Hoe heb jij je EQ ingesteld op je mixer?  (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

ChiellianvanWhod    posted on 05-03-2006 16:44
Hierbij een vraag over de instellingen op je mixer.
en dan vooral om de EQ (en gain).
Ik heb ze niet helemaal open staan (zoals DJ Liberty dat wel heeft) maar half naar rechts dus niet helemaal helemaal open dus.
Hoe heb jij dit altijd ong?
en tijdens het mixen? draai je ze dan helemaal weer dicht of ook nog een btje open?

graag jullie reacties over dit:D

What do you think about Hoe heb jij je EQ ingesteld op je mixer? ??

Vote :   

Lead    posted on 05-03-2006 16:47
Een equalizer is ervoor gemaakt om eventuele verkleuring van het geluid op een ruimte aan te passen. Je moet ze dus instellen zodat het bij jouw thuis het mooiste klinkt...
Let the BASS be louder
the-melody    posted on 05-03-2006 16:48
Ik volledig open:d buiten gain die zet ik totdat die op 0 staat en als ik inmix draai ik volledig dicht
ChiellianvanWhod    posted on 05-03-2006 16:50
Ja het gaat er dus meer om de persoonlijke mix technieke denk ik dan..

Maar om nou EQ open te zette omdat dit dan beter past in je ruimte klopt tog niet?

Moet je dat niet instellen bij je versterker?

Tenzei ik een slecht kwaliteit nummer heb dan zet ik ook de EQ sterk open of de gain.

neutje    posted on 05-03-2006 16:58
bij mij staat de gain altijd op de helft. omdat sommige liedjes harder of zachter zijn dan andere dan kan ik het een beetje gelijk houden.

en de rest staat gewoon in het midden.

PatrickBeuken    posted on 05-03-2006 17:07
Poster: ChiellianvanWhod
Maar om nou EQ open te zette omdat dit dan beter past in je ruimte klopt tog niet?

Hoog, midden en laag volledig openzetten is onzin... hiermee bereik je hetzelfde als alles helemaal dicht, behalve als je een equalizer hebt die het signaal helemaal killed.

Moet je dat niet instellen bij je versterker?

Geluid aanpassen aan de ruimte kun je het beste doen tussen mixer en versterker met een losse equalizer.
Jorrit    posted on 05-03-2006 17:12
Ideaal is om je eq op je mixer helemaal neutraal te zetten, en aan te passen voor het mixen. Als je geluid niet goed klinkt in je kamer kan je dat beter aanpassen met een externe eq. De eq van een mixer is daar eigenlijk niet voor bedoelt, meer voor het mixen dus.

Ik volledig open buiten gain die zet ik totdat die op 0 staat en als ik inmix draai ik volledig dicht

Oh, en als je dan net dat extra tikje bass wil hebben tijdens het mixen?
Nogal vage methode, wat heeft de eq dan nog voor nut...
ChiellianvanWhod    posted on 05-03-2006 17:23
Ja daar heeft Jorrit gelijk in, dat snap ik ook niet helemaal waar het dan nog voor dient?

Dus een externe EQ!? om het geluid zo goed mogelijk aan te passe aan de ruimteHappy, laughing daar is het ook voor d8 ik tog?

Maar volgens de stelling: HELEMAAL OPEN ZETTEN is dat normaal?

Nee dusHappy, laughing

the-melody    posted on 05-03-2006 17:47
ok zal hemm dan maar neutraal zetten zeker:p maar kga verder draaien grtz
robbert    posted on 05-03-2006 17:53
Waarom zou je de gain helemaal dicht draaien bij het inmixen?
ccc    posted on 05-03-2006 18:53
ja dat snapte ik ook niet zo goed, als ik mijn gain dicht draai dan heb ik geen muziek meer :S
DJMichel    posted on 05-03-2006 18:57
Poster: ccc
ja dat snapte ik ook niet zo goed, als ik mijn gain dicht draai dan heb ik geen muziek meer :S

Dat is bij mij ook gewoon zo. Ik heb al mijn EQ gewoon zo rond het midden staan, als ze helemaal open staan kan je toch niet inmixen met je Eq knoppen :S.

the-melody    posted on 05-03-2006 19:03
gain staat niet open de eq's staan bij me open ma nu zet ik ze niet meer volledig open aangezien dat dit niet goed is
ChiellianvanWhod    posted on 05-03-2006 19:15
:Dgoedzo
DJMichel    posted on 05-03-2006 19:44
Poster: djliberty
gain staat niet open de eq's staan bij me open ma nu zet ik ze niet meer volledig open aangezien dat dit niet goed is

Het lijkt mij ook erg onhandig, hoe wil je anders inmixen als je je EQ niet goed meer kan gebruiken, omdat ze helemaal naar rechts staan

Lukaz    posted on 05-03-2006 20:08
Ik heb ze niet helemaal open staan maar half naar rechts dus niet helemaal helemaal open dus.

als je ze allemaal half naar rechts hebt staan blijft de verhouding hetzelfde jah.. kan je net zo goed wat harder doenWinking my eye
ik heb het meestal zo:
Bass:   +5dB
Mid:     +2dB
High:    +8dB

dit op een eq die kan van -40 t/m +10 (dit is dan gemiddelt soms staat de Mid ook wel in de min..)
Cyrille    posted on 05-03-2006 21:00
Poster: DJMichel

Het lijkt mij ook erg onhandig, hoe wil je anders inmixen als je je EQ niet goed meer kan gebruiken, omdat ze helemaal naar rechts staan

Daarom is het het handigst als je ze gewoon allemaal 'neutraal' zet, en per nummer aanpast. Dat doe ik meestal..
_Ivan_    posted on 05-03-2006 21:03
k'heb ze allemaal neutraal staan en pas per nummer aan zoals ook hierboven word genoemd
Feel&.Celebrate.Life!
Camino    posted on 05-03-2006 21:07
ik ook... voor gewone zaalinstellingen gebruik ik niet de EQ op de mixer maar een 2 x 15bands EQ dat ik dan inhuur...

_Ivan_    posted on 05-03-2006 21:09
Juist,,, dat doen wij ook met onze drive-in Winking my eye
Feel&.Celebrate.Life!
Sandr    posted on 05-03-2006 21:10
alles op 0 zetten, met je externe eq het geluid aanpassen
en met je versterker het gewenste volume instellen... zo doe ik het
Play that funky music white boy....
_Ivan_    posted on 05-03-2006 21:11
@ sandr : gebruik je dan nog onder het mixen je eq of niej?
Feel&.Celebrate.Life!
Cyrille    posted on 05-03-2006 21:13
[Offtopic] sjonge sander wat typ je beroerd.. gekneusde duim ofzo Winking my eye [/offtopic]
Sandr    posted on 05-03-2006 21:13
ja op memixer
maaralleen met in en uit mixen, als je alles dus weer terug zet op 0, klinkt je plaat dus weer "normaal"
_Ivan_    posted on 05-03-2006 21:14
okeaj,,,, k'vind het afstellen altijd klote werk maarja het is wel essentieel
Feel&.Celebrate.Life!
Sandr    posted on 05-03-2006 21:15
sja, valt wel mee toch, ff luisteren en wat schuifjes op en neer zetten...

223 Users online: 40 Guests (183 Unknown)
Pages generated today : 55.412
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.962.704