Poster: Jorrit
Dit is dus onzin. Een plaat komt uit de studio zoals de plaat hoort te zijn, en een geluidsset wil in een andere ruimte wel eens een verkeerde weergave geven.
Verder zeg je dat als er masse (mensen dus) binnen komt, er neutralisatie is. Hiermee geef je in feite toe dat er wel degelijk een variabele in het spel is: namelijk de vulling van de zaal. Ook dit verschilt per avond, en ook dan is het makkelijk om het een en ander bij te stellen aan je eq.ik bedoel hier mee dat per plaat de sterkte van een bass en mid en hoog kunnen verschillen en zeg niet dat de kwaliteit slecht is.en dan kun je bij de verschillende platen de eventuele bass mid en hoog eventueel opschroeven of lager zetten, zodat jij het gewenste niveau hebt.die variabele die jij bedoelt kun je niet met je externe of interne eq oplossen omdat die variabele door kaatsing in een ruimte wordt veroorzaakt, en dat kun je alleen oplossen door in de ruimte je boxen te verspreiden zodat je een soort vak krijgt waar de muziek zich bevind.Dit kun je niet met een eq oplossen, in geen enkel geval..
Niet oplossing misschien, maar wel proberen te bedekken...
Hoe meer mensen in de zaal, hoe minder goed je de hoge tonen zal horen (vooral als de speakers op de grond staan en niet op statiefen), dit is bij te sturen met een externe eq.
Maar nu gaan we ontopic, over de eq op je mixer! :D
Poster: JorritGoed, nu zijn we dus klaar over externe eq's :D(ik zou graag met je verder discussieren, maar er moet nou eenmaal iemand de eerste zijn die stopt)
je kan er nog lang over praten maar een externe eq is nergens voor nodig als je een drive-in show hebt, dit voegt niets toe aan je geluid.en anders bel je ff mijn oud leraar (voormalig 1e geluids man van het NOB ) en dan kan hij jou uitleggen dat een externe eq nergens op slaat bij een drive-in show(via pm) want van mij neem je blijkbaar niets aan en het is niet erg hoor omdat een keer te doen
Poster: jer
ik gebruik die equalizer op m'n mengpaneel om te mixen.
Dus cd speler één: de bass zachter en bij cd speler twee weer wat harder.
Maar wat dj mamo zegt: ik heb m'n (misschien wel iets teveel)2x31 bands equalizer wel nodig hoor om net m'n muziek wat lekkerder te laten klinken in me kamer, maar iedreen ze mening!
[edit:] heb de tekst even in het ABN gezet, punten en komma's maken het een stuk leesbaarder, kan je daar op letten? thnx!
Mamo, laatste keer: ontopic!
Poster: ChiellianvanWhod
waar gaat dit heen Mamo?
Poster: djmamojer
ik gebruik die equalizer op m'n mengpaneel om te mixen.
Dus cd speler één: de bass zachter en bij cd speler twee weer wat harder.
Maar wat dj mamo zegt: ik heb m'n (misschien wel iets teveel)2x31 bands equalizer wel nodig hoor om net m'n muziek wat lekkerder te laten klinken in me kamer, maar iedreen ze mening!
ik baseer mijn verhaal niet op een mening maar op de audio lessen/boeken die ik op school heb gehad dus ik praat niet over eenmening maar een feit
Als ik me equalizer niet aan heb vind ik het geluid soms een beetje ruk, en me boxen en me versterker zijn nog nie zo heel oud! Ik vind het geluid dan net wat warmer. Maar als als jij dat uit lessen op school heb dan zal ik je nie tegen spreken
quote: |
Poster: djmamo en anders? |