChiellianvanWhod    posted on 06-03-2006 18:34
het zal best geen onzin zijnWinking my eye

maar je zij uit je lesboeke?

Wat apart dat ze theorie vertellen over een ''DJ'' mixer ivp zon grote studio mixer wat ik eerder zou verw8 is het niet zo dat ze dat ook bedoelde?

djmamo    posted on 06-03-2006 18:43
ik heb ook les gehad met de "vliegtuigen" maar omdat er nogal wat dj's waren in mijn klas, heb ik nog wat drive-in lesjes gehad (mixers hebben bijna allemaal hetzelfde princiepe). en wat studio dingetjes enz. dus ik weet wel waar ik over praat en dat kun je jammer genoeg niet van iedereen zeggen op deze site

www.moonentertainment.nl
Jer    posted on 06-03-2006 18:58
Poster: djmamo
jer

ik baseer mijn verhaal niet op een mening maar op de audio lessen/boeken die ik op school heb gehad dus ik praat niet over eenmening maar een feit

Als ik me equalizer niet aan heb vind ik het geluid soms een beetje ruk, en me boxen en me versterker zijn nog nie zo heel oud! Ik vind het geluid dan net wat warmer. Maar als als jij dat uit lessen op school heb dan zal ik je nie tegen spreken

User edit by Jer on 06-03-2006 @ 18:59:15 (2%)
W.i.M    posted on 06-03-2006 19:13
quote:
Poster: djmamo

en anders?

Als een moderator vraagt of je weer verder ontopic wilt gaan dan doe je dat, en dan ga je niet vragen wat er anders zou gebeuren of wil je dit echt ondervinden ?

Of je dat nou provoceren vond of niet, als je het er niet mee eens bent dan neem je contact op met een van de admins maar je gaat niet een moderator in dit topic uitdagen met wat er anders zou gebeuren. Zo te zien heb je een hoop kennis op het gebied van DJ'en, het is alleen jammer dat je deze kennis gebruikt om anderen de les te lezen.

Dit topic gaat voorlopig op slot

Waarom lees je dit nu eigenlijk ?

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

200 Users online: 33 Guests (167 Unknown)
Pages generated today : 55.206
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.962.498

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use